Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kroatië en Slovenië

5 plaatsers

Ga naar beneden

Kroatië en Slovenië Empty Kroatië en Slovenië

Bericht  Green_Pepper wo 22 mei 2013 - 5:39

Ik zag in het topic over Kroatië en Montenegro al wat tips voor Kroatië, maar ik zoek ook tips en aanraders voor Slovenië smile

Ik ga deze zomer met mijn vriend kamperen en de reis die op de planning staat is Oostenrijk - Kroatië - Slovenië. We houden van strandvakanties (Kroatië?) maar ook wel van rustigere plekken (dus waarschijnlijk Slovenië?) en mooie natuur.

Heeft er iemand tips voor mooie campings? Tips voor goed betaalbare B&B's zijn ook welkom smile
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kroatië en Slovenië Empty Re: Kroatië en Slovenië

Bericht  Ragazza wo 22 mei 2013 - 19:36

Mijn vriend en ik hebben een paar jaar geleden gekampeerd in zowel Oostenrijk als Slovenië. In Oostenrijk zaten we op een camping in het Drautal in Karinthië. In Slovenië zaten we eerst bij Bovec op een camping, ik geloof dat die camping Kamp Kovac heette. We hebben voor deze camping gekozen omdat die klein was, er zitten 2 veel grotere campings naast. De camping lag naast een rivier. De omgeving was prachtig, we hebben heel mooi gewandeld.
De 2e camping was bij Bohinjska Bistrica, vlakbij Bohinjsko Jezero, een mooi meer waar we heerlijk in hebben gezwommen. En wederom een prachtige bergachtige omgeving. En niet zo ver van Bled en het meer van Bled, wat ook heel mooi is.

Rivier bij Bovec:
Kroatië en Slovenië ?ui=2&ik=98d16ffbb0&view=att&th=13ed0266f550f506&attid=0

Omgeving van Bovec:
Kroatië en Slovenië >ui=2&ik=98d16ffbb0&view=att&th=13ed0221cc9c09a3&attid=0

Waterval bij Bohinj:
Kroatië en Slovenië ?ui=2&ik=98d16ffbb0&view=att&th=13ed0221cc9c09a3&attid=0

Meer van Bohinj:
Kroatië en Slovenië ?ui=2&ik=98d16ffbb0&view=att&th=13ed0221cc9c09a3&attid=0
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kroatië en Slovenië Empty Re: Kroatië en Slovenië

Bericht  Pomodori wo 22 mei 2013 - 20:25

Oeh Slovenië is inderdaad ook prachtig! Wij hebben daar gestaan op camping Sobec. Mooie camping, ook aan een rivier. http://sobec.si/eng/

Waar je ook een kijkje zou moeten nemen is de Vintgar. Dat is een rivier tussen de bergen in en daar hebben ze een wandelpad boven gemaakt. Je loopt langs de bergen, boven de rivier. En af en toe zijn er bruggetjes en steek je de rivier over. Google maar eens erop.

Het meer van Bled is ook mooi, maar vreselijk toeristisch. Het is prachtig helder water en je kunt er een rondje om het meer wandelen. Er zitten ook wel wat terrassen in de buurt, dus net wat aangekleder dan het meer van Bohinj.
Om dat meer kun je geen rondje wandelen, het ligt tegen een berg aan. Maar is een stuk minder toeristisch en net zulk helder water.

Wij hebben er ook nog grotten bezocht, daar staat het ook om bekend (Slovenië). Verder kun je er veel groen en rust verwachten. Het strand daar werd ons afgeraden, dan kon je beter doorgaan naar Kroatië. Dat hebben wij dan ook gedaan, dus daar kan ik je verder niets over aanbevelen.

Veel plezier met de voorpret vast!
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kroatië en Slovenië Empty Re: Kroatië en Slovenië

Bericht  Green_Pepper do 23 mei 2013 - 2:27

Bedankt voor de reacties smile voorpret voor de vakantie is zo leuk!

Ragazza, je foto's doen het geloof ik niet...maar voor zover ik op google zie is het inderdaad super mooi!

Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kroatië en Slovenië Empty Re: Kroatië en Slovenië

Bericht  Ragazza vr 24 mei 2013 - 23:34

O jammer.. Als ik ingelogd ben zie ik de foto's wel in dit topic.. Maar het is idd erg mooi daar Very Happy
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kroatië en Slovenië Empty Re: Kroatië en Slovenië

Bericht  Gast vr 24 mei 2013 - 23:57

Ga kano varen in Bohinj, echt zó mooi daar. Net als Bled trouwens. Ik had geen idee toen ik er heen ging maar het was liefde ophet eerste gezicht. I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kroatië en Slovenië Empty Re: Kroatië en Slovenië

Bericht  Green_Pepper zo 26 mei 2013 - 8:40

Zus schreef:Ga kano varen in Bohinj, echt zó mooi daar. Net als Bled trouwens. Ik had geen idee toen ik er heen ging maar het was liefde ophet eerste gezicht. I love you

Klinkt goed Very Happy en kano varen is een goed idee!
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kroatië en Slovenië Empty Re: Kroatië en Slovenië

Bericht  Zora zo 26 mei 2013 - 18:11

Een paar jaar geleden hebben wij precies die reis gemaakt, alleen dan wel nog met een stukje Italie erbij smile Wij vonden (afgezien van de Plitvice meren in Kroatie) Slovenie het mooist. Veeeeeeel rustiger, veel ongerepter, veel ruimer, en erg mooi. Vlakbij Bled is inderdaad de Vintgar kloof, zo mooi!







Laatst aangepast door Zora op di 28 mei 2013 - 8:50; in totaal 1 keer bewerkt
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kroatië en Slovenië Empty Re: Kroatië en Slovenië

Bericht  Frappuccino zo 26 mei 2013 - 19:21

Vorig jaar heb ik met mijn toenmalige vriend ook een rondreis gemaakt door Slovenië en Kroatië, en veel van bovengenoemde tips kan ik mij helemaal bij aansluiten. Het meer van Bled is erg mooi, en als je daar dan toch bent is de Vintgarkloof ook zeker het bezoeken waard! Er is ook nog een andere kloof daar in de buurt, minder toeristisch, daar ben ik even de naam van kwijt... Maar dat was ook een erg mooie wandeling smile

Verder hebben wij onze vakantie afgesloten met 3 dagen in Logarska Dolina, echt een idyllisch natuurgebied is dat, heerlijk om daar tot rust te komen....

Kroatië en Slovenië Potepuh_izleti_potovanja_slovenija_savinjska_dolina_logarska
Frappuccino
Frappuccino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kroatië en Slovenië Empty Re: Kroatië en Slovenië

Bericht  Green_Pepper ma 27 mei 2013 - 3:26

We waren van plan om langer in Kroatie dan in Slovenie te blijven, maar ik begin nu toch te twijfelen...
We gaan namelijk eind juli/begin augustus, dus dan zal Kroatie topdrukte zijn en is Slovenie misschien wel fijner qua drukte. Wat denken jullie?

Moet je trouwens in Slovenie voor die meren ook iets van entree betalen? (Voor de natuurparken in Kroatie wel zag ik)
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kroatië en Slovenië Empty Re: Kroatië en Slovenië

Bericht  Gast ma 27 mei 2013 - 4:27

Nee voor de meren zelf niet hoor, heb ik nergens gedaan tenminste. We zijn gaan kano varen in Bohinj, dat hebben we bij de camping geregeld en kostte uiteraard wel geld.

Persoonlijk zou ik zo teruggaan naar Slovenië maar ik weet niets over Kroatië dus ik kan je niet helpen bij die vergelijking. Ik was er in augustus en vond het qua drukte behoorlijk meevallen. Ik weet niet of je ook nog van strand houdt? Wij wilde graag een dagje aan het strand maar dat is dus niet echt te vinden in Slovenië maar na een tip van iemand zijn we toen terecht gekomen in Portorož, daar hebben ze een namaak zandstrand. Moest je wel aardig wat neerleggen voor een bedje maar wel een heerlijke dag gehad Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kroatië en Slovenië Empty Re: Kroatië en Slovenië

Bericht  Green_Pepper ma 27 mei 2013 - 4:46

Thanks Zus, gelukkig hoeft dat niet. Ik ging twijfelen door dat entreegeld van de natuurparken e.d.

Ja ik hou heel erg van strand/zee, dat is ook wel een van de redenen om naar Kroatie te gaan (en ja ik weet dat het daar beton/kiezel stranden zijn, ben er 1 keer eerder geweest).
Ik ga dat namaakstrandje onthouden smile
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kroatië en Slovenië Empty Re: Kroatië en Slovenië

Bericht  Gast ma 27 mei 2013 - 4:50

Oh trouwens, bij die Vintgarkloof moest ik geloof ik wel entree betalen. En voor de grotten ook. Wij zijn naar Škocjanske jame geweest (grotten), echt supermooi. Postojna is volgens mij ook een bekende maar net wat toeristischer (uit mijn hoofd, weet het niet zeker). Maar de meren Bled en Bohinj waren gewoon vrij te betreden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kroatië en Slovenië Empty Re: Kroatië en Slovenië

Bericht  Green_Pepper ma 27 mei 2013 - 4:55

Oke, dat is ook wel logisch.
Maar dan kun je in ieder geval gratis bij de meren chillen Wink
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kroatië en Slovenië Empty Re: Kroatië en Slovenië

Bericht  Zora ma 27 mei 2013 - 5:31

Wij vonden de kust van Kroatië veel en veel te druk. Wij houden misschien wel iets te veel van onze rust, maar hebben daar iig geen enkele plek gevonden aan de kust waar we langer wilden blijven. Slovenie is rond die tijd ook wel druk, met name Bled, maar niks vergeleken met Kroatie.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kroatië en Slovenië Empty Re: Kroatië en Slovenië

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum