Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stoofpotje / curry met rundvlees. Tips?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Stoofpotje / curry met rundvlees. Tips? Empty Stoofpotje / curry met rundvlees. Tips?

Bericht  Lady4 di 19 feb 2013 - 9:40

Ik wil morgen een simpel maar lekkere stoofpot ofmcurry met rundvlees maken. Wie heeft een simpel recept voor mij? Het maakt niet uit dat het een paar uren moet stoven, ik ben de hele dag thuis.

Mogelijke ingrediënten die ik sowieso in huis heb:
- knoflook
- uien
- kerriepoeder
- paprikapoeder
- peper en zout
- olijfolie
- ketjap manis
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoofpotje / curry met rundvlees. Tips? Empty Re: Stoofpotje / curry met rundvlees. Tips?

Bericht  Lady4 di 19 feb 2013 - 22:09

Niemand? Marin?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoofpotje / curry met rundvlees. Tips? Empty Re: Stoofpotje / curry met rundvlees. Tips?

Bericht  minoessepoes wo 20 feb 2013 - 2:19

Ik lees je topic nu pas en zag dat je inmiddels al een plan gemaakt hebt in het andere topic. Dus een beetje spuit elf helaas, maar misschien voor de volgende keer?

Ik maak graag stoofvlees met uien, bouillon, laurierblad, kruidnagel, jeneverbes en laat dat echt iets van 4uur pruttelen, daarna gaan er peper en zout en plakjes ontbijtkoek bij, even door laten koken zodat de ontbijtkoek de saus bind en eten met friet!

Ook maak ik de laatste tijd vaak het Grieks rundvlees van ah.nl. Dat gaat twee uur in de oven met azijn, tomatenpuree, oregano en bouillon, halverwege gaat er paprika bij en op het eind gooi ik er wat allesbinder bij om de saus wat in te binden en feta er overheen verkruimelen. Heerlijk!

Curry met rund/stoofvlees heb ik nog nooit gemaakt, dus ook geen recept van helaas.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoofpotje / curry met rundvlees. Tips? Empty Re: Stoofpotje / curry met rundvlees. Tips?

Bericht  Gast wo 20 feb 2013 - 2:22

Wil je echt een stoofpot maken of meer richting een Aziatische curry?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoofpotje / curry met rundvlees. Tips? Empty Re: Stoofpotje / curry met rundvlees. Tips?

Bericht  Susan wo 20 feb 2013 - 2:34

Ik zou dan daging rendang maken, of daging roedjak. Op www.kookotheek.com staan wel lekkere recepten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoofpotje / curry met rundvlees. Tips? Empty Re: Stoofpotje / curry met rundvlees. Tips?

Bericht  Lady4 wo 20 feb 2013 - 3:28

Eigenlijk beide wel Rood. Niet tegelijk natuurlijk, maar ben toe aan wat nieuwe gerechten op mijn bord.

Minoessepoes, is ontbijtkoek puur om te binden? Dat Griekse recept lijkt wel wat op wat ik nu maak.

Susan, thanks. Ik ga die site eens uitpluizen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoofpotje / curry met rundvlees. Tips? Empty Re: Stoofpotje / curry met rundvlees. Tips?

Bericht  Marin wo 20 feb 2013 - 3:37

Lady4 schreef:Niemand? Marin?

Ho, sorry! Ik zie het ook nu pas! Embarassed

Maar ik doe ook eigenlijk altijd maar wat met curries en stoofpotjes. Ik vind Franse stoofpotjes heel erg lekker, maar Indiase curries ook. Ik gebruik wel eens okra om een beetje te binden, dat is een groente die vrij slijmerig wordt en daardoor geschikt is om curries te binden.

En dit is ook een lekkere curry met rundvlees:

http://www.taste.com.au/recipes/182/massaman+beef+curry

(en even verder bij Related Recipes klikken voor het recept van de curry paste).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoofpotje / curry met rundvlees. Tips? Empty Re: Stoofpotje / curry met rundvlees. Tips?

Bericht  minoessepoes wo 20 feb 2013 - 3:46

Lady4 schreef:Eigenlijk beide wel Rood. Niet tegelijk natuurlijk, maar ben toe aan wat nieuwe gerechten op mijn bord.

Minoessepoes, is ontbijtkoek puur om te binden? Dat Griekse recept lijkt wel wat op wat ik nu maak.

Susan, thanks. Ik ga die site eens uitpluizen.

Nee ontbijtkoek gaat er ook echt bij voor de smaa, het zit vol specerijen, maakt het net een beetje zoet en het is een mooi voordeel dat het ook bind.

Wat Susan voorstelt is ook echt zo lekker!!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoofpotje / curry met rundvlees. Tips? Empty Re: Stoofpotje / curry met rundvlees. Tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum