Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zou jij gedaan hebben?

+16
M@niek
Jeanette
Steep
Arwyn
Pommes
Slakje
BlackPoint
SuperGrover
FruttiTutti
Tamagotchi
VeryCherry
Plien84
Shisha
Rush
Elliot
Fortissimo
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Steep ma 25 feb 2013 - 9:23

Maar wat vind jij dan niet op slot? Zonder hangslot of niet eens het normale slot wat op elke fiets zit?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Slakje ma 25 feb 2013 - 9:31

Steep schreef:Maar wat vind jij dan niet op slot? Zonder hangslot of niet eens het normale slot wat op elke fiets zit?

Zo'n slot dat op iedere fiets zit, wordt zo overgeknipt. Dus ik vind het verstandig om er nog een hangslot bij te kopen. Zolang je het de dieven maar moeilijk kan maken, want hoe langer het duurt, hoe frustrerender het is voor hen en dan laten ze het zo.

Best is natuurlijk ook dat je het slot door je achterwiel en het frame steekt, liefst nog aan een fietsrek vast maakt (en dat je het slot niet gewoon rond je zadel doet, zoals sommige mensen doen). Maar je hebt nog altijd kans dat ze je zadel, voorwiel, stuur, fietszakken, fietsstoeltje, ... meepikken maar ik denk dat dat iets minder vaak voorvalt.

En het is héél ideaal als je je fiets binnen kan zetten, maar dat kan je meestal alleen maar thuis doen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Pommes ma 25 feb 2013 - 22:00

Slakje, maar die keuze is toch aan de fietseigenaren zelf. Ik vind het behoorlijk lullig om hun fiets dan maar te stelen omdat ze er niet zo`n grote ketting omheen hebben hangen. Je hoort er gewoon vanaf te blijven.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 22:13

VeryCherry schreef:Dus als de man in kwestie gladgeschoren en in 3-delig pak aan een fiets zou sjorren zouden jullie er wel wat van zeggen?
Mij zou het de reet roesten wat voor type iemand is, ik ben toch nergens bang voor.
dat is best dom. Ik ben ook niet bang uitgevallen, maar inmiddels in best wat nare situaties terechtgekomen, en die waren meestal werkgerelateerd, en dan heb ik de situatie nauwelijks onder controle, terwijl ik daar toch echt een machtspositie heb. En er zitten verschillende heren tussen die je echt niet aan wilt spreken op straat, dat zou ik niet eens doen en het is mijn werk om ermee om te gaan en ik ben er nog goed in ook. Zeggen dat je nergens bang voor bent is gewoon heel naïef en onvolwassen in dit soort situaties. Niet dat je als Eem bang vogeltje je mond moet houden, maar degene die je aanspreekt kan behoorlijk in de war zijn, gewapend zijn en agressief, of enorm verslaafd en agressief. Dus nee, voor een fiets zou ik dat niet snel doen, tenzij pubers ofzo of als ik de situatie zo inschat dat ik de situatie onder controle kan houden. Twijfel ik daaraan, dan hou ik mijn mond. Niet omdat ik bang ben, maar ik weet wel wat ik aan het doen ben en ik maak me weinig illusies dat ik met aanspreken en streng kijken of een discussie een situatie onder controle kan houden.
Sommige mensen hebben geen geweten en die zal het echt worst zijn dat je ze aanspreekt, die schrikken niet zijn niet bang, en wel heel gevaarlijk. Niet altijd, maar nogmaals, nergens bang voorzien is best dom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Jeanette ma 25 feb 2013 - 22:17

Slakje; Sorry, vind het nogal kort door de bocht. Je moet gewoon van andermans spullen afblijven. Als ik ergens een fiets zie staan waar zelfs de sleutel nog in zit, denk ik echt niet bij mezelf; 'Goh, staat niet op slot, dus die kan ik mooi mee nemen.'
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  M@niek ma 25 feb 2013 - 22:34

Beetje vreemde reactie slakje. Als je gewoon je fiets op slot zet mag ik er vanuit gaan dat ie niet gejat wordt omdat er geen hangslot ofiets aanzit. Ik zet mijn fiets altijd aan een hangslot, heb een fiets van 2000 euro waar ik heel zuinig op ben.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 23:02

Slakje schreef:Natuurlijk kan het niet, maar heb het wel gedaan. Verander ik nu niets meer aan. Maar als je je fiets niet vastzet, dan moet je nadien niet vreemd staan kijken/boos zijn als je fiets weg is. Eigen schuld denk ik dan, gezien de gemiddelde mens hier wel weet dat je je fiets sowieso kwijt bent als hij niet vast staat.
zo, dit vind ik erheen in de categorie, lullig dat je verkracht bent, maar dan moet je maar niet zulke korte rokjes aantrekken.

Op slot is op slot. En niet van jou is niet van jou, en het is nooit je eigen schuld wanneer je spullen gestolen worden, zelfs al staan ze niet op slot en weet iedereen dat het verstandiger is dat wel te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Gast di 26 feb 2013 - 2:06

Ik zeg bijna overal wat van. En ik heb gelukkig nog nooit écht iets vervelends meegemaakt daardoor haha. Misschien dat ik het daarna wel uit mijn hoofd laat.
Laatst stond ik op het station te wachten op de trein, zitten er twee alco's (2 echt enorm lelijke dames) te zuipen en gooien een pakje kauwgom op het spoor. Dus ik zei: "Je kunt je shit net zo goed in de prullenbak gooien hoor". En toen kreeg ik toch een scheldkannonade over me heen hahaha. Daar kan ik alleen maar om lachen, ik weet dat ik gelijk heb dus het boeit me echt helemaal niks wat jij allemaal uitkraamt. Maar als ik zoals SG aangereden zou worden zou ik minder blij zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Gast di 26 feb 2013 - 2:33

Wat zijn alco's?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Paper Crown di 26 feb 2013 - 2:44

Ik zou erbij gaan staan en zeggen: 'Lukt het, mijn fiets stelen?!'
Nee ff zonder dollen, ligt aan de situatie. IK heb geen zin klappen te vangen van een onguur type omdat ik de held moet uithangen om een ander zijn fiets. Een fiets is vervangbaar, mijn leven niet.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Gast di 26 feb 2013 - 3:07

Carrie schreef:Wat zijn alco's?
Alcolisten haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Gast di 26 feb 2013 - 3:13

Harrison schreef:
Carrie schreef:Wat zijn alco's?
Alcolisten haha.

Oh ja ik dacht het al!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Pitufo di 26 feb 2013 - 4:14

Harrison schreef:
Carrie schreef:Wat zijn alco's?
Alcolisten haha.
Alcoholisten bedoel je?
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Paper Crown di 26 feb 2013 - 4:17

Pitufo schreef:
Harrison schreef:
Carrie schreef:Wat zijn alco's?
Alcolisten haha.
Alcoholisten bedoel je?
Nee junks..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Happinaz di 26 feb 2013 - 4:25

Slakje schreef:Natuurlijk kan het niet, maar heb het wel gedaan. Verander ik nu niets meer aan. Maar als je je fiets niet vastzet, dan moet je nadien niet vreemd staan kijken/boos zijn als je fiets weg is. Eigen schuld denk ik dan, gezien de gemiddelde mens hier wel weet dat je je fiets sowieso kwijt bent als hij niet vast staat.

Bovendien stond de fiets in het verhaal van de TO wél vast. Want het lukte de dief niet om het slot los te rammelen.

En verder vind ik diefstal écht heel erg. Al hangt er een bordje boven. met de tekst 'deze fiets staat los'. hebt met je poten van andersmans spullen af te blijven, klaar uit. Ook als je lam bent.
Ik vind het niet eens de moeite daar uberhaupt een discussie over te voeren. De andere partij zit sowieso altijd fout.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  SuperGrover di 26 feb 2013 - 4:39

Harrison, ik ben niet echt aangereden hoor. Maar hij zag me bellen, en trok keihard op en reed met een rotvaart op me af. Het was op een parkeerplaats, dus ik ben snel tussen twee geparkeerde auto's in gaan staan. De dief is toen gewoon doorgereden, maar hij is later gepakt door de politie.

Slakje, wat een belachelijke gedachtegang. Sloten kunnen doorgeknipt worden door dieven, maar dat betekent toch niet dat het jouw schuld is als dat gebeurd? De dief is degene die fout zit. Het is natuurlijk makkelijker om een fiets te stelen die geen enorme hangsloten erop hebben zitten, net zoals het makkelijker is om een vrouw die alleen 's avonds alleen over straat loopt aan te vallen, dan overdag in een drukke winkelstraat. Maar dat verandert de ernst van de daad m.i. niet.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Gast di 26 feb 2013 - 5:49

Paper Crown schreef:
Pitufo schreef:
Harrison schreef:
Carrie schreef:Wat zijn alco's?
Alcolisten haha.
Alcoholisten bedoel je?
Nee junks..
lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Gast di 26 feb 2013 - 5:50

SuperGrover schreef:Harrison, ik ben niet echt aangereden hoor. Maar hij zag me bellen, en trok keihard op en reed met een rotvaart op me af. Het was op een parkeerplaats, dus ik ben snel tussen twee geparkeerde auto's in gaan staan. De dief is toen gewoon doorgereden, maar hij is later gepakt door de politie.

Jaa ik begreep je wel maar toch, dat heb ik nog nooit meegemaakt haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  SuperGrover di 26 feb 2013 - 9:46

Harrison schreef:
SuperGrover schreef:Harrison, ik ben niet echt aangereden hoor. Maar hij zag me bellen, en trok keihard op en reed met een rotvaart op me af. Het was op een parkeerplaats, dus ik ben snel tussen twee geparkeerde auto's in gaan staan. De dief is toen gewoon doorgereden, maar hij is later gepakt door de politie.

Jaa ik begreep je wel maar toch, dat heb ik nog nooit meegemaakt haha.
Gelukkig maar haha. Ik voelde me ook heel stom daarna, ik had me gewoon totaal niet beseft dat zo'n dief ook gevaarlijk zou kunnen zijn. Het heeft me dus wat minder naïef gemaakt, iets wat ik duidelijk nodig had, haha.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Niekske di 26 feb 2013 - 10:51

Ik ben niet zo'n held dat ik er iets van durf te zeggen denk ik Wink

Ik heb het een keer wel gedurfd, ik was met mijn huisgenoten op stap en toen we half zat naar huis gingen, was de fiets van één van hen weg. Hij was helemaal gefrustreerd en smeet zijn sleutels weg. Realiseerde zich dat dat ook zijn huissleutels waren en moest toen over een hek heen klimmen om zijn sleutels uit een bouwput te vissen. Gooit ze terug over het hek, precies in een putje... zo'n onderneming duurt lang als je gezopen hebt! Eindelijk de sleutels weer in zijn zak, hij achterop bij iemand en we zijn de straat nog niet uit of er komt een junk op een fiets langs. Of we zijn fiets wilden kopen. Je raad het al, dat was de fiets van mijn huisgenoot! Ik riep dat het zijn fiets was en dat hij em terug moest pakken (half zat durf je blijkbaar meer Wink ) maar mijn huisgenoot durfde niet en heeft die junk 20 euro betaald om zijn eigen fiets weer mee te kunnen nemen laughcry
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Slakje di 26 feb 2013 - 12:16

Ik ga er ook geen discussie over voeren Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 394967 Natuurlijk is het fout. Maar helaas gaat niet iedereen zo denken, en kan je er best vanuit gaan dat je fiets gejat wordt als je hem niet of onvoldoende op slot zet.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum