Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hongarije of Kroatie

5 plaatsers

Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Hongarije of Kroatie

Bericht  Zwerver zo 17 jul 2011 - 7:47

Mijn vriend en ik willen toch goedkoop op vakantie, nu zijn we Hongarije of Kroatië tegen gekomen.

Hongarije zitten we in Siofok
Kroatie kunnen we zitten in Medulin of Rovinj, welke van de twee zou jij dan kiezen? En waarom?

Qua prijs maakt het voor ons niet heel veel uit, heeft er iemand ervaring met deze plekken?
Voordelen en Nadelen?

Wij hoeven geen feest vakantie maar een avondje opstap vinden we wel erg leuk! Ik vind winkelen erg leuk haha!


Laatst aangepast door wc-eend op zo 17 jul 2011 - 8:00; in totaal 1 keer bewerkt
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Re: Hongarije of Kroatie

Bericht  love zo 17 jul 2011 - 7:52

Ik ben net terug uit Kroatie, vond het erg mooi!
Wij zaten vlakbij Porec op de camping in een stacaravan.
Wij zijn toen ook naar de Plitvice meren geweest, geweldig mooie natuur!
Verder hebben wij niet echt gewinkeld , wel langs marktjes gelopen etc. en heerlijk op terrasjes gezeten!

Met Hongarije heb ik geen ervaring.
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Re: Hongarije of Kroatie

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 7:54

Kroatie want daar is de kust fantastisch mooi.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Re: Hongarije of Kroatie

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 9:49

Ik kan het je nog niet vertellen maar ik ga donderdag naar Kroatie, ben echt heel erg benieuwd! Heb er iig goede dingen over gehoord Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Re: Hongarije of Kroatie

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 9:57

Volgens mij is qua natuur en architectuur de Kroatische kust stukken mooier. Maar daar ben ik nog nooit geweest, in Hongarije wel.

Het hangt er ook vanaf of je in zoet- of zoutwater wilt zwemmen natuurlijk. Mocht je voor Hongarije gaan zou ik toch naar een andere plaats dan Siófok kijken, daar zijn vooral veel feestende jongeren en het is verder niet zo'n mooie plaats vind ik. Balatonlelle bv. heeft wel een uitgaansleven, maar ook gewoon rustigere stukken met mooie oude villa's.

Persoonlijk zou ik het Balatonmeer gewoon overslaan of maar een paar dagen doen en lekker naar Budapest gaan.:P Dan heb je cultuur, architectuur en het zwemmen kan uitstekend geregeld worden in één van de vele buitenzwembaden. Maar goed, volgens mij ben je echt op zoek naar een strandvakantie.Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Re: Hongarije of Kroatie

Bericht  Pomodori zo 17 jul 2011 - 10:16

Ik moest even kijken waar Medulin ligt in Kroatië, dat ken ik niet. Lijkt me minder leuk dan Rovinj.

Rovinj ben ik geweest en dat is echt een leuk schilderachtig stadje. Mooi en het ligt aan een stuk toeristisch Kroatië. Er zijn binnen een aantal km afstand daar leuke plaatsjes waar je prima een avond kunt besteden. Ik heb er niet gestapt, maar het kan er volgens mij prima. De kust is er schitterend, maar wel met rotsstranden. Dus neem iets van waterschoenen mee, dan kun je nog een beetje normaal de zee inlopen.

Hongarije ken ik verder niet, daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Re: Hongarije of Kroatie

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 20:47

Ik zou voor Kroatië gaan en dan voor Rovinj. Ik ben zowel in Medulin als Rovinj geweest. Medulin stelt qua plaats weinig voor, n, behalve dat het bekend staat als een jongeren uitgaansplaats.

Qua sfeer is Rovinj erg mooi. Het is een heel oude stad aan de kust. Erg mooi en sfeervol. Ik zou dus voor Rovinj gaan. Je kunt daar volgens mij prima winkelen. Op stap ben ik daar niet geweest, maar dat kan vast wel.

Verder vind ik heel Istrië mooi. Mijn vriend en ik hebben daar een aantal jaar geleden een week gekampeerd en een week in een appartement doorgebracht. Plaatsen in het binnenland zijn ook de moeite waad, zoals Pazin en verder is Pula echt de moeite waard. Als je gaat toeren (ik weet niet of je ook een auto gaat huren?) dan raad ik je Rabac (prachtig strand) en wat meer in het binnenland Labin (mooi oud stadje) aan.

Als je van wandelen houdt, is het leuk om naar de top van de Vojak te wandelen. (je kunt ook met de auto naar de top rijden) Daarvandaan heb je op een heldere dag uitzicht over heel Istrië en als je geluk hebt ook nog Italië en het vasteland van Kroatië.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Re: Hongarije of Kroatie

Bericht  Zonnetje ma 18 jul 2011 - 4:13

Ik ben zowel in Rovinj als in Siofok geweest en ik zou ook voor Rovinj gaan. Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik vind het een erg mooi, schilderachtig plaatsje en de rotsachtige kust van Istrie vond ik heel mooi. Qua gezelligheid en winkelen maakt het niets uit. Het zijn allebei toeristische plaatsen, waar je leuk kan winkelen, waar veel terrasjes zijn en leuke eettentjes. Je kunt ook in allebei de plaatsen goed uitgaan.
Als je excursies wilt doen, zou ik je vanuit Rovinj de Plitvicemeren en Venetie aanraden. Vanuit Siofok is het leuk om naar Boedapest te gaan en om met de boot naar de overkant van het Balatonmeer te gaan.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Re: Hongarije of Kroatie

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 5:54

Mij trekt Kroatië meer aan en wel vanwege de mooie kust en de centrale ligging: je hebt er alle soorten landschappen én het stadsleven is aardig ontwikkeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Re: Hongarije of Kroatie

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 9:39

Kroatie!! super mooi aan de kust, plitvice meren waren echt fantastisch! Zijn twee keer geweest, eerste keer zaten we in Vrsar, appartementen Belvedere, was echt super mooi, luxe, etc. Tweede keer zaten we in hotel in Porec, dat vond ik wat tegenvallen, groot, massaal, maar komt ook wel denk ik omdat de eerste keer zo gaaf was!
Wil er echt nog een keer naartoe............dan wat verder naar beneden naar Dubrovnik etc..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Re: Hongarije of Kroatie

Bericht  Pomodori ma 18 jul 2011 - 20:19

Dubrovnik is zo mooi!!!! Daar zijn we ooit heen geweest, tijdens onze rondreis door Kroatië. We hebben toen heel veel gezien van het land. Plitvice meren zijn prachtig.
Maar Dubrovnik zou ik echt nog weer eens heen willen. Erg mooie stad.

Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Re: Hongarije of Kroatie

Bericht  rooss ma 25 jul 2011 - 23:01

Absoluut voor Rovinj gaan! Je kan daar super leuk uit eten en op de rotsen is een cocktailbar, het is een erg gezellig stadje... Ik heb mij daar in ieder geval twee weken lang goed vermaakt!
nerd Cool

rooss
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 170
Registratiedatum : 24-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Re: Hongarije of Kroatie

Bericht  rooss ma 25 jul 2011 - 23:03

plitvice meren moeten ook erg mooi zijn... is wel goed te doen vanuit Rovinj. Dit jaar ga ik zelf weer naar Kroatie in het plaatsje Zadar... ben heel benieuwd smile

rooss
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 170
Registratiedatum : 24-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Re: Hongarije of Kroatie

Bericht  Zwerver ma 25 jul 2011 - 23:14

Het is Hongarije geworden nerd
Mijn vriend is nogal eigenwijs en ik was om toen hij vertelde dat het groot winkelcentrum zat met +- 500 winkels. Rolling Eyes We zitten nu bij het balatonmeer. Voor mij erg prettig want ik hou niet zo van zand. Daar ligt gras :P

Volgende keer wordt het Kroatie!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Re: Hongarije of Kroatie

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 23:52

Ik heb in Siofok gewerkt, en ik vind het een beetje vergane glorie.
Je hebt wel de Coca-cola beach club (geen idee eigenlijk of het nog zo heet) aan het Balatonmeer, dat is wel leuk.
Ook een voordeel is dat je vlakbij Budapest zit en dat is echt een mooie stad, en kun je ook heerlijk winkelen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Re: Hongarije of Kroatie

Bericht  Zwerver ma 25 jul 2011 - 23:55

Ik heb inderdaad meer gelezen over Coca-Cola beach club dat het gezellig moet zijn. We gaan zeker even kijken. Mochten we Siofok echt niks aan vinden gaan we gewoon elke dag naar Budapest. Hahaha daar vermaak ik mij sowieso wel!


Hoe is het openbaar vervoer daar? Is dat een beetje vertrouwd? Ik ben namelijk niet zo'n held.... Wij willen zeker naar Budapest en gaan dan met de trein..
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Re: Hongarije of Kroatie

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 11:43

Elke dag naar Budapest lijkt me niet geheel relaxt... aangezien je met de snelste treinverbinding er nog steeds 1 uur en 50 minuten over doet... Maar ik hoop dat jullie het leuk gaan hebben.smile

Openbaar vervoer in Budapest is best duidelijk vind ik, ook voor toeristen. In Siófok weet ik het niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Re: Hongarije of Kroatie

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 4:23

Het OV in Budapest is idd te doen, in Siofok vond ik dat wat tegenvallen.
Er is een stationnetje iig.
Maar net wat Freakie zegt, ik zou niet elke dag naar Budapest gaan.
Doe dat dan 1 of 2 dagen, en lig de rest van de tijd lekker aan het Ballatonmeer ofzo :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Re: Hongarije of Kroatie

Bericht  Zwerver wo 27 jul 2011 - 7:26

Het was ook niet serieus bedoeld. Wij vermaken ons vast en zeker wel in Siofok! maar mocht het zo'n drama zijn dan kan dat altijd.

Hoe zijn de mensen daar eigenlijk?
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hongarije of Kroatie  Empty Re: Hongarije of Kroatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum