Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ingewerkt worden in functie waarbij je veel alleen werkt

3 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe ingewerkt worden in functie waarbij je veel alleen werkt Empty Hoe ingewerkt worden in functie waarbij je veel alleen werkt

Bericht  SleepingBeauty zo 17 feb 2013 - 2:56

Ik werk sinds 2 weken als wijkverpleegkundige.
Ik ben dus de verpleegkundige die de collega's aanstuurt, nieuwe cliënten aanneemt en deze inplant in een route.
Ook bij problemen met cliënten, moeilijkheden tussen collega's wordt vaak bij mij neergelegd.

Nu ben ik 2 weken geleden begonnen. Ik heb nog een collega, waarmee ik samen werk. Wij coördineren dus samen de wijk.
Zij heeft mij ook 2 weken ingewerkt. Nu is het een functie die je niet in 2 weken leert, omdat je gewoon niet alles tegen komt wat je tegen kunt komen, daar gaat wel maanden over heen en elke situatie is anders.
Echter omdat zij 3 en ik 4 dagen werk, wisselen we elkaar veel af. Dus ik heb ook al wel dagen alleen gedraaid.

Nu heeft zij vakantie komende week. Ik heb afgesproken met haar dat wanneer ik iets niet weet , ik een collega van een andere wijk inroep. Intakes doe ik nog niet alleen, omdat ik daar nog niet volledig ingewerkt in ben. En doe ik dus samen met een collega uit ander team. (wat ook leerzaam is omdat zij het ook weer heel anders doen)

Nu vond mijn leidinggevende, dat we zo teveel aan het rommelen zijn en dat er vast iemand naast mij moet zitten volgende week. Die weet precies wat er moet gebeuren. En bij mij duurt het gewoon nog langer, omdat ik nog veel moet zoeken en af en toe wat navraag.
Aan de ene kant is dat zo, maar aan de andere kant het is een collega van een andere wijk die toch weer anders werken en onze mensen ook niet kent. Daarnaast had ik het zo met mijn collega afgesproken dat ik bij vragen hulp in zou roepen.
Op momenten dat het rustig is, zou ik wat inlezen en wat snuffelen op de computer. Daarnaast is het goed om tijd in mijn collega's en cliënten te steken om hun te leren kennen.

Wat vinden jullie moet ik volgende week een collega naast mij vragen, of op afstand inroepbaar...
Collega's zijn echt bereid mij te helpen en vrijdag heeft ze ook een intake gedaan samen met mij en mij goed geholpen en uitgelegd.

Merk dat ik nu een beetje een maatje mis om dit soort dingen mee te delen, want ik weet nog niet zo goed wat ik aan iedereen heb op het werk. En deze leidinggevende staat bekend als 'de bitch' die alleen op cijfers kijkt. Verder vind ik haar een heel typisch persoon. Ze is niet eens mijn eigen leidinggevende.

Ben benieuwd hoe jullie dit zien...

SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ingewerkt worden in functie waarbij je veel alleen werkt Empty Re: Hoe ingewerkt worden in functie waarbij je veel alleen werkt

Bericht  Krullebol zo 17 feb 2013 - 6:53

Dat alleen werken herken ik wel, dat heb ik ook. Maar zelf heb ik ook voldoende aan het feit dat ik andere mag bellen zo nodig, en dit doe ik dan ook.

Maar als jij aangeeft aan die leidinggevende dat jij het voldoende vind dat je iemand kan bellen zo nodig is het toch goed? Is in feite alleen maar goedkoper omdat je dan niet 2 mensen hetzelfde werk laat doen, toch?!
Als jij denkt dat je het prima aan kan gewoon aangeven.. Helemaal al zij niet je directe leidinggevende is en je het zo hebt afgesproken..
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10

Hoe ingewerkt worden in functie waarbij je veel alleen werkt Empty Re: Hoe ingewerkt worden in functie waarbij je veel alleen werkt

Bericht  Jeanette zo 17 feb 2013 - 7:29

Herkenbaar! Ik begin aankomende week op een nieuwe locatie en krijg maar 3 inwerk diensten. Dit vind ik vrij weinig..
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: