Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer volgen met los lopen

+2
Pussycat
Aimee
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer volgen met los lopen Empty Wanneer volgen met los lopen

Bericht  Aimee di 5 maa 2013 - 23:11

Als ik met de fiets weg ga met Luuk, kan ik geen buggy meenemen. Voorheen tilde ik hem dan gewoon, maar nu wil hij zelf lopen. Echt heeeel onhandig, want hij gaat gewoon zijn eigen gang! Loopt echt niet achter mij aan, en als ik hem een handje geef dan wordt hij boos want hij wil ZELLUF lopen. En hij wil natuurlijk altijd precies de andere kant op dan ik...
Vanaf wanneer gaan kindjes een beetje volgen? Want Luuk beseft nu natuurlijk nog niet dat hij mij kwijt kan raken. Wanneer komt dat besef?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer volgen met los lopen Empty Re: Wanneer volgen met los lopen

Bericht  Pussycat di 5 maa 2013 - 23:22

Geen idee wanneer dat besef komt...

Maar ik heb altijd gezegd dat ze wel mag lopen maar bij mij moet blijven en in drukte mij een handje moet geven.
Als ze dan toch weg liep dan tilde ik haar op en legde ik uit waarom ik haar op tilde. En dat ze wel mag lopen, maar dan wel bij mama moet blijven.
Ze heeft ook regelmatig driftbuien gehad omdat ze wat anders moest doen dan ze wilde. Maar daar had ik maling aan.

En eigenlijk gaat dit al heel lang goed. Ze had het snel door of ik heb gewoon geen weglopertje Laughing

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer volgen met los lopen Empty Re: Wanneer volgen met los lopen

Bericht  Parisienne di 5 maa 2013 - 23:43

Hier nog steeds een weglopertje. Ze begrijpt veel, maar dit soort dingen komen niet helemaal binnen geloof ik. Ik laat haar alleen lopen als ik genoeg geduld heb. Als ik snel boodschappen moet doen of snel iets in de stad moet halen dan gaat ze gewoon in de kinderwagen. Dan maar het OV of de auto i.p.v. de fiets. Als ik wel de tijd heb om achter haar aan te lopen dan laat ik haar gaan en volg ik haar. Ik stuur een beetje bij naar waar we heen gaan.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer volgen met los lopen Empty Re: Wanneer volgen met los lopen

Bericht  Liadan di 5 maa 2013 - 23:50

Sinds ongeveer 2 maanden begint K ian te snappen dat hij bij mij in de buurt moet blijven. In de winkel gaat hij nu meestal de kant op die ik zeg dat we op gaan en als hij de andere kant op gaat, rent hij toch snel naar me toe als ik wat verder weg ben. Maar hij blijft niet altijd bij mij in de buurt, als we in de rij staan voor de kassa duurt het hem toch vaak te lang en wil hij weg (is natuurlijk ook saai om zolang te moeten wachten).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer volgen met los lopen Empty Re: Wanneer volgen met los lopen

Bericht  Parel wo 6 maa 2013 - 1:06

Waarom koop je geen buggydrager voor op de fiets?
Ze zijn niet heel erg praktisch, maar wel verdomd handig als je ze nodig hebt.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer volgen met los lopen Empty Re: Wanneer volgen met los lopen

Bericht  Gast wo 6 maa 2013 - 1:36

Dat begint hier langzaam te komen, zoon is bijna 3, maar nog niet altijd lukt het en loopt hij weg.. Ik stop een drager in mijn fietstas

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer volgen met los lopen Empty Re: Wanneer volgen met los lopen

Bericht  Aimee wo 6 maa 2013 - 6:55

Parel schreef:Waarom koop je geen buggydrager voor op de fiets?
Ze zijn niet heel erg praktisch, maar wel verdomd handig als je ze nodig hebt.

Ik wilde geen buggy omdat ik dat zonde vind van mijn dure wandelwagen, denk dat je voor de makkelijk dan toch vaak de buggy pakt en tillen ging altijd prima. Maar als ik nu lees dat het nog wel even kan duren is dat wel een idee ja!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer volgen met los lopen Empty Re: Wanneer volgen met los lopen

Bericht  Gast wo 6 maa 2013 - 7:02

Hier mag A. nog niet "los lopen". Hij zit altijd in de buggy.
Net zoals vanavond dat we nog even bij de diertjes gingen kijken dan loopt hij daar wel eventjes. Daarna gaat hij terug in de buggy.

Zo hebben we dat bij H. ook altijd gedaan en dat ging prima. Nu nog steeds, ze loopt eigenlijk nooit bij ons vandaan en als ze ergens heen wil dan vraagt ze het.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer volgen met los lopen Empty Re: Wanneer volgen met los lopen

Bericht  Parel wo 6 maa 2013 - 7:17

Aimee schreef:
Parel schreef:Waarom koop je geen buggydrager voor op de fiets?
Ze zijn niet heel erg praktisch, maar wel verdomd handig als je ze nodig hebt.

Ik wilde geen buggy omdat ik dat zonde vind van mijn dure wandelwagen, denk dat je voor de makkelijk dan toch vaak de buggy pakt en tillen ging altijd prima. Maar als ik nu lees dat het nog wel even kan duren is dat wel een idee ja!

Mijn buggy was 35 euro, voor als we op vakantie gaan ofzo neem ik hem idd mee, liever die kapot dan de wandelwageninzet.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer volgen met los lopen Empty Re: Wanneer volgen met los lopen

Bericht  PapillonRose wo 6 maa 2013 - 7:31

Ehm.. Hier volgt ze nog steeds niet heel erg goed Embarassed Ze is soms echt een ongeleid projectiel als we gaan lopen, gaat overal op af en vind het niet leuk als ik een kant op wil die zij niet wil. Of een handje geven met bijvoorbeeld oversteken, dat vindt ze momenteel vreselijk. Gaat ook regelmatig op de grond liggen als we niet doen wat zij wil.

Dus zolang dat hier niet lekker gaat, loop ik meestal alleen stukken met haar als ik geen haast heb of niet persé iets gedaan moet hebben. Zo kan ik op mijn gemak een beetje oefenen met haar en is het geen drama als we een keer ergens anders uitkomen.

Verder ga ik toch veel met de auto en als we lopen gaat ze dan in de buggy of drager, maar dat vindt ze niet meer zo leuk, ze loopt liever. Maar zolang ze nog veel wegloopt, probeer ik bepaalde dingen nog zoveel mogelijk alleen te doen. Bijvoorbeeld samen een klein boodschapje doen, en de grote boodschappen alleen. Scheelt ons beiden frustratie :P

Wanneer ik met de fiets ga doe ik soms de drager in de fietstas voor als het nodig is. Ik vond een buggydrager te onhandig voor de enkele keer dat wij de fiets gebruiken. Maar als je dat wel vaak doet dan zou ik zoiets wel overwegen.

PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer volgen met los lopen Empty Re: Wanneer volgen met los lopen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum