Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke leeftijd het leukst?

+11
VeryCherry
Linda
Barbabella
Lindsya
Joss1
Caresses
Parisienne
nillis
Susan
LMCurious
Nana
15 plaatsers

Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Nana wo 7 maa 2012 - 10:56

Je hoort mensen vaak zeggen over kindjes: 'en het wordt steeds leuker!'. Ik ben daarom weleens benieuwd welke leeftijd jij het leukste vindt en waarom?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 11:03

Ik vond de babytijd erg leuk. Dat afhankelijke, aandoenlijke.
De leeftijd rond 1 jaar, 1,5 jaar vind ik ook erg leuk. Het brabbelen, ontdekken.
De peuterpubertijd vond ik minder.
Vanaf 3 jaar vind ik het weer leuk dat ze weerbaar worden, dat je leukere dingen kan gaan. Doen en ook echt gezellig kan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  LMCurious wo 7 maa 2012 - 20:42

ik vond bij Joris de tijd tussen 0,5 en 1,5 het minst leuke. Van alles willen, maar niet kunnen=frustratie. Daarbij niet duidelijk kunnen maken wat ze willen. En alleen maar hetzelfde balletje rollen etc.
Het hele knuffelige vond ik wel heel leuk het eerste half jaar. En daarna begon Joris steeds meer te kletsen, andere dingen spelen enzo. Dat vond ik ook weer leuker.

Bij Milou vond ik de eerste maanden minder leuk dan bij Joris, Milou knuffelde niet graag. Viel nooit tegen je aan in slaap enzo. Bij haar is het juist de laatste 2 maanden leuker. Ze vind het nu juist wel fijn om lekker bij je te zijn, liedjes te zingen en te dansen samen. En de eentonige spelletjes doet Joris met haar nu al heel veel, dus hoef ik niet steeds te doen. En als ze ergens niet bij kon omdat ze nog niet kon kruipen eerder ging Joris het direct voor d'r pakken. Dus dat scheelde voor haar een hoop frustraties.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Susan wo 7 maa 2012 - 20:49

Ik heb soms wel heimwee naar de eerste twee jaar van Ezra, omdat alles toen nog zo normaal en ongecompliceerd was en we nog geen idee hadden wat voor zorgen ons te wachten stonden. Zo denk ik ook echt met weemoed terug aan mijn tweede zwangerschap, omdat het toen allemaal nog zo zorgeloos was, die tijd is echt voorbij. Dat heeft natuurlijk niks te maken met leeftijden van je kind, maar toch.

Verder weet ik het eigenlijk niet, ik denk dat iedere leeftijd wel z'n charme heeft. Mijn moeder heeft bijvoorbeeld niks met pubers, maar zegt dat het anders is als het je eigen kind is (en waarschijnlijk ook als het je eigen kleinkind is).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  nillis wo 7 maa 2012 - 20:52

Ik vond de eerste 3 maanden heel zwaar. Daarna leerden we T steeds beter kennen en zij ons en vanaf toen vond ik het steeds leuker worden. Ik vind dat hele afhankelijke juist moeilijk.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Parisienne wo 7 maa 2012 - 20:55

Elke leeftijd heeft zo zijn leuke kanten. Ik vind de eerste maanden leuk omdat ze dan nog zo klein en afhankelijk zijn. Ik mis het middagdutje in bed met kleine N. in mijn armen! Nu vind ik N.'s leeftijd ook heel erg leuk. We hebben zoveel interactie samen, kunnen echt samen spelen, ze kletst al lekker veel en kan al goed duidelijk maken wat ze wil. Ik denk dat ik minder heb met de leeftijd vanaf een jaar of 6, maar ook dat heeft dan zo zijn leuke kanten.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Caresses wo 7 maa 2012 - 21:13

Ik heb zelf helaas nog geen kinderen, maar werk in de kinderopvang. Ik vind 0-1 jaar het leukst, hoe jonger en afhankelijker hoe leuker.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 21:18

Ik heb hier nog maar ervaring tot 7 maanden. Het begin vond ik best wel heftig en nu zo vanaf 5/6 maanden is het echt zo leuk. Hier wordt al heel veel gebrabbeld, al behoorlijk vroeg was hij daarmee bezig. En het is zo'n vrolijk ventje. Dus wat mij betreft wordt het idd alleen maar leuker

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Joss1 wo 7 maa 2012 - 21:20

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het sinds een klein half jaar pas echt leuk vind. Mijn zoon is nu 4 jaar en vind het nu het leukst omdat je hele gesprekken met hem kan voeren en echt dingen doen.
Joss1
Joss1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Lindsya wo 7 maa 2012 - 21:38

Elke leeftijd heeft leuke kanten. Toen die baby was vond ik het heerlijk dat afhankelijke en dat die zo klein was. Hij wordt nu telkens groter en bepaalde fase zijn leuk om mee te maken. Maar er zijn ook wel dingen tussen door die minder zijn, bv dat ze net gaan lopen en dat het niet lukt of bepaalde fase van toen die peuter was en nu is die kleuter en bepaalde dingen zijn minder maar over het geheel genomen vind ik alles leuk om mee te maken.

Suzan, ik wil je een hele dikke Welke leeftijd het leukst? 699888 geven.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Barbabella wo 7 maa 2012 - 21:40

Ik heb tot nu toe elke fase leuk gevonden. Alleen nu vind ik het iets minder leuk dat ie begint te puberen Welke leeftijd het leukst? 394967 Hij heeft nee ontdekt dus het is de hele dag nee en niks is goed, erg vermoeiend.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Linda wo 7 maa 2012 - 21:54

Ik denk de tijd wanneer ze gaat doorslapen... zucht... Rolling Eyes

Afgezien daarvan vind ik dit echt een leuke leeftijd. Lekker stappen en ontdekken, zo mooi om te zien. Babies zijn ook schattig, maar ik vind het, nu ze zoveel meer kan, wel leuker.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 22:19

Ik vind dreumesen in het algemeen echt de coolste wezens op aarde clown. Zo schattig, onbevangen, onschuldig en tegelijk zo druk bezig met ontwikkelen.

De echte babytijd vond ik minder leuk, tussen 2 en 3 vond ik best zwaar bij de oudste (toen hadden we natuurlijk ook een kleine baby erbij). Vanaf drie vind ik het ook weer heel leuk; de gesprekken die je kunt voeren, de dingen die ze zegt en waar ze over nadenkt I love you.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 22:33

Mijn zoontje is bijna twee jaar maar tot nu heb ik van elke maand nog genoten, wel moet ik zeggen dat het nu af en toe best vermoeiend vind dat hij een behoorlijk eigenwilletje heeft met dwarse buien het zal ook wel mee spelen dat ik t vermoeiender vind nu ik zwanger ben..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 22:55

Ik vind deze leeftijd de leukste leeftijd tot nu toe. Ze kan zoveel duidelijk maken, frustratie is een stuk minder, ze maakt echt grapjes en houdt ons echt voor de gek. Ze is zo bewust van hoe alles werkt, maar tegelijkertijd is ze nog volop bezig om alles te ontdekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 23:02

Maand 2 tot 5 vond ik vreselijk, dat huilen, huilen en nog eens huilen. Nu vind ik het veel leuker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  VeryCherry wo 7 maa 2012 - 23:23

Ik kan op dit moment zeggen dat ik zo ontzettend blij ben dat N al 8 is en veel zelfstandig kan doen, anders had ik me nu geen raad geweten.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  frolic do 8 maa 2012 - 1:25

Ik heb echt niet zo heel veel met de baby tijd(eerste half jaar) de tijden dat ik erin zat genoot ik heus wel,maar achteraf zie ik het als periode van de krampen,nachtelijk gedwaal,voeden voeden voeden Welke leeftijd het leukst? 394967 ow en huilen vooral dat "de tijd van het huilen"

M is nu 16 maand en dit vind ik geweldig! Stout zijn,actief,lekker spelen en tot nu toe vind ik het tot en met 3 jaar heel erg leuk! Nee doe mij maar liever een driftbui dan een nacht wakker met krampjes:D

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 2:40

Ik vind elke leeftijd leuk, elke leeftijd heeft zo zijn leuke dingen en minder leuke dingen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Filoria do 8 maa 2012 - 3:00

Minneke schreef:Ik vind dreumesen in het algemeen echt de coolste wezens op aarde clown. Zo schattig, onbevangen, onschuldig en tegelijk zo druk bezig met ontwikkelen.
Dat ben ik wel met je eens ja! Het enige nadeel is dat dat ontwikkelen op die leeftijd ook gepaard gaat met steentjes in de mond stoppen en op bankleuningen klimmen etc. Welke leeftijd het leukst? 394967


Ik vind bij andermans kinderen de leeftijd van ongeveer 6 jaar heel leuk. Dan kunnen kinderen nog heerlijk meegaan in fantasiewerelden, maar aan de andere kant begrijpen ze ook heel veel.

Tot nu toe bij Tomas vond ik 2,5 de leukste leeftijd omdat hij toen zinnen leerde zeggen. De eerste keer dat we terugkwamen van het kinderdagverblijf, en dat hij me kon vertellen wat hij daar had gedaan (een boterham met smeerkaas gegeten)... I love you I love you I love you Zo bijzonder vond ik dat! Maandenlang moet je altijd van de juffen horen wat er gebeurt op een dag daar, en nu kon hij het zelf vertellen. Dat vond ik echt een hele grote sprong vooruit.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Bruintje Beer do 8 maa 2012 - 3:08

Snoepy87 schreef:Ik vind elke leeftijd leuk, elke leeftijd heeft zo zijn leuke dingen en minder leuke dingen smile
+1
Maar toch vind ik de leeftijd waar mijn dochter nu inzit echt ook leuk. Ze gaat echt dingen zeggen waar je soms zo van in een deuk raakt en dan die gezichtsuitdrukking erbij!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Viva do 8 maa 2012 - 3:38

Ik vind alle leeftijden wel wat hebben.
Ik heb foto's geselcteerd van 0-1jr 1-2 jr en 2-3jr en bij alle foto's heb je wel iets leuks.

Net heb ik een poosje bij d'r in bed gelegen (soms heb ik écht even een eigen momentje nodig overdag, dan gaat zij even in bed waar ze lekker zingt) en heeft ze ongeveer al haar knipjes in mijn haar gedaan, en mijn haar geborsteld enzo. Dat is ook gewoon leuk/lief.
En ze zegt de laatste tijd wel eens heel lief "mama, beste vhiendjes hé! Béste vhiendjes!". Beste vriendjes dus, volgens mij van woezel en pip.I love you
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 4:00

Ik heb zelf geen kinderen maar bij mijn neefje vond ik 1.5 tot ruim 2 erg leuk. Daarna (en nu nog steeds, hij wordt in mei 3) vind ik hem soms een beetje vervelend Embarassed haha. Dingen doen die niet mogen, slaan en echt alles is Nee behalve als hij er zelf mee komt of zelf iets wilt. Alles moet op zijn maniertje gaan.

Ik vind nu mijn andere neefje wel weer erg schattig worden. Die wordt bijna 1 en eerst huilde hij heel erg veel maar nu wordt hij wat ondernemender en kan staan langs de salontafel/bank. Dat vind ik echt super schattig.


Als ik gewoon kindjes zie lopen of er over nadenk lijkt mij begin basisschool periode (zeg 4 tot 7 jaar o.i.d.) echt helemaal geweldig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 4:17

Nu, ze is 15maand. Begint net te lopen, brabbelt er op los en de 1e kattenkwaad heden komen eruit, zo lief!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd het leukst? Empty Re: Welke leeftijd het leukst?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum