Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe nu verder?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe nu verder? Empty Hoe nu verder?

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 22:51

Ik hoop dat ik dit duidelijk en redelijk kort en bondig kan omschrijven.
In september afgelopen jaar heeft mijn ex het van de ene op de andere dag uitgemaakt. Dit was de druppel die de emmer deed overlopen. Ik was daarvoor al gescheiden (wat ook niet zonder slag of stoot is gegaan), ik heb een moeilijke jeugd gehad en ik heb al een aantal hulpverleningstrajecten gezien (waaronder een opname van 8,5 maanden). Ik heb, kortom, het gevoel dat ik m'n leven niet zo op poten krijg. Toen m'n ex het in september uitmaakte, ben ik in een crisissituatie beland en sindsdien ben ik weer erg depressief.
Vannacht heb ik weer erg naar gedroomd. Dat is waarom ik nu ook met een rotgevoel zit en dit van me af typ. Weer een herhaling van mijn ex die het uitmaakte en de boosheid die dit bij mij veroorzaakte. Ik blies kinderen op met vuurwerk (?) en wilde de auto van mijn ex en ex-schoonmoeder bekrassen, in mijn droom dan hè? Dit maakt voor mij duidelijk, dat ik er nog veel mee bezig ben en het nog helemaal niet verwerkt heb.
Momenteel zit ik niet in een hulpverleningstraject. Ik heb al zoveel gesprekken gehad, dat ik eigenlijk niet meer weet waar ik nog moet beginnen, omdat het tot dusver niets geholpen heeft. Bovendien komt mijn laatste hulpverlener niet verder dan: "Waarom ga je niet backpacken in Australië of je settelen in een kibboets..." Zucht...
Ik hoop dat jullie misschien tips hebben, een voor mij nieuwe insteek... Theoretisch weet ik best dat je niet in dingen moet blijven hangen enzovoorts, maar als dingen continu in je dromen terugkomen... wat doe je er dan aan?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe nu verder? Empty Re: Hoe nu verder?

Bericht  Roxy89 di 18 jan 2011 - 22:58

Ik weet niet of het helpt, maar als ik een keer ergens echt mee zit ga ik op een vliegveld, station of andere drukke plek zitten met een schrijfblok (liefst in het zonnetje). Vervolgens ga ik gewoon een beetje om me heen zitten kijken naar andere mensen en ondertussen probeer ik dingen te schrijven. Ene keer over de dingen die mij dus dwars zitten, maar soms ook hele andere dingen zoals wat ik zie.

Moet wel zeggen dat het misschien heel anders ligt omdat ik geen verleden heb zoals jij.
Toch hoop ik dat het je helpt!

Laatst aangepast door Roxy89 op di 18 jan 2011 - 22:59; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : Toevoeging)
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 6:55

Wat jammer dat er verder geen reacties gekomen zijn.
Maar ja... als niemand zich herkent in de situatie...

Gast
Gast

Bericht  Roze Roos do 20 jan 2011 - 9:15

Dromen helpen je om de dingen te verwerken. Ik denk dat het goed is dat deze thema's in je dromen terug komen, wellicht ben je er inderdaad niet klaar mee, maar het is aan jou of je daar wat mee gaat doen. Schrijf het op en scheur het is stukjes en steek die in de fik of spoel ze door de wc en laat je gevoelens los!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 9:28

SadButTrue schreef:Wat jammer dat er verder geen reacties gekomen zijn.
Maar ja... als niemand zich herkent in de situatie...

Sorry, ik kan me er inderdaad niet in verplaatsen. Maar wat je laatste hulpverlener als idee aandraagt zou je niet willen proberen? Mij helpt het soms wel in lastige situaties (niet vergelijkbaar met de jouwe hoor) om er even uit te stappen, na te denken, op een andere plek, andere omgeving, andere mensen. En dan voor mezelf een plan bedenken hoe ik het wil/ wat ik wil als ik terug kom. Als je het niet ziet zitten, heb je dit dan ook aangegeven? En wat zegt je hulpverlener dan?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 9:42

Heb je al eens hypnotherapie of emdr geprobeerd?

Gast
Gast

Bericht  bolus26 zo 23 jan 2011 - 2:12

ik hoor ook positieve dingen over haptotherapie. Misschien dat dat je kan helpen?
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  silly-one zo 23 jan 2011 - 3:13

Ik heb veel gehad aan haptotherapie, Juist omdat ik toen geleerd heb om mijn emoties te gaan voelen en het vanuit daar te uiten op een rustige manier. Plus om alles een plaatsje te geven. Waarbij ik wel minder heftige emoties een plaat heb moeten geven, maar wel emoties van mijn jeugdjaren. Hierdoor heb ik meer rust gekregen en kan ik meer relativeren zonder alles direct op mij te betrekken wat ik daarvoor wel deed.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 4:33

Hoe zit het dan met de vergoeding van haptotherapie? Ik heb namelijk een minimuminkomen. Tot dusver heb ik hulp gehad dat vergoed werd (wat ook wel moet).

Weggaan naar een ander land, backpacken, vind ik geen goed idee. Zoals ik al schreef, kom ik vanuit een crisissituatie (suïcidaal) en ik ben depressief. Dan lijkt het mij niet verstandig om alleen naar het buitenland te gaan. Bovendien heb ik nog niet zo lang een nieuwe baan, na een hoop gedoe (tien verbroken contracten bij andere werkgevers over de laatste tien jaar). Daarom ben ik allang "blij" dat ik tenminste weer werk héb; een klein beetje ritme in m'n leven.

Voor de rest... ik heb veel inzicht in mijn persoontje. Hoe ik geworden ben wie ik nu ben, waarom ik doe zoals ik doe, het komt erop neer dat ik verstandelijk de dingen heel goed kan benoemen. Dat zeggen m'n therapeuten ook: "Je wéét het wel". Het voelt alleen zo rot, ruk, strontedepressief. Gevoel en verstand komen niet overeen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 4:37

Wat rot dat je je zo voelt, maar ik denk wel dat je anders moet proberen aan te kijken tegen de dromen die je hebt. Dromen staan juist voor verwerking en niet voor stilstaan op een bepaald punt in je leven. Toen het uitging met mijn ex, heb ik ook veel gedroomd over hem. Ik had daardoor soms het gevoel nooit tot rust te komen, omdat ik zelfs in m'n slaap met hem bezig was, maar achteraf gezien weet ik dat ik aan in een verwerkingsproces zat.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 4:51

Ik begrijp inderdaad dat dromen, verwerken is. Ik besef me alleen, dat ik al ruim twintig jaar depressief ben, dus vind het lastig om er verder nog iets mee te doen, weet echt niet meer wat.

Ik heb al even gegoogled op haptotherapie. Ik zie alleen dat het eventueel gedeeltelijk vergoed kan worden vanuit een aanvulling; ik heb echter alleen de basisverzekering...

Gast
Gast

Bericht  Lotus zo 23 jan 2011 - 5:53

Misschien een stomme vraag, maar heb je al aan de mogelijkheid van medicatie gedacht?
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 6:56

Geen stomme vraag hoor. Ik heb twee soorten AD gehad, die beiden niet hielpen. Ik heb wel erg last van de bijwerkingen, maar het middel zelf doet niets, ook op de hoogste dosering niet.

Gast
Gast

Bericht  Lotus zo 23 jan 2011 - 8:08

En misschien nog een ander proberen? Ik heb er ook drie geprobeerd waar ik alleen bijwerkingen van had en geen positief resultaat en nu slik al een hele tijd een AD die goed werkt en waar ik helemaal geen bijwerkingen van heb.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 8:29

Mag ik vragen welke dat is en welke bij jou niet werkten?
Ikzelf heb Seroxat gehad (aaarghh!) en Citalopram.
Ik weet dat het erg persoonlijk is (lichaamsgebonden, weet ik het). Ik heb van Mike Boddé gelezen dat Anafranil (ofzo) erg goed bij hem werkt en dat 'ie daar levenslang aan vastzit. Wat werkt bij jou dan?

Gast
Gast

Bericht  Lotus zo 23 jan 2011 - 20:18

Ik heb paroxetine (Seroxat), fluvoxamine en fluoxetine gehad. Die werkten niet. Citalopram werkt bij mij wel.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 23:53

Ah. Oké, bedankt voor je antwoorden.

Gast