Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Curry

4 plaatsers

Ga naar beneden

Curry Empty Curry

Bericht  SoGood ma 12 sep 2011 - 7:25

Ik ben gek op curry's maar ik maak ze eigenlijk zelden. Mijn vader maakt ze vaak zelf (lekkkkker!!!) maar die staat dan echt uren in de keuken en maakt de meest ingewikkelde curry-gerechten.

Wat is jullie favoriete curry en hoe maak je die?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curry Empty Re: Curry

Bericht  Susan ma 12 sep 2011 - 7:28

Sogood schreef:Ik ben gek op curry's maar ik maak ze eigenlijk zelden. Mijn vader maakt ze vaak zelf (lekkkkker!!!) maar die staat dan echt uren in de keuken en maakt de meest ingewikkelde curry-gerechten.

Wat is jullie favoriete curry en hoe maak je die?

Indiase milde curry van Patak, maar die maak ik dus ook niet helemaal zelf, ik gebruik zo'n kruidenpasta en daar moeten dan blokjes tomaat en room bij. Meestal eten we het met kip, maar soms ook met aubergine, bloemkool en ei.

Andere curry's vind ik ook heel lekker, zoals Jalfrezi, Rogan Josh en Tikka Massala, maar dan ben ik helemaal lui, dan neem ik gewoon zo;n kant-en-klare saus.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curry Empty Re: Curry

Bericht  SoGood ma 12 sep 2011 - 7:29

Susan schreef:
Sogood schreef:Ik ben gek op curry's maar ik maak ze eigenlijk zelden. Mijn vader maakt ze vaak zelf (lekkkkker!!!) maar die staat dan echt uren in de keuken en maakt de meest ingewikkelde curry-gerechten.

Wat is jullie favoriete curry en hoe maak je die?

Indiase milde curry van Patak, maar die maak ik dus ook niet helemaal zelf, ik gebruik zo'n kruidenpasta en daar moeten dan blokjes tomaat en room bij. Meestal eten we het met kip, maar soms ook met aubergine, bloemkool en ei.

Klinkt goed!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curry Empty Re: Curry

Bericht  Susan ma 12 sep 2011 - 7:32

Vroeger maakte ik trouwens wel min of meer zelf Thaise rode curry, dan liet ik kipfilet met gember, laos, ketoembar, citroengras en rode pepertjes smoren in gepelde tomaten en dan deed ik er op het eind kokosmelk, limoensap en verse koriander bij. Dat was op zich niet heel erg veel werk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curry Empty Re: Curry

Bericht  Marin ma 12 sep 2011 - 7:41

Ik ben gek op curry! Mijn favoriet is chicken tikka masala, wat eigenlijk gewoon Brits is en niet officieel Indiaas. Maar wel erg yummie.

Ik wist ook nog een recept voor een lekkere zelfgemaakte curry met garnaaltjes, maar die weet ik geloof ik niet meer.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Curry Empty Re: Curry

Bericht  Susan ma 12 sep 2011 - 7:47

Ik vind die chicken tikka sandwiches altijd zo lekker, maar die kun je helaas niet meer kopen in Nederland.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curry Empty Re: Curry

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 8:48

Deze is echt heel lekker. Indiase curry met kipballen.

Tegenwoordig maak ik alleen geen kipballen meer, maar gooi ik er gewoon kipblokjes in, gaat wat sneller.

(ik vergeet er trouwens ALTIJD erwten bij te gooien, dus dat heb ik nog nooit gedaan haha).

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=704260&rq=kipballen

En deze maak ik ook vaak. Bloemkool curry. (dan gooi ik er zelf kip of vis in).

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=719844&rq=bloemkool+curry


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Curry Empty Re: Curry

Bericht  Inge ma 12 sep 2011 - 10:37

De lidl had pas potjes currypasta in de aanbieding, 1 rode, 1 gele en 1 groene meegenomen.
Die smaken prima.
Probeer elke keer wat nieuws uit qua groente en vlees erbij

Lekkerst vind ik; kipfilet, ui, paprika, champignons, prei tomaat in blokjes, curry pasta en kokosmelk
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curry Empty Re: Curry

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum