Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ze zijn zo snel

+13
Steep
Marin
Burgemeester Nicky
Elliot
Burgemeester Julia
Pompoen
Manderijn
SDL
Fortissimo
Green_Pepper
SuperGrover
Nyx
peach
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ze zijn zo snel Empty Ze zijn zo snel

Bericht  peach wo 20 feb 2013 - 10:01

Er word iets geplaatst en hoppa word het verplaatst naar een andere pijler

peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ze zijn zo snel Empty Re: Ze zijn zo snel

Bericht  Nyx wo 20 feb 2013 - 10:02

Ja? En? Dat zijn de regels? Verkeerd geplaatst is verplaatsen.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  SuperGrover wo 20 feb 2013 - 10:50

Tja, na drie weken verplaatsen is ook niet meer zo zinvol, lijkt me.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Green_Pepper wo 20 feb 2013 - 11:15

Hahaha!
Dat lijkt mij ook de bedoeling Wink
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Fortissimo wo 20 feb 2013 - 11:24

Maar wat ik dan niet begrijp, is dat sommige topics uit de Z&M pijler niet verplaatst worden. Net zoals het topic over meedoen met een televisieprogramma. Zo zijn er wel vaker topics die prima in een andere pijler kunnen. Het beeld van een 'eigen wereldje' wordt op de deze manier m.i. in stand gehouden.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  SDL wo 20 feb 2013 - 15:49

Fortissimo schreef:Maar wat ik dan niet begrijp, is dat sommige topics uit de Z&M pijler niet verplaatst worden. Net zoals het topic over meedoen met een televisieprogramma. Zo zijn er wel vaker topics die prima in een andere pijler kunnen. Het beeld van een 'eigen wereldje' wordt op de deze manier m.i. in stand gehouden.
Hey, dat is een topic wat ik heb geopend en ik ben vaker buiten den Z&M-pijler te vinden dan binnen, wees gerust Laughing.
De reden waarom ik dit bij deze pijler heb geplaatst is omdat het gaat over of je zoiets zou doen als je kinderen hebt en ik hem daarom passender vind bij de Z&M-pijler dan bij Uitgaan en Vrije Tijd. Stel dat ik een topic zou openen over "Aan welk programma zou jij mee willen doen" dan zou ik hem onder Uitgaan en vrije tijd plaatsen.
Stel nou dat ik een topic open over "wie weet waar die leuke trui uit GTST vandaan komt", dan zou ik hem onder Beauty en mode plaatsen.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Bericht  Manderijn wo 20 feb 2013 - 19:37

Jeetje, het zit wel hoog dat die pijler goed loopt zeker!
Maar om je er nu zo aan te storen! Ik heb ook een topic naar aanleiding van een programma geopend. Maar de vraag die ik er bij stelde ging toch echt over kinderen. Dan is dat toch logisch?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Pompoen wo 20 feb 2013 - 19:54

Ik denk inderdaad ook bij sommige topics in de Z&M-pijler dat ze prima passen in een andere pijler. Ik vind best dat ze vaker dingen mogen verplaatsen die algemener zijn. Als je echt wil dat iets in de Z&M-pijler moet staan dan moet je het onderwerp ook daarop aanpassen.
Verder ben ik ook wel eens verbaasd over hoe snel ze zijn, maar dat vind ik eigenlijk alleen maar een compliment waard, ze zitten er bovenop en houden het forum overzichtelijk. En als je het er niet mee eens bent om een duidelijke goed beargumenteerde reden kun je altijd bij de moderators aankloppen om te vragen of hij terug mag. Of het ook gebeurd is een tweede, maar als je een goede reden hebt is het vast wel bespreekbaar!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Burgemeester Julia wo 20 feb 2013 - 20:29

Het is voor ons vaak ook lastig om te bepalen in welke pijler een topic thuishoort omdat het qua onderwerp in twee of soms zelfs meerdere pijlers past. Dit geldt inderdaad vaak voor topics in de Zwangerschap & Kinderen-pijler. Het topic van SDL was voor ons ook zo'n grensgeval. Vaak kiezen we dan voor de Zwangerschap & Kinderen-pijler, wellicht te vaak. Daar proberen we nu op te letten.

Als je het niet eens bent met waar je topic naar toe verplaatst is dan mag je ons daar natuurlijk altijd op aanspreken.

Burgemeester Julia
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 356
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Fortissimo wo 20 feb 2013 - 20:51

Manderijn schreef:Jeetje, het zit wel hoog dat die pijler goed loopt zeker!
Maar om je er nu zo aan te storen! Ik heb ook een topic naar aanleiding van een programma geopend. Maar de vraag die ik er bij stelde ging toch echt over kinderen. Dan is dat toch logisch?

Ik stoor me er niet aan, ik begrijp het alleen niet als je kijkt naar het andere beleid van de Burgemeesters als het om 'andere' topics gaat.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Bericht  Elliot wo 20 feb 2013 - 21:15

Oh, spuit 11! ik plaats net in een ander topic de vraag waarom de topics binnen de Z&M pijler niet zo snel verplaatst worden en ik zie nu dit topic pas... Ze zijn zo snel 827601

Ik krijg altijd een beetje het gevoel dat de mama's graag antwoord willen van mede-mama's, en niet van niet-mama's. En daarom hun topic in de Z&M pijler zetten.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Burgemeester Nicky wo 20 feb 2013 - 21:18

Fortissimo schreef:
Manderijn schreef:Jeetje, het zit wel hoog dat die pijler goed loopt zeker!

Ik stoor me er niet aan, ik begrijp het alleen niet als je kijkt naar het andere beleid van de Burgemeesters als het om 'andere' topics gaat.
Zoals Julia hierboven ook al aangaf zijn topics die in de zwangerschap en kinderen pijlers geopend worden vaak niet per se in 1 pijler onder te brengen. Heb je een topic dat sowieso niks met kinderen te maken heeft, dan is de keus voor 1 pijler vaak al een stuk makkelijker te maken. Maar zelfs dat is geen garantie dat een topic uitsluitend in 1 pijler past. Het zijn vaak lastige keuzes, omdat je bijvoorbeeld de intentie van de TO niet weet, omdat de openingspost bijvoorbeeld niet goed is geformuleerd etc. Daarnaast kan een topic ook diverse kanten op gaan.

Zoals, volgens mij was jij dat ook? in een ander topic aangaf dat een reisupdate in de zwangerschap en kinderen pijler werd geplaatst. Dat kon inderdaad goed in de reizen pijler geplaatst worden. Toen ik het topic eenmaal doorhad, had het topic al een x aantal pagina's en ging het helemaal niet meer over de reis in Thailand, maar juist over het maken van verre reizen met kinderen, het gejengel aan boord en hoeveel overlast dat geeft. Dan hadden we hem inderdaad alsnog in de reizenpijler kunnen plaatsen, want het gaat over een reis/vliegen etc. maar het gaat dus wederom weer over kinderen, wat dus ook in de zwangerschap en kinderen pijler ondergebracht kan worden. Daarnaast gaan de onderwerpen in de zwangerschap en kinderen pijler vaak heel erg snel. In een half uur tijd zijn er soms al 3 pagina's bijgekomen. Daardoor zitten we er niet altijd direct op en heeft het topic al snel een andere wending gekregen.

Burgemeester Nicky
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2635
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Marin wo 20 feb 2013 - 21:22

Dat kan ik inderdaad wel begrijpen Nicky. En als je zo'n topic dan verplaatst naar reizen, maar de reacties gaan later helemaal naar kinder-richting, dan is 't ook weer zo wat om wéér te verplaatsen. Zo blijf je bezig en kan niemand dat topic meer vinden.

Dus wat dat betreft wel fijn als je 't gewoon snel verplaatst, maar nog fijner als mensen gewoon opletten in welke pijler ze zelf iets plaatsen Wink (Maar kan zijn dat dat per ongeluk mis gaat of soms zijn topics best lastig in te schatten, welke pijler het beste past).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Fortissimo wo 20 feb 2013 - 21:23

Nee, dat was ik niet Wink maar dan nog heb ik het idee dat de topics in andere pijlers sneller verplaatst worden. Het is niet zo dat ik vind dat de moeders 'opgevoed' moeten worden, maar vind wel dat daar beter op gelet mag worden. Want op deze manier wordt het gecreëerde wereldje in stand gehouden en dat is jammer.
Om als voorbeeld dat topic over reizen met een kind te nemen, die kan prima in de pijler reizen. Waarom? Omdat ook andere mensen (die geen moeder zijn) daar een mening over kunnen hebben.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Bericht  Elliot wo 20 feb 2013 - 21:34

Dat voorbeeld wat jij noemt was van mij Nicky. Ik snap je redenering wel, maar ik denk ook dat het een soort cirkeltje is. Omdat het topic, wat in eerste instantie over reizen gaat, in de Mama-pijler wordt geplaatst, wordt er alleen door mama's gereageerd waardoor het al snel over kinderen gaat. Daardoor past het ineens toch weer beter in de Mama-pijler, waardoor verplaatsen geen zin meer heeft.

De oplossing is dus eigenlijk dat de mama's zelf even moeten dubbelchecken voordat ze iets plaatsen; gaat het topic wel echt over kinderen/zwangerschap, of past het beter in een andere pijler?

Overigens kijk ik zelf amper in de Mama-pijler, juist omdat het zo'n besloten clubje is. Terwijl er vaak genoeg topics voorbij komen die voor mij ook interessant zijn en waar ik ook een mening over wil geven. Maar dat zijn dan juist vaak de topics die ook goed in een andere pijler hadden gepast. Een voorbeeld hiervan is het topic over de vriend die steeds terugkrabbelt met betrekking tot zwanger worden. Technisch gezien is dat een relatieprobleem, en had het topic prima in de Liefde & Relatie pijler gepast naar mijn mening.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Steep wo 20 feb 2013 - 21:56

Elliot schreef:Oh, spuit 11! ik plaats net in een ander topic de vraag waarom de topics binnen de Z&M pijler niet zo snel verplaatst worden en ik zie nu dit topic pas... Ze zijn zo snel 827601

Ik krijg altijd een beetje het gevoel dat de mama's graag antwoord willen van mede-mama's, en niet van niet-mama's. En daarom hun topic in de Z&M pijler zetten.

Wauw.. echt Elliot? Hoe kom je aan dat gevoel? Gewoon omdat er meiden zijn die het daar prettig vinden en niet de behoefte hebben om buiten z&m te kijken? Welk tooic van de eerste pagina hoort daar nu niet dan?

Ik word eerlijk gezegd een beetje moe van dat eilandjes gedoe.. let it go, ik denk namelijk niet dat het gaat veranderen. Als die behoefte er niet is zal het zeker niet helpen om er over door te blijven gaan en er zo juist meer een afgesloten deel van te maken.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  SDL wo 20 feb 2013 - 21:58

Ik snap dat hele gezeik echt niet. Volgens mij denken "de mama's" helemaal niet zo in hokjes maar wordt er nu onterecht door een paar dames een heel issue van gemaakt. Stel je niet zo aan.
SDL
SDL
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 20 feb 2013 - 21:58

Steep schreef:
Ik word eerlijk gezegd een beetje moe van dat eilandjes gedoe.. let it go, ik denk namelijk niet dat het gaat veranderen. Als die behoefte er niet is zal het zeker niet helpen om er over door te blijven gaan en er zo juist meer een afgesloten deel van te maken.
Eens. Als je er moeite mee hebt, blijf dat uit die pijler. Probleem opgelost.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 20 feb 2013 - 21:59

SDL schreef:Ik snap dat hele gezeik echt niet. Volgens mij denken "de mama's" helemaal niet zo in hokjes maar wordt er nu onterecht door een paar dames een heel issue van gemaakt. Stel je niet zo aan.
Kom op, laten we eerlijk zijn, de niet mama's nemen we niet serieus, zien we als ongedierte of hooguit als forumvulling en ergeren we ons kleurenblind aan laughcry

Gast
Gast

Bericht  SDL wo 20 feb 2013 - 22:00

Stofzuiger schreef:
SDL schreef:Ik snap dat hele gezeik echt niet. Volgens mij denken "de mama's" helemaal niet zo in hokjes maar wordt er nu onterecht door een paar dames een heel issue van gemaakt. Stel je niet zo aan.
Kom op, laten we eerlijk zijn, de niet mama's nemen we niet serieus, zien we als ongedierte en ergeren we ons kleurenblind aan Ze zijn zo snel 394967

Misschien moet ik dat maar eens gaan doen, ze niet meer serieus nemen, en me wat meer afzonderen in "onze pijler" Ze zijn zo snel 281626781.
SDL
SDL
Prater
Prater

Bericht  Elliot wo 20 feb 2013 - 22:01

Ik denk dat jij het nu negatiever opvat dan dat ik het bedoel Steep. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat je als moeder liever ervaringen van een andere moeder hoort, dan van iemand die geen kinderen heeft. In veel topics wordt er toch vanuit ervaring gereageerd, en de ervaring die je met je neefje/buurmeisje/kindje van je werk hebt is toch heel anders dan de ervaring met je eigen kindje.
Ik bedoel het dus helemaal niet negatief, ik zeg alleen dat dat volgens mij de reden is achter het feit dat de meeste topics die ook in een andere pijler geplaatst zouden kunnen worden, toch in de Mama-pijler terecht komen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Rush wo 20 feb 2013 - 22:01

Stofzuiger schreef:
Kom op, laten we eerlijk zijn, de niet mama's nemen we niet serieus, zien we als ongedierte of hooguit als forumvulling en ergeren we ons kleurenblind aan Ze zijn zo snel 394967
Hahaha, andersom vast ook! Ze zijn zo snel 985951499
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  SDL wo 20 feb 2013 - 22:01

Rush schreef:
Stofzuiger schreef:
Kom op, laten we eerlijk zijn, de niet mama's nemen we niet serieus, zien we als ongedierte of hooguit als forumvulling en ergeren we ons kleurenblind aan Ze zijn zo snel 394967

Boehoe Ze zijn zo snel 394967.
SDL
SDL
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 20 feb 2013 - 22:02

SDL schreef:
Rush schreef:
Stofzuiger schreef:

Boehoe Ze zijn zo snel 394967.
Kunnen we niet 2 aparte fora maken? Twisted Evil

Ik kom natuurlijk niet buiten Z&M, dus als de rest opeens weg is zal ik het niet eens merken Suspect

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 20 feb 2013 - 22:04

Rush schreef:
Stofzuiger schreef:
Ja, we geven al onze hersencapaciteit door aan de kinderen, brabbelen en kwijlen de hele dag. Onze lust en ons leven Ze zijn zo snel 985951499

Raken opgewonden van Pampers en billendoekjes, Bepanthen is de nieuwe creme de la Mer laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: