Tips bij nierscan
+4
Linda
Lejow
Floor
Parisienne
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tips bij nierscan
Het is alweer een klein jaartje tot 1,5 jaar geleden dat N. haar laatste nierscan heeft gehad. Straks krijgt ze er dus weer eentje, omdat de situatie m.b.t. haar nieren nog niet verbeterd is. Ze gaan weer kijken hoe haar nieren functioneren. Dit doen ze door haar via een infuus nucleaire vloeistof te geven die haar nieren oplichten. Op de scan is de vloeistof te zien en zal blijken hoe het verloop van de vloeistof door de nieren is. Ze zal dus zo'n half uur tot drie kwartier onder de scan moeten liggen om haar nieren de tijd te geven hun werk te doen en om haar het uit te laten plassen.
Ze moet dus een lange tijd stil liggen, waarschijnlijk met wat 'hulp' (zoals in een kussen liggen dat vacuüm zuigt waardoor ze niet kan bewegen). Vorig jaar was ze een kwartier lang al zoet met een tandenborstel en tandpasta. Voor nu zie ik er erg tegenop. Ze gaat dat al die tijd nooit volhouden. Iemand nog tips wat ik mee kan nemen om haar een tijd bezig te houden?
Ze moet dus een lange tijd stil liggen, waarschijnlijk met wat 'hulp' (zoals in een kussen liggen dat vacuüm zuigt waardoor ze niet kan bewegen). Vorig jaar was ze een kwartier lang al zoet met een tandenborstel en tandpasta. Voor nu zie ik er erg tegenop. Ze gaat dat al die tijd nooit volhouden. Iemand nog tips wat ik mee kan nemen om haar een tijd bezig te houden?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Tips bij nierscan
een telefoon/ipad met een filmpje erop wat ze leuk vind om te kijken?
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ja dat dacht ik ook inderdaad, Floor!
Sterkte en succes!!!
Sterkte en succes!!!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Poeh moeilijk zeg! Dat is voor een kind van die leeftijd toch amper te doen...
Ik dacht inderdaad ook aan een filmpje kijken op tablet of telefoon. Of anders iets waar ze lekker in kan kneden, potje klei ofzo.
Dochter had zich in het vliegtuig toen heel erg vermaakt met zo'n magisch tekenbord, was een groot succes. Maar dat moet je maar net in huis hebben.
Sterkte straks!
Ik dacht inderdaad ook aan een filmpje kijken op tablet of telefoon. Of anders iets waar ze lekker in kan kneden, potje klei ofzo.
Dochter had zich in het vliegtuig toen heel erg vermaakt met zo'n magisch tekenbord, was een groot succes. Maar dat moet je maar net in huis hebben.
Sterkte straks!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, ik wou zeggen. Waarschijnlijk komt ze in een vacuum matje. Hier hebben we toen boekjes 100x voorgelezen. En filmpjes kan ook idd. Ik weet alleen niet of dat mag met de apparatuur? Hier kreeg hij toen zo'n opgeblazen handschoen.. Strekte ermee iig. Niks aan hè?
Funk- Prater
- Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10
Sterkte straks! Hopelijk is ze een beetje af te leiden, lijkt me inderdaad een lastige opgave op deze leeftijd!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Inderdaad, een vacuum matje. Of een filmpje, boekje. De laatste keer dat m. zolang stil moest liggen heeft ze mij liggend opgemaakt met lippenstift etc uit mijn tas. Ik zag eruit als een clown maar goed ze had een uur stil gelegen.
Gast- Gast
Mijn dochter heeft pas een botscan gehad van 50 minuten. Daar hadden ze een tv boven het apparaat waar ze dora op hadden gezet. En ze heeft 50 minuten stil gelegen.
Ze lag inderdaad in een vacuüm verpakking.
Ze lag inderdaad in een vacuüm verpakking.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Dit keer hadden ze een tv, die was er de vorige keer niet. Dit was wel een goede afleiding in ieder geval, al was ze dat ook weer snel zat. Filmpjes op een tablet of telefoon durfde ik niet aan, want je zit daar natuurlijk met stralingen enzo. Ik wist dus niet of het mocht. Uiteindelijk hebben we nog wat boekjes gelezen en hebben we veel gekletst. Ze wilde precies weten wat er gebeurde, waarom die scan was, waarvoor dat infuus in haar hand was, etc. Die make-up onthoud ik voor een volgende keer, dat vind ik een goed idee!
Oja, ze lag inderdaad ook dit keer weer in het vacuüm kussen. Dat is toch wel ideaal, want om ze zonder zo'n kussen stil te laten liggen is echt een hele opgave.
Al met al heeft ze zich weer erg groot gehouden. Eerst zo'n gemeen infuus, daarna die nucleaire vloeistof ingespoten krijgen, tussendoor maar wachten, wachten. Op het laatst nog 'vastgebonden' liggen voor zo'n scan voor langere tijd. Nee, niet leuk voor kindjes. Nu is het afwachten op de uitslag.
Oja, ze lag inderdaad ook dit keer weer in het vacuüm kussen. Dat is toch wel ideaal, want om ze zonder zo'n kussen stil te laten liggen is echt een hele opgave.
Al met al heeft ze zich weer erg groot gehouden. Eerst zo'n gemeen infuus, daarna die nucleaire vloeistof ingespoten krijgen, tussendoor maar wachten, wachten. Op het laatst nog 'vastgebonden' liggen voor zo'n scan voor langere tijd. Nee, niet leuk voor kindjes. Nu is het afwachten op de uitslag.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Wat knap van zo'n ukkie!
Wanneer krijg je de uitslag!?
Spannend!
Wanneer krijg je de uitslag!?
Spannend!
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857