Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten.

4 plaatsers

Ga naar beneden

zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten. Empty zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten.

Bericht  Annemie ma 13 jun 2011 - 0:04

Ik wil binnenkort gaan proberen om met mijn zoontje te gaan fietsen, maar nu las ik ergens dat een kindje zelf moet kunnen gaan zitten, dat hij dan pas op de fiets mag, ik dacht altijd dat hij al op de fiets mocht als hij zelf kan zitten (dus dat ik hem neerzet en dat hij dan blijft zitten).

Is het zo dat je kindje dus uit zichzelf moet kunnen gaan zitten?

Mijn zoontje kan namelijk nog niet uit zichtzelf gaan zitten, maar hij kan wel een uur blijven zitten als ik hem neerzet.

Alvast bedankt voor de reacties.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten. Empty Re: zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten.

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 0:06

In principe moet je kindje zelfstandig kunnen gaan zitten ja smile Ik ben met +- 9 maanden gaan fietsen met joey, hij kon goed zitten, maar nog niet zelf gaan zitten, dat kan hij pas sinds 1/2 weken smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten. Empty Re: zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten.

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 0:12

Ja, je mag pas gaan fietsen als hij zelf vanuit lig naar zit kan.
Je mag dan zolang gaan fietsen als dat hij ook zelf kan zitten.

Dus kan hij 5 minuutjes zelf zitten dan moet je er nog geen halfuur mee gaan zitten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten. Empty Re: zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten.

Bericht  Annemie ma 13 jun 2011 - 0:16

Nou lekker dan, ik dacht lekker met hem te kunnen gaan fietsen, maar kan dus nog heel lang duren voordat hij van lig naar zit kan, dan is het alweer bijna winter, haha, terwijl hij wel goed kan zitten als hij zit.... hmmmz.. balen...
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten. Empty Re: zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten.

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 0:19

Ja, dat had ik vorig jaar ook... Toen ze goed zelf kon gaan zitten begon het gigantisch te vriezen en te sneeuwen...

Maar joh, jullie tijd komt nog wel. Bovendien, H. vond er toen ze nog zo klein was ook geen reet aan.
Ze was 12mnd toen we voor het eerst een stukje verder weg gingen en op de terugweg moest ze alleen maar huilen. Kort daarna vond ze het veel leuker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten. Empty Re: zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten.

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 0:26

Ja ik wist ook niet dat ze van lig naar zit moesten kunnen hoor, anders had ik ook nog wel even gewacht, maar nu kan ik J tenminste met de fiets naar het kdv brengen, beter dan gedoe met de bus enz.
Gewoon nog even wachten joh, het kan ook ineens gebeuren hoor, dat hij van lig naar zit kan smile Bij J. was het ook binnen een maand dat ie zich ineens kon optrekken overal aan, kon gaan zitten, en stapjes zetten langs de box/tafel smile

J. vond het fietsen overigens gelijk dolle pret, vooral de slaaprol en de bel zijn favoriet smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten. Empty Re: zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten.

Bericht  Annemie ma 13 jun 2011 - 0:28

Maar waarom moeten ze dan eigenlijk zelf van lig naar zit kunnen, dat is toch eigenlijk niet van belang, want je zet hem dan toch in het stoeltje, daarvoor hoeft hij toch niet zelf te kunnen gaan zitten? Of weten jullie ook niet waarom dat eigenlijk is?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten. Empty Re: zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten.

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 0:30

Ik heb af en toe hele korte stukjes met Y. gefietst toen ze nog niet zelf kon gaan zitten, als ik geen auto had en in de regen naar het cb moest ofzo, dan pakte ik toch snel de fiets ipv te gaan lopen. Nu ze zelf kan gaan zitten fiets ik langere stukken met haar, toen ze nog niet zelf kon gaan zitten hooguit een halve km en over gladde wegen.

En zelf gaan zitten kan heel snel gaan. Y. heeft het niet geoefend, zo van het ene op het andere moment kon ze het. Ze lag op haar buik en toen ik me weer omdraaide zat ze. Sindsdien gaat ze heel soepel zelf zitten.

Ze moeten zelf kunnen gaan zitten, omdat daar een bepaalde spierkracht voor nodig is, dat kinderen ook nodig hebben om de schokken tijdens het fietsen op te kunnen vangen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten. Empty Re: zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten.

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 0:37

Plus dat je na kunt gaan dat als ze zelf nog niet kunnen gaan zitten het ook niet prettig zit in zo'n stoeltje.
Ze kunnen ook niet weer gaan liggen ofzo als ze er genoeg van hebben of het niet meer vol kunnen houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten. Empty Re: zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten.

Bericht  Annemie ma 13 jun 2011 - 0:41

Hazeltje schreef:Plus dat je na kunt gaan dat als ze zelf nog niet kunnen gaan zitten het ook niet prettig zit in zo'n stoeltje.
Ze kunnen ook niet weer gaan liggen ofzo als ze er genoeg van hebben of het niet meer vol kunnen houden.

Ja maar dat heb je ook als ze wel zelf kunnen gaan zitten, want dan zullen ze er ook wel een keer genoeg van hebben. Hij zit zelf wel bijna een uur.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten. Empty Re: zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten.

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 0:50

Annemie schreef:
Hazeltje schreef:Plus dat je na kunt gaan dat als ze zelf nog niet kunnen gaan zitten het ook niet prettig zit in zo'n stoeltje.
Ze kunnen ook niet weer gaan liggen ofzo als ze er genoeg van hebben of het niet meer vol kunnen houden.

Ja maar dat heb je ook als ze wel zelf kunnen gaan zitten, want dan zullen ze er ook wel een keer genoeg van hebben. Hij zit zelf wel bijna een uur.

Dat klopt. Maar als je net kunt zitten is dat natuurlijk minder makkelijk vol te houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten. Empty Re: zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten.

Bericht  Tania ma 13 jun 2011 - 1:31

Ik ben gaan fietsen toen J. zelf kon blijven zitten. Gaan zitten doet hij nogsteeds amper. Hij kan het wel, want ik heb het toevallig wel is gezien. Maar hij doet het nooit, omdat hij zitten gewoon totaal niet boeiend vind.

Edit: We zijn met 9 maanden voor het eerst gaan fietsen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten. Empty Re: zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten.

Bericht  Susan ma 13 jun 2011 - 2:21

Ze moeten toch niet van lig naar zit, maar van kruiphouding naar zit? Bij van lig naar zit zie ik een soort sit-upbeweging voor me die me wel erg moeilijk lijkt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten. Empty Re: zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten.

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:00

Of van kruip naar zit inderdaad.

H. die ging heel vaak van lig naar zit.
Dan hing ze op 1 bil als het ware en ging dan zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten. Empty Re: zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten.

Bericht  M@niek ma 13 jun 2011 - 5:21

Susan schreef:Ze moeten toch niet van lig naar zit, maar van kruiphouding naar zit? Bij van lig naar zit zie ik een soort sit-upbeweging voor me die me wel erg moeilijk lijkt.

Dat dacht ik namelijk ook! F.elice kan pas sinds 4 weken ofzo vanuit lig naar zit, maar zitten dat kan ze al heel lang en goed ook. Fietsen doen we hier ook al een tijdje.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten. Empty Re: zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten.

Bericht  Annemie ma 13 jun 2011 - 6:37

Ja van kruip naar zit mag ook...
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten. Empty Re: zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten.

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 7:34

oei, heel eerlijk gezegd heb ik hier niet echt bij nagedacht. X. van zelf zitten, maar niet zelfstandig van lig/zij naar zit.
Ik zet hem ook niet plof op zn kont hoor, hij zit eigenlijk alleen op schoot, of heel soms 1 minuut in de box. Of in de kinderstoel natuurlijk.

X. zit 3 dagen in de week, 3 minuten per keer in het fietsstoeltje. Verder heeft ie denk ik 3x10 min. erin gezeten (keer supermarkt, 2 keer rondje in buurt).

Ik wacht nu toch nog maar even tot hij echt kan zitten (uit zichzelf).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten. Empty Re: zelfstandig zitten/ zelf gaan zitten.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum