Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

trap af lopen, wanneer en hoe

+10
Mida4you
Tania
Theeleut
Dille
Parisienne
Jazzlyn
Linda
PapillonRose
loesje
duckie
14 plaatsers

Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  duckie di 7 aug 2012 - 22:07

A. kan al heel lang zelf de trap op klimmen maar nu wil ik haar graag leren hoe ze zelf de trap weer af kan komen...

wanneer hebben jullie dit geleerd? en hoe laat je je kindje naar beneden gaan?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty Re: trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 22:08

Meteen. Hij ging eerst achterste voren op de knietjes. Nu loopt hij gewoon de trap af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty Re: trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  loesje di 7 aug 2012 - 22:10

Sinds een maand of 2 gaat hij achterste voren op de knietjes van de trap af
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty Re: trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  PapillonRose di 7 aug 2012 - 22:21

Hier doet ze het al een tijdje, en ze loopt gewoon net als volwassenen naar beneden van onze trap in de portiek (twee kleinere trapjes zijn dat). Ze kan zich namelijk vasthouden aan een soort spijl die precies op haar hoogte zit, en terwijl ze zich daaraan vasthoudt kan ze naar beneden lopen. Uiteraard loop ik er dan nog wel voor.

Op een gewone trap laat ik haar nog niet zelf gaan, want ze wil op de normale manier naar beneden. Dat mag ze dan wel, maar omdat ze zich nog nergens aan vast kan houden geef ik haar dan een handje.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty Re: trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  Linda di 7 aug 2012 - 22:28

Hier thuis doen we dat nog niet. We hebben een wenteltrap waar ze zo tussendoor kan vallen, heel eng. Naar boven kan ze wel, maar dan loop ik er pal achter.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty Re: trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 22:32

Linda schreef:Hier thuis doen we dat nog niet. We hebben een wenteltrap waar ze zo tussendoor kan vallen, heel eng. Naar boven kan ze wel, maar dan loop ik er pal achter.

Maar je kan haar toch wel leren de trap af te lopen? Dan loop je er ook bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty Re: trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  Linda di 7 aug 2012 - 22:37

Snoepy87 schreef:
Linda schreef:Hier thuis doen we dat nog niet. We hebben een wenteltrap waar ze zo tussendoor kan vallen, heel eng. Naar boven kan ze wel, maar dan loop ik er pal achter.

Maar je kan haar toch wel leren de trap af te lopen? Dan loop je er ook bij.

De draai van de trap is heel klein. Dus als ik boven of onder haar sta kan ik haar moeilijk grijpen als ze valt. En ik vind het eng. Tussen de spijlen zit ruim 30 cm, dus daar kan ze zo tussen vallen. We gaan het met gaas heel strak dicht spannen en dan gaan we het wel oefenen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty Re: trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  Jazzlyn di 7 aug 2012 - 22:37

Hij durfde de trap eerst niet af. Nu wel maar hier lukt het niet. trapleuning is te hoog helaas
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty Re: trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  Parisienne di 7 aug 2012 - 22:40

N. kan het sinds een paar weken. Vooruit de trap af kan ze al best een tijd, dan hield ze onze hand vast en zette telkens netjes een stap naar beneden. Ze kan alleen nog niet bij de leuning, dus ik wilde heel graag dat ze achterstevoren de trap af leerde gaan zodat, als het nodig zou zijn, ze ook gauw zonder hulp kon. Dit weigerde ze echter, dus hebben we het even laten gaan. Nu snapt ze hoe ze helemaal zelf de trap af kan, achterstevoren op haar knietjes dus. Dat gaat nu prima.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty Re: trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  Dille di 7 aug 2012 - 22:43

Dat hebben we hem meteen aangeleerd toen hij ook de trap op kon (wel achterstevoren op z'n knietjes dus). Hij was toen, jeetje, ik weet het niet meer zo goed, ik denk een maand of 11? We hebben het hem zo snel mogelijk aangeleerd (toen bleek dat hij het kon) omdat ik toen al zwanger was en wist dat ik hem ivm BI niet meer zo lang naar boven zou kunnen tillen.

Hij gaat nu nog steeds achterstevoren de trap af. En soms mag ie aan mijn hand (trapleuning zit te hoog) op de grotemensenmanier naar beneden, en dat gaat ook prima. Zo doen we het op 'buitentrappen' ook.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty Re: trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  Theeleut wo 8 aug 2012 - 0:00

Mijn jongste heb ik meteen geleerd achterste voren de trap af te gaan, dat doet hij zo rond zijn 1e verjaardag. Zodra hij goed kan lopen en wat langer is, en bij de trapleuning kan, zal hij vanzelf op de juiste manier er af gaan.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty Re: trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 0:29

Linda schreef:
Snoepy87 schreef:
Linda schreef:Hier thuis doen we dat nog niet. We hebben een wenteltrap waar ze zo tussendoor kan vallen, heel eng. Naar boven kan ze wel, maar dan loop ik er pal achter.

Maar je kan haar toch wel leren de trap af te lopen? Dan loop je er ook bij.

De draai van de trap is heel klein. Dus als ik boven of onder haar sta kan ik haar moeilijk grijpen als ze valt. En ik vind het eng. Tussen de spijlen zit ruim 30 cm, dus daar kan ze zo tussen vallen. We gaan het met gaas heel strak dicht spannen en dan gaan we het wel oefenen.

Ah okay, Wij hebben ook een open trap maar zoon zal daar niet zo gauw tussen door vallen.
Ben nu wel erg benieuwd geworden naar jullie trap smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty Re: trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  Tania wo 8 aug 2012 - 0:33

Toen J. de trap op klom wilde hij er echt nog niet af en achterstevoren heeft hij ook nooit gewild. Zodra hij goed kon lopen heb ik hem geleerd om naar beneden te lopen net zoals wij het doen. Dat doet hij nu dus sinds een maand of 3.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty Re: trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  Mida4you wo 8 aug 2012 - 0:58

Mijn dochter gaat ook achterste voren naar beneden. dit hebben we haar al heel vroeg aangeleerd. het zekere voor het onzekere. nu kan ze al heel goed van de trap en ook zelfstandig. ik loop natuurlijk wel voor haar aan want als het toch een keer misgaat kan ik haar zo pakken
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty Re: trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  Liadan wo 8 aug 2012 - 1:11

Wij hebben de kinderen geleerd de trap af te lopen sinds ze er ook zelf op kunnen. Yara gaat sinds een paar dagen wel eens vooruit de trap af, maar meestal gaat ze nog achterstevoren. Kian kan ook zelf op en af maar die moeten we nog wel bijsturen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty Re: trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 2:49

Jier doet ze het al vrijlang. Eerst begon het op de billetjes, al schuivend na beneden zeg maar! Op een gegeven moment ging ze staan en stapje voor stapje ging ze naar beneden en nu doet ze het (gelukkig!) Zelfstandig. (Wat mij nu echt scheellt qua tillen)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty Re: trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  Annie24 wo 8 aug 2012 - 7:26

Linda schreef:
Snoepy87 schreef:
Linda schreef:Hier thuis doen we dat nog niet. We hebben een wenteltrap waar ze zo tussendoor kan vallen, heel eng. Naar boven kan ze wel, maar dan loop ik er pal achter.

Maar je kan haar toch wel leren de trap af te lopen? Dan loop je er ook bij.

De draai van de trap is heel klein. Dus als ik boven of onder haar sta kan ik haar moeilijk grijpen als ze valt. En ik vind het eng. Tussen de spijlen zit ruim 30 cm, dus daar kan ze zo tussen vallen. We gaan het met gaas heel strak dicht spannen en dan gaan we het wel oefenen.

Hier ook zo'n open trap + dat hij super stijl is. Voorlopig tillen we Y. gewoon naar beneden. Het is maar 2x per dag: 1x 's ochtends en 1x 's middags, dus geen probleem. Bij trappen buiten geeft hij mij een handje en lopen we samen naar beneden.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty Re: trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  Printje wo 8 aug 2012 - 7:27

Linda schreef:Hier thuis doen we dat nog niet. We hebben een wenteltrap waar ze zo tussendoor kan vallen, heel eng. Naar boven kan ze wel, maar dan loop ik er pal achter.

+1
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty Re: trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  M@niek wo 8 aug 2012 - 7:28

Hier gaat ze sindskort zelf de trap op en af, ben daar ook niet altijd bij hoor. soms gaat ze ineens even naar boven iets van speelgoedje pakken.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

trap af lopen, wanneer en hoe Empty Re: trap af lopen, wanneer en hoe

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum