Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

winter 2012/2013 mama's!

+30
Maudy
tweeling
Snoes
Flip Fluitketel
Happydobby
Jelin
NoName88
Juutjepetuutje
Ella
Highway
Flower_L
Pinkel
kwak
Paper Crown
Bimbam
Puggle
Filoria
Caroow
Dora
Lejow
joyce0606
LDJ
Amber-
slaatje
Roos
Dikkie Dik
bolus26
Mama Titty
Printje
Limburg85
34 plaatsers

Pagina 24 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

winter 2012/2013 mama's! - Pagina 24 Empty Re: winter 2012/2013 mama's!

Bericht  Flip Fluitketel ma 25 maa 2013 - 4:45

Ik ben er ook nog.... Drukke week gehad en mijn man is ook al anderhalve week ziek en de oudste is ook niet helemaal in orde. Alles komt dus grotendeels op mij neer. Verder gaat alles goed hier. M. Slaapt sinds verleden week een heel stuk door s'nachts. Laatste voeding krijgt ze rond 23.30 en dan komt ze meestal rond 5.30-6.30 en slaapt ze daarna nog een paar uurtjes.
Vandaag naar CB geweest voor de 1e prikjes en daar reageerde ze tot nu goed op. Het was even huilen bij de prikken zetten, maar daarna lag ze alweer te glimlachen naar de vpk. Ze weegt nu 4600gr en is 57,5cm lang.

Highway fijn dat je geen last van stuwing heb gehad bij het stoppen van de bv. Hopelijk zit er gauw een ritme in bij jullie mbt het geven van de Fv. En bij twijfel gewoon de huisarts of CB bellen voor advies.

Snoes hopelijk valt het allemaal mee met je opa!

Pinkel volgens mij mogen ze na de 1e prikjes of rond de 12 wkn zwemmen. Wij hebben idd z'on speciale zwemband voor baby's. En doen een speciale zwemluier om met een zwembroeken of badpakje.

Jeetje gefeliciteerd met je nieuwe functie!

Ella hoe gaat het bij jou ondertussen met afbouwen van de Bv? Al volledig overgestapt op Fv?.

Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  tweeling ma 25 maa 2013 - 4:47

Snoes: ja het gaat echt zo snel!! Ze veranderd ook echt, het kleine is er al helemaal af. Sterkte met je opa!
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Pinkel ma 25 maa 2013 - 5:00

@ Tweeling: Wat hebben wij een leuke en goede smaak qua pyjama's voor onze meiden hé?! Wink Ik ben benieuwd of die hier ook gaat uitlubberen als ik hem gewassen heb. Welke maat draagt jullie meisje nu? L. zit nog in maatje 56, maar is ook net 3 maandjes oud natuurlijk! (Als je leuke kleertjes in de aanbieding heb, hou ik me aanbevolen!)

@ Snoes: Ach wat sneu voor je Opa!! Ik hoop dat alles toch nog een beetje meevalt!

@ Highway: Wij zijn van Frisio overgestapt op Kruidvat eigen merk voeding, en daar doet ons meisje het prima op, en vind ze veel lekkerder. Ik denk dat S. nu meer boert omdat ze moet wennen om uit een fles te drinken, hier kan je meer lucht mee zuigen dan met BV. (al heb ik de ballen verstand van BV, maar het klinkt wel logisch).

@ Dikkie Dik: Hoe is het met jou en je kleine spruit?? En als je vragen heb: stel ze gerust!!

@ Flip Fluitketel: Wat een lieverdje is M dan zeg! Toen L haar eerste prikken kreeg en de vpk stak haar hoofd boven ons meisje, zette ze weer een keel op, en keek heel boos naar haar! winter 2012/2013 mama's! - Pagina 24 253468018 Of mijn meisje is gewoon een kleine kattekop! Oh dat is goed om te weten dat we al naar het zwembad mogen!! (helemaal met dat koude rotweer hier) Ga ik zaterdag eerst maar eens even opzoek naar zo'n zwemband en een leuk badpakje!
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  tweeling ma 25 maa 2013 - 5:04

Pinkel: ze zit nu in 68, ik heb al een paar dozen vol leuke kleertjes maar ik denk dat ik alles ga bewaren voor een eventueel zusje ;-) Verslavend he al die leuke spulletjes! De prenatal heeft wel de leukste pyjama's vind ik, ook leuke slaapzakken Very Happy
Jeetje jij bent al weer 3 maanden mama, de tijd vliegt echt he!
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Bericht  Printje ma 25 maa 2013 - 5:16

Ik durf juist nog niet met haar te gaan zwemmen ivm dat het slecht is voor oren en longen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Maudy ma 25 maa 2013 - 5:20

Pinkel, ik breek even in maar wij hadden een zwemluier van Happynappy. Ze zijn niet de mooiste (vind ik) maar wel super fijn. Ze hoeven geen extra luier aan en werkt echt heel goed. In de V&A pijler bied ik er 1 aan. Slechts 1 weekendje gebruikt.
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Bericht  Pinkel ma 25 maa 2013 - 6:54

tweeling schreef:Pinkel: ze zit nu in 68, ik heb al een paar dozen vol leuke kleertjes maar ik denk dat ik alles ga bewaren voor een eventueel zusje ;-) Verslavend he al die leuke spulletjes! De prenatal heeft wel de leukste pyjama's vind ik, ook leuke slaapzakken Very Happy
Jeetje jij bent al weer 3 maanden mama, de tijd vliegt echt he!

Ja de Prenatal heeft zeker de leukste pyjama's (ook de duurste winter 2012/2013 mama's! - Pagina 24 1578173417) Tot welke leeftijd heeft jouw meisje in maat 56 gezeten? Ja 3 maanden alweer, gaat echt zo onwijs hard de tijd!! Helemaal nu ze ook wat meer wakker is op de dag!

@ Ypie: Ik zal zo eens even kijken in je topic! Ben je nieuw of een oude bekende? Ik heb naamsveranderingen geloof ik pas door als ze aan de 3de naam bezig zijn geloof ik. winter 2012/2013 mama's! - Pagina 24 253468018

@ Printje: Hoezo slecht voor de oren en de longen? Ik snap dat ze het water in het zwembad niet moet drinken natuurlijk. Maar hebben jou kids ook last van hun oortjes onder de douche of als ze in bad gaan?
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Bericht  Juutjepetuutje ma 25 maa 2013 - 7:38

hey meiden!
eindelijk weer even tijd om te reageren!

pinkel, lekker geshopt! leuke kleertjes hoor!

snoes, wat fijn dat de controle bij de chirurg goed was!
wij hebben een druk mannetje, is constant aan het trappelen met zijn voetjes en zwaaien met zijn armpjes.
wat leuk dat hij lekker kan spelen met de babygym
en wat sneu voor je opa! hopelijk valt het mee voor hem en knapt hij snel op

Ella, wat fijn dat hij lekker in zijn bedje slaapt!

No name, leuk dat jullie gezwommen hebben!
vandaag dus weer aan het werk geweest? hoe beviel het?

Jetje, gefeliciteerd met je nieuwe functie! wat fijn voor je!

flip fluitketel, lekkere ziekenboeg bij jullie.. vervelend!
wat fijn dat M. zo lekker door slaapt!

zwemmen, we zouden het weekend gaan zwemmen met N. maar het water was erg koud en had niet het idee dat hij dat leuk ging vinden. ik wil misschien met hem op babyzwemmen gaan, maar dat is hier pas vanaf 16 weken. een dorp verderop is het wel vanaf 12 weken maar dat zijn ongunstige tijden dus ik wacht nog wel een paar weken.

ritme, hebben we hier niet winter 2012/2013 mama's! - Pagina 24 1578173417 hij begint gelukkig wel steeds wat langer te slapen maar kan nog niet duidelijk zeggen van hij slaap van zo tot zo laat.

we zijn het weekend naar de huttenheugte geweest, in Drenthe. was erg leuk. maar wat was het koud!! ik had bedacht dat we heerlijk konden wandelen, naar de kinderboerderij en zo maar het was met die wind er bij echt te koud. we zaten ook super ver van alles vandaan dus eigenlijk ging een van ons om en om met T. op pad (zwemmen vooral) en de ander bleef met N. in het huisje. dat was wel een beetje jammer. maar het was lekker om er even tussen uit te zijn met zn viertjes.

de bv is nu bijna afgebouwd, ik geef nog een voeding 's avonds rond een uur of 8. gister had ik nog aardige stuwing maar vandaag voelen mn borsten al aardig slap, dus ik denk zo maar dat dit een van de laatste voedingen is.
N. krijgt flesjes van 150+5 maar laat vaak 20 cc staan, soms redt hij het wel 4 uur er tussen, maar soms ook niet, vandaag leek hij echt onverzadigbaar en heeft hij elke 3 uur wel een flesje gehad. uiteindelijk zou hij dan te veel krijgen dus er moet wel wat af.
hoe gingen jullie naar een voeding minder? dat is wel even wennen allemaal hoor!
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693

Bericht  Printje ma 25 maa 2013 - 7:56

Ivm het chloor etc in het water, ik ben met R ook pas na 6 mnd naar een zwembad gegaan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ella ma 25 maa 2013 - 8:02

Pinkel: succes morgen in het zkh.

Snoes: he wat vervelend van je opa. Is er al meer duidelijk.

Ff: wat fijn dat m aardig doorslaapt: ik was voor mijn zoon al helemaal overgestapt op de fv. En kolfde nog om.af te bouwen. Kolf nu nog 1x per dag. Hoop snel klaar te zijn.

Juutje: leuk dat jullie weg zijn gegaan. Jammer dat het zo koud was he.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Flower_L ma 25 maa 2013 - 9:41

NoName, Waren de eitjes lekker winter 2012/2013 mama's! - Pagina 24 561177 (zag op FB) Fijne eerste werkdag gehad? Vast alleen maar zitten bijpraten.
FF, de ziekenboeg dus. Fijn dat ze iig een ruk doorslaapt. Kom je zelf ook meer aan je rust toe.
Highway, fijn dat het beter lijkt te gaan met slapen overdag. Kan me voorstellen dat je en je rust nodig hebt, maar ook dat je het naar vindt dat zij niet kan rusten....
Snoes, is er al meer bekend over je opa?
Juutje, Leuk Huttenheugte, zijn wij laatst ook een midweek geweest! Vond het zwembad erg leuk, en zijn een dag bij Plopsa geweest. Jammer dat jullie zo ver van alles zaten. Wij zaten dicht bij de receptie, was wel fijn.
Pinkel, leuke kleertjes hoor! En eerste keer pyjama aan is schattig he winter 2012/2013 mama's! - Pagina 24 561177
Jetje, jeuhj! Fijn dat je die functie hebt gekregen.
@ Zwemmen: J is al wel in het zwembad geweest in CP..maar heeft nog niet gezwommen. Om zelfde redenen als Printje. Zwemmen deden we met L pas vanaf 6 mnd, en zullen we met J ook gaan doen. ALs...dan trekken we hem een zwemluier aan en zwembroekje...dat laatste meer voor de sier winter 2012/2013 mama's! - Pagina 24 561177
Hier geen nieuws. J is echt een heerlijk vrolijk en makkelijk ventje...slaapt overdag prima...Leggen hem wakker in bedje, en hij valt binnen paar minuten in slaap. We doen niet aan knuffels, boxmobiel of liedje zingen, dus ideaal. 's nachts na de fles van 22.30 tot 06.30-07.00 omdat wij dan ook opstaan. Anders had hij wel langer geslapen volgens mij. Wel heeft hij volgens mij spruw...even in de gaten houden. En hij is verkouden winter 2012/2013 mama's! - Pagina 24 1371890812 maar daar merk je op wat gesnuif niets van.
Vandaag was het papadag, en morgen mamadag. Wel jammer dat het zo koud is, zo loop ik niet snel blokje om met J in de bak / drager.
Oja, de haaruitval is begonnen bij mij, en J krijgt hormoonpukkeltjes in het gezicht. Had L ook rond deze tijd.
grrr. ik typ enters en die verdwijnen gewoon als ik post plaats Evil or Very Mad
Fijne avond!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Maudy di 26 maa 2013 - 4:53

Pinkel, ik had hiervoor inderdaad een andere naam.
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Bericht  Snoes di 26 maa 2013 - 8:23

Ypie schreef:Pinkel, ik had hiervoor inderdaad een andere naam.
Jij schreef toen toch mee in het najaar topic, niet?

Straks of morgen reageer ik even uitgebreider!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Highway di 26 maa 2013 - 8:47

Nou vandaag hier grote schrik, ik deed S vanochtend in bad en ineens liep ze rood aan en ging ze overstrekken. Ik dacht dat ze weer een flinke boeraanval kreeg maar ze begon heel raar te kijken en te schuimbekken.. Meteen uit het badje gehaald en ze kwam al vrij vlot weer bij en was daarna spierwit. Bij de huisarts later bleek dat het hoogstwaarschijnlijk een flinke stuip was, waarschijnlijk door ' overvoeding' ze is bijna 500 gr aangekomen in 1 week! Dus de 7x120+4 is echt teveel voor haar (ondanks dat ze het makkelijk drinkt en vaak zelfs eerder nog voor voeding komt) We gaan nu p/o huisarts 7x120+3,5 geven om haar een beetje te foppen. Zo heeft ze wel 7 flesjes maar qua nutrilon bijna 1 flesje minder.
Verder is ze goed nagekeken en maakt de huisarts zich verder geen zorgen dus dat is wel fijn om te horen. Maar de schrik zit er goed in!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Pinkel di 26 maa 2013 - 9:21

Jeetje Highway, kan me voorstellen dat je je kapot geschrokken bent!! Gelukkig gaat alles weer goed met jullie kleine meisje!

Eind van de ochtend zijn L en ik naar het ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken en urine in te leveren. Daar krijg ik volgende week de uitslagen van. Ook nog even langs de dialyseafdeling geweest, moest natuurlijk even showen met ons kleine meisje!! Daar even gekletst en toen weer lekker naar huis.
Vanmiddag lekker lui liggen lezen en geslapen. Ondertussen staat voetbal voor mijn man aan, en kijk ik met een half oog er ook naar!
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Bericht  Highway di 26 maa 2013 - 9:38

klinkt als een fijne dag Pinkel, we hebben onze avond in ieder geval hetzelfde ingedeeld! Mijn man op de bank met voetbal en ik achter de computer, heerlijk!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Bericht  NoName88 di 26 maa 2013 - 9:46

Jetje, wat fijn dat je de functie hebt gekregen waar je op gehoopt had!

Pinkel, hoe was het in 't zh? K had een zwempamper en een zwembroekje aan.

Snoes, hoe is het met je opa?

Highway, hoe is het bij jullie? Gaat het inmiddels beter met de voeding en het slapen?

FF, bij jullie beginnen de nachten er ook op te lijken smile

Juutje, jammer dat het slecht weer was tijdens jullie weekendje weg! Fijn dat het afbouwen van de bv goed gaat.

Flower, ik heb vanmiddag voor 't eerst van de eitjes gensoept! Ik wilde hem niet openmaken vind het nog zo leuk staan. Nu heb ik hem aan de achterkant losgepeuterd, kan ik er toch stiekem al van eten Wink
Hoe was je mamadag? Hier ook haaruitval Cry

Jeetje, Highway, ik zou me ook rot schrikken! Wat eng zeg! Gelukkig valt het uiteindelijk allemaal ‘mee’.

Ik zit weer volop in het normale leven Wink Gisterochtend was eigenlijk zo voorbij. K had zich ook netjes gedragen op het KDV. Hij wilde nu wel in het ledikantje slapen. (Vorige keer alleen in de wagen.)
Vandaag een hele dag gewerkt. Vanmiddag toen ik thuis kwam was ik helemaal kapot. Twee dagen om 6.20 u naast m’n bed, druk geweest en gefietst (wat ik ook niet meer gewend ben) door die ijzige kou, en dan ook nog eens ongesteld! Maar goed, ff lekker gedoucht en nu gaat het wel weer. Morgen de hele dag een bijeenkomst en dan alweer een lang weekend :cheering:
Vandaag heeft m’n moeder opgepast, maar dat was geloof ik iets minder gegaan. Ik heb dr zelf niet meer gesproken, want m’n man heeft K opgehaald, maar ik geloof dat hij aaridg wat gehuild had. Als ik heel eerlijk ben vind ik het toch nog wel een beetje moeilijk om hem zo’n hele dag weg te brengen. En dan morgen nog een keer… Maar vooruit, daarna is hij weer een paar dagen lekker bij me!
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Bericht  Highway di 26 maa 2013 - 10:34

Wat heerlijk dat je zo'n lang weekend in het verschiet hebt Noname! Lijkt me wle rot om je kindje de hele dag weg te brengen, ik kijk er nu al tegenop om hetzelfde te moeten gaan doen.
Voeden gaat hier dus wel goed.. iets te goed maar slapen gaat nog steeds niet heel veel beter. 's nachts blijft het wel goed gaan maar overdag is het gewoon incidenteel. ik heb me er nu maar bij neergelegd. Wie weet veranderd het de komende tijd nog.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Bericht  Ella wo 27 maa 2013 - 2:06

Highway; jeetje dat was schrikken zeg. Hoe gaat het nu? En met de voeding.

Nav het berichtje van noname over het werken en de kleine wegbrengen. Zien jullie er tegenop? Of hebben jullie er juist zin in om weer te gaan werken?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Paper Crown wo 27 maa 2013 - 2:43

Highway schreef:Nou vandaag hier grote schrik, ik deed S vanochtend in bad en ineens liep ze rood aan en ging ze overstrekken. Ik dacht dat ze weer een flinke boeraanval kreeg maar ze begon heel raar te kijken en te schuimbekken.. Meteen uit het badje gehaald en ze kwam al vrij vlot weer bij en was daarna spierwit. Bij de huisarts later bleek dat het hoogstwaarschijnlijk een flinke stuip was, waarschijnlijk door ' overvoeding' ze is bijna 500 gr aangekomen in 1 week! Dus de 7x120+4 is echt teveel voor haar (ondanks dat ze het makkelijk drinkt en vaak zelfs eerder nog voor voeding komt) We gaan nu p/o huisarts 7x120+3,5 geven om haar een beetje te foppen. Zo heeft ze wel 7 flesjes maar qua nutrilon bijna 1 flesje minder.
Verder is ze goed nagekeken en maakt de huisarts zich verder geen zorgen dus dat is wel fijn om te horen. Maar de schrik zit er goed in!
NOOIT halve schepjes. Dan kan je beter 150cc water met 4 scheppen doen.

Verder is Julian in 1 week tijd meer dan 700gr aangekomen en mijn kind heeft nooit zoiets gehad. Meestal spugen ze gewoon wat te veel is maar rood aanlopen en schuimbekken.. nee nooit.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Juutjepetuutje wo 27 maa 2013 - 2:45

Jeetje highway wat schrikken!!

Ella, ik heb opzich wel zin om weer te gaan werken. Even de boel de boel laten, even meer zijn dan alleen mama en weer even andere contacten. Wij werken allebei onregelmatig dus we hebben niet veel oppas nodig, zsl incidenteel zijn en vaak maar een paar uurtjes dat scheelt misschien ook wel. Ik zie wel op tegen het plannen, om alles organisatorisch rond te krijgen. Voorheen gebeurde het heel soms wel eens dat ik T. Even een half uurtje mee nam naar mn werk en dan haalde mijn man hem daar weer op, dat gaat nu niet meer. Juist omdat we geen vaste dagen hebbn maakt dat het ook wel weer een heel geregel
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693

Bericht  Paper Crown wo 27 maa 2013 - 2:46

Highway schreef:Wat heerlijk dat je zo'n lang weekend in het verschiet hebt Noname! Lijkt me wle rot om je kindje de hele dag weg te brengen, ik kijk er nu al tegenop om hetzelfde te moeten gaan doen.
Voeden gaat hier dus wel goed.. iets te goed maar slapen gaat nog steeds niet heel veel beter. 's nachts blijft het wel goed gaan maar overdag is het gewoon incidenteel. ik heb me er nu maar bij neergelegd. Wie weet veranderd het de komende tijd nog.

Dat zal gauw beter gaan, echt. Julian sliep overdag ook bijna niet. Maar wakkere baby's zijn slimme baby's zei de consultatiearts tegen mij.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  tweeling wo 27 maa 2013 - 4:16

Paper Crown schreef:
Highway schreef:Wat heerlijk dat je zo'n lang weekend in het verschiet hebt Noname! Lijkt me wle rot om je kindje de hele dag weg te brengen, ik kijk er nu al tegenop om hetzelfde te moeten gaan doen.

Dat zal gauw beter gaan, echt. Julian sliep overdag ook bijna niet. Maar wakkere baby's zijn slimme baby's zei de consultatiearts tegen mij.
Nou dan heb ik vast een hele domme baby LaughingLaughingLaughing
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Bericht  Paper Crown wo 27 maa 2013 - 4:18

tweeling schreef:
Paper Crown schreef:

Nou dan heb ik vast een hele domme baby LaughingLaughingLaughing

winter 2012/2013 mama's! - Pagina 24 281626781Nee joh, jij hebt gewoon geluk.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje wo 27 maa 2013 - 4:44

Hahaha ik wilde ook zeggen geen wonder dat ik zulke slimme kinderen heb :cheering:
Alleen dan weer jammer dat het net door het cb gezegd wordt...

Zijn al die slapeloze nachten toch niet voor niets ( grapje dus hè voor ik weer gemopper krijg)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 24 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: