Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

afvallen: wat eet jij?

+5
minoessepoes
Sophiee
Antibes
Lavendel
Jade
9 plaatsers

Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty afvallen: wat eet jij?

Bericht  Jade zo 3 jun 2012 - 20:30

Ik heb overgewicht, en ben er helemaal klaar mee! Ik wil graag een aantal kilo's afvallen.

Ik ben een verwende eter, ik lust niet graag brood. Wat kan ik eten, zodat ik genoeg voedingsstoffen binnen krijg en niet aankom?
Ik wil straks even boodschappen gaan doen, en gezonde dingen kopen!

Als ontbijt heb ik een weight care shake gehad afvallen: wat eet jij?  2441965372.

Welke (gezonde) dingen eten jullie als je op dieet bent?

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 20:37

Ik dieet niet. Ik eet gezond (volgens regels van Amber en gezond verstand) en ik beweeg. Het werkt en kan dit rest van mjjn leven zo blijven volhouden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  Lavendel zo 3 jun 2012 - 20:37

Groenten, fruit, mager vlees, volkoren/spelt/zuurdesem brood of knackebrod. Minder koolydraten en dan wel volkoren/spelt/zilvervlies pasta en rijst. That's it. Geen pakjes/zakjes/frisdrank etc.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 20:46

Ik probeer grotendeels ook gezond te eten via de richtlijnen van Amber. Het helpt in ieder geval heel erg bij het bewust worden van hoe en wat qua voeding en voedsel. Afvallen is één ding, begrijpen hoe je lichaam werkt en wat het nodig heeft een tweede.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  Jade zo 3 jun 2012 - 20:46

Ik vond die shake ook verschrikkelijk smerig! Dus dat is niet handig.

Ik wil ook gezond eten en elke dag gaan bewegen (door lopen, skeeleren, fietsen)

letten op rijst en pasta is inderdaad een goed idee!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 20:53

Maar afvallen met shakes en dat soort methodes en vervolgens je eigen eetgewoonten (waarnee je blijkbaar bent aangekomen) weer oppakken klinkt toch ook vremd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  Antibes zo 3 jun 2012 - 21:02

Ik zou Amber echt never nooit levenslang vol kunnen houden. Ik vind het een zwaar overtrokken hype die veel te veel moeite kost en te weinig variatie biedt, bovendien is natuurlijk niet altijd beter hoor. Doe mij dan maar weight watchers, je kunt alles uit de supermarkt (in geschikte porties) prima eten.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  Lavendel zo 3 jun 2012 - 21:17

Antibes schreef:Ik zou Amber echt never nooit levenslang vol kunnen houden. Ik vind het een zwaar overtrokken hype die veel te veel moeite kost en te weinig variatie biedt, bovendien is natuurlijk niet altijd beter hoor. Doe mij dan maar weight watchers, je kunt alles uit de supermarkt (in geschikte porties) prima eten.



Als je met mate eet kun je idd prima een mars of stuk koek of weet ik het eten, sommige dikkere mensen eten alleen niet met mate, dat is het hele probleem. Ze eten bijvoorbeeld En wit brood, En een twix, En witte rijst En 2 glazen frisdrank op een dag en vragen ze zich af hoe het komt dat ze te dik zijn, want ze eten alles met mate.

Ik kan dit trouwens wel levenslang volhouden want voor mij is het geen moeite om volkoren of speltbrood te eten ipv wit brood of volkoren pasta ipv witte pasta. Het gaat om die kleine dingen die je kunt aanpassen. Volgens mij eet het mereldeel van de 'Amber volgers' ook gewoon lekkere dingen hoor, ze eten alleen in de basis al goed.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  Sophiee zo 3 jun 2012 - 21:20

Ik probeer minimaal twee keer per week te sporten en gezonde dingen te doen als de fiets pakken als dat kan. Verder eet ik bruin brood of crackers en probeer dat altijd een beetje op te leuken door er lekkere dingen op te doen als tonijn, gerookte zalm, filet en komkommer of sla. Dan vind ik het lekkerder en hou ik het langer vol (ben namelijk ook niet zo'n broodeter). Daarnaast probeer ik liters water te drinken, dat werkt altijd zo goed voor mij! Ook het laten staan van frisdrank werkt.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  minoessepoes zo 3 jun 2012 - 21:30

Ik hoefde niet echt af te vallen, maar iets er af was niet erg, mijn vriend moest wel wat kilo's kwijt dus hebben we een tijdje geleden ook op gelet met eten.

Persoonlijk werkt het voor ons om gewoon te blijven eten, dus gewoon volkoren brood maar opletten wat voor een beleg, dan kies ik eerder voor kipflet, slankie smeerkaas of filet americain bijvoorbeeld. En gesmeerde lunch meenemen naar mijn werk zodat ik niet in de verleiding kom lekkere broodjes te halen.

Als tussendoortje in de ochtend iets van fruit en in de middag iets van komkommer, worteltjes, tomaatjes mee nemen naar mijn werk of cup a soup bijvoorbeeld.

's Avonds ook gewoon eten maar dan aardappels/ (volkoren)pasta/ (zilvervlies)rijst echt afwegen, extra veel groenten toevoegen (zodat je geen honger gevoel over houdt) en ook het vlees afwegen. Verder kiezen voor mager vlees zoals gerookte kipfilet bijvoorbeeld of mager runder gehakt. Geen room, creme fraiche of kaassauzen en niks uit pakjes of zakjes.

Wij eten alleen in het weekend een toetje en dat is dan vaak iets van magere yoghurt of kwark met fruit er doorheen gepureerd (soort van smoothie) zoals bijvoorbeeld peer, magere kwark en kaneel.

Verder hele dag water of thee zonder suiker drinken, 's avonds zet ik een pot thee en drink ik daar de hele avond van. Geen koekjes, chips of snoep in huis halen zodat er ook geen verleiding is om iets te pakken.

Ik sport niet maar fiets elke dag naar mijn werk, dat is zo'n 12 km per dag in totaal, verder gaan we zoveel mogelijk op de fiets naar de stad, vrienden en de supermarkt, ik neem de trap i.p.v. de lift enz om toch zoveel mogelijk te bewegen. We hebben geen auto, maar ik kies er dus wel heel bewust voor om niet de metro te pakken.

Verder vind ik het belangrijk om lekker te eten zodat het vol te houden is. Vanavond eten wij bijvoorbeeld een broodje shoarma, maar dan kruid ik blokjes kipfilet met shoarmakruiden en eten we er een beetje saus bij van magere kwark met veel knoflook (soort tzatziki), in volkoren pitabroodjes met sla, paprika, ui en komkommer. Dan eten we lekker, mijn vriend heeft zijn geliefde broodje shoarma, maar het is een heel stuk minder slecht dan met een flesje knoflook saus en een hele berg vlees erin.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  Antibes zo 3 jun 2012 - 21:35

Lavendel schreef:
Antibes schreef:Ik zou Amber echt never nooit levenslang vol kunnen houden. Ik vind het een zwaar overtrokken hype die veel te veel moeite kost en te weinig variatie biedt, bovendien is natuurlijk niet altijd beter hoor. Doe mij dan maar weight watchers, je kunt alles uit de supermarkt (in geschikte porties) prima eten.



Als je met mate eet kun je idd prima een mars of stuk koek of weet ik het eten, sommige dikkere mensen eten alleen niet met mate, dat is het hele probleem. Ze eten bijvoorbeeld En wit brood, En een twix, En witte rijst En 2 glazen frisdrank op een dag en vragen ze zich af hoe het komt dat ze te dik zijn, want ze eten alles met mate.

Ik kan dit trouwens wel levenslang volhouden want voor mij is het geen moeite om volkoren of speltbrood te eten ipv wit brood of volkoren pasta ipv witte pasta. Het gaat om die kleine dingen die je kunt aanpassen. Volgens mij eet het mereldeel van de 'Amber volgers' ook gewoon lekkere dingen hoor, ze eten alleen in de basis al goed.



Wellicht dan dat vooral de extremere volgens me meer opvallen. Maar ik heb persoonlijk geen zin om iedere keer om te fietsen langs een of andere dure natuurwinkel voor ongeraffineerde suikers (wat echt onzin is, dat dat beter zou zijn voor je lichaam). Wat ik hier af en toe langs hoor komen is de helft in de supermarkt dodelijk, naja, dat vind ik echt een slechte ontwikkeling.. smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 22:07

Ik haal mijn ongeraffineerde suiker (1 kg) voor €0.80 bij de albert heijn :P

Ik snap wel wat je bedoelt hoor Antibes. Ik heb het boek van Amber ook en volg gewoon de richtlijnen die ik kan volgen. Maar ik ga nooit naar de natuurwinkel.

Haal volkorenpasta gewoon in de supermarkt en haal niets biologisch (geen geld voor) maar was alle producten gewoon goed af. Verder ben ik ook een echte vleeseter (iets wat Amber niet echt 'goedkeurd') maar ik teer nu eenmaal goed op eiwitten.

Ik ben gewoon voor het dingen zelf maken en geen pakjes en zakjes. Verder eet ik genoeg room en val wel gewoon af. Mensen die denken altijd dat vetten dikmakers zijn en noooo dat kunnen we niet eten. Maar dat is echt overtrokken.

Natuurlijk moet je geen kilo's mayonaise wegduwen. Maar een beetje creme fresh door je gerecht kan echt geen kwaad. Mensen hebben 1 gram (onverzadigd vet) per kg lichaamsgewicht per dag nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 22:53

Ik eet nu volgens het 17 dagen dieet, bevalt heel goed en ik voel me veel beter & gezonder!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  Jade zo 3 jun 2012 - 22:58

Ik heb even gegoogled.. maar staan er in het boek van Amber Albarda ook echt tips over hoe je de dagen kunt indelen? Of is het vooral losse recepten en veel informatie over gezonde voeding?

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  Lavendel zo 3 jun 2012 - 23:12

Jade schreef:Ik heb even gegoogled.. maar staan er in het boek van Amber Albarda ook echt tips over hoe je de dagen kunt indelen? Of is het vooral losse recepten en veel informatie over gezonde voeding?

Dat laatste vooral maar ook wel een paar tips hoe je je dag kunt indelen geloof ik. Maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet, welk dieet je ook volgt of wat je ook hoort of leest over gezond eten iedereen zegt eigenlijk hetzelfde: Goed, stevig ontbijten, lunchen en licht dineren. Daartussen 3 keer een gezond tussendoortje (als fruit of groente).
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  Bazinga zo 3 jun 2012 - 23:24

Ik zou ook moeten afvallen, maar vind eten gewoon te lekker... Dus ik hou me er nooit aan :P Maar als ik aan de lijn zou gaan, zou ik gewoon globaal kilocalorieën gaan bijhouden. Voor een normaal gebouwde vrouw, die niet al te zwaar werk doen, is een gemiddelde van 1800 - 2000 kilocalorieën goed. Wil je afvallen, dan kan je hier dus onder gaan zitten - niet teveel natuurlijk, je moet niet doorslaan.

Als je bijv aan 1500 kilocalorieën zou houden en deze kilocalorieën goed verdeeld over de dag dmv gewone maaltijden en dan extra zou bewegen ( 'Maar ik fiets elke dag naar m'n werk!' is niet extra bewegen, daar is je lichaam al op berekend dus daar val je ook niet meer van af) dan zou je in principe moeten afvallen, op een gezonde manier...

Volgens mij Very Happy
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  Lavendel zo 3 jun 2012 - 23:29

Calorieen tellen is wel een goede manier om af te vallen maar het scheelt zoveel waaraan je die calorieen besteed. Als je gezond eet kun je zooooveel meer eten dan dan je die calorieen op eet aan minder goed voedsel. Eet je gezond, dan heb je echt veel minder honger en er ook waarschijnlijk minder moeite mee. Bij mij zou puur calorieen tellen dus niet zo goed werken denk ik. Dan kies ik veel te snel voor lekkere dingen en heb ik alsnog vreselijke honger.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  Gast zo 3 jun 2012 - 23:49

Plus dat kcal sowieso minder interessant is, omdat er in behoorlijk wat gezonde producten ook een relatief hoog aantal kcal zit, maar dan wel opgebouwd uit voornamelijk goede voedingsstoffen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  kajaka88 ma 4 jun 2012 - 0:16

Ik ben in een periode van zo'n 3 maand 12 kilo(woog 77 kilo, nu 65) afgevallen door het volgende te eten:

In de ochtend een bakje fruit, tussen de middag 2 beschuiten met kaas 2 lichtgewicht crackers met filet american en dan zo rond half 3/3 uur weer een bakje fruit. S' avonds at ik dan gewoon wat mijn moeder klaar had gemaakt. En ik dronk de hele dag door water en thee zónder suiker. Een dag in de week 'zondigde' ik door patat of wat anders vets te eten.

Daarnaast liep ik 3x in de week een rondje van zo'n 5 km. Deels liep ik dan hard en deels gewoon stevig looptempo. Bouwde dit op met start to run.

Nu na een half jaar ben ik nog steeds op gewicht. Dit ondanks een heel onregelmatige periode inverband met verhuizen en daardoor veel ongezond eten enz.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  boekenwurm83 ma 4 jun 2012 - 0:21

kajaka88 schreef:Ik ben in een periode van zo'n 3 maand 12 kilo(woog 77 kilo, nu 65) afgevallen door het volgende te eten:

In de ochtend een bakje fruit, tussen de middag 2 beschuiten met kaas 2 lichtgewicht crackers met filet american en dan zo rond half 3/3 uur weer een bakje fruit. S' avonds at ik dan gewoon wat mijn moeder klaar had gemaakt. En ik dronk de hele dag door water en thee zónder suiker. Een dag in de week 'zondigde' ik door patat of wat anders vets te eten.

Daarnaast liep ik 3x in de week een rondje van zo'n 5 km. Deels liep ik dan hard en deels gewoon stevig looptempo. Bouwde dit op met start to run.

Nu na een half jaar ben ik nog steeds op gewicht. Dit ondanks een heel onregelmatige periode inverband met verhuizen en daardoor veel ongezond eten enz.

Alleen een bakje fruit in de ochtend en dat tot de middag niks meer zou ik nooit volhouden. Dan zou ik om 10 uur al omvallen van de honger.
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  Lilypie ma 4 jun 2012 - 0:28

Ik zelf ben een 3 maanden terug met sonja bakker begonnen en ben inmiddels bijna 10 kg afgevallen, maar ik hou me niet helemaal strikt aan de lijstjes die ze voorschrijft.
Ik gebruik het een beetje als richtlijn en het werkt goed moet ik zeggen, eet nog gewoon lekkere dingen tussendoor.
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  kajaka88 ma 4 jun 2012 - 0:28

boekenwurm83 schreef:

Alleen een bakje fruit in de ochtend en dat tot de middag niks meer zou ik nooit volhouden. Dan zou ik om 10 uur al omvallen van de honger.

Ik begin om kwart voor 8 met werken, voor die tijd kan ik niet eten, op een of andere manier krijg ik dan geen eten door mijn keel. Om 9 uur heb ik altijd al pauze, dus dan at ik mijn bakje fruit. Met bijvoorbeeld verse ananas, druifjes, peer, appel enz. Om 12 uur heb ik weer pauze en at dan de beschuiten en crackers. Voor mij werkte dit prima, al kan ik me voorstellen dat dit niet voor iedereen zo is.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 2:05

Krijg je dan niet veel te weinig binnen? Afvallen hoeft niet gelijk te staan aan honger hebben en je moet ergens weer terug naar een ander/gezonder schema. Kom je dan niet weer aan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  kajaka88 ma 4 jun 2012 - 2:41

Smikkell schreef:Krijg je dan niet veel te weinig binnen? Afvallen hoeft niet gelijk te staan aan honger hebben en je moet ergens weer terug naar een ander/gezonder schema. Kom je dan niet weer aan?

Geen idee, ik heb serieus geen honger trek gehad tussendoor. Ik eet nu al niet meer zoals in het begin toen ik begon. Neem nu s'morgens ipv het verse fruit vaak een knijpfruit. Om 12uur heb ik dan wel de crackers en beschuiten maar eet er wel vaak nog een broodje bij(werk in de supermarkt dus er komt zoveel lekkers voorbij). Als ik dan rond half 3 weer pauze heb heb ik gewoon echt geen trek en neem ik alleen een kop thee, en s'avonds eet ik gewoon normaal zoveel ik op kan. Ik stop niet na 1 bordje ofzo. De laatste 3 maand niet meer 3 keer in de week gelopen en zoals ik al eerder zei vrij ongezond eten s'avonds gehad. Desondanks ben ik niets aangekomen. Verbaasde mezelf ermee toen ik op de weegschaal ging staan na een tijdje..
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afvallen: wat eet jij?  Empty Re: afvallen: wat eet jij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum