WW aangevraagd, hoe nu verder?
+5
M@niek
JD
Rovine
Linda
ShallY
9 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: WW aangevraagd, hoe nu verder?
Maar in deze tijd is het helaas niet vreemd dat je er drie maanden tussenuit moet, zeker niet in het onderwijs en de kinderopvang. Instanties kúnnen je nu niets vasts bieden omdat ze gaan krimpen in de toekomst. Maar ze kunnen wel degelijk erg blij met je zijn en willen je daarom over 3 maanden wel terug als het mogelijk is, terwijl ze echt de keuze hebben uit erg veel mensen op dit moment. Ik vind het niet heel goed te vergelijken met een andere branche. Kdv's en scholen krimpen, de organisatie laat gewoon bijna nergens vaste contracten toe.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Als ik even hierop mag inhaken: ik werk zelf ook in de kinderopvang en bij ons gaat het (helaas) ook zo. De kinderopvang zit momenteel in enorm zwaar weer, en veel organisaties moeten ontzettend veel moeite doen om hun hoofd boven water te houden. Bij ons worden er ook geen vaste contracten meer gegeven, puur omdat we het werk in de toekomst voor al die mensen niet kunnen garanderen. Beter nog, zoals het er nu naar uitziet zullen er helaas zelfs ook vaste mensen uit moeten, omdat dáár ook al te weinig werk voor is. Ze kunnen niet meer vaste contracten geven omdat ze het werk in de (nabije) toekomst absoluut niet kunnen garanderen. Daarom doen ze het ook op deze manier, wettelijk gezien mag je medewerkers na drie maanden opnieuw een tijdelijk contract aanbieden. En dan liever een aantal tijdelijke mensen in dienst die na een halfjaar of een jaar makkelijker kunnen vertrekken dan iemand met een vast contract.
Nu ik weet dat het om de kinderopvang gaat, wil ik je helemáál op het hart drukken ongewoon verder te kijken voor iets anders. Zelfs al kun je er over drie maanden terug (en als je dan nog geen werk hebt, zou ik die kans wel pakken en van daaruit verder solliciteren), de terugloop in de kinderopvang is nog láng niet op z'n dieptepunt. Het wordt nog veel erger, en dan zijn de eersten die eruit vliegen, diegenen met ene tijdelijk contract. Jij dus. Een tijdelijk contract in de kinderopvang is echt uitzichtloos momenteel, helaas.
Nu ik weet dat het om de kinderopvang gaat, wil ik je helemáál op het hart drukken ongewoon verder te kijken voor iets anders. Zelfs al kun je er over drie maanden terug (en als je dan nog geen werk hebt, zou ik die kans wel pakken en van daaruit verder solliciteren), de terugloop in de kinderopvang is nog láng niet op z'n dieptepunt. Het wordt nog veel erger, en dan zijn de eersten die eruit vliegen, diegenen met ene tijdelijk contract. Jij dus. Een tijdelijk contract in de kinderopvang is echt uitzichtloos momenteel, helaas.
Gast- Gast
Als ik terug mag komen doe ik dat, mits ik niks anders gevonden hebt.
Ik heb een leuke vacature gezien waar ik op wil reageren. Maar voor die functie heb ik wel de papieren alleen weinig/geen ervaring. Ik weet echt niet wat ik nou in die brief moet zetten.. Pff lastig.
Ik heb een leuke vacature gezien waar ik op wil reageren. Maar voor die functie heb ik wel de papieren alleen weinig/geen ervaring. Ik weet echt niet wat ik nou in die brief moet zetten.. Pff lastig.
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10
Ik wil even de goede afloop vermelden!
Over 3 weken mag ik weer terug komen op mijn werk !!!!
Over 3 weken mag ik weer terug komen op mijn werk !!!!
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10
Dat is fijn!!!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen