Welke slaapzak?
+13
Fearie
Parel
Star007
Printje
Supertalentje
teletascha
Limburg85
Liadan
Annemie
CCC
Twellie
Pien
Charles
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Welke slaapzak?
Ik heb nieuwe slaapzakjes nodig. Uit de maat 70 van prenatal zijn ze ruim uitgegroeid en van de hema de 68/80 (geloof ik) past ook niet meer fijn omdat die vrij smal zijn en ik wil dat mijn baby's indien gewenst genoeg ruimte hebben om met de beentjes te trappelen.
Iemand nog tips voor goede slaapzakken en voor welke maat en dikte zouden jullie gaan gezien het aankomende seizoen?
Iemand nog tips voor goede slaapzakken en voor welke maat en dikte zouden jullie gaan gezien het aankomende seizoen?
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Re: Welke slaapzak?
Huh? Past die van de hema niet meer goed? Mijn dochter ligt ook nog in de 68/80 van de hema!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Slaapzakken gebruik ik vaak wel een half jaar of langer voordat er weer een nieuwe maat nodig is, dus denk dat ik dan voor dunne zomerslaapzakken zou gaan. Ik heb slaapzakken van de Hema en Ikea en beiden bevallen goed.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Pien schreef:Huh? Past die van de hema niet meer goed? Mijn dochter ligt ook nog in de 68/80 van de hema!
Nee, vind het absoluut niks. Dat is wel raar, als jouw dochter van meer dan een jaar nog in die maat past. Misschien vergis ik me? Hij is supersmal en aangezien zoon een draaierd is wil ik de zak onder de matras kunnen instoppen (ook al raad het cb dit af).
Charles- Kletskop
Mijn dochter is zelfs al 1,5!! Ze past er echt nog makkelijk in en heeft ook wel ruimte onderaan! Al moet ik wel zeggen dat ze erg smalletjes is want qua kleding past ze met gemak nog in 74 alleen is dat qua lengte te kort.
Maar goed, om ook je vraag maar te beantwoorden, wij hebben tevens een slaapzak van de wibra en zeeman, 90cm zijn deze, die zijn erg ruim en de ene is heel dik, de ander is weer erg dun. De hele dikke was toen het zo ijskoud was wel lekker maar kan ik nu opbergen, de hele dunne zal van het zomer goed van pas komen.
Maar goed, om ook je vraag maar te beantwoorden, wij hebben tevens een slaapzak van de wibra en zeeman, 90cm zijn deze, die zijn erg ruim en de ene is heel dik, de ander is weer erg dun. De hele dikke was toen het zo ijskoud was wel lekker maar kan ik nu opbergen, de hele dunne zal van het zomer goed van pas komen.
Laatst aangepast door Pien op wo 6 maa 2013 - 8:54; in totaal 1 keer bewerkt
Pien- Ratel
Vind die van de Hema hier ook niet fijn, N. past ook bijna niet meer n de 68/80. Had er laatst een paar bij de babydump gehaald en die vind ik wel prettig en heeft ze genoeg ruimte in.Charles schreef:Pien schreef:Huh? Past die van de hema niet meer goed? Mijn dochter ligt ook nog in de 68/80 van de hema!
Nee, vind het absoluut niks. Dat is wel raar, als jouw dochter van meer dan een jaar nog in die maat past. Misschien vergis ik me? Hij is supersmal en aangezien zoon een draaierd is wil ik de zak onder de matras kunnen instoppen (ook al raad het cb dit af).
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou dat ook echt niet doen de zak onder het matras stoppen, het idee alleen al. Maarja moet je natuurlijk zelf weten.
Mijn zoontje zat ook tot ongeveer 1,5 in maat 68/80 van de Hema. Ik vind van Hema het fijnst.
Mijn zoontje zat ook tot ongeveer 1,5 in maat 68/80 van de Hema. Ik vind van Hema het fijnst.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Kruidvat heeft af en toe slaapzakken, ik vind de dunne zomer slaapzakken fijn (Bambino).
Zelf vind ik wel de slaapzakken van de Hema het fijnst en dan niet de badstoffen maar deze:
Ik vind deze ook niet smal vallen, meer dan genoeg ruimte om te trappelen. Mijn zoon slaapt altijd op zijn buik en dan vaak met zijn kontje de lucht in en zijn benen opgetrokken, dat gaat ook prima in die slaapzak.
Mijn zoon ligt al heel lang in maat 86/104 van de Hema slaapzak, maat 68/80 past allang niet meer. Is jouw dochter niet zo groot Pien?
Zelf vind ik wel de slaapzakken van de Hema het fijnst en dan niet de badstoffen maar deze:
Ik vind deze ook niet smal vallen, meer dan genoeg ruimte om te trappelen. Mijn zoon slaapt altijd op zijn buik en dan vaak met zijn kontje de lucht in en zijn benen opgetrokken, dat gaat ook prima in die slaapzak.
Mijn zoon ligt al heel lang in maat 86/104 van de Hema slaapzak, maat 68/80 past allang niet meer. Is jouw dochter niet zo groot Pien?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
chococupcake schreef:Vind die van de Hema hier ook niet fijn, N. past ook bijna niet meer n de 68/80. Had er laatst een paar bij de babydump gehaald en die vind ik wel prettig en heeft ze genoeg ruimte in.Charles schreef:Pien schreef:Huh? Past die van de hema niet meer goed? Mijn dochter ligt ook nog in de 68/80 van de hema!
Wat vreemd hahah met die maten. Ik heb echt mini-babys. Naja. Instoppen wil ik ook niet meer doen, maar ik wil een fatsoenlijke slaapzak hebben met genoeg ruimte voor hem voordat ik het afbouw en die comfortabel is. Die van de hema zijn stug en zien er snel lelijk uit. Ik heb die van Isi mini gezien. Die lijken wat breder en zachter.
Charles- Kletskop
Ze is 82cm. En weegt rond de 9,5 kilo. Al is het inmiddels bijna een half jaar geleden dat we bij het cb geweest zijn dus dit zijn eigen metingen!Liadan schreef:
Pien- Ratel
Oh ja, die van de Kruidvat heb ik inderdaad ook als zomerslaapzak, erg fijne slaapzakken.
Twellie- Ratel
He, wat een lichtgewichtje Pien! Was mijn oudste dochter ook altijd, nog steeds trouwens.
Twellie- Ratel
Mijn oudste had vorige winter al de grootste slaapzak van de Hema aan, vond het zonde om tussentijds nieuwe te moeten kopen ;-) en nu zit hij daar nog steeds in.
Voor de jongste heb ik nu 68/80 van de Hema en de mouwvesten vind ik wel smal.
Ik zou voor de zomer versie gaan, heb ik ook vorige week gekocht omdat maat 70 krap werd (terwijl hij pas 57 cm is).
Pien is jouw dochter zo klein?
Volgens mij moet je de lengte van je kind nemen + 10 cm voor de juiste maat zak.
Voor de jongste heb ik nu 68/80 van de Hema en de mouwvesten vind ik wel smal.
Ik zou voor de zomer versie gaan, heb ik ook vorige week gekocht omdat maat 70 krap werd (terwijl hij pas 57 cm is).
Pien is jouw dochter zo klein?
Volgens mij moet je de lengte van je kind nemen + 10 cm voor de juiste maat zak.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Dat is niet klein dan, wat gek dat dat dan zo kan verschillen, want mijn zoon was met 1,5 jaar maar een cm langer.Pien schreef:Ze is 82cm. En weegt rond de 9,5 kilo. Al is het inmiddels bijna een half jaar geleden dat we bij het cb geweest zijn dus dit zijn eigen metingen!Liadan schreef:
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan schreef:Dat is niet klein dan, wat gek dat dat dan zo kan verschillen, want mijn zoon was met 1,5 jaar maar een cm langer.Pien schreef:Ze is 82cm. En weegt rond de 9,5 kilo. Al is het inmiddels bijna een half jaar geleden dat we bij het cb geweest zijn dus dit zijn eigen metingen!Liadan schreef:
Ik denk dat R nu pas 82 cm is dus idd niet klein.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Dan toch maar eens naar die andere van de Hema kijken ! En die van de kruidvat zag ik ook idd, die leken me lekker zacht.
Charles- Kletskop
Ik heb ook van elke maat en seizoen 3 hema slaapzakken, en vindt ze prima!
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Ik heb ook 68-80 van de Hema, zoon was 2 weken geleden 10 kilo en 79 cm. Ik heb die dikke zachte (grijs met donkerblauwe strepen). Ik zou een dunnere met afrits mouwen kopen, kun je ze nu een lange mouw romper en pyama aantrekken en straks lekker met korte mouw en de mouwen eraf. Zo doe je er denk ik het langste mee.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik zweer bij de combisleeper van little company. Het was een uitgave maar hij si het zeker waard. Ze kunnen er lang in, het is goede kwaliteit en hij is voor ieder seizoen te gebruiken.
Gast- Gast
Ik heb ze van allerlei winkels, Prenatal Hema zeeman en wibra. Daarbij vind ik dan die van de Prenatal en Hema het fijnste.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Sunprincess schreef:Ik zweer bij de combisleeper van little company. Het was een uitgave maar hij si het zeker waard. Ze kunnen er lang in, het is goede kwaliteit en hij is voor ieder seizoen te gebruiken.
Die naam zocht ik, die heb ik ook. Omdat ie zo duur was heb ik 'm gekocht vanaf 12 maanden, en dat ding is echt veel te groot. Hij heeft al een paar keer zn arm eruit gewurmd. Maar wel lekker warm, 2 meter lang dus doet ie vast mee tot aan de middelbare school Maar hij was ook heel duur, lijkt me niet handig met 2 kindjes, zeker als je nog een maat erna 'moet' kopen.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ze worden ook op marktplaats aangeboden. Dan betaal je er vaal zo'n 25 euro voor. In de kleinste kunnen ze ook langer als 12 maanden.
Gast- Gast
D. heeft een slaapzak van 90 cm . Hier doet ze al best lang mee. Hij is trouwens van bambino ( kruidvat) en is mouwloos. Wel wat gevoerd.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
L ligt ook al zeker een halfjaar in de 86/104 van de Hema.
Ik vind die het fijnst, zou die gewoon doen in 86/104, dan sla je de mouwen gewoon om.
Ook heb ik er van de v&d gehad en die waren ook prettig.
Ik vind die het fijnst, zou die gewoon doen in 86/104, dan sla je de mouwen gewoon om.
Ook heb ik er van de v&d gehad en die waren ook prettig.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» welke maat slaapzak?
» Welke slaapzak na inbakeren?
» goedkope tablet, welke? en welke android versie minimaal?
» Slaapzak aan met dit weer?
» slaapzak
» Welke slaapzak na inbakeren?
» goedkope tablet, welke? en welke android versie minimaal?
» Slaapzak aan met dit weer?
» slaapzak
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: