Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Curry (Indiaanse gerecht)

5 plaatsers

Ga naar beneden

Curry (Indiaanse gerecht) Empty Curry (Indiaanse gerecht)

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 4:12

Wie vind curry ook zo lekker? Mijn vriend en ik zijn er gek op! Hebben jullie nog lekkere recepten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Curry (Indiaanse gerecht) Empty Re: Curry (Indiaanse gerecht)

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 7:47

Curry curry curry I love you I love you I love you

Ik vind zelf tikka masala echt het allerlekkerst. Rogan Josh vind ik ook lekker. Of vegetarisch, dal curry, dat is met linzen. Yammm! Met naan brood en onion bhajis en samosas.

Welke vind jij lekker?

In Engeland at ik elke zondag curry, dat was mijn 'traditie'. In Engeland kan je echt zo lekker curry eten, vanwege de vele Indiase immigranten. In Nederland vind ik het toch meestal minder lekker.

Dank je voor het herinneren, morgen is het zondag, dan ga ik het weer eten Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Curry (Indiaanse gerecht) Empty Re: Curry (Indiaanse gerecht)

Bericht  Susan za 8 jan 2011 - 7:53

Ik vind het ook heerlijk. Ik heb alleen niet echt een recept, meestal gebruik ik zo'n potje van Patak's. Ik vind de milde curry daarvan heel lekker en dan het liefst niet de pot kant-en-klare saus, maar de kruidenpasta, daar moet je zelf nog tomatenblokjes en room bij doen. Tikka massala en Rogan Josh vind ik ook heel lekker.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curry (Indiaanse gerecht) Empty Re: Curry (Indiaanse gerecht)

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 8:03

Ik heb trouwens nog wel een lekker recept voor Thaise groene curry, als je dat ook lekker vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Curry (Indiaanse gerecht) Empty Re: Curry (Indiaanse gerecht)

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 8:03

Ik heb deze week net Tikka Massala gehad! Heerlijk Very Happy Verder is het allemaal nog "nieuw" voedsel. Ik wil binnenkort graag met mijn vriend naar Jumuna, een restaurant hier in de buurt. Het wordt heel goed beoordeelt op een aantal sites. http://jamuna.net/

Dat naan brood ben ik ook erg benieuwd naar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Curry (Indiaanse gerecht) Empty Re: Curry (Indiaanse gerecht)

Bericht  Susan za 8 jan 2011 - 8:09

Balti en Jalfrezi vind ik ook heel lekker. En gewoon de Kip Tandoori en de Indiase Chappati van Knorr, is eigenlijk vloeken in de culinaire kerk, maar boeiend. Wink
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curry (Indiaanse gerecht) Empty Re: Curry (Indiaanse gerecht)

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 8:14

Hahaha ik vind die Knorr gerechten ook lekker hoor, Susan. Ze zijn nu in de bonus bij de Hamsterweken dus ik ga ze even inslaan morgen.

Jalfrezi is ook lekker, beetje tomatig toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Curry (Indiaanse gerecht) Empty Re: Curry (Indiaanse gerecht)

Bericht  Susan za 8 jan 2011 - 8:24

Het is al een tijd geleden dat ik Jalfrezi heb gegeten, ik weet alleen dat ik het lekker vond. Balti is wel met tomaten in ieder geval.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curry (Indiaanse gerecht) Empty Re: Curry (Indiaanse gerecht)

Bericht  Aziraphale za 8 jan 2011 - 8:35

Ik ben dol op curry's!
Marin, ik wil wel graag je recept voor de groene curry Wink

Wij hebben meestal ook Patak's, idd die waar je zelf tomatenblokjes en room bij moet doen. Wij doen er meestal garnalen door en dan wat witte rijst en naanbrood knoflook&koriander.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curry (Indiaanse gerecht) Empty Re: Curry (Indiaanse gerecht)

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 8:45

Jaa, heerlijk! We eten meestal ook curry van Patak's, gemaakt met de kruidenpasta inderdaad. Meestal met rijst, maar soms doe ik er ook wat champignons door en dan vind ik het ook lekker met gekookte aardappels.

Wat ook heerlijk is, is aardappel-bloemkoolcurry (vegetarisch).

Bij de Indiër zelf eet ik het liefst Jal-Ferizi of van alles wat als het net buffetavond is. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Curry (Indiaanse gerecht) Empty Re: Curry (Indiaanse gerecht)

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 8:49

Aziraphale schreef:
Marin, ik wil wel graag je recept voor de groene curry Wink

Bij deze:

- Thaise groene curry pasta (als geconcentreerde pasta te koop bij de supermarkt)
- Blikje kokosmelk
- Bosui
- Sugarsnaps
- Rijst

Eigenlijk is het heel simpel. Rijst koken. In wat olie de bosui (gesneden) wokken en daarna de sugar snaps er bij doen. Dan de curry pasta (niet te veel, ik doe meestal twee a drie theelepels voor 1 a 2 personen, dit staat wel op het potje) even mee wokken en tot slot de kokosmelk er door heen doen en dat nog even laten sudderen.

Het is vegetarisch want ik eet vaak net zo lief vegetarisch. Je kunt er natuurlijk ook garnalen of kip bij doen, maar dat heb ik nog nooit gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Curry (Indiaanse gerecht) Empty Re: Curry (Indiaanse gerecht)

Bericht  Susan za 8 jan 2011 - 8:56

Mijn recept voor Thaise rode curry: kip gaar laten pruttelen in met een paar tomaten uit blik, laos, sereh, gember, limoensap, ketoembar, een theelepeltje sambal en een blikje kokosmelk, aan het eind versgehakte koriander erbij en klaar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curry (Indiaanse gerecht) Empty Re: Curry (Indiaanse gerecht)

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 9:04

Kijk, jij doet de real deal, Susan Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Curry (Indiaanse gerecht) Empty Re: Curry (Indiaanse gerecht)

Bericht  Susan za 8 jan 2011 - 9:11

Marin schreef:Kijk, jij doet de real deal, Susan Wink

Haha, nou ik weet niet of het zo wel helemaal goed is. In Den Haag zit een heel goede Thai, De Sissende Sampan, misschien ken je die wel, ze hebben daar een vast dagmenu, dus geen kaart. De Thaise curry is daar zo goed, jammer genoeg kan ik die echt niet maken.

Overigens 'spoel' ik de tomaten uit blik wel altijd even af zodat de tomatenprut eraf is, anders is de tomatensmaak te overheersend. De tomaten zelf prak ik dan fijn in de pan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curry (Indiaanse gerecht) Empty Re: Curry (Indiaanse gerecht)

Bericht  Mariposa za 8 jan 2011 - 12:25

Indiaas eten is ook 1 van mijn favorieten! Ik gebruik meestal ook dat potje kruidenpasta van patak's, die vind ik nog t meest overeenkomen met echte curry. Op de engelse site van pataks staan wel lekkere recepten hiermee http://www.pataks.co.uk/. Vind t zelf ook heel erg lekker om er spinazie door te doen. Maar ik wil ook nog een keer echt zelf indiaas eten maken zonder hulp van kant en klaar pastas of sausjes, dus als iemand een recept heeft Very Happy
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curry (Indiaanse gerecht) Empty Re: Curry (Indiaanse gerecht)

Bericht  Mariposa za 8 jan 2011 - 12:29

Susan schreef:Mijn recept voor Thaise rode curry: kip gaar laten pruttelen in met een paar tomaten uit blik, laos, sereh, gember, limoensap, ketoembar, een theelepeltje sambal en een blikje kokosmelk, aan het eind versgehakte koriander erbij en klaar.

O dit recept lijkt me ook lekker! Is misschien ook wel lekker met garnalen ipv kip?
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curry (Indiaanse gerecht) Empty Re: Curry (Indiaanse gerecht)

Bericht  Effie_O zo 9 jan 2011 - 1:36

Brennuss schreef:Ik heb deze week net Tikka Massala gehad! Heerlijk Very Happy Verder is het allemaal nog "nieuw" voedsel. Ik wil binnenkort graag met mijn vriend naar Jumuna, een restaurant hier in de buurt. Het wordt heel goed beoordeelt op een aantal sites. http://jamuna.net/

Dat naan brood ben ik ook erg benieuwd naar!

Leuk, daar ben ik een paar weken terug voor het eerst geweest. Erg lekker daar, we waren met een hele groep en heb van meerdere borden wat geproefd. Vond alles heerlijk! Qua aankleding heb ik wel mooiere restaurants gezien, maar laat je daardoor niet afschrikken. Echte aanrader! Eet smakelijk alvast!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curry (Indiaanse gerecht) Empty Re: Curry (Indiaanse gerecht)

Bericht  Rosa zo 9 jan 2011 - 1:44

Ooh ik ben gek op curry heb in Thailand tijdens een kookworkshop eens currypasta en curry from scratch gemaakt, echt zo heerlijk. Maar heb het sindsdien eigenlijk nooit meer gemaakt in Nederland, eigenlijk geen enkel recept wat ik daar geleerd heb haha.
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curry (Indiaanse gerecht) Empty Re: Curry (Indiaanse gerecht)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum