Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ingewerkt worden in functie waarbij je veel alleen werkt

3 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe ingewerkt worden in functie waarbij je veel alleen werkt Empty Hoe ingewerkt worden in functie waarbij je veel alleen werkt

Bericht  SleepingBeauty zo 17 feb 2013 - 2:56

Ik werk sinds 2 weken als wijkverpleegkundige.
Ik ben dus de verpleegkundige die de collega's aanstuurt, nieuwe cliënten aanneemt en deze inplant in een route.
Ook bij problemen met cliënten, moeilijkheden tussen collega's wordt vaak bij mij neergelegd.

Nu ben ik 2 weken geleden begonnen. Ik heb nog een collega, waarmee ik samen werk. Wij coördineren dus samen de wijk.
Zij heeft mij ook 2 weken ingewerkt. Nu is het een functie die je niet in 2 weken leert, omdat je gewoon niet alles tegen komt wat je tegen kunt komen, daar gaat wel maanden over heen en elke situatie is anders.
Echter omdat zij 3 en ik 4 dagen werk, wisselen we elkaar veel af. Dus ik heb ook al wel dagen alleen gedraaid.

Nu heeft zij vakantie komende week. Ik heb afgesproken met haar dat wanneer ik iets niet weet , ik een collega van een andere wijk inroep. Intakes doe ik nog niet alleen, omdat ik daar nog niet volledig ingewerkt in ben. En doe ik dus samen met een collega uit ander team. (wat ook leerzaam is omdat zij het ook weer heel anders doen)

Nu vond mijn leidinggevende, dat we zo teveel aan het rommelen zijn en dat er vast iemand naast mij moet zitten volgende week. Die weet precies wat er moet gebeuren. En bij mij duurt het gewoon nog langer, omdat ik nog veel moet zoeken en af en toe wat navraag.
Aan de ene kant is dat zo, maar aan de andere kant het is een collega van een andere wijk die toch weer anders werken en onze mensen ook niet kent. Daarnaast had ik het zo met mijn collega afgesproken dat ik bij vragen hulp in zou roepen.