Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

+3
PiP
joyce0606
Ayla
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 2:55

Vlg de arts gaat borstvoeding en het geneesmiddel niet samen omdat er toch een lage concentratie in de bv komt.

Op borstvoeding.com staat het onder L2 (kinderen van 6 maanden en ouder) en L3 (pasgeborene). L2 staat voor veilig en L3 voor redelijk veilig.

De bijsluiter zegt dat het opzich wel kan maar geen voorkeur heeft (logisch, medicatie en borstvoeding is nooit de ideale combinatie).

Wat nu? Proberen en kijken hoe ze reageren? Of stoppen met kolven?
Ik twijfelde al of ik wel of niet door zou gaan omdat het toch wel intensief is, maar voor mijn gevoel wil ik doorgaan tot ze zelf afbouwen, en nu weet ik het helemaal niet meer... Neutral

En andere optie is nog even wachten met starten. Het is op het moment niet 'van levensbelang' dat ik het slik, maar het is niet voor niks voorgeschreven natuurlijk. Over 2 weken ben ik ook weer aan het werk, en kan ik beter nu bijwerkingen hebben als dan.

Waar zouden jullie voor kiezen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 2:59

Stofzuiger schreef:Vlg de arts gaat borstvoeding en het geneesmiddel niet samen omdat er toch een lage concentratie in de bv komt.

Op borstvoeding.com staat het onder L2 (kinderen van 6 maanden en ouder) en L3 (pasgeborene). L2 staat voor veilig en L3 voor redelijk veilig.

De bijsluiter zegt dat het opzich wel kan maar geen voorkeur heeft (logisch, medicatie en borstvoeding is nooit de ideale combinatie).

Wat nu? Proberen en kijken hoe ze reageren? Of stoppen met kolven?
Ik twijfelde al of ik wel of niet door zou gaan omdat het toch wel intensief is, maar voor mijn gevoel wil ik doorgaan tot ze zelf afbouwen, en nu weet ik het helemaal niet meer... Neutral

En andere optie is nog even wachten met starten. Het is op het moment niet 'van levensbelang' dat ik het slik, maar het is niet voor niks voorgeschreven natuurlijk. Over 2 weken ben ik ook weer aan het werk, en kan ik beter nu bijwerkingen hebben als dan.

Waar zouden jullie voor kiezen?

ik denk niet dat ze zelf af gaan bouwen omdat je alles kolft...

verder sta je volgens mij al enige tijd in een flink dubio, en ik zou niet weten wat een goede beslissing zou zijn.... wil je wel heel veel succes wensen met het maken van je keuze!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  Ayla di 17 jan 2012 - 2:59

Combineren, zelf afbouwen en hun af laten bouwen. Bijv. 2 voedingen kunstvoeding geven (sowiezo 's morgens, ook ivm werk straks) en de rest bv. Want ik ben het met je eens dat het niet bevordelijk zal zijn, medicatie in je bv. Je kan ook combineren en kijken of ze erop reageren, ik heb het idee dat ze vrij gevoelig zijn qua krampjes of niet? Mochten ze krampjes krijgen dan sowiezo afbouwen. Je hebt het al superlang volgehouden meid, je mag echt wel trots zijn op jezelf!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  joyce0606 di 17 jan 2012 - 2:59

als de arts zegt dat het niet kan, zou ik het niet doen, ik denk dat de arts wat meer gevallen ziet in de praktijk.

ik heb het niet op medicatie en zwanger/borstvoeding. ik moet AB slikken de arts heeft speciale voorgeschreven die samen kunnen met bv, maar eerst heb ik het wel uitgeplozen...

zelf zou ik geen borstvoeding geven als de arts mij dit afraad.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 3:02

Met zelf afbouwen bedoel ik dat ze meer maaltijden gaan eten (brood, warme hap) zodat de behoefte aan BV afneemt. Echt afbouwen kunnen ze zelf niet aangezien ik kolf.
We mogen nu al over op 4 flessen en dan extra hapje, maar daar zijn ze het zelf niet mee eens.

Ja, ik ben een eeuwige twijfelkont, vooral omdat er geen weg terug is. En ik heb vaak al het idee dat ik te kort schiet (ze moeten toch de aandacht delen), met de BV had ik nog het gevoel dat ik in elk geval iets goeds deed voor ze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 3:03

joyce0606 schreef:als de arts zegt dat het niet kan, zou ik het niet doen, ik denk dat de arts wat meer gevallen ziet in de praktijk.
Ja, dat is ook weer zo. Maar het is er wel 1 van 'de oude stempel' qua leeftijd en borstvoeding .com is misschien meer up to date?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  joyce0606 di 17 jan 2012 - 3:04

Stofzuiger schreef:Met zelf afbouwen bedoel ik dat ze meer maaltijden gaan eten (brood, warme hap) zodat de behoefte aan BV afneemt. Echt afbouwen kunnen ze zelf niet aangezien ik kolf.
We mogen nu al over op 4 flessen en dan extra hapje, maar daar zijn ze het zelf niet mee eens.

Ja, ik ben een eeuwige twijfelkont, vooral omdat er geen weg terug is. En ik heb vaak al het idee dat ik te kort schiet (ze moeten toch de aandacht delen), met de BV had ik nog het gevoel dat ik in elk geval iets goeds deed voor ze.

je onderschat jezelf BA! echt.... je doet het super, menig moeder had allang de handdoek in de ringen gegooit, je hebt het zo lang volgehouden! ik kolf dan ook fulltime maar Men wat een werk, en dan heb ik maar 1 mondje te voeden! echt petje af!!

is er geen alternatief voor dit medicijn?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 3:06

Ayla schreef:Ik heb het idee dat ze vrij gevoelig zijn qua krampjes of niet? Mochten ze krampjes krijgen dan sowiezo afbouwen. Je hebt het al superlang volgehouden meid, je mag echt wel trots zijn op jezelf!
Van de AB kuur hadden ze last (maar heb ik zelf ook altijd veel last van), toen kolfde ik voor de gootsteen. Maar ik kan ieder willekeurig merk flesvoeding geven en daarin merk ik geen verschil, en dat kan ook niet ieder kind hebben.

Trots ben ik eigenlijk niet eens zo erg, ik vind het meer logisch. Ik heb het, dus geef ik het.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  Ayla di 17 jan 2012 - 3:06

Nouja Stofzuiger! Tekort schieten? Waarin? Ik denk dat jij een van de weinige bent (zo niet de enige) die fulltime kolft en 2 kinderen op kan voeden! Velen hadden het bijltje er al bij neergegooid met 2 huilbaby's, fulltime kolven, en fm. Dit doen niet heel veel mensen je na hoor. En daar hou ik het even bij.

Genoeg veren?Wink
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  Ayla di 17 jan 2012 - 3:09

Die gedachtegang snap ik ook wel, je hebt het dus je geeft het. Maar je moet er wel veel moeite voor doen. MamaRosa bijv. legt ze aan en is met 5 minuten klaar, jij moet flesje geven, kolven, flesjes opwarmen, je bent veel langer bezig. Ik snap ook echt wel dat je het moeilijk vind om de keus te maken hoor, maar het is niet dat je ze tekort doet als je stopt...
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  joyce0606 di 17 jan 2012 - 3:10

helemaal eens met ayla.

natuurlijk zie jij het niet als trots, en lijkt het logisch, zo voel ik het ook, ik trek ook alles uit de kast om het maar te laten slagen...maar het is niet niks.

je mag je zelf echt wel even een schouderklopje geven, en je hoeft je niet schuldig te voelen als je wilt gaan afbouwen. ze hebben een half jaar gehad, wat gewoon al super goed voor ze is (geweest).

je hebt gewoon toch ook een reden om af te bouwen (en al had je dat niet, dan nog!)
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 3:11

Ayla schreef:Nouja Stofzuiger! Tekort schieten? Waarin? Ik denk dat jij een van de weinige bent (zo niet de enige) die fulltime kolft en 2 kinderen op kan voeden! Velen hadden het bijltje er al bij neergegooid met 2 huilbaby's, fulltime kolven, en fm. Dit doen niet heel veel mensen je na hoor. En daar hou ik het even bij.

Genoeg veren?Wink
Muts :P

Ik denk dat het toch nog met die opname en nu de hulp te maken heeft, het gevoel 'ik kan het niet zelf dus ik faal' steekt iedere keer toch een beetje de kop op. Met mijn verstand weet ik dat het niet zo is, maar mijn gevoel... Ik weet dat de opname het beste was, door tobben had geen zin gehad, maar toch he?!
Kan je je voorstellen dat ik af en toe doodmoe wordt van mezelf? Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  joyce0606 di 17 jan 2012 - 3:12

Stofzuiger schreef:
Ayla schreef:Nouja Stofzuiger! Tekort schieten? Waarin? Ik denk dat jij een van de weinige bent (zo niet de enige) die fulltime kolft en 2 kinderen op kan voeden! Velen hadden het bijltje er al bij neergegooid met 2 huilbaby's, fulltime kolven, en fm. Dit doen niet heel veel mensen je na hoor. En daar hou ik het even bij.

Genoeg veren?Wink
Muts :P

Ik denk dat het toch nog met die opname en nu de hulp te maken heeft, het gevoel 'ik kan het niet zelf dus ik faal' steekt iedere keer toch een beetje de kop op. Met mijn verstand weet ik dat het niet zo is, maar mijn gevoel... Ik weet dat de opname het beste was, door tobben had geen zin gehad, maar toch he?!
Kan je je voorstellen dat ik af en toe doodmoe wordt van mezelf? Laughing

een goede moeder zijn is heel vermoeiend smile
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  PiP di 17 jan 2012 - 3:16

Niemand kan voor jou een beslissing nemen.

Maar ik heb het van de week gehad over borstvoeding voor de 2e en heb tegen mijn man gezegd dat ik niet weer zover zou gaan en alles er voor opzij zet. Hij wou ook echt niet dat ik dit weer ging doen.
Ik heb toen ook zooo in dubio gezeten en als je stopt is er geen weg meer terug, dat maakt de keuze zo moeilijk.
Ik vind dat jij toch al wel een mooi doel bereikt hebt, vandaar mijn antwoord op jouw vraag: Ik zou stoppen.....

Ik ben toen ook 2 weken voor dat ik weer ging werken gestopt en wat een opluchting was dat.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 3:18

Pip: Met mijn man hoef ik niet te overleggen, die is niet zo pro- borstvoeding Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  Ayla di 17 jan 2012 - 3:19

Haha Joyce dat is zo!

Stofzuiger ik snap het ook wel hoor, je hebt toch het gevoel dat je faalt, dat je het niet goed (genoeg) kan allemaal. En je bent gelukkig ook niet perfectionistisch dat scheelt Wink Als ik hoor hoe zwaar mijn moeder het vond, 2 kids in de luiers, en nog een tijdje zelfs 3 kids in de luiers, dan kan ik alleen maar respect hebben voor jou dat je het met 2 kleintjes allemaal doet. En iedereen heeft wel eens hulp nodig, dan ben je niet meteen slecht, of lui, of niet geschikt als moeder ofzo. Dat je man vind dat je moet stoppen werkt ook niet echt mee, anders zou ik zeggen, praat er is met hem over. Maarja, ik kan wel op mijn vingers natellen dat hij dan zegt dat je moet stoppen.

Ik blijf bij mij eerste post, combineer het, sowiezo de eerste voeding kv, en nog een voeding tussendoor kv. Neem je medicijnen want die heb je zelf ook nodig, en mocht je merken dat ze erop reageren dan bouw je het af. Je hebt het al zolang volgehouden, en ik denk ook eigenlijk niet dat ze nog jaren je bv gaan drinken Wink Darius zei toch ook dat haar jongste met 8-9 maanden nu al veel minder drinkt?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  missy. di 17 jan 2012 - 3:22

Ayla schreef:Nouja Stofzuiger! Tekort schieten? Waarin? Ik denk dat jij een van de weinige bent (zo niet de enige) die fulltime kolft en 2 kinderen op kan voeden! Velen hadden het bijltje er al bij neergegooid met 2 huilbaby's, fulltime kolven, en fm. Dit doen niet heel veel mensen je na hoor. En daar hou ik het even bij.

+1
Waarom stel je je vraag niet op het borstvoedingsforum, je kunt er ook een vraag stellen als gast.
Daar reageren ook lactiekundige, vrijwilligers van de vbn of LLL, zij hebben meer kennis over bv dan een HA.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  Ayla di 17 jan 2012 - 3:24

Wat missy zegt is misschien ook wel een goed idee.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 3:24

missy. schreef:
Ayla schreef:Nouja Stofzuiger! Tekort schieten? Waarin? Ik denk dat jij een van de weinige bent (zo niet de enige) die fulltime kolft en 2 kinderen op kan voeden! Velen hadden het bijltje er al bij neergegooid met 2 huilbaby's, fulltime kolven, en fm. Dit doen niet heel veel mensen je na hoor. En daar hou ik het even bij.

+1
Waarom stel je je vraag niet op het borstvoedingsforum, je kunt er ook een vraag stellen als gast.
Daar reageren ook lactiekundige, vrijwilligers van de vbn of LLL, zij hebben meer kennis over bv dan een HA.
Dat is een goede als ik er hier niet uit kom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  PiP di 17 jan 2012 - 3:28

Haha, nou ja het kwam pas ter sprake, mijn moeder vroeg of ik nog wel weer borstvoeding wou geven.
Toen zei ik dat ik het wel weer ging proberen, maar dat ik niet zo ver wou gaan als de vorige keer.
Nou daar was mijn man het overduidelijk mee eens, die vond het ook allemaal niks dat kolven en gestress.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 3:34

Misschien even de apotheek bellen, die hebben een ander boek dan de bijsluiters, ik heb nl.ook al vaak medicatie gekregen die niet samen zouden gaan, en na overleg met de apotheek kon ik het gewoon innemen. Vaak staat het dan idd ook op borstvoeding.com dat het wel kan.

Dus dat kun je nog even proberen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 3:34

PiP schreef:Nou daar was mijn man het overduidelijk mee eens, die vond het ook allemaal niks dat kolven en gestress.
Hier nog zo 1 Laughing

Ik zei het zelf ook altijd: "Ik probeer BV, lukt het niet maak ik er geen drama of discussie van, geef ik gewoon KV, worden ze ook echt wel groot van." Euh... jaja... Suspect

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 3:35

_MamaRosa_ schreef:Misschien even de apotheek bellen, die hebben een ander boek dan de bijsluiters, ik heb nl.ook al vaak medicatie gekregen die niet samen zouden gaan, en na overleg met de apotheek kon ik het gewoon innemen. Vaak staat het dan idd ook op borstvoeding.com dat het wel kan.

Dus dat kun je nog even proberen.
Dat is inderdaad ook nog een optie, vraag ik het wel even als ik het ga halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 3:39

Stofzuiger schreef:
_MamaRosa_ schreef:Misschien even de apotheek bellen, die hebben een ander boek dan de bijsluiters, ik heb nl.ook al vaak medicatie gekregen die niet samen zouden gaan, en na overleg met de apotheek kon ik het gewoon innemen. Vaak staat het dan idd ook op borstvoeding.com dat het wel kan.

Dus dat kun je nog even proberen.
Dat is inderdaad ook nog een optie, vraag ik het wel even als ik het ga halen.



Laat je weten wat ze zeiden? Ben wel erg benieuwd? En anders bel je nu alvast, dan weet je het maar vast! Hier zijn ze erg behulpzaak, zoeken het echt tot op de bodem voor je uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  Teddyaapje di 17 jan 2012 - 3:55

Ik heb ook een aantal medicijnen gehad net na de bevalling waarbij in de bijsluiter stond dat het niet mocht in combi met bv. De artsen in het ziekenhuis (gyn, vk, ka) gaven allemaal aan dat dat pas in hele hoge concentraties het geval was en dat ik daar lang niet bij in de buurt kwam en het dus geen kwaad kon. Het staat wel in de bijsluiter omdat het wettelijk vermeld móet worden, maar daar staat niet de verdere uitleg bij.

Vaak is het zo dat een ha ook gewoon zegt wat er in de bijsluiter staat. Ze leren alles uit het boekje en geven advies adhv wat ze gelezen hebben. Als op bv.com staat dat het kan dan zou ik daar zelf eerder op vertrouwen maar dat is persoonlijk.

Ik zou het idd eens voorleggen op het borstvoedingsforum of op dragen-en-voeden, daar zijn ook heel wat mama's die best wat verstand hiervan hebben en het ook echt goed weten te onderbouwen. Waarschijnlijk zul je er ook wel ervaringsdeskundige treffen.

Is het eigenlijk medicatie die je moet blijven slikken? Uit je verhaal kan ik opmaken van wel? Anders, als het tijdelijk is, zou je weer even voor de gootsteen kunnen kolven, al is dat wel heel demotiverend om door te gaan.

Hier trouwens ook een vriend die niet zo pro bv is. Wel de eerste 6mnd, 'maar daarna is het toch niet meer nodig'?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts? Empty Re: Wat te volgen? Borstvoeding .com of arts?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum