Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slechte moeder als je veel werkt?

+9
Liadan
schuddebuikje
minoessepoes
Susan
Fiwen
bella
MamaCa
Petteflet
Bolleke
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Slechte moeder als je veel werkt? Empty Slechte moeder als je veel werkt?

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 19:09

Ik ga weer vier dagen werken binnenkort.
Ik voel me hier zelf helemaal super bij! Ik hou van uitdaging in mijn werk en heb nu echt een onwijs leuke baan gekregen!

Mijn man is 1 dag bij ons zoontje en mijn schoonmoeder gaat ook een dag oppassen. Daarnaast is hij 2 dagen op het kdv.
Ikzelf vind dit een superoplossing, maar in mijn omgeving heb ik toch een paar keer 'the look' gekregen en bepaalde niet al te subtiele opmerkingen dat je er als moeder toch wel voor je kind moet zijn. Ik trek me hier overigens niks van aan, weet zelf wel beter, maar nou wil ik wel eens weten hoe jullie hierin staan. Ben je een 'slechte' moeder als je veel werkt?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Slechte moeder als je veel werkt? Empty Re: Slechte moeder als je veel werkt?

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 19:40

Natuurlijk niet. Dat sommige mensen zo kortzichtig denken, betekent niet dat het zo is smile

Gast
Gast

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 20:03

Nee hoor. Helemaal niet. Je bent wel moeder, maar ook nog Jetje. En als jij het leuk en fijn vind om 4 dagen te werken is dat prima. Buiten die uren om ben je ook nog genoeg thuis. Je zoontje is ook geen 4 dagen bij de kinderopvang, maar bij papa en oma. Nou leuker kan niet toch Very Happy 2 lieve vertrouwde mensen.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke do 25 nov 2010 - 20:14

Ga je hele dagen werken? Ikzelf zou dat wel veel vinden, maar denk dat een kind daar niet zo' n last van heeft. Je moet doen waar jij je goed bij voelt, en hij is toch nog lekker thuis 5 dagen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Petteflet do 25 nov 2010 - 20:51

Ik snap niet dat je dat gaat doen. Vind je dan ook echt een heel slechte moeder. Waarom heb je een kind op de wereld gezet, om deze maar bij de oppas en kdv te dumpen? Wil je zelf niet je kind opvoeden? Want dat gaat nu grotendeels door derden gebeuren. Slecht, slecht, slecht. Ik heb er geen andere woorden voor.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638

Bericht  MamaCa do 25 nov 2010 - 20:59

Ik vind zelf 4 dagen wel wat veel (ik heb het af en toe ook) maar omdat ik onregelmatig werk dan heb ik bijv de week erna de hele week vrij. Ik heb 21uur per week en dat vind ik precies goed omdat ik ook vaak 's avonds werk en hij me dan veel minder mist omdat hij dan slaapt. Gemiddeld werk ik 2,5 dag per week.
Maar ik begrijp wel dat mensen meer werken, die wat meer carriere gericht zijn. Dat ben ik absoluut niet, ik werk omdat ik het leuk vind om wat voor andere mensen te betekenen, in contact te blijven met anderen en omdat er geld op de plank moet komen.
Ik vind het wel goed dat bij jullie tenminste 1 dag papa thuisblijft, of jij nou bij het kindje blijft, of hij dat maakt ook niks uit. En oma, het zijn 2 vertrouwde mensen en dat vind ik wel een goede keus. Als je kindje nou 4 dagen naar de creche zou gaan zou ik persoonlijk zelf minder achter staan.
4 dagen die drukte om hem heen tussen al die kinderen enzo.. Ons zoontje gaat 1 dag per week naar het agrarisch kdv.
Maar ik vind je door deze keus dus zeker geen slechte moeder! je hebt het goed geregeld met opvang.
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  bella do 25 nov 2010 - 21:03

Tsja.. Wat is goed? En wat is slecht?
Ik zou het zelf niet willen, 4 dagen per week werken.
Maar als jij je er goed bij voelt, dan moet dat goed zijn!
Ik werk 2 dagen per week, en 1 keer per maand een weekend,
en dan zijn het die week dus 4 dagen, waarvan mijn vriend 3 dagen thuis is, dus de kinderen ook lekker thuis!
Maar ik vind het altijd de minst leuke week, ben toch liever thuis bij de kinderen!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 21:06

Leuk om die reacties te lezen. Ik begrijp dat veel mensen 4 dagen veel vinden. Ik heb ook drie dagen gewerkt. Heerlijk om in het begin zoveel bij mijn mannetje te zijn, maar ik miste echt de voldoening die ik uit werk haal.

Enneh Petteflet: gelukkig is het geheel wederzijds Twisted Evil

Mamaca: dat is voor mij ook wel een heel belangrijk punt geweest: mijn man zorgt voor ons kindje en inderdaad of ons ventje nou bij mij of bij hem is. Hoeveel meiden werken er niet drie dagen dat de man 5 werkt, dat is voor mij precies hetzelfde principe.

Gast
Gast

Bericht  Petteflet do 25 nov 2010 - 21:09

@jetje: angel
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Bericht  MamaCa do 25 nov 2010 - 21:15

ja ik vind als je man 1 dag thuis blijft echt heel leuk! dan kun jij toch makkelijk n dag extra werken? dus eigenlijk is het nog niet zo veel dat je werkt als je het zo bekijkt, jullie hebben het gewoon wat meer verdeelt.
Ik zou best willen dat V ook een dag thuis zou blijven en ik ietsje meer zou werken. Maar dat werkt niet bij ons omdat ik onregelmatig werk en dan net ook vrij heb als hij thuiszit, vind ik jammer.
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 21:20

Dan zal ik wel een hele slechte moeder zijn smile Tot 2 weken terug ging mijn zoon 2 dgn naar het kdv en 2 dgn naar oma. Waarom? Omdat ik werk en studeer. Nu werk ik een halve dag minder, naar dan nog moet er brood op de plank komen.
Ik heb niet het idee dat mijn zoon het nou zo verschrikkelijk vond. Ik ben zelf een halve dag minder gaan werken omdat ik zelf wat meer bij hem
wilde zijn. Maar dat wordt waarsch vanaf volgend jaar ook weer anders aangezien mijn vriend ook 4 dgn wil werken en ik dan ook weer naar 4 dgn moet. En dat vind ik terecht, want waarom zou ik perse minder werken dan hij
smile

Jetje, ik ken meerdere moeders in mijn omgeving die 4/5 dagen werken en daar ook kritiek op krijgen. Heel raar, want op papa die 40 uur werkt wordt nou nooit raar gekeken.

Gast
Gast

Bericht  Petteflet do 25 nov 2010 - 21:21

En schat, ik ben nog een slechtere moeder dan jij. En vergeet ook de papa van Luka niet. Pat werkt tenslotte 5 dagen en ik 4 dagen....Oei oei. Mad
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Bericht  Fiwen do 25 nov 2010 - 21:27

Ik moet vanaf mei weer 32 uur stage gaan lopen, gelukkig wel onregelmatige diensten dus dochter hoeft meestal niet 4 dagen naar de oppas. Ik vind het moeilijk maar niet omdat ik mezelf een slechte moeder vind. Ik vind het juist goed om te laten zien dat ik ondanks dat het pittig is toch doorzet en niet zomaar opgeef. Als ik straks afgestudeerd ben en ga werken ga ik waarschijnlijk 3 tot 3,5 dag werken en mijn man ook een dag minder dan nu. Helaas is dat nu financieel nog niet mogelijk maar die tijd komt nog wel. Ze gaat tot die tijd max. 3 dagen in de week naar mijn moeder en 1 dag in de week naar mijn schoonmoeder en ik weet gewoon dat ze het daar super goed heeft.

Ik vind je absoluut geen slechte moeder, je bent naast moeder ook nog gewoon Jetje en die heeft ook haar eigen behoeften en wensen. Er zijn meer dingen in het leven dan alleen je zoontje. Je zoontje heeft meer aan je als hij een gelukkige moeder heeft die dan wat minder thuis is dan dat zijn moeder altijd thuis is maar stik shagerijnig is omdat ze eigenlijk zou willen werken. Als jij en je partner het er samen mee eens zijn, je goede opvang geregeld hebt en zoontje er geen last van heeft... Gewoon doen! Andere mensen hebben toch altijd wat te zeuren dus trek je daar niks van aan het gaat om jullie gezinnetje.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 21:29

Petteflet schreef:En schat, ik ben nog een slechtere moeder dan jij. En vergeet ook de papa van Luka niet. Pat werkt tenslotte 5 dagen en ik 4 dagen....Oei oei. Mad

Was jij op het andere forum altijd al Petteflet?

Gast
Gast

Bericht  Petteflet do 25 nov 2010 - 21:35

Liva schreef:
Petteflet schreef:En schat, ik ben nog een slechtere moeder dan jij. En vergeet ook de papa van Luka niet. Pat werkt tenslotte 5 dagen en ik 4 dagen....Oei oei. Mad

Was jij op het andere forum altijd al Petteflet?

Ben niet altijd Petteflet geweest. Daarvoor had ik "gewoon" mijn eigen naam: Y.vonne.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 21:51

Ach petteflet en Liva als jullie al een slechte moeders zijn, ken ik geen goeie moeders hoor!!! Als er iemand gek is met haar ventje zijn jullie het wel!!!!! En inderdaad jullie zijn er ook niet altijd.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 21:52

nee, tuurlijk niet. Zijn vaders die fulltime of bijna fulltime werken dan ook slechte vaders?

Gast
Gast

Bericht  Susan do 25 nov 2010 - 22:36

Ach, iedereen krijgt die blik wel eens, daar moet je je niks van aantrekken. Als je teveel werkt ben je een ontaarde moeder, als je te weinig werkt een deeltijdfeministe met een bijbaantje, als je niet werkt ben je een luie huismuts die haar handje ophoudt bij haar man. Misschien is er wel een of andere wiskundige formule te bedenken waarmee we kunnen berekenen dat je het goed doet als je precies 29 uur, 34 minuten en 48 seconden per week werkt, maar ik vrees dat het zo is dat je het eigenlijk gewoon helemaal nooit bij iedereen goed kan doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 23:10

Ach welnee, natuurlijk ben je geen slechte moeder. Als ik 4 dagen kon werken deed ik het ook.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 23:11

Susan schreef:Ach, iedereen krijgt die blik wel eens, daar moet je je niks van aantrekken. Als je teveel werkt ben je een ontaarde moeder, als je te weinig werkt een deeltijdfeministe met een bijbaantje, als je niet werkt ben je een luie huismuts die haar handje ophoudt bij haar man. Misschien is er wel een of andere wiskundige formule te bedenken waarmee we kunnen berekenen dat je het goed doet als je precies 29 uur, 34 minuten en 48 seconden per week werkt, maar ik vrees dat het zo is dat je het eigenlijk gewoon helemaal nooit bij iedereen goed kan doen.
Doet me denken aan een programma wat ik gister heb gezien op RTL4. Weet zo even niet hoe dat programma heet maar ze hadden 2 moeders uitgenodigd die zelf niet werkten en er stellig van overtuigd waren dat 'zelf je kind opvoeden' het beste is. Ik heb me daar toch een partij aan geërgerd..

Oh ja, het programma heette Vriendinnentijd. Stom programma.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes do 25 nov 2010 - 23:21

Hoeveel slechte vaders zijn er dan wel niet in Nederland. Het is toch het kind van de man en de vrouw, niet alleen van de vrouw.

Ow Storm dat programma was Zaterdag ook, ik denk dat wat jij gezien hebt een herhaling was want volgens mij heb ik dezelfde gezien. Jeetje wat een domme dozen bij elkaar en ook niemand ertussen die de zaak van een andere kant bekeek. Nee, je dumpt een kind niet in een kinderdagverblijf, ja want ik vind het dumpen, als je een kind krijgt moet je daar als vrouw ook zelf voor zorgen.......... :shock:

(Schaam me er eigenlijk voor dat ik het heb "gekeken")
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 23:43

Haha ik heb het niet afgekeken want ik was mijn vingers af aan het kluiven, haha Very Happy ik vrat mezelf gewoon op. Ik wilde het nu eigenlijk wel kijken maar ik kan het nu nergens meer terugvinden.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 0:33

Joh, ik werk 20uur en ik krijg nog wel commentaar...
Persoonlijk zou ik 4 dagen teveel vinden maar dat houd nog niet in dat ik je een slechte moeder zou vinden hoor!

Gast
Gast

Bericht  schuddebuikje vr 26 nov 2010 - 0:56

Storm schreef:
Susan schreef:Ach, iedereen krijgt die blik wel eens, daar moet je je niks van aantrekken. Als je teveel werkt ben je een ontaarde moeder, als je te weinig werkt een deeltijdfeministe met een bijbaantje, als je niet werkt ben je een luie huismuts die haar handje ophoudt bij haar man. Misschien is er wel een of andere wiskundige formule te bedenken waarmee we kunnen berekenen dat je het goed doet als je precies 29 uur, 34 minuten en 48 seconden per week werkt, maar ik vrees dat het zo is dat je het eigenlijk gewoon helemaal nooit bij iedereen goed kan doen.
Doet me denken aan een programma wat ik gister heb gezien op RTL4. Weet zo even niet hoe dat programma heet maar ze hadden 2 moeders uitgenodigd die zelf niet werkten en er stellig van overtuigd waren dat 'zelf je kind opvoeden' het beste is. Ik heb me daar toch een partij aan geërgerd..

Oh ja, het programma heette Vriendinnentijd. Stom programma.

hihihihh hier moet ik om lachen... ik heb hem na de eerst 5 minuten weg gezet. toen die jonge vrouw ging praten.... '' tjah mannen moeten maar 90 uur op kantoor gaan zitten vrouwen zijn daar niet voor gemaakt. mannen vinden dat altijd leuk..... kreeg echt de kriebel. maar ik vind het niet slecht als een moeder gaat werken. ik moet ook weer vier dagen per week gaan werken omdat wij anders financieel niet uitkomen. 3 dagen in de week en een in het weekend. dan wil ik het wel zo regelen dat ik mijn kind rond 1 uur in de middag weg breng en dat me vriend hem/haar dan weer rond 6 uur ophaalt. dat zijn dan 5 uurtjes per dag. ik werk dan van 14:15 tot 23:15. ik hoop dat dat te doen is.....
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Liadan vr 26 nov 2010 - 1:06

Dat is nu weer op tv op rtl....Wat een goed onderbouwde meningen hebben die vrouwen...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: