Fruithapje
+11
Monnie
Fiwen
mauwmauw
Liadan
snoezel
sheila123
PapillonRose
meisjesmama
Bloem86
ekjir@M
miss22
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Fruithapje
Parisienne schreef:Ik heb gehoord dat ze van alleen banaan (een 4-maanden-potje) erg last kunnen krijgen met de ontlasting. Weten jullie dit? Heb N. zojuist namelijk banaan gegeven, maar heb er een een beetje sinaasappelsap doorheen gedaan (een verse sinaasappel erboven uit geknepen). Dit schijnt er dan weer voor te zorgen dat ze geen last krijgen met de ontlasting.
Men zegt dat het een achterhaald verhaal is dat banaan stopt. Maar als jij en je man veel last van allergie hebben zou ik persoonlijk sinaasappel nog even laten aangezien dat een fruitsoort is wat nog niet word aangeraden om dan te eten. Net als kiwi en aardbei.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
meisjesmama schreef:Parisienne schreef:Ik heb gehoord dat ze van alleen banaan (een 4-maanden-potje) erg last kunnen krijgen met de ontlasting. Weten jullie dit? Heb N. zojuist namelijk banaan gegeven, maar heb er een een beetje sinaasappelsap doorheen gedaan (een verse sinaasappel erboven uit geknepen). Dit schijnt er dan weer voor te zorgen dat ze geen last krijgen met de ontlasting.
Men zegt dat het een achterhaald verhaal is dat banaan stopt. Maar als jij en je man veel last van allergie hebben zou ik persoonlijk sinaasappel nog even laten aangezien dat een fruitsoort is wat nog niet word aangeraden om dan te eten. Net als kiwi en aardbei.
Oh, dat wist ik niet! Dacht dat sinaasappel ook als eerste fruit kon wat betreft allergieën. Mijn vriend en ik hebben vroeger als klein kind allergieën gehad, hij voor stof en katten & honden, ik voor rubber (alleen aan handen & voeten). Gelukkig nooit voedselallergieën gehad. Maar ik let er wel op wat betreft hetgeen ik N. geef. Ik zal het onthouden, dankje!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Hier ook met 6 maanden begonnen ivm darmpjes. En de jonste heeft na dat hij groente/fruit kreeg echt een tijd last van zijn darmen en harde ontlasting gehad. Het was dat hij al zo gauw de smaak vh eten te pakken had anders had ik er even meegestopt.
Gast- Gast
Ik ben met 4 maanden begonnen
Je mag het met 4 maanden geven als er geen allergieën etc in je familie zitten. Anders kan je beter wachten tot 6 maanden
Je mag het met 4 maanden geven als er geen allergieën etc in je familie zitten. Anders kan je beter wachten tot 6 maanden
Gast- Gast
meisjesmama schreef:Parisienne schreef:Ik heb gehoord dat ze van alleen banaan (een 4-maanden-potje) erg last kunnen krijgen met de ontlasting. Weten jullie dit? Heb N. zojuist namelijk banaan gegeven, maar heb er een een beetje sinaasappelsap doorheen gedaan (een verse sinaasappel erboven uit geknepen). Dit schijnt er dan weer voor te zorgen dat ze geen last krijgen met de ontlasting.
Nou.. als ik 1 banaan eet kan ik serieus een week niet naar de wc ! S. krijgt 1x in de week / 2 weken een verse geplette banaan. Meer dan 1x in de week zou ik het ook echt niet geven. Zijn ontlasting is tot nu toe prima
Gast- Gast
[quote="Razz_"]
Nou.. als ik 1 banaan eet kan ik serieus een week niet naar de wc ! S. krijgt 1x in de week / 2 weken een verse geplette banaan. Meer dan 1x in de week zou ik het ook echt niet geven. Zijn ontlasting is tot nu toe primar=indigo]Ik eet geen banaan dus het daar geen ervaring mee maar ik zie het wel bij R. dat ze er dan last van heeft.
Nou.. als ik 1 banaan eet kan ik serieus een week niet naar de wc ! S. krijgt 1x in de week / 2 weken een verse geplette banaan. Meer dan 1x in de week zou ik het ook echt niet geven. Zijn ontlasting is tot nu toe primar=indigo]Ik eet geen banaan dus het daar geen ervaring mee maar ik zie het wel bij R. dat ze er dan last van heeft.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
De kinderarts in het ziekenhuis waar mijn dochter op controle komt gaf aan dat de meningen over het beginnen met fruit- en groentehapjes steeds veranderen. Met 4 maanden mag, maar met 6 maanden is ook prima. Deze kinderarts had het erover dat er onderzoeken waren gedaan en dat die uitwezen dat het niet uitmaakte waneer je begon (ik bedoel met 4 of met 6 maanden). Doe gewoon wat jou goed lijkt. Een kindje dat er al eerder aan toe is laat dat wel weten en dat merk je dan ook wel.
Mijn dochter kreeg overigens vanaf 6 maanden fruit- en groentehapjes.
Mijn dochter kreeg overigens vanaf 6 maanden fruit- en groentehapjes.
nisavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 243
Wij zijn begonnen met 4,5 maand met fruit. Hier kreeg ze vaak bananen en nog steeds. en ze poept elke dag wel 2x.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
wij zijn begonnen met 5,5 maand (groente) en 6 maand (fruit). Heb soms het gevoel dat (vooral de) mama's het vaak al vroeg willen geven, omdat het 'zo leuk is'.
Aansluitend op topic: Momenteel ben ik vrij inspiratieloos...vooral mbt het fruithapje. Wat doen jullie vaak in de hapjes?
Aansluitend op topic: Momenteel ben ik vrij inspiratieloos...vooral mbt het fruithapje. Wat doen jullie vaak in de hapjes?
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» fruithapje
» Fruithapje maken.
» Groente- en fruithapje
» Schema met fruithapje
» Fruithapje invriezen
» Fruithapje maken.
» Groente- en fruithapje
» Schema met fruithapje
» Fruithapje invriezen