welke maat slaapzak?
+8
Thunder
loesje
Teddyaapje
Flip Fluitketel
PapillonRose
Bruintje Beer
Liadan
mauwmauw
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
welke maat slaapzak?
ik weet dat nooit met die slaapzakken,ik dacht namelijk altijd dat die maten(70.80.90.100)stonden voor de aantal cm die het kind is,dus zeg maar dat als je kind tussen de 70 en 80 cm is,je maat 80 neemt,maar is dit eigenlijk ook zo?
mijn zoontje was met 9 maanden 73cm welke maat slaapzak zal jij nemen dan?
mijn zoontje was met 9 maanden 73cm welke maat slaapzak zal jij nemen dan?
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Re: welke maat slaapzak?
Ja, dat is zo.
Ik zou een slaapzak van 90 of 100 cm nemen (wel even kijken of de armsgaten dan niet te groot zijn, ik vind die van de hema kleiner dan die van prenatal bijv.).
Ik zou een slaapzak van 90 of 100 cm nemen (wel even kijken of de armsgaten dan niet te groot zijn, ik vind die van de hema kleiner dan die van prenatal bijv.).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
+1Liadan schreef:Ja, dat is zo.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
oke ik ben dus niet gek hahah.begon echt te twijfelen of het wel zo was.
mauwmauw- Kletskop
Ik zou 80 cm nemen, want het hoofdje hoeft er natuurlijk niet bij in en dat zit natuurlijk wel bij de totale lengte van het kind in. Mijn dochter is nu denk ik ruim 90 cm en ik heb laatst een keer een slaapzak van 100 cm gebruikt, maar daar was dus een arm ingeschoten en dat vond ik wel eng. Die ik nu gebruik is volgens mij 80 cm.
Gast- Gast
Ik heb net een paar slaapzakjes voor de winter gekocht. Ik ben voor 90cm gegaan en van de hema heb ik een combimaat 68-80 gekocht. Heb wel thuis gekeken of het gat voor nekje en de armsgaten niet te ruim waren, anders had ik kleinere genomen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Wij hebben op dit moment verschillende maten van slaapzakken. 1 van 80 en 2 van 90 en maat 80 zit op dit moment het beste.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Wij hebben voor T. al slaapzakken van 100cm. Op de een of andere manier gaat hij in maat 90 zo raar liggen dat die helemaal strak staat...
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
a is 74 cm en heeft een slaapzak van 90 cm.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
De slaapzakmaat (bijv. 80 cm) is de lengte van schouder tot tenen. Dus niet, wat veel mensen denken, de totale lengte van je kind. Als hij gemiddeld groeit zou ik voor komende winter idd voor een 80 of 90 cm gaan.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Ik had ook een 90 cm gekocht voor mijn zoontje, mijn zoontje is 78 cm, maar die is echt veels te groot. Ik zou een dan een slaapzakje maat 68-80 van de Hema doen, daar slaapt mijn zoontje nu sinds een maand of 2 niet meer in.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Kian kreeg met een paar weken een slaapzak aan omdat hij toen helemaal omhoog kroop in zijn bed onder de dekens uit.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ook hier kreeg m'n zoon met een paar week al een slaapzak aan, omdat hij zich ook omhoog wurmde. Nu ben ik helemaal blij dat hij een slaapzak aan heeft, aangezien hij rondjes gaat draaien in bed. Ik moet er niet aan denken dat hij dat zou doen als hij onder een dekentje zou slapen.
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Heeft jullie kindje dan alleen een slaapzak aan of hebben ze er ook een dekentje bij? Schoonmoeder vond het namelijk vreemd dat wij D. alleen een slaapzakje aan doen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Hier meestal alleen een slaapzakje sinds ze het hele bed door gaat. Ik denk dat ik dat ook zo blijf houden. Je hebt ook van die 4 seizoenen slaapzakken dacht ik, dus als het heel koud mocht worden is daar vast ook een geschikte slaapzak voor. Heb nog wel een dekentje dus kan het altijd proberen, maar ik ben bang dat het hier niet meer werkt en we het bij een slaapzak houden die warm genoeg is.Linda schreef:Heeft jullie kindje dan alleen een slaapzak aan of hebben ze er ook een dekentje bij? Schoonmoeder vond het namelijk vreemd dat wij D. alleen een slaapzakje aan doen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Linda schreef:Heeft jullie kindje dan alleen een slaapzak aan of hebben ze er ook een dekentje bij? Schoonmoeder vond het namelijk vreemd dat wij D. alleen een slaapzakje aan doen.
Mijn zoontje heeft op dit moment een pyama aan met een zomerslaapzak zonder mouwen, maar als het kouder is dan heeft hij een winterslaapzak en als het heel koud is dan kun je daar ook nog mouwen aan ritsen, dus eigenlijk heb je voor elke type weer wel een slaapzak en dan heb je geen dekentje nodig.
Als het heel warm is bijvoorbeeld, dan ligt hij alleen in de romper in de slaapzak.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Een slaapzakje is gemeten vanaf de schouders, dus niet de totale lengte van je kind.
Ik heb nu geloof ik 90cm. slaapzakken in de kast, die gaan nog net. Ze heeft altijd alleen een romper met een pyjamashirt aan en een vrij dikke slaapzak.
Ik heb nu geloof ik 90cm. slaapzakken in de kast, die gaan nog net. Ze heeft altijd alleen een romper met een pyjamashirt aan en een vrij dikke slaapzak.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
hier het zelfde alleen vond mijn moeder het vreemd dat ik geen lakentje of wat dan ook meer deed.uitgelegd dat V het hele bed door gaat,begreep ze niet tot dat hij bij haar een keer sliep.ik doe dus ook van de winter alleen slaapzakje.Linda schreef:Heeft jullie kindje dan alleen een slaapzak aan of hebben ze er ook een dekentje bij? Schoonmoeder vond het namelijk vreemd dat wij D. alleen een slaapzakje aan doen.
mauwmauw- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Maat slaapzak
» slaapzak maat 60 te klein, 70 verdwijnt zijn hoofd in
» Welke slaapzak?
» Welke slaapzak na inbakeren?
» Welke maat?!
» slaapzak maat 60 te klein, 70 verdwijnt zijn hoofd in
» Welke slaapzak?