Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvallen bij kinderen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Afvallen bij kinderen Empty Afvallen bij kinderen

Bericht  Gast vr 24 dec 2010 - 21:27

Even een vraag.

Een dikke 2 weken geleden ongeveer heb ik S gewogen en hij woog toen 13 kilo. De laatste tijd komt hij niet meer zo snel aan maar dat was een mooi gewicht.
Alleen eet en drinkt hij nu niet meer zo veel. Nu al helemaal niet nu hij ziek is, maar als hij zich goed voelt eet hij ook niet zo heel veel.

S. ging net zelf op de weegschaal staan en tot mijn verbazing is hij gewoon 2 kilo afgevallen !
Hij is nu een kleine halve zwaarder vergeleken met zijn 1e verjaardag. Toen woog hij 10,6 kilo en nu net 11,2 kilo. En dat terwijl hij nu bijna 1,5 is !

Is dit normaal dat ze rond die leeftijd een dipje hebben?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen bij kinderen Empty Re: Afvallen bij kinderen

Bericht  Gast vr 24 dec 2010 - 22:36

Mijn zoon woog met zijn eerste verjaardag 9,7 kilo, nu word hij bijna 2 jaar en weegt hij 10,5 kilo..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen bij kinderen Empty Re: Afvallen bij kinderen

Bericht  meisjesmama vr 24 dec 2010 - 23:12

Ik vind zoveel afvallen in een korte tijd niet helemaal goed maar omdat hij ziek is zullen zijn reserves wel gebruikt worden.
Mijn oudste is 3,5 en weegt 14,5 kilo.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen bij kinderen Empty Re: Afvallen bij kinderen

Bericht  Gast vr 24 dec 2010 - 23:15

Hij is toch best ziek (geweest?)? Dan lijkt het me niet zo raar. Wel even in de gaten houden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen bij kinderen Empty Re: Afvallen bij kinderen

Bericht  Pien vr 24 dec 2010 - 23:27

Nonnevot schreef:
Hij is nu een kleine halve zwaarder vergeleken met zijn 1e verjaardag. Toen woog hij 10,6 kilo en nu net 11,2 kilo. En dat terwijl hij nu bijna 1,5 is !

Is dit normaal dat ze rond die leeftijd een dipje hebben?
kan het niet ook te maken hebben met het lopen? ik weet niet wanneer hij is gaan lopen maar als kinderen gaan lopen gaan ze ineens veel meer verbranden...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen bij kinderen Empty Re: Afvallen bij kinderen

Bericht  Gast vr 24 dec 2010 - 23:54

1982Angel1982 schreef:Mijn zoon woog met zijn eerste verjaardag 9,7 kilo, nu word hij bijna 2 jaar en weegt hij 10,5 kilo..
Zo is het bij mij ook. Hij is in aug. 2 geworden en weegt nu 11 kilo.

Maar het klopt wel dat ze in een periode komen dat ze minder groeien. Ze gaan meer bewegen dus verbruiken ook meer energie.
En daar komt bij dat ziek zijn ook energie kost.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen bij kinderen Empty Re: Afvallen bij kinderen

Bericht  Sjonno za 25 dec 2010 - 0:48

Lisa is laatst ook wat afgevallen. Ze woog tijdens de 18 maanden controle op het cb 10,6 kilo en afgelopen week haalde zat ze net tegen de 10 aan. Ze is erg verkouden geweest dus ik denk het daardoor gekomen is.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen bij kinderen Empty Re: Afvallen bij kinderen

Bericht  Rouge za 25 dec 2010 - 1:24

Ik denk dat het wel normaal is dat het gewicht op een gegeven moment niet snel toeneemt of zelfs afneemt, zeker als je in een fase van veel ziek zijn zit, of dat je kindje niet veel wil eten (maar wel veel meer beweegt dan toen hij baby was). Dan vallen ze wel af. Mijn zoontje is de laatste tijd ook niet echt zwaarder geworden, maar wel langer.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen bij kinderen Empty Re: Afvallen bij kinderen

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 1:25

dank je wel !

ik zal me wel te veel zorgen maken nu op dit moment mede doordat hij idd ziek is.

Zo te lezen is het vrij normaal. Ik vind alleen binnen 2 weken bijna 2 kilo best veel. maar goed ik zal het in de gaten houden.

Wbt het lopen hij is idd net na zijn verjaardag gaan lopen. ook dat zal natuurlijk mee spelen allemaal.

Nogmaals bedankt smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen bij kinderen Empty Re: Afvallen bij kinderen

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 23:37

Een volle luier kan ook al snel een halve kilo schelen op de weegschaal natuurlijk. Veel afvallen in combinatie met niet eten en drinken is slecht. Als hij gewoon eet en drinkt dan is er niets aan de hand. Is hij inderdaad wat actiever geweest als normaal. Misschien toch niet helemaal goed gewogen. Tijdstip op de dag scheelt ook, je weegt 's morgens het minste en 's avonds het meeste. Dat soort dingen spelen allemaal mee. Gewoon goed in de gaten houden en als je het echt niet vertrouwd aan de bel trekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen bij kinderen Empty Re: Afvallen bij kinderen

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 0:26

Ik kom zojuist terug van de huisartsen post.
Mijn gevoel zat echt niet lekker in combinatie ook met het afvallen van S.

Hij bleef koorts houden terwijl we al van vrijdag ochtend bezig zijn met antibiotica.
Hij eet veel slechter al de laatste 2 weken en drinkt wel normaal.
Verder wel een actief mannetje ondanks de 39,8 graden koorts.
En ik ben blij dat ik toch weer voor de 3e keer terug ben gegaan want nu hebben ze hem wel eindelijk helemaal na gekeken.
En hij blijkt dus een flinke keel infectie te hebben. Hier heeft mijn eigen huisarts niet naar gekeken dinsdag en vrijdag.
Logisch dat hij veel minder eet.
Ik denk ook echt dat hij daardoor is afgevallen want normaal eet hij best goed en nu echt minder dan de helft en dat al bijna 2 weken.
We moeten toch nog een dag of 2 afwachten om te kijken of de antibiotica gaat aanslaan en anders moet ik weer terug met hem.

Ik geef hem nu wat meer tussendoortjes en kleinere hapjes die hij wel wilt eten. Pap b.v. gaat wel goed. En dan zal het wellicht vanzelf weer bij trekken !

Toch bedankt allemaal voor het meedenken. Soms is je hart luchten al voldoende en misschien ben ik soms wat overbezorgd !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen bij kinderen Empty Re: Afvallen bij kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum