Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Portugal of Kroatie

+5
Caribbeanlover
Lejow
Blond
Zonnetje
Tinus
9 plaatsers

Ga naar beneden

Portugal of Kroatie Empty Portugal of Kroatie

Bericht  Tinus zo 26 feb 2012 - 6:15

Mij vriendin en ik twijfelen naar welk land we willen op vakantie. Onze plannen zijn zo'n 12 tot 15 dagen en dan in een vast hotel of appartement. We willen veel zien dus cultuur en natuur zal wel fijn zijn. Ook voor iets actiefs zijn we wel in. We zijn geen types om de hele week aan het strand te liggen. In Portugal denken we aan de Algarve en Kroatie aan Istrie. Wat raden jullie aan, of misschien een ander warm land?
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Portugal of Kroatie Empty Re: Portugal of Kroatie

Bericht  Zonnetje zo 26 feb 2012 - 6:35

Ik ben zowel in Portugal in de Algarve geweest als in Istrie in Kroatie. Ik heb niet 1 aanrader voor je, want ik vond het beiden mooie plekken waar je zowel mooie cultuur als natuur hebt. Ik heb op beide plaatsen een vakantie gehad met 50% strand en 50% uitstapjes. In de Algarve heb je veel leuke plaatsjes om te bekijken. Ook zijn we naar het uiterste puntje aan de zuid-westkust van Portugal gegaan. We zijn een dagje naar Lissabon geweest (mooie stad) en een dagje naar Sevilla (prachtige stad).

In Kroatie ben ik met de boot naar Venetie geweest (ook een aanrader) en naar de Plitvice-meren: prachtig, maar wel ver rijden. Ook daar heb je aan de kust leuke plaatsjes liggen.

Het is net wat je meer trekt. Ik vond het allebei mooie vakantiebestemmingen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Blond zo 26 feb 2012 - 6:36

Ik ben naar Portugal geweest, anderhalf jaar geleden, in de Algarve. Vond het erg leuk! Heb een bustour gemaakt langs de westkust, was erg mooi en indrukwekkend. Vooral die rotskusten, met die kliffen waren mooi.
Ik was er maar 6 hele dagen (aan de dagen dat we heen en terug gingen hadden we niets vanwege de vliegtijden) en dat was eigenlijk te kort.

Met Kroatië heb ik geen ervaring maar schijnt ook geweldig mooi te zijn.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Tinus zo 26 feb 2012 - 6:40

Ik heb een lichte voorkeur voor de Algarve. Maar ik weet dus niet zo goed wat je er allemaal kunt doen. De steden Lissabon en Sevilla zijn wel een leuke aanrader, we houden wel van steden bezoeken e.d. Ben jij, of iemand anders, bekend met de plaats Alvor? Dat moet wel een leuk plaatsje zijn..Of heb je een andere aanrader qua plaats?
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Bericht  Zonnetje zo 26 feb 2012 - 6:43

Nee, Alvor ben ik niet geweest. Wij zaten toen in Albufeira, in het oude gedeelte. Dat is alleen leuk als je van drukte houdt en van uitgaan/veel terrasjes. We zijn toen in Portimao een keer op de boot gestapt langs de rotsen, waar Chance over schrijft. Dat leek me ook een leuk plaatsje.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Blond zo 26 feb 2012 - 7:09

Ik heb in een piepklein plaatsje gezeten naast Albufeira, weet de naam niet eens meer. Mijn ouders gaan in juni naar Montegordo, dat ligt meer tegen de Spaanse grens aan.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow zo 26 feb 2012 - 7:12

Ik ben voor Portugal en dan inderdaad de Algarve!

Portimao, Faro, Albufeira, Vila Moura (of hoe je het schrijft) is een havenstadje met leuke tentjes aan de boulevard en heeeele dure boten Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Caribbeanlover zo 26 feb 2012 - 8:55

Portugal, ben er 3x geweest en Kroatie nooit dus kan niet vergelijken. Wel kan ik je zeggen dat Albufeira echt gezellig is dus dat kan ik je aanraden, sowieso Portugal is aan te raden, maar heb geen info over andere plaatsen.

Wat bedoel je met een ander warm land? In de zomer is het overal zowat warm. Wil je binnen europa of eventueel erbuiten? Egypte misschien?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 20:38

Ik ben in Istrië geweest, dat is wel erg mooi hoor. Portugal ben ik nog niet geweest, maar heb er wel veel positieve verhalen over gehoord. Ik denk dat het ene land niet voor het andere land onderdoet.

Ik ga in mei een week naar Dalmatië (Zuid Kroatië) heb ik ook erg veel zin in.

Gast
Gast

Bericht  Polly zo 26 feb 2012 - 23:28

In Kroatië ben ik nooit geweest, maar ik weet zeker dat het mooi is, ik zou er ook wel eens naar toe willen.

Portugal is heel mooi, Albufeira zou ik dan juist weer niet aanraden. Dat was de enige plaats die ik niet leuk vond.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Tinus ma 27 feb 2012 - 8:22

Er moet in de stad die wij zoeken wel wat te doen zijn, maar het moet er niet vol zitten met feestende jongeren/disco's e.d. En niet té toeristisch. Leuke terrasjes en restaurantjes is wel een plus. En een plaats waaruit je ook makkelijk excursies kunt doen. (Lekker veeleisend dus. Very Happy)

@CBL: ik bedoel een land in Europa waar het gewoon een lekker temperatuurtje is. Scandinavie bijv. dan weer niet.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Bericht  Blond di 28 feb 2012 - 7:03

De oude stad van Albufeira is leuk, The Strip is leuk voor een avondje, meer niet. Veel te Engels!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Atelier Madame do 1 maa 2012 - 22:18

Poeh moeilijke keuze zeg, het zijn allebei zulke leuke en mooie landen!

Portugal zou ik in Lagos gaan zitten, vind ik persoonlijk een leuke badplaats. Vanuit daar uitstapjes maken naar de hele Algarve, Lissabon en Sevilla.

Kroatie vind ik Istrie ook prachtig, beetje Italiaanse sfeer alleen heel erg toeristisch. Zou ik persoonlijk liever in een ander gedeelte gaan zitten waar je net wat minder toeristen hebt (Kvarnerstreek, één van de eilanden Krk of Tres etc).
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Tinus vr 2 maa 2012 - 8:26

Ik denk dat het Portugal gaat worden. Toch iets meer te doen qua uitstapjes(Lissabon en Sevilla). Maar ik zie door de bomen echt het bos niet meer welke plaats we moeten hebben e.d. Denk dat het toch een bezoekje aan een reisbureau gaat worden.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Bericht  Le Chat Noir zo 4 maa 2012 - 0:04

Ik zou voor Oud-Albufeira gaan smile.
In Kroatie voor Rovinj!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Aziraphale zo 4 maa 2012 - 1:15

Krk (eilandje) van Kroatië vind ik echt geen aanrader trouwens! Is ook heel touristisch en niet zo mooi, veel beton en erg veel Slovenen.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud