Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

+5
Aziraphale
Darius
LMCurious
Floor
Poisongirl
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 5:14

Ik ben de koffers in aan het pakken, althans, voor zover dat al gaat.
Maar volgens mij kom ik 2 koffers te kort Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? 394967

Ik heb twee grote koffers, volgens mij de grootste maat.
Ik heb nu luiers, wat kleding (nog niet alles), zwemkleding, wat handdoeken/hydrofiele luiers/spuugdoeken en zwemring/vleugels erin en ze zitten al bijna vol. Daar moeten nog twee pakken voeding bij en potjes. Meneer eet geen vers (ik meng wel, maar durf niet klakkeloos op het eten daar af te gaan)
Maar ook de toiletspullen moeten er nog bij en speelgoed. Ook ondergoed/sokken van allemaal en nog wat was dat nog gestrekenn moet worden.

Oh ja, we gaan maar een week.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Poisongirl zo 3 jun 2012 - 5:18

vacuumzakken kopen. Scheelt heel veel ruimte Very Happy

Wanneer ga je en waarheen?
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 5:20

Komt dan niet alles enorm gekreukt eruit?
En hoe doe je dat als je terug gaat? Dat moet toch met een stofzuiger?
(althans, die ze bij Blokker ooit verkochten wel)

We gaan volgende week naar Kreta.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Floor zo 3 jun 2012 - 5:36

ik moet zo nog gaan pakken, wij gaan morgen weg voor het eerst (maar we gaan maar in NL). Ik heb gewoon geen idee waar ik nu moet beginnen met pakken Embarassed
ik denk dat ik maar begin met een lijstje van spullen die echt mee moeten voor onze zoon..
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 5:41

Haha Floor, dat had ik vorig jaar toen we voor het eerst met H. weggingen. Ik heb toen een hele lijst gemaakt en bewaard en die hoef ik nu alleen maar aan te vullen.

Maar serieus, met 1 kind moet je al veel mee sjouwen maar met twee......
Het is een hele volksverhuizing.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Floor zo 3 jun 2012 - 5:42

hahaha ik vind dit al een hele volksverhuizing worden, maare heb je die lijst niet voor mij? dan kan ik eens kijken.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 6:07

Luiers
Billendoekjes
Rompers
Sokken
Kam/borstel
Zwemluiers/Zwembroekjes/Badpakken
Waterschoenen
Zonnebrandcreme/Aftersun
Badschuim/Shampoo/Bodylotion
Zonnebril/Petje
Broeken, kort en lang
Shirts, kort en lang
Vestje
Flesjes
Tutjes, speenketting
Badlakens
Plastic lepels
Hoeslakentje/laken/slaapzak
Knuffels, boekjes en ander speelgoed
Anti muggen spul
Thermometer, watjes, zetpillen, alcohol, medicijnen
Zwembadring
Tandenborstel/tandpasta
Neusspray, vitamine druppels, nagelschaartje/knippertje
Slabbers
Omslagdoek(en)
Wasknijpers, sudocreme, hydrofiele luiers
Buggy, parasolletje
Potjes voeding/flesvoeding
Tussendoortjes
Pleisters, O.R.S.
Fototoestel + oplader
Cash
Ondergoed H.
Muziekdoosje/muziekknuffel


Laatst aangepast door TBIB op zo 3 jun 2012 - 6:09; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 6:08

Hij is nog niet helemaal up to date, tustjes+speenketting hebben we bijv niet meer nodig, mar ik heb de oude er gewoon even bij gepakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  LMCurious zo 3 jun 2012 - 6:11

haha, dat heb ik ook nooit gesnapt hoe anderen dat doen. Daarom gaan wij vooralsnog in NL met de station op vakantie. Scheelt een hoop gesjouw. Maar dan ligt de auto ook ramvol hoor! Zou het nooit in een paar koffers krijgen....
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 6:13

We mogen met mijn ouders mee. Anders hadden we het ook nooit gedaan haha.
We rijden al een keer extra o pen neer om spullen bij mijn ouders neer te zetten.
Want twee buggy's, twee grote koffers en 2 stuks handbagage (+2 volwassene en 2 kinderen) gaan nooit passen haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 6:13

je hebt ook van die vacuum zakken waar je de lucht uit moet rollen, dan heb je geen stofzuiger nodig. Daar kun je iig de badlakens enzo in doen, die nemen best veel ruimte in beslag. Terugweg scheelt al en hoop dat je geen voeding en luiers meer hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 6:16

Rejoy. schreef:je hebt ook van die vacuum zakken waar je de lucht uit moet rollen, dan heb je geen stofzuiger nodig. Daar kun je iig de badlakens enzo in doen, die nemen best veel ruimte in beslag. Terugweg scheelt al en hoop dat je geen voeding en luiers meer hebt.

Ah! Daar ga ik dan eens even voor kijken disndag.
Dat zou inderdaad al veel ruimte schelen.
Ja, voor de terugweg is het geen probleem. Ik durf de gok ook niet te nemen om daar luiers te kopen.
Volgens mij betaal je je daar nu een ongeluk. Voor twee kinderen had dat bijna een halve koffer gescheeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Darius zo 3 jun 2012 - 6:29

Een tube vakantiewasmiddel kopen, dan kun je bezuinigen op de hoeveelheid kleding!

Luiers kun je overal tussenproppen. En als het echt niet gaat, zou ik daar een pak kopen. Tis even veel geld, maar ach.

En moet je perse badlakens meenemen? Zit je in een hotel, dan krijg je dat vaak wel, toch?

Oja, en bezuinigen op speelgoed. Laurens vermaakt zich wel met een paar autootjes en een voorleesboekje.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Darius zo 3 jun 2012 - 6:30

Ahum, niet om op te scheppen ofzo, maar wij zijn 2,5 week gaan kamperen, en toen pastte de kleding voor vier personen in twee weekendtassen.....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 6:33

Ik heb al niet zo heel veel kleding bij.
Ga er ook vanuit dat we veel op het strand/bij het zwembad zullen zijn.
En ik neem inderdaad een tube wasmiddel mee.

Oh verhip, er moeten ook nog schoenen/slippers/sandalen bij....

Speelgoed valt ook wel mee, ik probeer het meeste voor H. in haar rugzakje te stoppen (zonder lijntje er aan.........) en A. is al blij als hij zijn natte hond heeft. Dus voor hem nog 2 dingen erbij en ik kan evt daar nog wel wat kopen.

Badlakens zijn wel nodig ja. Die van het hotel mogen niet mee naar het zwembad of strand.

Kreeg net al een berichtje van mij nzusje dat als ze kilo'os over hebben er wel het e.e.a. bij hun in kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 6:34

Ja, alleen kleding zou ik ook wel in 2 koffers/weekendtassen krijgen.
Maar 2 van die grote bussen voeding en in totaal 10 potjes voeding en voor twee kindere luiers plus de bijkomende spullen....
Nou ja, misschien neem ik ook wel iéts teveel mee....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Aziraphale zo 3 jun 2012 - 6:35

Die vacuümzakken die je met de hand kan oprollen verkopen ze iig bij bijv de Bever Zwerfsport Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? 561177
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Darius zo 3 jun 2012 - 6:39

Als je gaat vliegen, kun je in het vliegtuig een spijkerbroek aandoen en sneakers. Een shirtje met een warme trui als jas erbij en klaar. Kun je in de koffer verder het zomerspul meenemen. En dan alleen slippers, niet nog meer schoenen. Scheelt veel kilo's!

En 1 pak voeding? Je haalt ongeveer 6 liter uit 800 gram voeding. En dan voor de rest nog wat kantklaar pakjes meenemen?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Fiwen zo 3 jun 2012 - 6:55

Sowieso 1 pak voeding in de handbagage doen, scheeld ook al weer ruimte en e loopt niet het risico dat je geen voeding hebt als er wat mis aar met de koffers. Wassen kan ook heel goed met afwasmiddel. Wij nemen altijd zo'n reisflesje afwasmiddel mee om de fles schoon te maken en evt wat te wassen.
Verder even goed op de tickets kijken, wij mochten dit jaar voor J een eigen koffer meenemen ondanks dat ze nog geen eigen stoel had. Was echt ideaal.
Weet niet of je zwemluiers op het lijstje hebt staan? Wij hebben 2 zwembroekjes voor J met een zwemluier erin, scheeld weer een hele hoop in de koffer.

En als familieleden die ook mee gaan nog ruimte in de koffer hebben daar wat bij proppen.

Succes met pakken en een fijne vakantie.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 7:06

Ik heb net even de luiertas opgemeten (is officieel een weekendtas...) en die mag mee als handbagage Laughing
Dus daar doe ik inderdaad een pak voeding in. Mag dat trouwens wel??
Ja, H. mag inderdaad een eigen koffer mee. Maar ik zie ons niet echt sjouwen met 3 koffers, 2 buggy's+2 kinderen en 2 stuks handbagage.

De familie heeft ook allemaal een koffer+handbagage maar mijn ouders en zusje zeiden net inderdaad al dat als ze ruimte over hebben, bij hun wel bij gestopt mag worden. Maar dat de luiertas mee kan sscheelt al een hele boel! Daar kan namelijk ook een hele lading luiers in Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Coccinelle zo 3 jun 2012 - 7:13

Handig lijstje, kan ik binnenkort even terugzoeken als we gaan vliegen. Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? 561177 Zijn de luiers op Kreta zo duur dat je ze zelf meeneemt? Wij gaan naar de Canarische eilanden, daar scheelt het geloof ik niet zoveel.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Poisongirl zo 3 jun 2012 - 7:14

Ik bedoelde inderdaad die oprolbare vacuumzakken, hebben wij bij de Vrijbuiter gekocht, maar Xenos had ze ook zag ik. Kreuken vie bij ons zat mee, meteen eruit gehaald op de hotelkamer en uitgeklopt, niets aan de hand
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Fiwen zo 3 jun 2012 - 7:27

Als ze een eigen koffer mee mag nemen zou je altijd kunnen kiezen om een weekendtas extra mee te nemen en die vol te stoppen met dingen die niet veel wegen maar wel veel volume hebben (luiers, hydrofiels etc.)
Een niet al te zware weekendtas kun je over je schouder hangen of aan de kinderwagen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  duckie zo 3 jun 2012 - 7:35

kinderen mogen toch ook een eigen koffer mee nemen??

ik ben ook erg benieuwd hoe wij dit in september gaan doen want ik neem ook altijd teveel mee

maar ik zou denk ik ook het een en ander ter plekke kopen zodat je dat niet mee hoeft te nemen...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Fiwen zo 3 jun 2012 - 7:37

duckie schreef:kinderen mogen toch ook een eigen koffer mee nemen??


Meestal mogen ze alleen een eigen koffer mee nemen als ze ook een eigen stoel in het vliegtuig hebben, dus vanaf 2 jaar. Soms mogen ze ook al een koffer mee als ze nog geen eigen stoel hebben maar dat is maar zelden en zou je dus moeten nakijken op de tickets of bij de vliegmaatschappij.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe hebben jullie dat toch gedaan?? Empty Re: Hoe hebben jullie dat toch gedaan??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum