Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de mama's met slecht slapende baby's

+6
xxjojootjexx
Coco
Thunder
Floor
Liadan
strawberry
10 plaatsers

Ga naar beneden

Voor de mama's met slecht slapende baby's  Empty Voor de mama's met slecht slapende baby's

Bericht  Gast wo 24 okt 2012 - 21:27

Mijn dochter is een ramp met slapen... Altijd al geweest..
Ze is nu bijna zeven maanden en slaapt overdag met veel geluk een half uur tot een uur..
De nachten heeft ze een aantal weken doorgeslapen maar sinds een ruime maand komt ze weer twee keer.. Ze gaat om half acht naar bed en gaat dan met een beetje geluk slapen.. Ze meld zich weer om elf en om vier uur en om half zeven is de dag weer begonnen voor haar, zelf kan ik er tussen vijf en zes uit voor onze oudste..

Ik ben dus echt dood moe dat is wel begrijpelijk..

Wanneer sliep jullie baby beter? Want zo weinig slapen op een dag is toch niet normaal?
Ze gaat qua ontwikkeling wel super snel, de groei ging als een trein maar nu wel wat minder en boog t lijntje wat af.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mama's met slecht slapende baby's  Empty Re: Voor de mama's met slecht slapende baby's

Bericht  strawberry wo 24 okt 2012 - 21:30

Wat vervelend! Hoe oud is ze?

Mijn dochter heeft tot haar 4e jaar niet doorgeslapen. Ze ging altijd rond 7/8 uur naar bed. Maar bleef zeker tot een uur of half 11 wakker. Als ze dan eindelijk in slaap was gevallen dan was het vaak om een uur of half 5 voor haar weer ochtend. Ik heb nachten met haar op gezeten. Ben nooit achter de oorzaak gekomen en van het een op het andere moment sliep ze door. Geen tips dus.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Voor de mama's met slecht slapende baby's  Empty Re: Voor de mama's met slecht slapende baby's

Bericht  Gast wo 24 okt 2012 - 21:32

Bijna zeven maanden nu.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 24 okt 2012 - 22:03

Tja mijn nachten ken je inmiddels, ik kan van 10 tot 12 slapen daarna slaap ik nauwelijks tot 3/half 4 en dan tot 6 uur, dan gaat K. eruit en kan ik nog een uur slapen...
Ik heb geen tips voor je, maar ik geloof dat ik een moord zou doen voor jou nacht haha, dat klinkt al beter!

Misschien een papje savonds geven?

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 24 okt 2012 - 22:06

Vanaf 10 maanden ging mijn zoon wat beter slapen, daarvoor was hij vaak minstens 5 keer wakker en dan vaak ook een paar uur aan het huilen. Vanaf 10 maanden ging het opeens beteren huilde hij bijna niet meer ´s nachts en werd nog maar 2 keer wakker. De laatste tijd gaat het weer wat minder en huilt hij opeens ´s nachts ook weer veel en wordt hij al tussen 5.15 en 6 uur wakker en wil dan niet meer slapen. De keren dat hij echt door heeft geslapen zijn op 1 hand te tellen.
Overdag slaapt hij 1 keer ongeveer een uur.

Ik hoop dat jouw dochter snel wat beter gaat slapen, want vermoeiend is het wel.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Floor wo 24 okt 2012 - 22:11

Onze zoon slaapt sinds 4 dagen wat beter :cheering: (hij is 11 maanden)
Hij doet overdag een slaapje van 1 of 2 uurtjes en gaat 's avonds rond 19uur naar bed en komt er dan 's morgens pas tegen 6.30u uit. Ik ben ook echt maanden doodmoe geweest, ben nu nog moe maar kan nu in elk geval wat vroeger naar bed en wat beter doorslapen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Thunder wo 24 okt 2012 - 22:13

Die van mij is 3 en ik moet gemiddeld nog 2x per nacht eruit.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Coco wo 24 okt 2012 - 22:26

Ze zijn nu 28 maand maar beter slapen zit er echt nog niet bij. Nog slechter zelfs. We mogen er per kind minimaal 3 keer uit per nacht maar vooral bij mijn zoontje is het vaker een keer of 8 dan 3. Die wordt echt om de haverklap wakker.

Ik overweeg een onderzoek in een slaapcentrum. Maar bij een baby van 7 maand is het natuurlijk nog heel normaal dat ze niet doorslaapt, dat is meer een kwestie van nog even geduld hebben, denk ik.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast wo 24 okt 2012 - 22:44

Hier ook al zo'n slechte slaper..Voor de mama's met slecht slapende baby's  1270000679

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 24 okt 2012 - 22:53

Mijn oudste slaapt niet meer overdag, maar sinds hij geen middagslaapje meer heeft, wordt hij 's nachts een keer of 5 wakker en wil dan niet meer terug in bed. 's Ochtends is het dan ook heel vroeg, vanochtend weer 10 voor 5, en dan gaat één van ons er ook maar uit, want dat gekrijs is bij de buren te wonen (we wonen zo goed als vrijstaand). Mijn jongste van bijna 1 slaapt 's nachts redelijk, hij wordt vaak maar 1 of 2 keer wakker, maar overdag wil hij ook niet slapen en huilt dan omdat hij zo moe is. Voorheen ging ik overdag tijdens het middagslaapje ook even liggen, de jongste speelde dan in de box. Maar nu de oudste ook niet meer slaapt, gaat dat niet meer, en loop ik zo'n beetje op mijn tandvlees.

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx wo 24 okt 2012 - 22:58

Geen goed nieuws verhaal hier voor je..
T. Sliep pas de nachten normaal vanaf 22 maanden. Daarvoor werd hij minstens 2x per nacht een uur wakker. Sliep sowieso niet voor tienen. Overdag ook een grote ramp. Sliep niet/weinig al vanaf dat het een baby is.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Aimee wo 24 okt 2012 - 23:01

Hier gaat het sinds ongeveer twee weken wat beter (afkloppen!). Hij word nog wel geregeld wakker 's nachts, maar met een aai over zijn bol,slokje water en speen er in gaat hij meestal snel weer slapen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast wo 24 okt 2012 - 23:16

Lelie en ponyo jullie verhalen ken ik idd, niet leuk..

De nachten zijn idd erg vermoeiend maar zeker ook het slechte slapen overdag.. Ik heb haar dan wel regelmatig op mijn rug zodat ik even handen vrij heb maar als je zo moe bent is dat ook best zwaar.

Trouwens nu geef ik elke nacht nog twee keer de borst, nu is ze dit zo gewend, ze drinkt de ene keer veel en de andere keer maar een paar slokken.. Maar is t verstandig om haar steeds te laten drinken? Of kan ik beter een fopspeen proberen?

Gast
Gast

Bericht  Tania wo 24 okt 2012 - 23:30

J. sliep ook amper overdag en 'snachts als baby. Met ruim acht maanden ging hij overdag af en toe opeens in zijn bedje slapen, meestal een uurtje maximaal maar soms ook twee uur. Daarvoor sliep hij niet overdag of alleen als hij bovenop me lag. Ik denk dat vanaf ruim een jaar de middagslaapjes meestal wel aardig gingen, hij sliep dan 1,5/2 uur.
'snachts heeft wel langer geduurd. Echt goed slaapt hij pas sinds de jongste geboren is. Maar met anderhalf ging het wel iets beter. In slaap vallen is wel echt altijd een drama geweest. Ik heb uren naast zijn bed gezeten om hem in slaap te krijgen. Als baby sliep hij meestal bij ons in bed en dat ging dan wel redelijk al huilde hij dan soms nog de hele nacht. Nu gaat het goed, hij is wel is wakker 'snachts maar gaat dan meestal zelf wel slapen of ik dek hem even toe en hij gaat weer slapen. Sinds een week doet hij geen middagslaapje meer en slaapt hij 'savonds ook binnen 10 minuten.

M. sliep tot anderhalve maand geleden goed. Overdag ging ze makkelijk slapen en 'snachts werd ze 1 keer wakker voor haar fles. Nu is het echt drama. Gister ging ze pas om 12 uur slapen en ze is echt heel vaak wakker geweest vannacht. Zo gaat het bijna elke nacht nu, heel vermoeiend. Ik hoop echt dat het een fase is en ze binnenkort weer gaat slapen want ik merk dat ik het heel slecht trek. Ik kan wel janken als ik eraan denk dat ze het komende jaar net zo slecht gaat slapen als haar broer.

Wat mij bij mijn zoontje geholpen heeft is maar gewoon accepteren dat hij slecht sliep. Ging hij niet slapen, dan niet dan maakte ik het maar zo comfortabel mogelijk. Kwam hij bij ons in bed of ik gaf hem een extra flesje zodat hij rustig werd. Overdag ging ik maar met hem liggen of een stuk wandelen zodat hij toch even rustig lag. Maar met nog een peuter erbij is het wel een stuk zwaarder dat merk ik nu ook.
Als het kan laat ze dan af en toe een nachtje ergens logeren, dan heb je in ieder geval weer een keer een goede nacht slaap. Sterkte hug

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gast do 25 okt 2012 - 0:29

Even reageren via mobiel, dus excuus voor typfouten en misplaatste leestekens Wink
Begrijpelijk dat je moe bent. Heb je het idee dat je dochter wel genoeg slaapt? Is ze vrolijk, ontwikkelt ze zich goed?

T slaapt ook zo weinig, al houdt ze wel andere tijden aan. Oké, en overdag slaapt ze vaak 2x drie kwartier hoewel dat heel erg wisselt. Met periodes slaapt ze uren op een dag om vervolgens dagen alleen maar een kort hazeslaapje te doen. Die lijkt dan overigens wel te fungeren als powernap, daarna zit ze dan weer vol energie. 's avonds gaat ze slapen tussen tien en elf om de volgende ochtend weer tussen tien en elf wakker te worden. Nachtvoedingen heeft ze altijd gehad, variërend van twee keer per nacht tot elk uur willen drinken. Meestal was er dan wat aan de hand - tandjes, verkouden, zoiets.

Voor een borstvoedingsbaby is het helemaal niet vreemd om nachtvoedingen te willen. Borstvoeding is licht verteerbaar, een mensenbaby is er op gemaakt om vaak kleine beetjes te drinken. Ook.zijn.nachtvoedingen goed voor je productie. Zelf zou ik dan ook niet proberen de nachtvoedingen af te bouwen.

Slaapt je dochter bij jullie op de kamer? T slaapt bij ons, kruipt als ze honger heeft zelf.naar de borst. Ik word eigenlijk alleen wakker bij het aanleggen en slaap daarna meteen weer verder. Op deze manier vind ik het ook helemaal niet belastend.

Misschien heel ongezellig, maar is het een optie voor je om af en toe savonds vroeger naar bed te gaan? Op die manier krijg je toch weer wat extra slaap.

hug

Gast
Gast

Bericht  Linda do 25 okt 2012 - 2:22

Tot 1 jaar werd mijn dochter echt tig keer per nacht wakker. Daarna "nog maar" 2 à 3 keer. Sinds ze 22 maanden is slaapt ze door. Ik denk dat ze nu hooguit 1 keer in de week nog een keer wakker wordt 's nachts...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Sanne do 25 okt 2012 - 7:39

H. is nu net 7 maanden oud en is ook niet zo'n goede slaper 's nachts. Of eigenlijk... ze slaapt best heel goed, maar komt nog zo'n 3 keer voor een voeding 's nachts (soms vaker, een heel enkele keer 2 keer). Ik heb wel eens geprobeerd om haar 's nachts alleen te troosten en terug in bed te leggen, maar dat was geen succes. Ze drinkt ook meestal wel flink, dus niet enkele slokken. Ik heb me er bij neergelegd en maak me er niet druk om. Als zij 's nachts wakker wordt, mag ze drinken. Ik ga ervan uit dat ze dat dan blijkbaar even nodig heeft.

H. slaapt gelukkig overdag ook nog 2 keer zo'n 2,5 uur. Op mijn vrije dag probeer ik dan één zo'n slaapje mee te pikken, maar dat kan op mijn werkdagen natuurlijk niet. Ik ga nu meestal op tijd naar bed. Soms maak ik om 21:15 al aanstalten en dan lig ik er rond half 10 in. Ik kan dan soms twee uurtjes slapen voor H. voor de eerste keer komt en dat scheelt al een hoop. Misschien proberen om eerder naar bed te gaan?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: