Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een depressie, wat hebben jullie gedaan?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Een depressie, wat hebben jullie gedaan? Empty Een depressie, wat hebben jullie gedaan?

Bericht  Verona do 8 dec 2011 - 22:33

Ik ben niet degene die een depressie heeft, maar mijn vriend wel. Daar heeft hij nu al een jaar last van, wat ook op een gegeven moment er voor gezorgd heeft dat hij onze relatie verbrak. Sinds onze relatie weer helemaal goed is, heeft hij hulp gezocht bij de bedrijfsmaatschappijlekwerker. Hij heeft 2x een afspraak bij haar gehad, maar hij vind het helemaal niks. Ze komt met allerlei statistieken en schema's waar zij hem in herkent en zegt dat hij uit balans is (een persoon die in balans is komt niet bij maatschappelijkwerk). De klik tussen haar en mijn vriend is er ook niet. Hij vind haar zweverig en vind dat hij geen schema is, waar hij naar mij inzien gelijk in heeft (het schema gedeelte dan, het zweverige weet ik niet). Hij weet nu dus niet wat hij nou moet. Hij wilt liever niet meer met haar afspreken, maar wilt wel geholpen worden.

Ik steun hem zoveel ik kan, maar ik kan niet de hulp bieden die hij nodig heeft. Wat hebben jullie gedaan tijdens jullie depressie? Waar hebben jullie hulp gezocht? De dingen die hij al doet is: Fietsen, gamen, voetballen en proberen zoveel mogelijk afleiding te zoeken.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Een depressie, wat hebben jullie gedaan? Empty Re: Een depressie, wat hebben jullie gedaan?

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 22:37

Een maatschappelijk werker is geen pyscholoog, vind het niet gek dat hij daar niet zo veel aan heeft. Ik zou naar de HA gaan en me laten doorverwijzen naar een psycholoog, eventueel psychiater.

Ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met vrijgevestigde psychologen, wel met het GGZ. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Sterkte, zal voor jou ook niet makkelijk zijn.


Laatst aangepast door freakielief op do 8 dec 2011 - 22:39; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een depressie, wat hebben jullie gedaan? Empty Re: Een depressie, wat hebben jullie gedaan?

Bericht  Silver do 8 dec 2011 - 22:39

Een second opinium bij een andere instantie aanvragen, (ik heb goeie ervaringen met Molemann Menthal health clinics)
Bij de GGZ werd ik in een hokje gestopt, jij hebt dit, en dat gaan we er aan doen. Vervolgens werd ik van de ene deskundige naar de andere gestuurt en niks wijzer geworden.

Zelf ging ik er veel op uit, om afleiding te zoeken, Maar dat doet je vriend al.
Wat ik ook deed waardoor ik positiever werdt, een lijst bijhouden met wat voor goeds ik die dag had gedaan, en dit ook met tijden, dus om 11u-14u- 18u- en 20u. Gewoon voor mezelf, elke dag weer.

Sterkte ermee, voor je vriend, maar ook voor jou. hug
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een depressie, wat hebben jullie gedaan? Empty Re: Een depressie, wat hebben jullie gedaan?

Bericht  Verona do 8 dec 2011 - 22:45

Ga ik toch even zeggen dat hij moet informeren voor de GGZ, en ook even kijken Molemann Menthal health clinics. Hij word er namelijk echt heel moe van. Hij doet zijn best, maar hij voelt zich niet beter en dat vind hij zo frustrerend.

Het is inderdaad voor mij ook niet altijd makkelijk, helemaal niet als hij een dag bijvoorbeeld alleen maar op bed wilt liggen. Gelukkig kunnen we daar samen heel goed over praten, en dat helpt heel erg. Ik hoop dat hij snel goed geholpen kan worden, want dit is niks.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Een depressie, wat hebben jullie gedaan? Empty Re: Een depressie, wat hebben jullie gedaan?

Bericht  Antibes do 8 dec 2011 - 22:45

freakielief schreef:Een maatschappelijk werker is geen pyscholoog, vind het niet gek dat hij daar niet zo veel aan heeft. Ik zou naar de HA gaan en me laten doorverwijzen naar een psycholoog, eventueel psychiater.

Sterkte, zal voor jou ook niet makkelijk zijn.

Eens. Het enige dat mij geholpen heeft was cognitieve gedragstherapie.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een depressie, wat hebben jullie gedaan? Empty Re: Een depressie, wat hebben jullie gedaan?

Bericht  Silver do 8 dec 2011 - 22:47

Nee idd, maar steeds over gevoel moeten/willen praten is ook heel erg vermoeiend. Dus ook niet zo gek dat hij dan op bed wil blijven liggen. En dit weer helpt ook niet mee, dat er misschien ook een winterdip achteraan komt ofzo.

En ook begrijpelijk voor jou, dat jij niet steeds met een big smile en boel energie hem op alle manieren hem probeert op te peppen. Kan je op den duur ook wel doodmoe van worden.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een depressie, wat hebben jullie gedaan? Empty Re: Een depressie, wat hebben jullie gedaan?

Bericht  Lady4 do 8 dec 2011 - 22:48

Met alleen afleiding zoeken kom je er denk ik niet. Je moet juist tot de kern gaan om te ontdekken waar deze depressie vandaan komt. Pas dan kun je gaan werken aan herstel.

Ik heb geen persoonlijke ervaring met depressies, echter wel in mijn omgeving. Een van mijn beste vriendinnen is begin vorig jaar naar een psycholoog gegaan omdat ze al een tijdje niet lekker in haar vel zat. Ze moest daar een test maken en uiteindelijk bleek ze zwaar depressief te zijn. Indivuduele therapie en groepstherapie waren niet voldoende en uiteindelijk is ze in dagbehandeling gegaan. Dat duurt in totaal ruim een jaar. Zeer intensief, maar ik zie haar beter worden. Uiteraard slikt ze er ook medicatie voor.

Mijn moeder is ook depressief (geweest). Ze slikt medicijnen en is twee keer bij een psycholoog geweest. Dat vond ze ook niet echt klikken en de psych vond het niet zo nodig dat mijn moeder gesprekken kreeg. Iets wat ik echt niet begrijp. Ik merk nog steeds aan haar dat ze af en toe terug valt maar ze vertikt het om weer hulp te zoeken. Ik word daar soms best verdrietig van.

Als ik jullie was zou ik je vriend via je huisarts dus naar een goede psycholoog laten verwijzen. Probeer verder allebei open te staan voor wat er daarmee op je pad zal komen. Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar op deze manier verder gaan lijkt me ook niet echt een optie.

Sterkte! Ik vond/vind het soms erg moeilijk om er mee om te gaan, er wordt als partner/vriendin zoveel van je verwacht door hen, dat is niet altijd op te brengen.

(niet quoten graag.)
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een depressie, wat hebben jullie gedaan? Empty Re: Een depressie, wat hebben jullie gedaan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum