Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen met Kroatië

+11
Zora
Tinus
Bliss
Pomodori
love
Aziraphale
Atelier Madame
Carmen
Primrose
mzcharlotte
_Femme
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ervaringen met Kroatië - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Kroatië

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 3:40

Die heb ik gezien op internet ja, Korana. Fijn om te horen dat die camping goed beviel smile
Het lijkt ons ook mooi om 2 dagen door te brengen in het Plitvice gebied.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Kroatië - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Kroatië

Bericht  Tinus wo 16 mei 2012 - 4:11

De plannen waren om naar Zadar te gaan eind augustus, maar de prijs viel nogal duurder uit dan we gedacht hadden. Ze zeiden dat het daar nog niet zo toeristisch was en daarom minder keus in accommodatie..dus duurder.
Nu is Istrie(meer toeristisch) misschien nog een optie, maar we willen heel graag naar de Plitvice meren. Is dat te doen qua reistijd? We willen dan eventueel wel een auto huren, is een overnachting noodzakelijk?
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Kroatië - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Kroatië

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 4:52

Aziraphale schreef:Wij zijn vorig jaar naar Krk geweest. Ik vond het helemaal niks, we zijn 3 dagen eerder naar huis gegaan. Betonplaten wat functioneerde als strand, vreselijk eten in het hotel. Erg armoedig allemaal.
Het was ook nog boven de 40 graden, zonder wind. Handdoeken waren na 1 dag en nacht nog steeds nat. Maar dat weer konden ze op Krk natuurlijk niks aan doen Wink Het belemmerde ons om de auto te pakken en wat te ondernemen. Ben hitte wel gewend maar dit was echt vreselijk.

Ik ben Koratië fan, echt I love it, maar Krk is inderdaad verschrikkelijk! Des te zuidelijker je gaat, des te heerlijker wordt het.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Kroatië - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Kroatië

Bericht  Zora wo 16 mei 2012 - 4:56

Youandi schreef:Die heb ik gezien op internet ja, Korana. Fijn om te horen dat die camping goed beviel smile
Het lijkt ons ook mooi om 2 dagen door te brengen in het Plitvice gebied.

Die camping is heerlijk inderdaad. Gigantisch (heb nog nooit zo'n grote camping gezien) maar heel rustig, en grote plekken. Echt mooi.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Kroatië - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Kroatië

Bericht  mzcharlotte wo 16 mei 2012 - 5:13

Pomodori schreef:Er moet onderin in Istrië ook nog een natuurpark zitten. Heb ik niets van gezien, maar schijnt wel mooi te zijn.

Bedoel je het eiland Brijuni? Want dat is echt geweldig mooi en leuk.

Is Porec groter dan Pula? Volgens mij niet. Ik vond het amfitheater van Pula veel leuker dan het Colosseum in Rome eigenlijk.

Vanuit Porec zijn de Plitvice Meren ongeveer 4,5 uur rijden, maar meer dan de moeite waard. We zijn er toen ook in een B&B gaan zitten, ondanks dat we al een apartement hadden in Porec. Een auto huren is niet zo heel duur.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Kroatië - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Kroatië

Bericht  Femmem wo 16 mei 2012 - 5:54

Ik ben een keer met Beachmasters naar Medulin geweest. Wel veel jongeren dus.. Medulin is maar klein, is niet zoveel te doen. Naast op het strand liggen en langs de souvenir winkeltjes..
We zijn, als echte Nederlanders op de fiets, naar Pula geweest. Is wel leuk om even te kijken.
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Kroatië - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Kroatië

Bericht  Aziraphale wo 16 mei 2012 - 5:55

Charlie schreef:
Aziraphale schreef:Wij zijn vorig jaar naar Krk geweest. Ik vond het helemaal niks, we zijn 3 dagen eerder naar huis gegaan. Betonplaten wat functioneerde als strand, vreselijk eten in het hotel. Erg armoedig allemaal.
Het was ook nog boven de 40 graden, zonder wind. Handdoeken waren na 1 dag en nacht nog steeds nat. Maar dat weer konden ze op Krk natuurlijk niks aan doen Wink Het belemmerde ons om de auto te pakken en wat te ondernemen. Ben hitte wel gewend maar dit was echt vreselijk.

Ik ben Koratië fan, echt I love it, maar Krk is inderdaad verschrikkelijk! Des te zuidelijker je gaat, des te heerlijker wordt het.

Goed om te lezen dat het zuidelijker dus wel mooier is, want ik had ook alleen maar lovende verhalen gehoord maar Krk is m'n meest verschrikkelijke vakantie ooit, haha.
Maar ik denk niet dat ik m'n vriend ooit nog mee krijg naar Kroatië nu, die heeft nu zo'n vertekend beeld. Ik heb hem toen namelijk al moeten overtuigen om naar Kroatie te gaan! met mooie foto's en leuke recensies en uiteindelijk bleek het verschrikkelijk Cool
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Kroatië - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Kroatië

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 6:26

Aziraphale schreef:
Charlie schreef:
Aziraphale schreef:Wij zijn vorig jaar naar Krk geweest. Ik vond het helemaal niks, we zijn 3 dagen eerder naar huis gegaan. Betonplaten wat functioneerde als strand, vreselijk eten in het hotel. Erg armoedig allemaal.
Het was ook nog boven de 40 graden, zonder wind. Handdoeken waren na 1 dag en nacht nog steeds nat. Maar dat weer konden ze op Krk natuurlijk niks aan doen Wink Het belemmerde ons om de auto te pakken en wat te ondernemen. Ben hitte wel gewend maar dit was echt vreselijk.

Ik ben Koratië fan, echt I love it, maar Krk is inderdaad verschrikkelijk! Des te zuidelijker je gaat, des te heerlijker wordt het.

Goed om te lezen dat het zuidelijker dus wel mooier is, want ik had ook alleen maar lovende verhalen gehoord maar Krk is m'n meest verschrikkelijke vakantie ooit, haha.
Maar ik denk niet dat ik m'n vriend ooit nog mee krijg naar Kroatië nu, die heeft nu zo'n vertekend beeld. Ik heb hem toen namelijk al moeten overtuigen om naar Kroatie te gaan! met mooie foto's en leuke recensies en uiteindelijk bleek het verschrikkelijk Cool

Zonde... Ik hoor eigenlijk alleen maar lovende verhalen over de rest van Kroatië, dus dan heb je echt de slechtste plaats te pakken gehad Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Kroatië - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Kroatië

Bericht  Parisienne wo 16 mei 2012 - 7:08

Ik ben twee keer in Kroatië geweest, de laatste keer in Rovinj, de keer daarvoor in Pomer. Dat laatste ligt vlakbij Medulin. Wij zijn meerdere keren op de fiets vanaf de camping naar Medulin gegaan. Ik vond het een erg gezellig dorpje. Ik weet nog dat mijn vriend en ik op een camping in Medulin naar een discotheek zijn gegaan. Een discotheek met zwembad! :cheering:

Pula is ook erg leuk, samen met Porec en Rovinj de leukste steden in Istrië. Gaan jullie met de eigen auto? Dan is een ritje naar Rovinj ook zeker de moeite waard. Dat is vanaf Medulin denk ik een klein uurtje rijden. Bij Medulin heb je overigens nog Premantura. Een natuurpark wat helemaal in de benedenpunt van Istrië ligt, vlakbij Medulin. Een leuk rit met de auto door een mooi stuk natuur. Je rijdt zo naar de kust. Uiteindelijk kan je daar het water in. Toen wij de tweede keer naar Kroatië gingen zijn we zelfs vanaf Rovinj naar Premantura gereden om het nog een keer te zien. De eerste keer vonden we het al zo leuk.

Edit: wat ook leuk is, maar wat wel wat geld kost, is een excursie boeken (kan in Pula, wellicht ook in Medulin of op de camping zelf) om een dagje naar Venetië te gaan! Very Happy Je gaat dan met de bus naar Porec, vanaf daar met de boot naar Venetië. Eind van de dag met de boot weer terug naar Porec en vervolgens weer met de bus naar de camping. Dat was echt geweldig!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Kroatië - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Kroatië

Bericht  mzcharlotte wo 16 mei 2012 - 7:26

Parisienne schreef:Edit: wat ook leuk is, maar wat wel wat geld kost, is een excursie boeken (kan in Pula, wellicht ook in Medulin of op de camping zelf) om een dagje naar Venetië te gaan! Very Happy Je gaat dan met de bus naar Porec, vanaf daar met de boot naar Venetië. Eind van de dag met de boot weer terug naar Porec en vervolgens weer met de bus naar de camping. Dat was echt geweldig!

Jaaaaa dat is leuk! Maar wat ben ik misselijk geweest zeg, op die boot. Ik zat strak voor mij uit te staren naar de horizon.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Kroatië - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Kroatië

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 7:35

mzcharlotte schreef:
Parisienne schreef:Edit: wat ook leuk is, maar wat wel wat geld kost, is een excursie boeken (kan in Pula, wellicht ook in Medulin of op de camping zelf) om een dagje naar Venetië te gaan! Very Happy Je gaat dan met de bus naar Porec, vanaf daar met de boot naar Venetië. Eind van de dag met de boot weer terug naar Porec en vervolgens weer met de bus naar de camping. Dat was echt geweldig!

Jaaaaa dat is leuk! Maar wat ben ik misselijk geweest zeg, op die boot. Ik zat strak voor mij uit te staren naar de horizon.

Lijkt me ook leuk, maar ik ben al eens in Venetië geweest toen ik een jaar of 18 was.

Ik hoor van heel veel mensen dat ze misselijk waren op die tocht! Is het daar zo onstuimig?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Kroatië - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Kroatië

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 7:39

Parisienne, bedankt voor je uitgebreide omschrijving! Klinkt goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Kroatië - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Kroatië

Bericht  mzcharlotte wo 16 mei 2012 - 7:56

Youandi schreef:Ik hoor van heel veel mensen dat ze misselijk waren op die tocht! Is het daar zo onstuimig?

Ja ik weet het dus niet. Volgens mij ligt het gewoon aan de boot ofzo, want ik ben op de ferry naar Engeland dus niet misselijk geweest. En volgens mij is het dus niet onstuimig in Kroatie.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Kroatië - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Kroatië

Bericht  Parisienne wo 16 mei 2012 - 10:39

Youandi: graag gedaan. Wat betreft de boot: ik ben niet misselijk geweest. Heb het om me heen ook niet gezien. Zelfs mijn vriend, die niet zo goed tegen dit soort dingen kan, heb ik er niet over gehoord. Maargoed, misschien ligt het aan de kapitein ofzo Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Kroatië - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Kroatië

Bericht  Gast ma 28 mei 2012 - 21:59

Ik ben nu 2 x in Kroatie geweest, een aantal jaren terug in Istrië en op Krk. En afgelopen zondag ben ik teruggekomen van zuid Dalmatië, waar ik samen met mijn vriend een week in een appartement heb gezeten.

Ik kan Istrië aanbevelen, de natuur is mooi, er zijn mooie kustplaatsen zoals Rovinj en Porec. Pula is ook erg mooi. En wat meer van de kust af zijn ook mooie plaatsen, al kom je daar wel meer vervallen dorpjes etc. tegen.

Zuid Dalmatië vond ik ook erg mooi. We zaten in een appartement in Orasac, zo'n 12 km boven Dubrovnik. Op zich heb ik vorige week een mooie vakantie gehad, maar we zaten eigenlijk helemaal niet in toeristisch gebied. Dubrovnik zelf is wel heel mooi, de natuur is ook prachtig en het is ook erg leuk een bezoekje te brengen aan de eilanden voor de kust (Lopud, Sipan, veerboot er naartoe is spotgoedkoop). Maar waar wij zaten was alleen een dorpswinkel. Er was geen horeca, dus barretjes en restaurantjes. De tentjes die er waren, waren (nog) dicht. We hadden ons daar beter van tevoren even in kunnen verdiepen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Kroatië - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Kroatië

Bericht  sanne-84 di 17 jul 2012 - 2:07

Even uppen

Wij hebben ook geboekt naar kroatie/istrie. We zitten in t plaatsje umag, dat is hier nog niet genoemd haha. Gaan er met de auto heen.
Ben benieuwd!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Kroatië - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Kroatië

Bericht  Suusie do 9 aug 2012 - 5:09

Ik kom net terug van vakantie in onder andere Kroatië. Wilde er al jaren een keer heen en mede door dit topic toch dit jaar die kant op gegaan. Ons ‘doel’ was de Plitvice meren.
De meren vond ik erg mooi maar de rest van Kroatië…? Ik snap niet zo goed waar iedereen zo enthousiast over is. Misschien ben ik niet op de juiste plekken (Rijeka, Crikvenica, Plitvice, SV. Jurai en Zadar)geweest maar had echt het gevoel van is dit het nou…

In Zadar vond ik de oude stad wel erg leuk. Kleine straatjes, steegjes en het waterorgel in zee vond ik erg bijzonder. De zee is overal wel super helder en het is een erg schoon land. Ben nauwelijks zwerfvuil tegen gekomen en ook zwerfdieren ben ik niet tegen gekomen.
De meren van Plitvice waren erg mooi en zeker de moeite waard,maar het is schijnbaar bij niemand bekend dat het daar zo een 300 dagen per jaar regent. Haha Neem je poncho dus maar mee Wink

Denk dat Kroatië erg geschikt is voor mensen die dagen aan zee/’strand’ willen zitten.
Suusie
Suusie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 192
Punten : 202
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met Kroatië - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen met Kroatië

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum