Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met welke leeftijd zelf zitten

+27
Snoopy
Wennes
Star007
Fearie
Earane
Ayla
Aimee
Sanne
Tania
Liadan
jena
Sea of Trees
Puggle
_Femme
loesje
Caroow
PapillonRose
-Ieniemienie-
Annemie
Jasmine
Parel
SarahKey
Floor
Happydobby
strawberry
Thunder
Lejow
31 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Star007 ma 25 feb 2013 - 8:55

Ik weet het niet eens meer precies haha. Maar echt uit zichzelf gaan zitten vanuit lig of sta stand, was rond de 12/13 maanden gok ik.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 9:12

Even uit mijn hoofd: de normale spreiding is van 9-15 maanden ongeveer.
Daarbuiten -> dus boven de 15mnd zou het zinvol zijn even een kinderf.ysio mee te laten kijken.

Ik had laatst een kindje van 16 mnd die nog niet zelf kon gaan zitten. Moeder wat tips gegeven hoe ze hem kon helpen en een week later had hij het door en kon zelf tot zit komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Lejow ma 25 feb 2013 - 9:13

Ayla schreef:Sorry Lejow, maar is écht niet laat. Niet als je naar haar echte leeftijd kijkt, niet als je naar haar gecorrigeerde leeftijd kijkt. Ze ontwikkelt zich toch, ze ligt toch niet meer als een guppie van 3 mnd dom om zich heen te kijken? Het kan zoals al gezegd is, ineens heel snel gaan. Vertrouw op je dochter.

Hoe zit het met haar spraakontwikkeling dan? Elena kletst de oren van je kop, maakt al zinnen van 2 woordjes, die is daar weer snel mee.

Wat knap van E!

Hier brabbelt ze de hele dag
Mama, Dada, Papa, Ja,
bababababa
wawawawawa
dedededede
En dat soort dingen Very Happy

Bedankt voor je antwoord trouwens.
Moet er ook meer vertrouwen in hebben, maar beuh, das moeilijk!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  jena ma 25 feb 2013 - 9:56

Sanne schreef:Jena, heb jij 10 jaar op een kinderdagverblijf gewerkt zonder diploma? Ook niet een vergelijkbare opleiding gedaan? Ik vind dat best raar eigenlijk. Ik ga er namelijk vanuit dat alle leidsters op een kinderdagverblijf een pedagogische opleiding hebben gedaan. Op het kinderdagverblijf van H. mogen stagiaires niet eens een leidster vervangen, ze zijn echt extra op de groep. Ik zou het niet zo fijn vinden als er iemand jaren zonder gerichte opleiding blijkt te werken.

"Vroegah" mocht je ook op een KDV werken als je je eerste studiejaar psychologie of pedagogiek (uni) gehaald had. Ik ben psycholoog, maar heb dus geen opleiding SPW oid gedaan. Tegenwoordig mag dat geloof ik niet meer (maar bv wel als je de opleiding 'dansdocent' hebt gedaan, voor mij overigens onbegrijpelijk).
Dus ja, ik had geen gerichte opleiding.
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Ayla ma 25 feb 2013 - 10:01

Dus dan "praat" ze al heel goed. Ik geloof dat ze met 12 of 14 maanden controle vroegen of ze al dadada en dedede (ofzoiets) zei, toen kon ik trots zeggen dat ze al psssj = poes zei Wink
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Lejow ma 25 feb 2013 - 10:11

Jip83 schreef:Even uit mijn hoofd: de normale spreiding is van 9-15 maanden ongeveer.
Daarbuiten -> dus boven de 15mnd zou het zinvol zijn even een kinderf.ysio mee te laten kijken.

Ik had laatst een kindje van 16 mnd die nog niet zelf kon gaan zitten. Moeder wat tips gegeven hoe ze hem kon helpen en een week later had hij het door en kon zelf tot zit komen.

Ok, bedankt!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Wennes ma 25 feb 2013 - 10:17

Ieder kindje ontwikkeld zich op zijn of haar eigen manier en jouw B doet het al zo goed!

Ik begrijp je wel hoor, want B was te vroeg en het is je eerste kindje en je wil dat alles goed met haar gaat. Bij twijfel zou ik even navraag dien, maar waarschijnlijk zal alles goed zijn. Of misschien als je het na vraagt dat B een week later zelf gaat zitten smile

D rolt nauwelijks van zijn buik naar zijb rug, en andersom al helemaal niet, maar hij tijgert al wel de hele kamer rond. Ben benieuwd wat de fysio gaat zeggen als ze volgende week komt.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Parel ma 25 feb 2013 - 10:50

Pin je hier trouwens nergens op vast, ik laat me ook wel eens onzeker maken door dingen die andere kindjes wel doen, en L nog niet (L klapt bijv nog maar 3 weken), maar ik geloof ook dat elke moeder hun kindjes wel eens ophemelt, ik maak me er ook wel eens schuldig aan. Ze doen allemaal hetzelfde als ze 18 zijn, vind ik in dat geval een geruststellende gedachte. Én een dooddoener ; we moeten het er maar gewoon mee doen Wink
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Snoopy ma 25 feb 2013 - 10:56

jena schreef:
Sanne schreef:Jena, heb jij 10 jaar op een kinderdagverblijf gewerkt zonder diploma? Ook niet een vergelijkbare opleiding gedaan? Ik vind dat best raar eigenlijk. Ik ga er namelijk vanuit dat alle leidsters op een kinderdagverblijf een pedagogische opleiding hebben gedaan. Op het kinderdagverblijf van H. mogen stagiaires niet eens een leidster vervangen, ze zijn echt extra op de groep. Ik zou het niet zo fijn vinden als er iemand jaren zonder gerichte opleiding blijkt te werken.

"Vroegah" mocht je ook op een KDV werken als je je eerste studiejaar psychologie of pedagogiek (uni) gehaald had. Ik ben psycholoog, maar heb dus geen opleiding SPW oid gedaan. Tegenwoordig mag dat geloof ik niet meer (maar bv wel als je de opleiding 'dansdocent' hebt gedaan, voor mij overigens onbegrijpelijk).
Dus ja, ik had geen gerichte opleiding.

Ze kijken nog steeds breed naar wat voor opleiding je hebt gedaan, dus niet alleen spw-kinderopvang/sph.
Mijn opleiding was totaal niet gericht op kinderopvang, maar toch mag ik er werken. Wel is het zo dat ik bijvoorbeeld het vak ontwikkelingspsychologie heb gehad, verder was het een sociale en hbo opleiding. Die combinatie maakt dat je er mag werken.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  SarahKey ma 25 feb 2013 - 19:31

Lejow: B doet het idd erg goed hoor. Ze ontwikkelt zich volgens haar eigen lijntje. Ik vind haar erg goed voor uitgegaan de laatste 2 maanden. (Wat ik zo her en der hier lees en of op facebook)
Maar als jij je zorgen maakt, wat ook logisch is, dan zou ik wel even bellen.
En dat teutebellen, heerlijk!
S zegt nog niet zo veel, ja hij zegt wel veel maar onverstaanbare klanken/dingen Laughing Papa, dada, mama, wawa en die (indy de hond) en dat was het wel zo'n beetje. En als ik dan dat van E.lena lees, met 2 woorden zinnen nou haha dat zie ik S voorlopig echt niet doen. Komt vanzelf allemaal.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Nav: Volgorde ontwikkeling (kruipen)

Bericht  PiP ma 25 feb 2013 - 20:17

Je hoort wel eens dat een kind eerst moet kruipen voor hij loopt. Vooral mijn oma roept het steeds, omdat haar dit nadrukkelijk is gezegd toen mijn oom bijna ging lopen zonder te kruipen.
Nu hoor je wel verschillende verhalen en laatst las ik (zonder verdere uitleg) dat het achterhaalt is.
Wie weet hier wat meer over??


En wat was bij jullie de volgorde van de volgende stappen?
Tijgeren, zitten, kruipen, optrekken tot staan, stappen aan de hand, stappen langs de tafel, evt zelf aanvullen...
Had een eigentopic moeten worden, inmiddels gedaan


Laatst aangepast door PiP op ma 25 feb 2013 - 20:32; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 20:20

Kruipen is belangrijk om rotaties in je romp te oefenen. Mi lijkt het geen ramp als een kind het kruipen overslaat, maar het kind kan misschien wel wat problemen krijgen met evenwicht omdat het dus geen rotaties geoefend heeft met kruipen. Later zal dit wel weer bij trekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  PiP ma 25 feb 2013 - 20:24

Oops, dit had een nieuw topic moeten worden smile

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Lejow ma 25 feb 2013 - 20:26

Kruipen is wel erg belangrijk.

Er is een verband tussen het hebben van dyslexie en het als baby niet gekropen hebben (wat niet wilt zeggen dat als je niet kruipt, je dyslexie krijgt. Of als je dyslexie hebt je standaard niet gekropen hebt)
Ook is kruipen goed voor de cognitieve ontwikkeling, want door de kruislingse beweging die je maakt, worden de verbindingen tussen de linker- en rechter hersenhelft open gezet.
Hierdoor kun je je o.a. beter concentreren.
Het is dus bijv een aanrader om voordat je een toets/examen hebt, een min of 5 van die kruislingse bewegingen te maken.

Dit heb ik geleerd op een cursus voor mijn werk.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 20:32

Lejow schreef:Kruipen is wel erg belangrijk.

Er is een verband tussen het hebben van dyslexie en het als baby niet gekropen hebben.
Ook is kruipen goed voor de cognitieve ontwikkeling, want door de kruislingse beweging die je maakt, worden de verbindingen tussen de linker- en rechter hersenhelft open gezet.
Hierdoor kun je je o.a. beter concentreren.
Het is dus bijv een aanrader om voordat je een toets/examen hebt, een min of 5 van die kruislingse bewegingen te maken.

Dit heb ik geleerd op een cursus voor mijn werk.

Dit klopt idd, ik zelf heb nooit gekropen en heb veel moeite met hoofdrekenen.
Op de basisschool kreeg ik dus ook remedialteaching, moest dan over de gang lopen en kruislingse bewegingen maken met armen en benen, en op mijn bureautje had de juf een groot kruis geplakt..maar t heeft nooit geholpen, wahaha

Dyscalculie dus

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  PiP ma 25 feb 2013 - 20:34

Neytiri schreef:
Lejow schreef:Kruipen is wel erg belangrijk.

Er is een verband tussen het hebben van dyslexie en het als baby niet gekropen hebben.
Ook is kruipen goed voor de cognitieve ontwikkeling, want door de kruislingse beweging die je maakt, worden de verbindingen tussen de linker- en rechter hersenhelft open gezet.
Hierdoor kun je je o.a. beter concentreren.
Het is dus bijv een aanrader om voordat je een toets/examen hebt, een min of 5 van die kruislingse bewegingen te maken.

Dit heb ik geleerd op een cursus voor mijn werk.

Dit klopt idd, ik zelf heb nooit gekropen en heb veel moeite met hoofdrekenen.
Op de basisschool kreeg ik dus ook remedialteaching, moest dan over de gang lopen en kruislingse bewegingen maken met armen en benen, en op mijn bureautje had de juf een groot kruis geplakt..maar t heeft nooit geholpen, wahaha
Haha, vooral dat kruis!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 20:35

PiP schreef:
Neytiri schreef:
Lejow schreef:Kruipen is wel erg belangrijk.

Er is een verband tussen het hebben van dyslexie en het als baby niet gekropen hebben.
Ook is kruipen goed voor de cognitieve ontwikkeling, want door de kruislingse beweging die je maakt, worden de verbindingen tussen de linker- en rechter hersenhelft open gezet.
Hierdoor kun je je o.a. beter concentreren.
Het is dus bijv een aanrader om voordat je een toets/examen hebt, een min of 5 van die kruislingse bewegingen te maken.

Dit heb ik geleerd op een cursus voor mijn werk.

Dit klopt idd, ik zelf heb nooit gekropen en heb veel moeite met hoofdrekenen.
Op de basisschool kreeg ik dus ook remedialteaching, moest dan over de gang lopen en kruislingse bewegingen maken met armen en benen, en op mijn bureautje had de juf een groot kruis geplakt..maar t heeft nooit geholpen, wahaha
Haha, vooral dat kruis!

Ja! Hahah toen zat ik in groep 7/8 nou toen vond ik t echt niet leuk dus.. :nopompom:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 20:53

Dat is inmiddels al weer achterhaald. Althans..dat heb ik in mijn k.inderf.ysio opleiding gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  PiP ma 25 feb 2013 - 21:15

Sea of Trees schreef:
Lennox schreef:
jena schreef:Tussen 6 en 9 maanden kunnen kinderen meestal zitten (als in: je zet ze neer en ze zitten een beetje stabiel). Op deze leeftijd kun je ze dus ook in bv zitje op fiets vervoeren of in triptrapstoel zetten (want daarvoor moeten ze 'officieel' zelf goed kunnen blijven zitten).
Dit laatste is absoluut niet waar, kinderen mogen pas in een fietszitje als ze zélf van lig naar zit gaan. Ruggetjes van kinderen die geforceerd in de stilstand gezet worden zijn namelijk niet in staat om de schokken van de hobbels in de weg op te vangen. Niet alleen stoepranden en drempels, maar ook klinkerweg-hobbeltjes enzo.
Klopt.
Hier heb ik dan ook nog een vraag over.
S kon vrijwel meteen zelf gaan zitten vanuit liggen. Hij was 6,5 maand. Is dit dan niet te jong? Ik wou wachten tot hij 8 maand is en ook wat warmer!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  SarahKey ma 25 feb 2013 - 21:18

Nee hoor, als ze zelf gaan zitten kunnen ze ook mee op de fiets. Niet meteen uren, maar een rondje om kan wel.
(het eerste rondje bestond hier gewoon uit een rondje om ons huizenblok heen Laughing Afstappen bij de drempel want dat vond ik nog eng. Keer erna naar opa en oma gefietst, 5 minuten. En zo steeds langer. )
En als het koud is zet ik S in zijn skipak voor op de fiets. Maar nu fietsen we al wel wat langer dan 5 minuten.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Parel ma 25 feb 2013 - 21:23

***


Laatst aangepast door Parel op ma 25 feb 2013 - 22:04; in totaal 1 keer bewerkt
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  SarahKey ma 25 feb 2013 - 21:27

Als je kindje zelf goed gaat zitten en een langere tijd kan zitten, kan je kindje ook op de fiets. Dan hoef je helemaal niet te wachten tot een jaar. Ik heb het zo aangehouden: S kon in het begin bijvoorbeeld 5 minuten stevig zelf zitten, dan gingen we 5 minuten fietsen.
Als je een klein stukje fiets kan dat helemaal geen kwaad. Het kan idd wel kwaad als ze zelf nog niet kunnen gaan zitten.
Wij fietsen met S sinds hij 8/9 maanden was. Gewoon hier in de buurt. Pas de laatste maand ga ik wat verder het dorp in en fiets ik ook echt voor de lol een rondje met hem. Puur omdat hij fietsen helemaal leuk vind.
Zo ook met het winkelwagentje. Eigenlijk deed ik S pas heel laat in een winkelwagen. Bij 10/11 maanden volgens mij. En dan nog met een sjaal om hem heen geknoopt. Dat doe ik nog steeds anders kukelt hij bij de eerste bocht om. 5 maanden zou ik ook veel te jong vinden.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  piene1983 ma 25 feb 2013 - 21:31

B. kan ook heel goed zitten zonder steun als je hem neerzet, omvallen doet hij niet meer en hij houdt het best een poos vol. Liggend op zijn buik kan hij om zijn as draaien en achteruit kruipen maar gaan zitten "zit" er nog niet in. Als hij zit kan hij heel goed spelen, voorover buigen om weer op zijn buik terecht te komen/iets wat achter hem ligt pakken/ver opzij reiken en weer terug tot zit komen en gisteren trok hij zich ineens op aan de rand van de box en ging hij staan. Foei! Binnenkort eens overleggen op het consultatiebureau over de ongehoorzaamheid van mijn zoon, het kruipen zomaar laten zitten. Natuurlijk laat ik hem regelmatig op zijn buik spelen maar daar kan hij niet zoveel mee met een gefrustreerd mannetje als gevolg. Nu laat ik hem bij elk speelmoment eerst op zijn buik beginnen in zijn eentje, is hij daar klaar mee dan ga ik bij hem zitten of liggen en als hij er dan klaar mee is dan zet ik hem op zijn kont. Soms is dat al snel, soms pas na 30/40 minuten. Als er iemand nog tips heeft om hem tot kruipen te stimuleren?
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  SarahKey ma 25 feb 2013 - 21:33

Hier hielp een rollende bal van vtech goed. Die rolt uit zichzelf weg en dat vond S bar interressant. Hij probeerde dan de bal telkens te pakken maar dan rolde de bal weer weg. En allemaal liedjes, geluidjes en lichtjes erin. Maar kruipen stimuleren kun je niet echt denk ik. Ze moeten het zelf gaan doen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 21:33

Het is niet zo handig om niet te vragen op welke leeftijd iets 'moet' lejow, want b is niet gemiddeld, omdat ze prematuur was, niet te vergelijken dus. Daarbij, ze leren het echt allemaal wel hoor, en als geen arts zich zorgen maakt zou ik dat ook niet doen als ik jou was. Mijn zoon liep ook pas toen hij bijna 2 was, rolde laat, kroop laat, stond laat, kreeg laat tandjes, praatte later dan mijn dochter. En hij is nu 5 en doet echt alles war hij moet doen, er is geen leeftijd dat ze iets moeten kunnen, ze leren het als ze het kunnen leren smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met welke leeftijd zelf zitten - Pagina 3 Empty Re: Met welke leeftijd zelf zitten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum