Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

slaapzak

+12
blondje1313
_Lana_
Liadan
Linda
Happydobby
Sophiee
Floor
Clapperdie
Sanne
Jazzlyn
Susan
Puggle
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

slaapzak Empty slaapzak

Bericht  Puggle wo 15 aug 2012 - 19:47

L. Is nu 7,5 week en slaapt lekker wild. Als ze wakker word ligt ze dus op de dekens. Ik heb het bijv vanmorgen 4 keer weer goed gedaan, maar ze trapt een.paar keer en ligt er weer boven. nu ga ik toch maar een slaapzakje kopen.

Nog meer hier die zo vroeg een slaapzakje hebben?
En welke maat.moet ik nemen? Ik zie veel maat 70, maar kwam.net ook 60 cm tegen. Ze is nu 55 cm.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Susan wo 15 aug 2012 - 19:54

Ezra en Yrsa hadden allebei al vanaf de eerste week een slaapzakje. Bij de Hema verkopen ze ze in het kleinste maatje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Jazzlyn wo 15 aug 2012 - 20:02

Hier ging hij in een slaapzakje toen hij omhoog ging kruipen en zijn benen door de spijlen heen kreegslaapzak 394967
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Sanne wo 15 aug 2012 - 20:24

Ik heb met een week of 10 een Puckababy gekocht, een soort inbakerslaapzakje. Dat inbakeren heb ik maar kort gedaan. Ik heb de Puckababy dus al vrij vlot gebruikt als gewoon slaapzakje. H. slaapt dus ook al een tijd met slaapzak aan. In het begin trappelde ze de dekens nog niet weg, maar inmiddels is een slaapzak om die reden ook wel echt nodig.

Overigens zou ik geen Puckababy kopen om als gewone slaapzak te gebruiken hoor, daarvoor is hij eigenlijk te duur. Het is alleen hier zo gelopen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Clapperdie wo 15 aug 2012 - 20:32

Heel herkenbaar. Wij zijn begonnen met een slaapzakje maat 60 en 2 maat 70. Zolang het hoofdje en de armpjes niet door de gaatjes kunnen is dat goed. Ik heb ze bij prenatal gekocht.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Floor wo 15 aug 2012 - 20:41

Wij zijn begonnen met maat 60cm, daar hadden we er 2 van ivm het spugen van hem, de slaapzak duurde een tijdje om te drogen. Nu zit hij in een 70cm slaapzak. Bij bijna alle slaapzakken hebben we het hoofdgat kleiner gemaakt. Alleen bij de kleinste slaapzakjes niet, die van prenatal, die zaten gewoon goed.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Puggle wo 15 aug 2012 - 20:45

Zal ik dan een maat 60 kopen? Heeft daar plek in aangezien ze 55 cm is?
Ik wil hem ook niet te groot, omdat ik me dan druk maak over dat ze erin draait oid.

Vannorgen hoorde ik ook een hardr huil en lag ze idd met haar been door de spijl.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Sophiee wo 15 aug 2012 - 20:47

Hier ook een slaapzakje! Vanaf de 2e week al geloof ik. Ze presteerde het steeds om de dekens er vanaf te schoppen. We hebben 2 maat 60 slaapzakjes en 1 maat 70. Wij hebben er ook meer vanwege het spugen. Maat 70 hebben we nog niet aangehad, ze past nog met gemak in maat 60. Ze zijn allemaal van de Prenatal. De armsgaten en het gat voor het hoofdje zijn vrij smal en dat vonden wij wel prettig.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Happydobby wo 15 aug 2012 - 20:53

Wij begonnen ook met maat 60 maar al gauw kon M in een 70 cm. het verschil is ook niet heel groot.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Linda wo 15 aug 2012 - 20:58


Hier ook al vrij vroeg een slaapzakje. Ze is in de winter geboren en het was flink koud. Een deken schopte ze gauw weg. Of ze werd wakker als ik haar toestopte. Dus een slaapzak was veel praktischer.


Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Liadan wo 15 aug 2012 - 21:06

Wij hadden toen ook de kleinste slaapzak van de Hema gekocht, dat is volgens mij maat 56/62.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  _Lana_ wo 15 aug 2012 - 21:30

Ik zou inderdaad goed kijken of in ieder geval het nekje niet te wijd is.
Verder heb ik me echt rotgezocht naar hele kleine slaapzakjes.
Ik heb er eentje overgenomen van Parel, een hele kleine. Ze past er nu nog in, maar anders mag je 'm daarna wel overnemen?

Hij is heel erg leuk Very Happy.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  _Lana_ wo 15 aug 2012 - 21:30

Liadan schreef:Wij hadden toen ook de kleinste slaapzak van de Hema gekocht, dat is volgens mij maat 56/62.

Deze heb ik echt nooit kunnen vinden.
Misschien dat ze uit de handel gehaald zijn?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Liadan wo 15 aug 2012 - 21:36

_Lana_ schreef:
Liadan schreef:Wij hadden toen ook de kleinste slaapzak van de Hema gekocht, dat is volgens mij maat 56/62.

Deze heb ik echt nooit kunnen vinden.
Misschien dat ze uit de handel gehaald zijn?
Oh echt waar? Wat stom want ik vond het hele fijne slaapzakjes, waren van badstof.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Susan wo 15 aug 2012 - 21:43

Liadan schreef:
_Lana_ schreef:
Liadan schreef:Wij hadden toen ook de kleinste slaapzak van de Hema gekocht, dat is volgens mij maat 56/62.

Deze heb ik echt nooit kunnen vinden.
Misschien dat ze uit de handel gehaald zijn?
Oh echt waar? Wat stom want ik vond het hele fijne slaapzakjes, waren van badstof.

Ik ook. Ik heb het toen ook eerst aan de kraamverzorgster en aan de wijkverpleegkundige gevraagd en het was geen probleem om al een slaapzakje te gebruiken. Misschien werden ze gewoon te weinig verkocht.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  _Lana_ wo 15 aug 2012 - 21:44

Liadan schreef:
_Lana_ schreef:
Liadan schreef:Wij hadden toen ook de kleinste slaapzak van de Hema gekocht, dat is volgens mij maat 56/62.

Deze heb ik echt nooit kunnen vinden.
Misschien dat ze uit de handel gehaald zijn?
Oh echt waar? Wat stom want ik vond het hele fijne slaapzakjes, waren van badstof.

Oh misschien dat dat het dan is. Ik heb natuurlijk in het voorjaar/de zomer gekeken en ik denk dat het dan een winterslaapzakje is.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  blondje1313 wo 15 aug 2012 - 21:46

Ik heb die van de Hema ook gehad, dus denk niet dat ze uit de handel zijn gehaald. Ik vond ze trouwens niet fijn, de rits loopt niet helemaal tot onder en het was zo'n gedoe met aandoen (als is verder iedereen die ik ken wel heel lovend over die slaapzak).

Ik heb nu een slaapzakje van Frenz van de v&d, maar ik vind ze erg klein vallen, daarvan kun je misschien wel 70cm al gebruiken, het slaapzakje zelf is dan 60cm. Als het hoofd en armen goed passen (dus niet te wijd) is het goed, de extra lengte maakt volgens mij niet echt uit (als het tenminste geen halve meter is).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Puggle wo 15 aug 2012 - 22:00

Dan word het een maatje 60. Ik zag op de site van prenatal dat ze om te zien een kleine nek hebben dus dat zal wel goed zijn dan. Deze vond ik wel wat en ook nog in de aanbieding smile op naar de prenatal!
slaapzak Z_3009963_001
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 22:18

J.ason slaapt al sinds hij twee weken was in een slaapzak, mdat hij met geen mogelijkheid onder de dekentjes wilde blijven liggen. Ik had er inderdaad van de Prenatal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Floor wo 15 aug 2012 - 23:14

Puggle schreef:Dan word het een maatje 60. Ik zag op de site van prenatal dat ze om te zien een kleine nek hebben dus dat zal wel goed zijn dan. Deze vond ik wel wat en ook nog in de aanbieding smile op naar de prenatal!
slaapzak Z_3009963_001

Deze hadden wij ook 2 (maar dan met een ander motief), dat vind ik echt de fijnste slaapzakjes die er zijn, hij heeft nu andere merken maar die vind ik toch minder prettig.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 0:58

Hier sliepen ze allemaal al met 2 weken in een slaapzakje, omdat ze zich telkens omhoog trapten. Op een gegeven moment lukte dat met slaapzakje ook wel, maar dan lagen ze in ieder geval niet bloot.

Ik had in het begin altijd 60cm. Nu zijn ze 75 cm en zitten ze in 70 cm, dus 60 cm is wel een goede maat voor jouw kindje nu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 1:11

Puggle schreef:Dan word het een maatje 60. Ik zag op de site van prenatal dat ze om te zien een kleine nek hebben dus dat zal wel goed zijn dan. Deze vond ik wel wat en ook nog in de aanbieding slaapzak 561177 op naar de prenatal!
slaapzak Z_3009963_001



Goeie keus! Deze had ik ook in het begin, en deze kunnen ze sowieso niet met hun hoofdje en armen door.

Bovendien zitten ze aardig ruim. Ik heb ze laatst verkocht en voor het verkopen even opgemeten voor die vrouw, en mijn jongsten pasten er met 70cm lengte nog in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Parel do 16 aug 2012 - 1:24

Floor schreef:Wij zijn begonnen met maat 60cm, daar hadden we er 2 van ivm het spugen van hem, de slaapzak duurde een tijdje om te drogen. Nu zit hij in een 70cm slaapzak. Bij bijna alle slaapzakken hebben we het hoofdgat kleiner gemaakt. Alleen bij de kleinste slaapzakjes niet, die van prenatal, die zaten gewoon goed.

Past hij dat nog joh?
L. draagt dat al heel lang niet meer, kon haar benen niet meer strekken!
Nooit geweten dat hij zo klein van stuk is!

Bij de Hema heb je ze gewoon in maten, wij hadden eerst 56-62, nu 68-80, maar we moeten echt voor vd winter over naar 86-104. Bij de prenatal ofzo zou ik een 70cm nemen, 60 is ze zo uit en kan je weer nieuwe halen! Of een 60 zomerslaapzak, en dan 70cm voor vd winter.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 1:39

Parel schreef:
Bij de Hema heb je ze gewoon in maten, wij hadden eerst 56-62, nu 68-80, maar we moeten echt voor vd winter over naar 86-104. Bij de prenatal ofzo zou ik een 70cm nemen, 60 is ze zo uit en kan je weer nieuwe halen! Of een 60 zomerslaapzak, en dan 70cm voor vd winter.

Mijn ervaring is dat ze die lang passen hoor. 70cm is natuurlijk ook echt 70cm zak. Dus als je kindje al langer is dan 70cm past ie er ook nog in, het hoofd zit er tenslotte niet in.

Hier zijn ze nu 75 cm en passen nog met gemak in 70cm. Maar misschien is de pasvorm van de hema wel anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Floor do 16 aug 2012 - 1:45

Parel schreef:
Floor schreef:Wij zijn begonnen met maat 60cm, daar hadden we er 2 van ivm het spugen van hem, de slaapzak duurde een tijdje om te drogen. Nu zit hij in een 70cm slaapzak. Bij bijna alle slaapzakken hebben we het hoofdgat kleiner gemaakt. Alleen bij de kleinste slaapzakjes niet, die van prenatal, die zaten gewoon goed.

Past hij dat nog joh?
L. draagt dat al heel lang niet meer, kon haar benen niet meer strekken!
Nooit geweten dat hij zo klein van stuk is!

Bij de Hema heb je ze gewoon in maten, wij hadden eerst 56-62, nu 68-80, maar we moeten echt voor vd winter over naar 86-104. Bij de prenatal ofzo zou ik een 70cm nemen, 60 is ze zo uit en kan je weer nieuwe halen! Of een 60 zomerslaapzak, en dan 70cm voor vd winter.

Ik heb er 1 van hema dat is maat 68-80, een bambino 80cm en nog een merkloze (ik kan in elk geval niet vinden welk merk) van 70cm, die past hij allemaal, die van hema en bambino met gemak, hij heeft nog een groot stuk over. Die merkloze wordt wat klein nu maar hij past er nog in.
Over een week moet ik naar het CB dus dan weet ik hoe lang hij is.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaapzak Empty Re: slaapzak

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum