Wat voor fiets heb jij en heb je hem ook verzekerd?
+36
Plien84
Marin
VeryCherry
dr_oupy
Slakje
Lady4
Jeanette
Katrien
mezzoforte
ilse3
Kexter
Urban Naked
June
Lady Starstruck
Siamsa
Arwyn
Japie
Atelier Madame
Bacio
Elliot
Char1
Sterre
Coco
Tania
Rovine
silly-one
loura
Linda
Reeza
Ibbeltje
M-G
Lies
SoGood
Fortissimo
M@niek
Pien
40 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Wat voor fiets heb jij en heb je hem ook verzekerd?
Bacio schreef:Klinkt alsof je nog niet zo lang in een stad woont. Ik heb al 5 fietsen versleten in de afgelopen 10 jaar (waarvan ik 1 jaar in het buitenland was). Ik maak mijn fiets vast met twee scootersloten en probeer altijd aan een paal, maar als je een mooie fiets hebt nemen ze m toch wel mee.Fortissimo schreef:Ik heb mijn fiets gevonden! Was gratis dus Een hele mooie opoefiets, die ik zelf heb opgeknapt. Hier in de stad zorg ik er altijd voor dat ik mijn fiets ergens aan vast kan maken. Dat scheelt denk ik toch een hoop, dubbele sloten.
Sinds 3 jaar een oud barrel die goed fietst en dat is echt een verademing. Geen zorgen meer over m'n fiets!
Nou, ik heb al jaaarenlang een fiets in de stad staan en die stond ook rustig een weekend op het station. Ik ben van mening dat als je hem ergens aan vast maakt, de kans minder groot is dat iemand hem meeneemt.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Een brak ding waarvan alles los zit en rond zwabbert. Ik ben er een keer flink mee gevallen met Koninginnedag. Dus hij is niet verzekerd haha. En ik fiets er inmiddels ook niet meer op. Ik fiets nu op 1 van de fietsen van mijn vriend. Overigens ook niet verzekert.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Fortissimo schreef:Bacio schreef:Klinkt alsof je nog niet zo lang in een stad woont. Ik heb al 5 fietsen versleten in de afgelopen 10 jaar (waarvan ik 1 jaar in het buitenland was). Ik maak mijn fiets vast met twee scootersloten en probeer altijd aan een paal, maar als je een mooie fiets hebt nemen ze m toch wel mee.Fortissimo schreef:Ik heb mijn fiets gevonden! Was gratis dus Een hele mooie opoefiets, die ik zelf heb opgeknapt. Hier in de stad zorg ik er altijd voor dat ik mijn fiets ergens aan vast kan maken. Dat scheelt denk ik toch een hoop, dubbele sloten.
Sinds 3 jaar een oud barrel die goed fietst en dat is echt een verademing. Geen zorgen meer over m'n fiets!
Nou, ik heb al jaaarenlang een fiets in de stad staan en die stond ook rustig een weekend op het station. Ik ben van mening dat als je hem ergens aan vast maakt, de kans minder groot is dat iemand hem meeneemt.
Ja dat is natuurlijk een feit. Als het moeilijker is om hem mee te nemen, is de kans ook minder groot dat het gebeurt, maar dat maakt de kans niet nul.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ik heb een Sparta pickup, en heb ook een verzekering voor dat ding.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Een gazelle van 10 jaar oud waar ik erg zuinig op ben!!
De eerste 3 jaar wel verzekerd nu niet meer. Op alle plekken waar ik hem echt langer neer zet zet ik hem altijd met 2 sloten vast aan een paal. Er worden hier altijd veel fietsen gestolen overal en ik hoop echt dat ze de mijne overslaan.
Zou echt balen als ie weg is. Heb al duizenden kilometers met mijn fiets afgelegd. Gisteravond/vannacht weer 20 en net weer 9. Heerlijk ff fietsen.
De eerste 3 jaar wel verzekerd nu niet meer. Op alle plekken waar ik hem echt langer neer zet zet ik hem altijd met 2 sloten vast aan een paal. Er worden hier altijd veel fietsen gestolen overal en ik hoop echt dat ze de mijne overslaan.
Zou echt balen als ie weg is. Heb al duizenden kilometers met mijn fiets afgelegd. Gisteravond/vannacht weer 20 en net weer 9. Heerlijk ff fietsen.
Kexter- Fluisteraar
- Aantal berichten : 122
Punten : 155
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb dezelfde, alleen is mijn frame helemaal wit, met een zwart zadel en zwarte handvaten. Ik heb hem afgelopen september gekocht en heb er geen verzekering op.Lies schreef:
Ik heb de Batavus Mambo 7 2013
Nee ik heb er geen verzekering op.
ilse3- Fluisteraar
- Aantal berichten : 55
Punten : 57
Registratiedatum : 21-11-10
Maar waarom geen verzekering op een nieuwe of duurdere fiets? Als ie gejat wordt dan heb je gewoon helemaal niks meer dat is toch vreselijk zonde!
Ik ben echt een goed weer fietser maar heb toch echt wel een verzekering ondanks dat deze veel in de schuur sstaat.
Ik ben echt een goed weer fietser maar heb toch echt wel een verzekering ondanks dat deze veel in de schuur sstaat.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb een oude fiets die voornamelijk staat te verstoffen in de berging (leaseauto maakt erg lui ), en gezien de geringe waarde van de fiets dan ook geen verzekering ervoor.
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Desalniettemin zou ik het wel heel erg vinden wanneer mijn fietsje gejat wordt. Maar dat is meer de emotionele waarde
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Deze heb ik. Ik heb mijn fiets wel verzekerd omdat ik in de binnenstad werk.
Katrien- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12
Mijn fiets ligt bij de stort
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Mijn vriend heeft de fiets van Katrien in het matzwart en met een zwart krat voorop. Afgelopen zomer gekocht en niet verzekerd. Begin januari heb ik de fiets mee gehad naar mijn werk en ben hem daar vergeten op slot te zetten. De fiets stond wel in een afgesloten fietsenstalling voor personeel. Na het einde van mijn dienst bleek de fiets gestolen! Flink balen en aangifte gedaan. De afgelopen tijd hebben we regelmatig op het punt gestaan om dezelfde fiets opnieuw te kopen, maar twee keer in een jaar tijd een zelfde fiets van bijna 500 euro te kopen stond ons toch een beetje tegen. Wat op de lange baan geschoven dus.
Ik heb al die tijd het gevoel gehad dat ik de fiets weer eens zou tegenkomen en heb daarom al die tijd de reservesleutel bij me gedragen. Fiets ik twee weken geleden het fietsenhok van mijn werk binnen, staat onze gestolen fiets daar gewoon weer! Ik herkende hem aan een speciale drager die we op de bagagedrager gemonteerd hadden, om een kinderzitje op te klikken. Ik kon het slot met de reservesleutel zo open klikken! Fiets meegenomen dus en de politie gebeld. Ik mocht de fiets van hun ook meenemen. Zolang er geen aangifte wordt gedaan binnen nu en drie maanden door de andere 'eigenaar' mag ik de fiets houden. Anders wordt het een bezoekje aan de rechter om te bepalen wie de rechtmatige eigenaar is. Er is tot nu toe geen aangifte gedaan dus het lijkt erop dat er gewoon iemand uit mijn ziekenhuis de fiets gestolen heeft om er daarna doodleuk op naar het werk te gaan fietsen.
Ik heb al die tijd het gevoel gehad dat ik de fiets weer eens zou tegenkomen en heb daarom al die tijd de reservesleutel bij me gedragen. Fiets ik twee weken geleden het fietsenhok van mijn werk binnen, staat onze gestolen fiets daar gewoon weer! Ik herkende hem aan een speciale drager die we op de bagagedrager gemonteerd hadden, om een kinderzitje op te klikken. Ik kon het slot met de reservesleutel zo open klikken! Fiets meegenomen dus en de politie gebeld. Ik mocht de fiets van hun ook meenemen. Zolang er geen aangifte wordt gedaan binnen nu en drie maanden door de andere 'eigenaar' mag ik de fiets houden. Anders wordt het een bezoekje aan de rechter om te bepalen wie de rechtmatige eigenaar is. Er is tot nu toe geen aangifte gedaan dus het lijkt erop dat er gewoon iemand uit mijn ziekenhuis de fiets gestolen heeft om er daarna doodleuk op naar het werk te gaan fietsen.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Lady4 schreef:Mijn vriend heeft de fiets van Katrien in het matzwart en met een zwart krat voorop. Afgelopen zomer gekocht en niet verzekerd. Begin januari heb ik de fiets mee gehad naar mijn werk en ben hem daar vergeten op slot te zetten. De fiets stond wel in een afgesloten fietsenstalling voor personeel. Na het einde van mijn dienst bleek de fiets gestolen! Flink balen en aangifte gedaan. De afgelopen tijd hebben we regelmatig op het punt gestaan om dezelfde fiets opnieuw te kopen, maar twee keer in een jaar tijd een zelfde fiets van bijna 500 euro te kopen stond ons toch een beetje tegen. Wat op de lange baan geschoven dus.
Wat asociaal!!! (en dom, logisch toch dat degene van wie de fiets was hem zou herkennen)
Katrien- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12
Hier is het de gewoonte dat fietsen worden gepikt. Ik zet hem vast met 3 fietssloten, maar hij is niet verzekerd.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Rovine schreef:Cortina Crush, nu anderhalf jaar oud.
Heb hem niet verzekerd. Kostte 150 euro voor 3 jaar. Als ik zo'n smak geld uitgeef wil ik er wel spullen voor. Bovendien staat hij voornamelijk in mijn berging, vriends berging of fietsenstalling op mijn werk. Als ik ga stappen ofzo neem ik mijn oude barrel mee.
Ik heb dezelfde fiets, en ik heb deze ook niet verzekerd, zo vaak fiets ik er niet mee, en als ik naar het station ga heb ik een hele oude opoe.
dr_oupy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb een zwarte omafiets die nog ouder is dan ik zelf ben en ik heb hem niet verzekerd.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Een heel schattig oud Engels fietsje in het bordeaux rood, met rieten mandje. Heb 'm ook echt uit Cambridge meegenomen naar Nederland en fiets er nog altijd met plezier op:
En nee, het is een oud krot, dus niet verzekerd, maar ik behandel 'm wel met liefde en extra sloten
En nee, het is een oud krot, dus niet verzekerd, maar ik behandel 'm wel met liefde en extra sloten
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
@lady4, ik zei het in het andere topic ook al, maar geen camera's in de stalling?
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Plien84 schreef:@lady4, ik zei het in het andere topic ook al, maar geen camera's in de stalling?
Nee, helaas. Daar ben ik gelijk achteraan gegaan.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Mijn vriend en ik hebben hier een heeeel oude fiets van m'n schoonmoeder staan en een Johnny Loco fiets die hij voor een prikkie van een collega heeft kunnen overnemen. Er mankeert van alles aan, maar we fietsen amper dus het is wel prima.
Bij m'n ouders heb ik nog m'n fiets staan die ik heb gekregen toen ik naar de middelbare school ging. Die wordt alleen nog gebruikt bij mooi weer tochtjes als ik bij m'n ouders ben.
Ze zijn geen van alles verzekerd.
Bij m'n ouders heb ik nog m'n fiets staan die ik heb gekregen toen ik naar de middelbare school ging. Die wordt alleen nog gebruikt bij mooi weer tochtjes als ik bij m'n ouders ben.
Ze zijn geen van alles verzekerd.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
M@niek schreef:Maar waarom geen verzekering op een nieuwe of duurdere fiets? Als ie gejat wordt dan heb je gewoon helemaal niks meer dat is toch vreselijk zonde!
Maar als je een verzekering afsluit en hij wordt niet gejat ben ik 150 euro kwijt. En als hij dan na 3 jaar en één dag gejat wordt ben ik 150 euro kwijt en heb ik geen fiets meer. Ik vind niet dat je iets moet verzekeren als je de schade zelf kunt dragen.
Als ik een groter risico heb dat hij gejat wordt pak ik gewoon mijn oude stationsfietsje. Bijvoorbeeld als ik ga stappen of met de trein ga. Maar dat komt maar een paar keer per jaar voor.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Rovine schreef:M@niek schreef:Maar waarom geen verzekering op een nieuwe of duurdere fiets? Als ie gejat wordt dan heb je gewoon helemaal niks meer dat is toch vreselijk zonde!
Maar als je een verzekering afsluit en hij wordt niet gejat ben ik 150 euro kwijt. En als hij dan na 3 jaar en één dag gejat wordt ben ik 150 euro kwijt en heb ik geen fiets meer. Ik vind niet dat je iets moet verzekeren als je de schade zelf kunt dragen.
Als ik een groter risico heb dat hij gejat wordt pak ik gewoon mijn oude stationsfietsje. Bijvoorbeeld als ik ga stappen of met de trein ga. Maar dat komt maar een paar keer per jaar voor.
Ja maar als hij in die 3 wordt gejat heb je ook geen fiets meer! En een gemiddelde goede fiets (merk) ligt toch rond de 800 a 900 euro doodzonde als je dat dus kwijt bent. Mijn fiets is 2000 euro no way dat ik die onverzekerd gebruik, ik ben ook verzekerd tegen schade.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Ik heb een 2ehands Sparta. Deze is niet verzekerd omdat hij thuis in de kelder kan staan en ik gebruik een dubbel slot.
Daarbij is een verzekering heel duur omdat ik in een grote stad woon, dus voor het geld van de verzekering zou ik al bijna een andere fiets kunnen kopen.
Daarbij is een verzekering heel duur omdat ik in een grote stad woon, dus voor het geld van de verzekering zou ik al bijna een andere fiets kunnen kopen.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb al jaren een batavus en heb hem niet verzekerd. Nu wil ik eind van het jaar een mama fiets kopen en ga er eens over nadenken of ik dan wel een verzekering wil of niet.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik heb een transportfiets, deze vorig jaar voor mijn verjaardag gekregen. Heb hem niet laten verzekeren.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat voor fiets heb jij?
» Bang voor de fiets
» Nieuwe fiets na 6 maanden inruilen voor andere, raar?
» Welke buggy voor op de fiets?
» n.a.v. bij wie hebben jullie je auto verzekerd?!
» Bang voor de fiets
» Nieuwe fiets na 6 maanden inruilen voor andere, raar?
» Welke buggy voor op de fiets?
» n.a.v. bij wie hebben jullie je auto verzekerd?!
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: