Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zou jij gedaan hebben?

+16
M@niek
Jeanette
Steep
Arwyn
Pommes
Slakje
BlackPoint
SuperGrover
FruttiTutti
Tamagotchi
VeryCherry
Plien84
Shisha
Rush
Elliot
Fortissimo
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Fortissimo ma 25 feb 2013 - 2:30

als jij iemand een fiets ziet stelen? Wat zou jij gedaan hebben?  827601

Gisteren waren wij even aan het slenteren in Amsterdam. Op gegeven moment lopen wij weer terug en zie ik een vent aan komen lopen. Type onguur. Hij stopte ineens bij een fiets, gaat er even naar staan kijken en gaat vervolgens om de hoek staan. Ik had hem allang door, dus wij lopen hetzelfde straatje in omdat ik even wilde kijken wat hij ging doen. Hij ging vervolgens weer terug naar de fiets dus ik loop ook weer een stukje mee terug om te kijken wat hij ging doen. Schudt vervolgens flink aan de fiets, maar schijnbaar lukte het hem niet om het slot kapot te krijgen.
Maar nu zat ik dus te denken wat ik zou doen als het hem daadwerkelijk was gelukt de fiets te pakken. En had ik misschien er al eerder iets van moeten zeggen? Misschien raar, maar ik zou dat in mijn eigen stad sneller doen, dan in een stad als Amsterdam. Waarom? Geen idee, gevoelsmatig.

Wat had jij gedaan?

Overigens is dit ook wel interessant als je bijvoorbeeld iemand gerold ziet worden.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Elliot ma 25 feb 2013 - 2:36

Ik zou hier heel graag willen neerzetten dat ik er heel stoer iets van zou zeggen, maar ik ben echt een watje dus ik zou dat niet durven. Er zit elke dag een man bij mij in de bus die na 1 halte uitcheckt en vervolgens tot de eindhalte zwart blijft rijden en zelfs daar durf ik niets van te zeggen. Ik ben zo'n schijterd!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Rush ma 25 feb 2013 - 2:44

Ik zeg daar niks van hoor.

Als iemand in een drukke winkelstraat gerold wordt zou ik misschien wel iets roepen, maar dat zeg ik nu.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Fortissimo ma 25 feb 2013 - 3:10

Elliot schreef:Ik zou hier heel graag willen neerzetten dat ik er heel stoer iets van zou zeggen, maar ik ben echt een watje dus ik zou dat niet durven. Er zit elke dag een man bij mij in de bus die na 1 halte uitcheckt en vervolgens tot de eindhalte zwart blijft rijden en zelfs daar durf ik niets van te zeggen. Ik ben zo'n schijterd!

Daar had ik dan terloops een opmerking van gemaakt denk ik. Maar ligt er wel een beetje aan wat voor type het is.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Elliot ma 25 feb 2013 - 3:37

Ja ik wilde dus mezelf een beetje van de domme houden en bij het verlaten van de bus tegen hem zeggen: Meneer, u vergeet uit te checken. Maarja, we stappen bij dezelfde halte uit en ik ben dan echt bang dat hij ruzie gaat zoeken als de bus weg is.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Shisha ma 25 feb 2013 - 3:41

Daar zou ik denk ik ook niks van zeggen. Vooral niet als het een onguur type is.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Plien84 ma 25 feb 2013 - 4:53

Uhm de politie bellen?smile

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  VeryCherry ma 25 feb 2013 - 4:55

Niks, geen behoefte aan. Het is maar een fiets, denk ik dan. Als iemand in elkaar getrapt wordt zou ik wel wat doen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Tamagotchi ma 25 feb 2013 - 4:55

Ik zou zelf niks durven zeggen hoor, vooral als het echt zo'n onguur type is. Ik ben wat dat betreft echt een watje.
Tamagotchi
Tamagotchi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  FruttiTutti ma 25 feb 2013 - 4:57

Ik denk ook dat ik niks zou durven zeggen, om me vervolgens achteraf schuldig te gaan voelen...
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  VeryCherry ma 25 feb 2013 - 4:57

Dus als de man in kwestie gladgeschoren en in 3-delig pak aan een fiets zou sjorren zouden jullie er wel wat van zeggen?
Mij zou het de reet roesten wat voor type iemand is, ik ben toch nergens bang voor.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Tamagotchi ma 25 feb 2013 - 5:00

Een man in drie-delig-pak lijkt natuurlijk ook al veel minder verdacht en eng. Máár, als een 'nette vent' duidelijk zichtbaar een fiets wil jatten, denk ik ook niet dat ik er wat van zou zeggen. Eerlijk is eerlijk.
Tamagotchi
Tamagotchi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Steep ma 25 feb 2013 - 5:03

Als ik alleen ben niet. Is mijn man erbij dan wel, maar dan is hij me waarschijnlijk al voor. Als R. erbij is ben ik ook huiveriger, voel me ontzettend kwetsbaar als hij erbij is.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  VeryCherry ma 25 feb 2013 - 5:05

Oh als N er bij is laat ik dingen ook sneller gaan hoor.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  SuperGrover ma 25 feb 2013 - 5:06

Een paar medestudenten hebben vorig jaar hier een experimentje mee gedaan, met een onguur type die een fiets probeert te stelen (hun eigen fiets) en iemand in nette kleding die hetzelfde doet. Daar kwam ook uit dat eigenlijk vrijwel niemand iets deed, bij beide condities.

Ik zou goed naar de dief kijken, voor het signalement, en dan buiten zijn zicht de politie bellen. Ik heb bij een autodief jaren geleden de politie gebeld recht voor diens neus, dat was nogal naïef, toen probeerde hij me aan te rijden laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  BlackPoint ma 25 feb 2013 - 5:08

Niks, ik durf dat niet. Achteraf zou ik dan idd wel wat balen.
BlackPoint
BlackPoint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 115
Registratiedatum : 22-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 5:44

Ik heb één keer een opmerking gemaakt tegen een fietsenjatter, samen met een vriendin van mij. We werden vervolgens bedreigd met een mes. Dus ik zeg er maar niks meer van Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Slakje ma 25 feb 2013 - 7:16

Dan denk ik bij mezelf: Had die man/vrouw zijn/haar fiets maar beter moeten vastzetten. Elke fiets die ik ook heb gehad is gestolen geweest en als ik met uitgaan te tam was om te lopen jatte ik zelf wel een fiets, al ging ik niet teveel moeite doen. Als fietsen niet zijn vast gemaakt of er een slot gewoon rond hun zadel zit (dat is ook gewoon achterlijk...), staat er voor mij een bordje boven 'meenemen'. Ik heb nu een superduper slot dat je niet kan doorknippen/doorbranden (ze hebben al geprobeerd, maar het is niet geluk). En dan is er nog zo'n slotje door de wielen zelf. Dus ik hoop dat hij nu niet wordt meegepikt.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Steep ma 25 feb 2013 - 8:06

Euuhm.. mijn fiets is geen openbaar goed. . Dus ik vind het een beetje raar dat je zegt dat de fiets dan beter beveiligd moet worden, je hebt gewoon van andernans spullen af te blijven lijkt mij..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 8:08

Slakje, wat een onzin. Je hebt gewoon met je poten van andermans spullen af te blijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Shisha ma 25 feb 2013 - 8:08

Nou inderdaad. :O
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Pommes ma 25 feb 2013 - 8:21

Ik zou er iets van zeggen van: Ik geloof dat dat niet jou fiets is!

Zo waren wij een keer op stap en liepen we naar onze fietsen om naar huis te gaan. Zie ik en jongen ons tegemoed lopen met mijn handschoenen aan. Ik zo van dat zijn jou handschoenen niet, want dat zijn de mijne. Die heb je daar uit die fietstaa gehaald. Ooh hij voelde zich betrapt haha. Allemaal smoesjes van ja niet mijn bedoeling, wilde ze lenen bla bla. Kreeg ze terug en hij liep snel door laughcry Hoe triest ben je dan als je iemands handschoenen steelt

Edit slakje daar schrik ik van. Dat is niet jou eigendom en dan hoor je daar gewoon vanaf te blijven. En dan de reden dat hij/zij dan maar een beter slot erop moest zetten is gewoon kul.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Gast ma 25 feb 2013 - 8:44

Slakje schreef:Dan denk ik bij mezelf: Had die man/vrouw zijn/haar fiets maar beter moeten vastzetten. Elke fiets die ik ook heb gehad is gestolen geweest en als ik met uitgaan te tam was om te lopen jatte ik zelf wel een fiets, al ging ik niet teveel moeite doen. Als fietsen niet zijn vast gemaakt of er een slot gewoon rond hun zadel zit (dat is ook gewoon achterlijk...), staat er voor mij een bordje boven 'meenemen'. Ik heb nu een superduper slot dat je niet kan doorknippen/doorbranden (ze hebben al geprobeerd, maar het is niet geluk). En dan is er nog zo'n slotje door de wielen zelf. Dus ik hoop dat hij nu niet wordt meegepikt.
Wat een aparte reactie. Natuurlijk moet je met je tengels van andermans spullen afblijven, ook al is de fiets nog zo "dom" neergezet. Vind jij ook dat vrouwen verkrachting uit kunnen lokken met bepaalde kledij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Arwyn ma 25 feb 2013 - 8:49

Ik weet niet zo goed wat ik zou doen, hangt er denk ik ook vanaf hoeveel mensen er in de buurt zijn.
Ik heb een keer meegemaakt dat ik in de stad liep en er een ouder echtpaar voor mij liep. Er kwam een man aanlopen met een fiets op zijn schouder, waarop die vrouw heel verbaasd roept: 'dat is mijn fiets!' Hij gooide hem gelijk neer en rende weg, dan heb je echt geluk!

Verschillende fietsen van mij zijn gejat en vooral de laatste vond ik erg. Die fiets heb ik gekocht toen ik 17 was van al mijn spaarcentjes, zat echt waarde aan voor mij. Snap ook nog steeds niet waarom iemand dat krot gejat heeft, maar kan er nog steeds boos om worden.

Slakje: Die reactie van jou vind ik eerlijk gezegd echt niet kunnen. Diefstal is diefstal, of iets nou met 3 sloten vast staat of niet.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Slakje ma 25 feb 2013 - 9:15

Natuurlijk kan het niet, maar heb het wel gedaan. Verander ik nu niets meer aan. Maar als je je fiets niet vastzet, dan moet je nadien niet vreemd staan kijken/boos zijn als je fiets weg is. Eigen schuld denk ik dan, gezien de gemiddelde mens hier wel weet dat je je fiets sowieso kwijt bent als hij niet vast staat.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij gedaan hebben?  Empty Re: Wat zou jij gedaan hebben?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum