Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nare, enge zwarte spinnen!

+13
Zininzon
RYW
Melis_je
Clapperdie
Coccinelle
Arwyn
Marin
Shisha
Twellie
_Cyn_
Raindrop
Didi
Lady4
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Lady4 za 8 sep 2012 - 0:01

Bah, ik ben zo bang voor die grote zwarte spinnen. Vanochtend had ik er weer eentje in huis. Hij zat in een hoekje, dus het doodslaan ging niet zo makkelijk. De spin ging op de ren en ik ook bijna, want hij kwam recht op me af. :shock: Uiteindelijk ligt zijn lijk nu op mijn deurmat en ik durf hem niet weg te halen, dus dat moet mijn vriend morgen even doen.

Het vervelendste vind ik nog, dat het me echt een beetje afremt. Ik moet en wil eigenlijk even naar de stad, maar in het gootje van de achterdeur zitten regelmatig van die grote spinnen. Die deur opendoen, om mijn fiets naar buiten te rijden, is dus altijd weer spannend. En daardoor zit ik nu nog steeds een beetje doelloos achter de laptop, omdat ik gewoon te schijterig ben om die deur open te doen.

Herkenbaar? Nare, enge zwarte spinnen! 253468018
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Didi za 8 sep 2012 - 0:13

Ooh gatver, ik heb er ook zo'n hekel aan. Ik maak ze ook wel dood omdat ik niet anders kan, maar het ergste vind ik nog dat ik de dagen erna altijd zo'n onrustig gevoel heb. Als ik dan op de bank zit ben ik bang dat er eentje achter me op de muur zit, als ik naar bed ga kijk ik eerst om me heen.

Het toppunt was dat mn vader me vorige week een foto stuurde van zo'n enorme bruine die hij op de slaapkamer had gevonden. Dat beest had gewoon haartjes op z'n poten, ik heb nog nooit zo'n monster gezien :O
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Raindrop za 8 sep 2012 - 0:33

Sinds we een kat hebben heb ik bijna geen spinnen meer gezien. En zeker geen grote.. Pas wel een grote hooiwagen (zo heten die volgens mij) maar die zat hoog tegen de muur en daar kon de kat niet bij.

Durf je hem trouwens niet met wat keukenrolpapier weg te halen? Naja ik ben wat dat betreft ook wel een schijterd.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 0:48

Herkenbaar.

Ik weet nog dat toen ik thuis woonde ik op mijn bed zat en vanuit mijn ooghoek echt iets reusachtigs aan zag komen lopen.
Ik begon te gillen, wel zo hard dat mijn vader met 2 tellen boven was. HEt was echt een hele grote dikke zwarte spin.
Mijn vader zwiept de deur open en door de wind (denk ik) schoot de rotzak achter mijn bureau. Mijn vader heeft mijn bureau toen tegen de muur geduwd en je hoord ehet gewoon kraken pale

Heb er ook ooit 1 gevangen onder een plastic bak. Alleen... de bak was te licht voor de spin en hij liep er gewoon mee door de kamer! Toen heb ik er een tinnen asbak opgezet, de hond opgesloten in de gang en ik ben naar boven gegaan.

Nu ik 2 kinderen heb zal ik toch nu en dan iets moeten vangen helaas.
Heb ook télkens de pech dat die krengen `s avonds tevoorschijn komen als mijn man is werken maar de gedachten dat ze bij mijn kindjes door het bed heen kruipen... JAK! Dus dan zet ik de stofzuiger erop, op de hoogste stand zodat ie het echt niet kan overleven en dan duw ik een prop papier in de stok zodat ie er ook niet uitkan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  _Cyn_ za 8 sep 2012 - 0:54

*weg*

'Huisspinnetje' Spinderella (en nee het is geen spin als huisdier maar gewoon een spin die ineens in huis zat) Ik ben er absoluut niet bang van. Maar ik kan het wel begrijpen aan reacties van anderen, haha :cheering:


Laatst aangepast door _Cyn_ op za 8 sep 2012 - 9:53; in totaal 2 keer bewerkt
_Cyn_
_Cyn_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 0:54

Oh, die lopen hier regelmatig naar binnen. Echt enorm ranzig...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 0:55

Cyn, die vind ik nog aan de kleine kant.. Die spinnen die hier rond loopt zijn echt pikzwart en dik. Jugh

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Twellie za 8 sep 2012 - 1:04

Wij hebben hier van die vieze nieuwbouw-spinnen zitten, inderdaad ook in het gootje van de achterdeur. Mijn primaire reactie is altijd hysterisch worden, maar die moet ik inhouden als mijn dochter erbij is. Niet dat zij ook nog eens zo'n spinnenfobie krijgt.

Ze gaan bij ons ook altijd onder de meubels zitten, ik kijk wel een paar keer per week of er niet weer ergens eentje zit.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Lady4 za 8 sep 2012 - 1:44

Oooh, ik haat het echt als er foto's van enorme spinnen in zo'n topic worden geplaatst. Dat is toch helemaal niet leuk, ik open een topic omdat ik er bang voor ben en er dus liever géén foto's van zie.

Anyway, ik wilde dus met mijn fiets naar buiten gaan en schrok me rot van een enorme knoeperd van een dode zwarte spin. Ik durf ook deze niet weg te halen en ben dus maar met mijn fiets door het huis gegaan en door de voordeur vertrokken..

Raindrop, ik durf ze ook niet met een keukenpapiertje oid weg te halen. De paniek is te groot. Ik herken trouwens ook het onrustige gevoel, daar heb ik ook altijd een paar dagen last van na zo'n vondst.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Shisha za 8 sep 2012 - 2:35

Ik HAAT spinnen! Nu we 2 katten hebben kom ik er gelukkig een stuk minder tegen in huis en als ik er 1 zie dan pak ik een kat en dan vreet die hem wel op.
In het vorige huis was het helemaal erg, daar hadden we heel veel van die dikke zwartharige huisspinnen die keihard rennen. En we hadden een systeemplafon waar allemaal kieren tussen zaten dus er kwam regelmatig een spin naar beneden vallen. Evil or Very Mad
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Marin za 8 sep 2012 - 3:45

Oh men ik herken je maar al te goed!

Hier in Spanje zitten ook de meest gigantische spinnen. De eerste avond zaten we gewoon binnen te eten en ineens zagen we echt een spin van 10 cm met de grootste poten die ik ooit heb gezien. Hij was zo groot dat ik 'm niet eens meer echt eng vond, hij was gewoon bizar groot. Niet dat ik 'm durfde te pakken hoor Wink
Ze zitten ook bij bosjes in het zwembad, elke ochtend moeten we het zwembad schoonmaken omdat die gigantische spinnen er in zitten. Brr....
En ik controleer elk kussen, handdoek, hoek van de kamer etc, ik word er echt bang van. Stom.

Foto van zo'n giganticus, maar onder spoiler:

Spoiler:

(met ingetrokken pootjes weliswaar)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 3:56

Hier nog zo'n schijterd. En nee, die foto had voor mij dus ook niet gehoeven. Ik durf ook niet langs deuren/gangen/de trap af als er daar ergens in de buurt een zit. Zelfs als er een dode ligt. Ik zou dus al niet meer in de buurt van jouw mat durven komen, haha. Mijn man probeert ze vaak wel te pakken voor me, maar laat ze daarbij regelmatig vallen en is ze dan kwijt... Heel fijn.... Durf ik dus die hele ruimte niet meer in. Geldt trouwens voor zowel grote als kleine spinnen. Alleen als ze kleiner dan een millimeter of 8 zijn durf ik ze zelf wel te lijf te gaan met de stofzuiger.

*edit* overigens interesseert Mitzi het weinig, die beesten, da's wel jammer, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Lady4 za 8 sep 2012 - 4:18

No way dat ik jou spoiler ga openen Marin!

Kenya, de mat waar de spin ligt is in de bijkeuken, waar mijn toilet ook is. Dus ik moet er wel naar toe af en toe, als ik naar het toilet moet. Sad
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 4:38

Lady4 schreef:No way dat ik jou spoiler ga openen Marin!

Kenya, de mat waar de spin ligt is in de bijkeuken, waar mijn toilet ook is. Dus ik moet er wel naar toe af en toe, als ik naar het toilet moet. Nare, enge zwarte spinnen! 1371890812

Oh, niet fijn! Hier hebben we ook regelmatig spinnen in de buurt van het toilet, dus dan ga ik naar het toilet in de badkamer, haha. Maar daar kijk ik tegenwoordig ook uit, want heb 1 keer gehad dat ik de rol wc-papier pakte (staat daar los op een rand) om wat af te scheuren en er zo'n dikke zwarte op de rol zat. Heb dus die rol dwars door de badkamer gesmeten. Gauw een andere rol gepakt en snel de badkamer uitgevlucht, haha. Wat een drama...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Arwyn za 8 sep 2012 - 4:44

Voor de huis- tuin- en keukenspinnetjes hier ben ik echt niet bang. Die laat ik lekker zitten en anders pak ik ze voorzichtig met een papiertje ofzo en bonjour ik ze naar buiten.
Een grote van 10cm zou ik niet vastpakken, maar ik zou er ook niet om gillen. Hoewel, in huis lijken die me minder fijn..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Coccinelle za 8 sep 2012 - 6:00

Watermeloen schreef:Herkenbaar.

Ik weet nog dat toen ik thuis woonde ik op mijn bed zat en vanuit mijn ooghoek echt iets reusachtigs aan zag komen lopen.
Ik begon te gillen, wel zo hard dat mijn vader met 2 tellen boven was. HEt was echt een hele grote dikke zwarte spin.
Mijn vader zwiept de deur open en door de wind (denk ik) schoot de rotzak achter mijn bureau. Mijn vader heeft mijn bureau toen tegen de muur geduwd en je hoord ehet gewoon kraken pale

Heb er ook ooit 1 gevangen onder een plastic bak. Alleen... de bak was te licht voor de spin en hij liep er gewoon mee door de kamer! Toen heb ik er een tinnen asbak opgezet, de hond opgesloten in de gang en ik ben naar boven gegaan.

Nu ik 2 kinderen heb zal ik toch nu en dan iets moeten vangen helaas.
Heb ook télkens de pech dat die krengen `s avonds tevoorschijn komen als mijn man is werken maar de gedachten dat ze bij mijn kindjes door het bed heen kruipen... JAK! Dus dan zet ik de stofzuiger erop, op de hoogste stand zodat ie het echt niet kan overleven en dan duw ik een prop papier in de stok zodat ie er ook niet uitkan.


Haha, dit doe ik ook als ik alleen thuis ben. Durf hem echt niet met een papiertje te pakken..

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Clapperdie za 8 sep 2012 - 8:04

jakkes! Hier zat laatst zo'n grote in T. zijn kamer... Deur dicht gedaan maar opeens liep hij zo onder de deur door de huiskamer in. Toen heb ik hem dood gemaakt! Echt ik zat te trillen op mn benen. Voor T. had ik dus echt niet gedurft.

Helaas is het verhaaltje dat er altijd 2 zijn bij ons waar want van de week heeft mijn vriend er ook een doodgemaakt die achter de kattenbak zat. pale
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  _Cyn_ za 8 sep 2012 - 9:53

Luce schreef:Cyn, die vind ik nog aan de kleine kant.. Die spinnen die hier rond loopt zijn echt pikzwart en dik. Jugh

Deze lijkt op de foto kleiner dan in het echt... Ze zijn zeker 5 a 10 cm incl poten nerd
_Cyn_
_Cyn_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 21:41

Hier zit denk ik een spinnenplaag in het gebouw, ze komen bijna zeker weten uit de trappenkast in de centrale hal. Ga er deze week even over bellen, vind het zo vies! Maar het gevolg is dus dat hier een paar weken lang regelmatig van die dikke zwarte grote vette spinnen over de grond lopen. In het begin was het in paniek op de bank springen, gillen en vriend roepen. Nu is het: Oh, heb je er weer een. Nooit verwacht dat ik zo op grote spinnen zou gaan reageren Laughing .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Melis_je za 8 sep 2012 - 22:22

Clapperdie schreef:
Helaas is het verhaaltje dat er altijd 2 zijn bij ons waar want van de week heeft mijn vriend er ook een doodgemaakt die achter de kattenbak zat. pale

Spinnen worden in nestjes van 50 (aantal in het wit) geboren. Ze eten elkaar op, dus uit zo'n nestje komen slechts enkele volwassen spinnen voort. Het kan zijn dat je uit één nestje meerdere volwassen spinnen tegenkomt, maar het is een fabeltje dat spinnen per twee leven. Het is logischer dat je in huis meerdere mannetjes tegenkomt die op zoek zijn naar een vrouwtje (dat wacht op het nest). Je hoeft in principe niet, als je één spin tegenkomt, op zoek te gaan naar de tweede.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 22:34

Ik ben echt totaal niet bang voor spinnen. Waar ik wel bang voor ben, zijn wespen, horzels enzo. Die vind ik vreselijk eng, ren dan ook gillend weg meestal nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Melis_je zo 9 sep 2012 - 12:19

Er rende zo'n zwarte door m'n bed, ik ben er niet bang voor, maar ik ben meteen klaarwakker van de schrik. Getverdemme.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 17:52

Melis_je schreef:Er rende zo'n zwarte door m'n bed, ik ben er niet bang voor, maar ik ben meteen klaarwakker van de schrik. Getverdemme.
Oh bah, dat zou mij echt niet moeten overkomen. Ben ook niet echt bang voor spinnen, maar als er ineens een in m'n bed zou zitten, zou ik waarschijnlijk gillend uit bed springen. En daarna zou m'n vriend boos zijn omdat ik hem laat schrikken voor zoiets stoms :-P

Ons huis zit trouwens ook vol grote spinnen. Ik laat ze zitten, t zijn er te veel om die allemaal een voor een te gaan verwijderen. Het enige waar ik het nooit zo op heb is als ze ineens in mijn richting komen rennen. Brrrr!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Lady4 zo 9 sep 2012 - 17:58

Nummer drie zat net bij de toilet. Zelfs daar voel ik me niet meer happy nu. Sad Heb hem doorgemaakt en mijn vries mag hem vanmiddag opruimen.

Maar een spin in je bed?! Ik geloof dat ik nooit meer rust zou hebben!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  RYW zo 9 sep 2012 - 18:20

Lady4 schreef:Nummer drie zat net bij de toilet. Zelfs daar voel ik me niet meer happy nu. Sad Heb hem doorgemaakt en mijn vries mag hem vanmiddag opruimen.

Maar een spin in je bed?! Ik geloof dat ik nooit meer rust zou hebben!

Nou inderdaad, ik zou op de bank slapen Wink

Ik laat mijn vriend ook altijd de spinnen weghalen. Hij vindt ze ook maar niks, maar is dan nog wel zo ridderlijk dat hij dan wel vindt dat hij als stoere sterke man mij moet 'redden' Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nare, enge zwarte spinnen! Empty Re: Nare, enge zwarte spinnen!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum