Handleiding cb bij slecht slapende kindjes?
+23
*Lookie*
MADDIE
Floor
Liadan
Fiwen
Sanne
Printje
Luna
studiebol
_Lana_
PapillonRose
Steep
Parisienne
Pommes
piene1983
Twellie
M@niek
Jazzlyn
Luce
Coco
Linda
Thunder
Tania
27 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Handleiding cb bij slecht slapende kindjes?
Ik was gister bij het consultatiebureau met M. Ze vroeg hoe het slapen gaat, nou ja slecht dus dat zei ik. En ik vertelde dat ze bij ons in bed lag zodat we dan zelf nog een beetje slapen. Toen zei ze:"Ik kan nu een heel pleidooi houden waarom je dat niet moet doen maar ik gok dat dat geen zin heeft". Ik zei dat dat vast iets te maken had met kinderen laten huilen en dat ik daar niet aan doe dus dat het inderdaad geen zin had. Ja als ik dat niet kon dan ging het niet lukken inderdaad. Dus ik uitgelegd dat ik het wel kan maar niet wil. Nou goed, dat snapte ze niet echt maar het was mijn eigen beslissing. Ze sloot af met dat als ik het echt niet meer trok en hulp wilde ik kon bellen voor een afspraak omdat ze een hele handleiding hadden voor slecht slapende kindjes.
Ik heb altijd al een handleiding willen hebben bij m'n kinderen dus dat lijkt me natuurlijk superhandig
Maar ik vraag me nu af wat het beleid van het consultatiebureau eigenlijk is om je kind te laten slapen. Iemand een idee? Is dat 5 minuten huilen en dan er steeds naartoe? Ik heb het gister niet gevraagd omdat ik vrij zeker weet dat het geen methode is die wij willen toepassen en het heel druk was dus ik vond het een beetje flauw om het dan toch te gaan vragen als ik er niks mee doe.
Ik heb altijd al een handleiding willen hebben bij m'n kinderen dus dat lijkt me natuurlijk superhandig
Maar ik vraag me nu af wat het beleid van het consultatiebureau eigenlijk is om je kind te laten slapen. Iemand een idee? Is dat 5 minuten huilen en dan er steeds naartoe? Ik heb het gister niet gevraagd omdat ik vrij zeker weet dat het geen methode is die wij willen toepassen en het heel druk was dus ik vond het een beetje flauw om het dan toch te gaan vragen als ik er niks mee doe.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Handleiding cb bij slecht slapende kindjes?
Volgens mij is dat idd die 5 minuten handleiding. Die werkte hier ook niet. Niet omdat wij het niet konden/wilden, maar omdat mijn zoon daar niet in trapte. Die bleef gewoon dan de hele nacht door janken .
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Hier was dat inderdaad de manier die zij hanteren. Toen ik zei dat wij daar niet aan deden, zei ze alleen maar tegen me: dan zul je moeten accepteren dat ze zo slecht blijft slapen.
En dat was onze briljante cb afspraak....
Echt triest dat ze verder niks kunnen bedenken.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
De vrouw die hier toen aan de deur stond van het cb vond dat ik ze inderdaad moest laten huilen, toen ik zei dat ze nooit huilen als ze wakker zijn zei ze dat dat vanzelf wel zou komen als we hun geroep zouden negeren. Ze hebben inmiddels al tig keer de voicemail ingesproken dat we ze moeten bellen voor een afspraak, maar hoe ze toen al reageerde op het slapen weerhoud mij er eigenlijk al van om ook echt een afspraak te maken.
Maar ben nu wel benieuwd naar wat er echt in de handleidingen van het cb staat.
Maar ben nu wel benieuwd naar wat er echt in de handleidingen van het cb staat.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik denk inderdaad 5 min, troosten, 10 min, troosten. Hier heeft dat bij beide kinderen wel gewerkt. Vooral om de gewenning te doorbreken zeg maar. Ik denk namelijk dat steeds wakker worden 's nachts ook een deel gewenning is. Zet je wekker maar eens een tijd lang midden in de nacht. Stop je daarmee, wordt je alsnog rond die tijd wakker.
Bij ons was het vooral de jongste die heel vaak wakker werd 's nachts. Eerst stond ik er altijd in dat ik naar hem toe ging, want hij huilde toch niet voor niets. Na 8 maanden waren we allebei zo total loss dat we dit geprobeerd hebben. 2 nachten heeft hij in totaal 20 minuten gehuild/gejammerd. Steeds tussendoor heen gaan, troosten in zijn bedje. Daarna sliep hij door.
Het zal vast niet voor ieder kind werken hoor, maar ik denk bij heel wat kinderen ook wel.
Sterkte in ieder geval!
Bij ons was het vooral de jongste die heel vaak wakker werd 's nachts. Eerst stond ik er altijd in dat ik naar hem toe ging, want hij huilde toch niet voor niets. Na 8 maanden waren we allebei zo total loss dat we dit geprobeerd hebben. 2 nachten heeft hij in totaal 20 minuten gehuild/gejammerd. Steeds tussendoor heen gaan, troosten in zijn bedje. Daarna sliep hij door.
Het zal vast niet voor ieder kind werken hoor, maar ik denk bij heel wat kinderen ook wel.
Sterkte in ieder geval!
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Linda schreef:Hier was dat inderdaad de manier die zij hanteren. Toen ik zei dat wij daar niet aan deden, zei ze alleen maar tegen me: dan zul je moeten accepteren dat ze zo slecht blijft slapen.
Er is toch verder ook weinig anders aan te doen?
Luce- Kletskop
Je hebt natuurlijk een paar opties bij slecht slapende kinderen..
1 : je laat ze huilen ( 10n minuten huilen, troosten, huilen, troosten)
2: je neemt ze bij je in bed
3: je brengt ze tot hun 12de onder bij je ouders/schoonouders in de hoop dat ze dan doorslapen
4: je geeft ze voor het naar bed gaan een flesje Whisky
En dan zijn de laatste 2 natuurlijk niet serieus
1 : je laat ze huilen ( 10n minuten huilen, troosten, huilen, troosten)
2: je neemt ze bij je in bed
3: je brengt ze tot hun 12de onder bij je ouders/schoonouders in de hoop dat ze dan doorslapen
4: je geeft ze voor het naar bed gaan een flesje Whisky
En dan zijn de laatste 2 natuurlijk niet serieus
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Al vind ik ze geniaal bedacht!
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Tania- Ratel
Tania schreef:Whiskey
Geef toe.. Gooi zelf een fles achterover en je ligt lang te slapen hoor (nouja zeggen ze nog nooit geprobeerd)
CB en slaapproblemen is gewoon altijd zo simpel. Huilen of huilen
Ik kies trouwens voor optie 2
Jazzlyn- Prater
Wij hebben onlangs die behandeling, "'handleiding'' doorlopen.
Het zijn wat bijeenskomsten, ze komen thuis filmen maar ik wat ik zelf al dacht een melatonine tekort. Ze krijgt nu sinds 3 weken melatonine en het gaat perfect.
Het zijn wat bijeenskomsten, ze komen thuis filmen maar ik wat ik zelf al dacht een melatonine tekort. Ze krijgt nu sinds 3 weken melatonine en het gaat perfect.
Laatst aangepast door M@niek op ma 25 feb 2013 - 22:23; in totaal 1 keer bewerkt
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Ik had eigenlijk op het cb moeten zeggen dat ik alles al geprobeerd heb en zelfs een flesje whiskey geven niet helpt
Tania- Ratel
hehehehee.. Ja nee Whisky viel niet goed in de smaak. De avond daarna probeerde we Vodka met sinaasappelsap, maar daar werd ze een beetje beroerd van. Tja sinaasappelsap valt zwaar op de maag. Dus nu zaten we te denken aan Jenever, wat vind uTania schreef:Ik had eigenlijk op het cb moeten zeggen dat ik alles al geprobeerd heb en zelfs een flesje whiskey geven niet helpt
Jazzlyn- Prater
Ik denk dat ze dan van d'r stoel gevallen was
Tania- Ratel
Luce schreef:Linda schreef:Hier was dat inderdaad de manier die zij hanteren. Toen ik zei dat wij daar niet aan deden, zei ze alleen maar tegen me: dan zul je moeten accepteren dat ze zo slecht blijft slapen.
Er is toch verder ook weinig anders aan te doen?
Jawel. Laten huilen is niet de enige oplossing.
Ik vond het sowieso een rare opmerking van haar. Het zou fijn geweest zijn als ze iets meer mee hadden gedacht ipv alleen dit te zeggen. Het was trouwens ook de manier waarop ze het zei, op zo'n belerende toon. Alsof we het slechte slapen van dochter in stand hielden door haar niet te laten huilen (en wel te voeden).
Linda- Ratel
Wat kan je dan nog meer doen dan laten huilen, troosten in bed of in bed nemen zoals jij doet?
Luce- Kletskop
Persoonlijk zou ik dan eerder kiezen voor Baileys. Daar zit gelijk melk in en dan hoef je dat niet ernaast te geven.Jazzlyn schreef:hehehehee.. Ja nee Whisky viel niet goed in de smaak. De avond daarna probeerde we Vodka met sinaasappelsap, maar daar werd ze een beetje beroerd van. Tja sinaasappelsap valt zwaar op de maag. Dus nu zaten we te denken aan Jenever, wat vind uTania schreef:Ik had eigenlijk op het cb moeten zeggen dat ik alles al geprobeerd heb en zelfs een flesje whiskey geven niet helpt
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Twellie schreef:Persoonlijk zou ik dan eerder kiezen voor Baileys. Daar zit gelijk melk in en dan hoef je dat niet ernaast te geven.Jazzlyn schreef:hehehehee.. Ja nee Whisky viel niet goed in de smaak. De avond daarna probeerde we Vodka met sinaasappelsap, maar daar werd ze een beetje beroerd van. Tja sinaasappelsap valt zwaar op de maag. Dus nu zaten we te denken aan Jenever, wat vind uTania schreef:Ik had eigenlijk op het cb moeten zeggen dat ik alles al geprobeerd heb en zelfs een flesje whiskey geven niet helpt
Kijk zulke tips hebben we nog eens wat aan
Jazzlyn- Prater
Je moet die baileys dan wel mengen door een pakje "pyamapapje", anders is het verhaaltje niet compleet! Tegen een moeder hier op het cb werd gezegd terwijl ze de deur uitging "Doorslapen van een pyamapapje, wat jammer dat u in die onzin gelooft." Note to self: pyamapapjes nooit noemen op het cb!
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
piene1983 schreef:Je moet die baileys dan wel mengen door een pakje "pyamapapje", anders is het verhaaltje niet compleet! Tegen een moeder hier op het cb werd gezegd terwijl ze de deur uitging "Doorslapen van een pyamapapje, wat jammer dat u in die onzin gelooft." Note to self: pyamapapjes nooit noemen op het cb!
Of juist wel als je een leuke middag wil hebben
Ik doe altijd wat ik goed acht en trek mij bar weinig aan van het CB (waar ik met de jongste niet eens komt die loopt gewoon bij ziekenhuis). Met de oudste kom ik alleen voor de prik of een nutteloos gesprekje waar ik vervolgens de lachstuipen van krijg. Wat een info af en toe zeg!
@ on Topic, hij slaapt de oudste regelmatig bij ons. Tja het zei zo. Huilen gebeurd niet als het zo verholpen kan worden.
Jazzlyn- Prater
Ik kreeg dit weekend als tip om dan het bedje eens op een andere plaats in het kamertje te zetten. Hier heeft F met periodes slechte nachten en dan leggen wij hem ook bij ons. Dit weekend bovenstaande tip gekregen en misschien dat wij dit de volgende keer dan eens gaan proberen.
Misschien helpt dit bij jou kind ook?
Misschien helpt dit bij jou kind ook?
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Luce schreef:Wat kan je dan nog meer doen dan laten huilen, troosten in bed of in bed nemen zoals jij doet?
Met die laatste 2 opties kwam ze niet hoor. Dat was volgens haar juist de oorzaak van het slechte slapen...
Ze had bijvoorbeeld het boek "lekker slapen zonder huilen" aan kunnen raden. Of ze had uit kunnen leggen dat het helemaal niet raar is dat jonge kinderen nog niet doorslapen. Volgens haar was mijn kind eerder een uitzondering. Terwijl dat nou juist niet het geval is. Het had fijn geweest als ze zich daar iets meer in verdiept hadden dan zo zwart wit te denken zoals ze daar doen.
Vooral die verwijten zitten me erg dwars. Ik heb echt moeten leren om m'n eigen plan te trekken en me niet te veel van hun mening aan te trekken. Maar dat was soms best lastig. Zeker als je door slaap gebrek zelf niet lekker in je vel zit.
Ik denk dat ze met hun manier van werken een hoop onzekere moeders kweken. En dat stuit me echt tegen de borst.
Linda- Ratel
Ik heb hetbschema meegekregen, thuis overigens gelijk weggegooid. N. was net 6 maanden geloof ik! Maar inderdaad: 5 min huilen, troosten, 7 min huilen, troosten, 9 min huilen, troosten, 12 min huilen, troosten, 15 min huilen, troosten, 15 min huilen, troosten, 15 min huilen, troosten.. net zonlang tot ze uitgeput in slaap vallen en opgeven. Na een paar nachten zouden ze doorhebben dat huilen geen zin heeft snachts.
Belachelijk! Ze vroegen me de keer erna of het heeft gewerkt. Ik zei dat ik het niet eens geprobeerd had, dat ik geloofde dat kinderen huilen met een reden. "Ja om uit bed te mogen en bij papa en mama te zijn" Ik reageerde, een beetje bijdehand: "Wat is daar mis mee? Als mijn kind geborgenheid zoekt wil ik daar graaf aan toegeven" Zij: "Dat moet u zelf weten. Ze test u uit en maakt er misbruik van. Dan kan ik u niet verder helpen wat betreft het slapen." Prima, we lossen het zelf wel op
Belachelijk! Ze vroegen me de keer erna of het heeft gewerkt. Ik zei dat ik het niet eens geprobeerd had, dat ik geloofde dat kinderen huilen met een reden. "Ja om uit bed te mogen en bij papa en mama te zijn" Ik reageerde, een beetje bijdehand: "Wat is daar mis mee? Als mijn kind geborgenheid zoekt wil ik daar graaf aan toegeven" Zij: "Dat moet u zelf weten. Ze test u uit en maakt er misbruik van. Dan kan ik u niet verder helpen wat betreft het slapen." Prima, we lossen het zelf wel op
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik krijg er altijd jeuk van als mensen zeggen dat kleine babietjes of kleine kinderen je misbruiken.. gadverdamme het zijn geen leugenachtige wezentjes die de wereld naar hun hand willen zetten..
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Ook hier de handleiding gekregen op het CB. Dat was:
- 5 minuten laten huilen en dan gaan troosten, je mag nog iets zeggen en oogcontact maken
-10 minuten laten huilen en dan gaan troosten, niks meer zeggen en oogcontact mag nog
- 15 minuten laten huilen en dan nog een laatste keer terug gaan, maar niks zeggen en geen oogcontact.
- hierna niet teruggaan, hoe lang je kindje ook huilt.
Dus... Dat heb ik 1 avond geprobeerd, maar tegen mijn gevoel in en het was echt niks. Met name dan dat ze na de laatste keer maar moest huilen tot ze in slaap zou vallen. Ik heb een doorzetter die dan echt rustig nog uren huilt, dat doen we dus niet. Toen ik op het CB vroeg hoe lang ik deze aanpak volgens hen moest proberen was het antwoord dat je zoiets zeker 2 maanden de tijd moet geven. Nou, ammehoela! Heb het trouwens wel nog even geprobeerd door standaard elke 10 minuten terug te gaan, maar helaas werkte het niet echt.
Hier gelukkig geen hele negatieve reacties op het feit dat ik deze aanpak niet langer dan 1 avond volgens hun plan de kans heb gegeven. En ze vond het goed dat ze meestal in een campingbedje naast mijn bed sliep, toch beter dan bij mij in bed volgens hun theorie.
Verder heb ik er nooit meer wat over gezegd en het fijn zelf uitgezocht. Het duurt misschien langer, maar het gaat nu al steeds beter en dat zonder haar onnodig te laten huilen. Het kan dus echt wel, maar ze moeten daar natuurlijk volgens 1 theorie werken en iets anders past daar niet bij
- 5 minuten laten huilen en dan gaan troosten, je mag nog iets zeggen en oogcontact maken
-10 minuten laten huilen en dan gaan troosten, niks meer zeggen en oogcontact mag nog
- 15 minuten laten huilen en dan nog een laatste keer terug gaan, maar niks zeggen en geen oogcontact.
- hierna niet teruggaan, hoe lang je kindje ook huilt.
Dus... Dat heb ik 1 avond geprobeerd, maar tegen mijn gevoel in en het was echt niks. Met name dan dat ze na de laatste keer maar moest huilen tot ze in slaap zou vallen. Ik heb een doorzetter die dan echt rustig nog uren huilt, dat doen we dus niet. Toen ik op het CB vroeg hoe lang ik deze aanpak volgens hen moest proberen was het antwoord dat je zoiets zeker 2 maanden de tijd moet geven. Nou, ammehoela! Heb het trouwens wel nog even geprobeerd door standaard elke 10 minuten terug te gaan, maar helaas werkte het niet echt.
Hier gelukkig geen hele negatieve reacties op het feit dat ik deze aanpak niet langer dan 1 avond volgens hun plan de kans heb gegeven. En ze vond het goed dat ze meestal in een campingbedje naast mijn bed sliep, toch beter dan bij mij in bed volgens hun theorie.
Verder heb ik er nooit meer wat over gezegd en het fijn zelf uitgezocht. Het duurt misschien langer, maar het gaat nu al steeds beter en dat zonder haar onnodig te laten huilen. Het kan dus echt wel, maar ze moeten daar natuurlijk volgens 1 theorie werken en iets anders past daar niet bij
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Voor de mama's met slecht slapende baby's
» Fototopic thema : Slapende kindjes!
» Al maanden last van tintelende/slapende handen
» Tip voor moeilijk (door)slapende kinderen ouder dan 1
» Slecht slapen
» Fototopic thema : Slapende kindjes!