Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met welke leeftijd zelf zitten

+27
Snoopy
Wennes
Star007
Fearie
Earane
Ayla
Aimee
Sanne
Tania
Liadan
jena
Sea of Trees
Puggle
_Femme
loesje
Caroow
PapillonRose
-Ieniemienie-
Annemie
Jasmine
Parel
SarahKey
Floor
Happydobby
strawberry
Thunder
Lejow
31 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 4 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 21:34

Gaan staan wil niet zeggen dat je het kruipen overslaat, staan is makkelijker dan kruipen en van staan naar lopen kan maanden duren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 4 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Parel ma 25 feb 2013 - 21:36

Piene, wij hadden zo`n kruiprol, wat ze best leuk vond om mee te spelen! En hij was geloof ik maar 5 euro destijds bij de Kruidvat.

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 4 570644_m
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 4 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  _Lana_ ma 25 feb 2013 - 21:45

Sanne schreef:H. was 10 maanden. Het kan maar zo zijn dat ze het binnenkort ineens kan, Lejow. H. is in vier weken tijd gaan zitten, kruipen en staan, en ook van staan terug naar zit. Het kan heel snel gaan opeens.

Helemaal mee eens.
Mijn zoontje rolde door de kamer heen en zag ik echt nog niet gaan zitten ( hij kroop wel al ).
En ineens met 10 maanden ging hij zitten en ook binnen een maand staan en lopen rond de tafel.
Het kan ineens heel erg snel gaan.

Dochter ging met 6 maanden zelf zitten.

Met die richtlijnen bedoelen ze ook zelf gaan zitten en niet je kindje neerzetten.

Ik vind het ook echt een hele grote dooddoener, dat ze het met hun 18e wel kunnen. Lief bedoeld hoor, maar als er ongeveer 6 tot 9 maanden staat, is het niet zo gek als ze het pas met een jaar doet. Maar als ze geen aanstalten maakt met 1,5 jaar bijvoorbeeld, dan zul je toch aan de bel moeten trekken.
Dat wil niet zeggen dat er iets aan de hand is, maar een fysio inschakelen zou dan wel goed zijn.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 4 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Lejow ma 25 feb 2013 - 21:50

Artemis schreef:Het is niet zo handig om niet te vragen op welke leeftijd iets 'moet' lejow, want b is niet gemiddeld, omdat ze prematuur was, niet te vergelijken dus. Daarbij, ze leren het echt allemaal wel hoor, en als geen arts zich zorgen maakt zou ik dat ook niet doen als ik jou was. Mijn zoon liep ook pas toen hij bijna 2 was, rolde laat, kroop laat, stond laat, kreeg laat tandjes, praatte later dan mijn dochter. En hij is nu 5 en doet echt alles war hij moet doen, er is geen leeftijd dat ze iets moeten kunnen, ze leren het als ze het kunnen leren smile

Weet ik Very Happy
Ik mag haar leeftijd corrigeren, das nu dus ruim 10 maanden.
Ben jij oude bekende trouwens, Artemis?

Of een arts zich zorgen maakt, weet ik niet, daar zijn we 2 maanden geleden voor het laatst geweest en hoeven we pas in april weer heen. Al is dat natuurlijk op zichzelf al goed nieuws.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 4 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  _Lana_ ma 25 feb 2013 - 21:50

Oh ik ben een beetje spuit 11 nog met mijn reactie, haha.

Als je naar de KA gaat, is er dan ook altijd een fysio bij Lejow?
Bij ons wel. Toen mijn zoontje een tijdje heel passief was, hebben we ook thuisfysio gekregen en daar bleek dat hij gewoon gemiddeld was en een beetje lui Wink.
Ze heeft hem toen wel een beetje gestimuleerd dmv oefeningen.
Hij is nu totaal niet lui meer, echt een ontdekkertje.

Als de KA twijfel had, had hij je wel doorgestuurd hoor, maar ik snap wel dat je het wil weten.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 4 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Parel ma 25 feb 2013 - 21:52

Lejow, in het onderschrift staat wie Artemis eerst was..

En L. deed dat soort dingen ook pas rond de 10 maanden, ze is zeker niet snel, maar ook niet langzaam, in mijn opinie.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 4 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Lejow ma 25 feb 2013 - 21:54

_Lana_ schreef:Oh ik ben een beetje spuit 11 nog met mijn reactie, haha.

Als je naar de KA gaat, is er dan ook altijd een fysio bij Lejow?
Bij ons wel. Toen mijn zoontje een tijdje heel passief was, hebben we ook thuisfysio gekregen en daar bleek dat hij gewoon gemiddeld was en een beetje lui Wink.
Ze heeft hem toen wel een beetje gestimuleerd dmv oefeningen.
Hij is nu totaal niet lui meer, echt een ontdekkertje.

Als de KA twijfel had, had hij je wel doorgestuurd hoor, maar ik snap wel dat je het wil weten.

Ja, die komt altijd kijken!
Daarom typ ik hierboven ook, dat we in april pas terug hoeven te komen. Had ze twijfels gehad, had ze dat in dec wel laten horen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 4 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  _Lana_ ma 25 feb 2013 - 21:58

Lejow schreef:
_Lana_ schreef:Oh ik ben een beetje spuit 11 nog met mijn reactie, haha.

Als je naar de KA gaat, is er dan ook altijd een fysio bij Lejow?
Bij ons wel. Toen mijn zoontje een tijdje heel passief was, hebben we ook thuisfysio gekregen en daar bleek dat hij gewoon gemiddeld was en een beetje lui Wink.
Ze heeft hem toen wel een beetje gestimuleerd dmv oefeningen.
Hij is nu totaal niet lui meer, echt een ontdekkertje.

Als de KA twijfel had, had hij je wel doorgestuurd hoor, maar ik snap wel dat je het wil weten.

Ja, die komt altijd kijken!
Daarom typ ik hierboven ook, dat we in april pas terug hoeven te komen. Had ze twijfels gehad, had ze dat in dec wel laten horen.

Ja dat had ik nog niet gelezen, we reageerden tegelijk Wink.
Nou inderdaad, als ze twijfels had, had je het zeker wel gehoord.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 4 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Lejow ma 25 feb 2013 - 22:07

Whahaha lekker opgelet bij Artemis dus :P

Die thuisfysio is ook zo iets vaags. Ik heb nog contact met 3 moeders uit de ziekenhuisperiode en de kindjes variëren van geboren met 26.2 tot 31.5. En er is er maar een die thuisfysio gekregen heeft (en dat was niet eens de 'jongst' geborene).
En als we de kindjes vergelijken kunnen wij zelf ook niet echt iets verzinnen waarom hij wel fysio heeft gekregen en de andere drie niet.
(Ben zelf blij hoor, dat ze het niet heeft, kennelijk vonden ze het niet nodig. Maar we vragen ons eigenlijk alle 4 af, waarom dat ene kindje het dan wel heeft).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 4 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  PiP ma 25 feb 2013 - 23:36

SarahKey schreef:Nee hoor, als ze zelf gaan zitten kunnen ze ook mee op de fiets. Niet meteen uren, maar een rondje om kan wel.
(het eerste rondje bestond hier gewoon uit een rondje om ons huizenblok heen Laughing Afstappen bij de drempel want dat vond ik nog eng. Keer erna naar opa en oma gefietst, 5 minuten. En zo steeds langer. )
En als het koud is zet ik S in zijn skipak voor op de fiets. Maar nu fietsen we al wel wat langer dan 5 minuten.

Heb er verder geen haast mee, vind het zelf ook nog te koud om naar mijn werk te fietsen, haha! Skipakje heb ik ook niet voor S
Ben wel benieuwd wat hij er van vindt. Heb eigenlijk ook geen idee hoe hij blijft zitten in een winkelwagen, dan is de fiets ook nog niet zo handig.
Gelukkig is het lopend ook prima te doen naar de supermarkt en vind ik het ook wel gezellig een stukje wandelen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 4 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Knillis di 26 feb 2013 - 8:27

Artemis schreef:Gaan staan wil niet zeggen dat je het kruipen overslaat, staan is makkelijker dan kruipen en van staan naar lopen kan maanden duren.

Inderdaad, mijn dochtertje trok zich op tot staan toen ze 11,5 maand was, ging pas weken daarna kruipen en loopt nu sinds gister los. Er zit dus een half jaar tussen het optrekken tot staan en het los lopen bij ons. Maar ze kan het nu wel meteen goed, loopt het hele huis door zonder te vallen.
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 4 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  SarahKey di 26 feb 2013 - 19:39

PiP schreef:
SarahKey schreef:Nee hoor, als ze zelf gaan zitten kunnen ze ook mee op de fiets. Niet meteen uren, maar een rondje om kan wel.
(het eerste rondje bestond hier gewoon uit een rondje om ons huizenblok heen Laughing Afstappen bij de drempel want dat vond ik nog eng. Keer erna naar opa en oma gefietst, 5 minuten. En zo steeds langer. )
En als het koud is zet ik S in zijn skipak voor op de fiets. Maar nu fietsen we al wel wat langer dan 5 minuten.

Heb er verder geen haast mee, vind het zelf ook nog te koud om naar mijn werk te fietsen, haha! Skipakje heb ik ook niet voor S
Ben wel benieuwd wat hij er van vindt. Heb eigenlijk ook geen idee hoe hij blijft zitten in een winkelwagen, dan is de fiets ook nog niet zo handig.
Gelukkig is het lopend ook prima te doen naar de supermarkt en vind ik het ook wel gezellig een stukje wandelen.
Maar in een fiets stoeltje zitten ze wel beter dan in een winkelwagen. In een winkelwagen heb je geen zijkanten waarvoor een klein kind wel een heel breed 'stoeltje' heeft. De zijkanten zijn meteen de zijkanten van de winkelwagen zelf. En dat heb je met een fietsstoel niet. S gaat lekker naar achteren hangen en zit dan prinsheerlijk van zich af te kijken.
Ik loop ook vooral naar de winkels, net zo handig want ik hoef alleen het hoekje om. Fietsen doen we puur voor de lol dus zo heel vaak is dat niet. Behalve op dinsdag dan haalt papa S bij oma op met de fiets, dan moet het wel. Maar als het straks mooier weer is is het veel leuker om te fietsen met jou S. I love you
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 4 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum