Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nare dromen

+6
xxjojootjexx
Aziraphale
Lejow
Bimbam
Manderijn
Caroow
10 plaatsers

Ga naar beneden

Nare dromen Empty Nare dromen

Bericht  Caroow ma 25 feb 2013 - 8:32

Het lijkt wel alsof ik steeds erger ga dromen, ik word steeds midden in de nacht wakker en durf niet naar de wc omdat ik bang ben dat er inbrekers onder het bed liggen confused Echt stom, ik ben 25 en ik ben bang voor dingen onder het bed confused Het komt echt door die rare dromen, als ik normaal het gedroomd heb ik nergens last van.

Vannacht moest ik bijvoorbeeld een stuk vlees uit het hoofd van een levende chimpansee snijden, anders mocht ik niet bevallen. Echt ontzettend goor en daarna durf ik dus niet meer uit bed maar ik kan ook niet meer slapen.

Ik maak me geen zorgen, heb geen stress en kijk geen rare dingen op tv voordat ik ga slapen, daar kan het niet aan liggen. Maar waar wel aan? Iemand tips?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nare dromen Empty Re: Nare dromen

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 8:33

De zwangerschap is een erg emotionele tijd in het leven van een vrouw. Het is heel normaal dat zich dromen voordoen die levensecht lijken, dromen die je nooit eerder hebt gehad, en je nog lang bij kunnen blijven na het wakker worden.

Deze levensechte dromen komen zeer waarschijnlijk door de grote toename van de hormonen tijdens de zwangerschap. De hormonen hebben een groot effect op de emoties. Tijdens de zwangerschap stijgen de hormonen oestrogeen en progesteron meer dan ooit. De emotionele strijd die de zwangere vrouw kan ervaren gedurende de dag kan zo'n indruk maken, dat je deze indrukken kan meenemen wanneer je gaat slapen en deze zich gaan uiten in je dromen en fantasieën.

De meeste vrouwen ervaren enkele abnormale dromen gedurende de zwangerschap. In een enkel geval kan een droom je van streek of zelfs ongerust maken. Dromen zijn normaal en gezond. In je dromen verwerk je wat je overdag meemaakt, wanneer je erg angstig bent over de baby kan zich dat 's nachst uiten in je dromen. Je kunt dromen hebben over de gezondheid van je baby, over het geslacht, de komende bevalling of andere zorgen.

Gast
Gast

Bericht  Manderijn ma 25 feb 2013 - 8:45

Ja, je zwangerschap is de 'boosdoener', ik had erg ook echt last van. Zo echt dat je dromen dan zijn he!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Bimbam ma 25 feb 2013 - 8:52

Ik had het ook, vooral aan het einde van mijn zwangerschap. Ik droomde minimaal 5 keer per week dat mijn moeder nog leefde (ze is overleden toen ik 6 maanden zwanger was) en dat leek dan zo echt dat ik er soms ook niet meer van kon slapen. Ik ging meestal wel gewoon uit bed, even naar de wc en wat eten/drinken en ondertussen even op mijn telefoon op facebook of het forum kijken. Meestal kon ik daarna wel gewoon weer slapen.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Caroow ma 25 feb 2013 - 9:53

Dus de oplossing is bevallen? Als ik dat kon sturen gebeurde het vandaag nog smile Maar tot die tijd?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow ma 25 feb 2013 - 9:55

Jup, de zwangerschap.. Ik droomde ook de meest vage dingen!

En even offtopic:

Woehoe! Je bent 37 weken!! :cheering:
Kleintje is prachtig netjes blijven zitten! :dance:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aziraphale ma 25 feb 2013 - 9:56

Ik hoop toch echt niet dat ik zwanger ben, maar ik heb de laatste week ook bizar enge dromen. De hoofden rollen soms in de rondte en ik kijk echt geen enge films of lees geen enge boeken...bah Wink Ik word dan ook wakker 's nachts en kan gelukkig wel weer snel in slaap vallen daarna.

Succes ermee, Caroow.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456

Bericht  xxjojootjexx ma 25 feb 2013 - 9:56

Ik had dit ook.Wat ik deed was opblijven tot ik echt omviel van de slaap, dan viel ik in zon diepe slaap dat ik niet droomde.
Echt goed was dit niet, want ging elke dag pas tussen 2 en 4 naar bed.. S nachts dus.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 10:03

Heeft dat dan met hormonen te maken? Want ik droom ook heel anders en realistisch als ik ongesteld ben.

Gast
Gast

Bericht  Caroow ma 25 feb 2013 - 10:03

Jaa hij zit nog waar hij zit, netjes de 37 weken gehaald :cheering: En nu moet hij ook nog even een paar dagen blijven zitten anders heeft het werk van mijn vriend een grooooot probleem Rolling Eyes Dus nog even genieten van zwanger zijn en dan wil ik donderdag wel bevallen smile

Opblijven tot zo laat gaat niet lukken, ik val nu al bijna in slaap..
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rumble ma 25 feb 2013 - 11:06

Ik had het ook tijdens mijn zwangerschap maar ik ben eergisternacht door een zwaan aangevallen met 3 snavels en vannacht droomde ik over Xander de Buisonje. Die hormonen zijn na twee jaar nog niet weg dus Laughing
Die droom van die chimpansee is wel creepy zeg, had je misschien een rare film gekeken van tevoren?
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Pompoen ma 25 feb 2013 - 11:09

Ik heb altijd rare dromen, maar nu heb ik veel sneller dat mijn dromen nachtmerries zijn. Net alsof ik me kwetsbaarder voel en daardoor de dromen enger vind. Overigens heb ik de laatste tijd weer heel weinig dromen, maar ik vraag me ook wel eens af of je wel aan dromen toekomt als je maar 2 uur acht elkaar slaapt steeds.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Caroow ma 25 feb 2013 - 11:16

Rumble schreef:Ik had het ook tijdens mijn zwangerschap maar ik ben eergisternacht door een zwaan aangevallen met 3 snavels en vannacht droomde ik over Xander de Buisonje. Die hormonen zijn na twee jaar nog niet weg dus Laughing
Die droom van die chimpansee is wel creepy zeg, had je misschien een rare film gekeken van tevoren?

Nee geen rare films gekeken, dat doe ik bewust al niet. Ik hoop dat ik sneller van die dromen af ben Rolling Eyes
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  joyce0606 ma 25 feb 2013 - 20:22

ik heb het ook heel erg!

ik droomde vorige week echt een vreselijke droom die mij daarna gelijk de hele dag heeft bezig gehouden.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Punk'd wo 27 feb 2013 - 8:23

Ik las in de titel natte dromen :P .. haha ik dacht 'Is dat een kwaaltje van zwangere vrouwen' laughcry

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Caroow wo 27 feb 2013 - 8:28

Haha nou ik droom ook vaak over seks, maar dat is weer een ander verhaal :P
Caroow
Caroow