Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is er een BV dip rond de 5 maanden?

Ga naar beneden

Is er een BV dip rond de 5 maanden? Empty Is er een BV dip rond de 5 maanden?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 6:26

Het is hier drama. En aan de kant waar ik borstontsteking had is het helemaal niks meer. Heb na 5 uur maar 90cc aan die kant. Borstvoedingsthee drink ik de hele dag, maar lijkt niets te doen.

Is dit gewoon weer een dip? Of heeft mijn lijf besloten dat het 'klaar' is?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Is er een BV dip rond de 5 maanden? Empty Re: Is er een BV dip rond de 5 maanden?

Bericht  Linda za 24 dec 2011 - 6:35

Een dip kan altijd voorkomen, ziek, druk, stress, menstruatie e.d.
Je geeft ook kv toch? Daar kan het ook mee te maken hebben.
Een lijf zal trouwens niet zomaar beslissen dat het over is.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Is er een BV dip rond de 5 maanden? Empty Re: Is er een BV dip rond de 5 maanden?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 6:37

Ik geef ook KV als ik te kort kom, maar dan kolf ik wel op de gewone tijden. Live voeden doe ik nooit, dus die KV merkt mijn lijf niet Wink

Gast
Gast

Bericht  Linda za 24 dec 2011 - 6:41

Ik snap je even niet, geloof ik.
Maakt niet uit of je live voedt of kolft als je er ook kv bij geeft.

Btw sorry voor de korte antwoorden, zit te internetten op mn telefoon.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 6:55

Ik ontkom niet aan KV, ik kom gewoon net te kort (heb meer als 2 liter per dag nodig).
Ik kolf op vaste tijden per dag, ook als ik KV geef, dan spaar ik dat weer op voor de volgende voeding. Dus het is niet zo dat ik een voeding 'oversla' met kolven en vervang door KV, dacht dat je dat bedoelde.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 6:58

Ik snap even niet wat KV kwaad kan wat betreft je lichaam en de BV..

Gast
Gast

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 7:15

smikkel, normaal gesproken zou kuntvoeding kunnen zorgen voor een dip, omdat er op dat moment geen borstvoeding wordt gedronken. Als er geen borstvoeding wordt gedronken, maken je hersenen een seintje aan dat je borsten minder borstvoeding moeten maken, waardoor de productie af gaat nemen. Maar aangezien stofzuiger altijd op dezelfde tijden kolft heeft de kunstvoeding geen invloed op de dip die ze nu heeft.

Is je borstontsteking al voorbij, of zit die er nog?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 7:16

Rejoy, ik heb geen pijn neer, geen rode plek oid en geen koorts meer. En mijn kuur is op, dus daar zal het niet meer aan liggen denk ik.

Ik kolf overigens snachts niet meer, zou het daardoor zo ver terug kunnen lopen? Of meer als nasleep van de borstonsteking?

Gast
Gast

Bericht  Linda za 24 dec 2011 - 7:21

Opzich zou de dip alsnog door de kv kunnen komen.
Normaliter gaat een kindje bij een dip of regelperiode meer om voeding vragen. Hierdoor ga je weer meer melk of een andere samenstelling aan maken. En zo wordt het door het vraag en aanbod systeem geregeld.
Als je kloft heb je dat dus minder. En als je altijd op vaste tijden kolft kan je lichaam ook niet meer of een andere samenstelling aan maken. Met een dip als gevolg.

Maar het kan, zoals ik al zei, ook door andere dingen komen.

Dat je geen voeding overslaat is inderdaad verstandig. Bij de meeste vrouwen is productie pas rond de 9 maanden stabiel. Dwz dat ze dan pas voedingen (kolven) kunnen overslaan zonder een dip of stuwing tot gevolg. Bij de één kan dat eerder zijn, bij de ander pas later. Bij mij was het pas rond een jaar stabiel. Daarvoor had ik echt nog heel snel stuwing als er een te lange tijd tussen zat.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 7:22

sinds wanneer kolf je 's nachts niet meer dan? Misschien een combinatie van beide, geen groeiende vraag en net een BO gehad? Er is nu geen kindje dat vaker aangelegd wordt om de productie weer omhoog te helpen, misschien een idee om tijdelijk weer vaker te gaan kolven?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 7:31

Rejoy. schreef:sinds wanneer kolf je 's nachts niet meer dan? Misschien een combinatie van beide, geen groeiende vraag en net een BO gehad? Er is nu geen kindje dat vaker aangelegd wordt om de productie weer omhoog te helpen, misschien een idee om tijdelijk weer vaker te gaan kolven?
Sinds de opname. Ze krijgen geen nachtvoeding meer, dus geniet van de uurtjes die ik kan slapen. Wel paar keer speentje, maar dan slaap ik snel weer verder.

Het is nu kerstvakantie, mijn man is thuis, dus na de kerstdagen maar even flink veel kolven.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 13:30

Van amoxicilline (en dat heb je vast gehad tegen de borstontsteking) loopt de borstvoeding helaas meestal drastisch terug. Bij mij halveerde het er toendertijd zelfs bijna van, ik heb het weer op kunnen krikken door kolven, kolven en nog meer kolven.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 20:55

Twellie schreef:Van amoxicilline (en dat heb je vast gehad tegen de borstontsteking) loopt de borstvoeding helaas meestal drastisch terug. Bij mij halveerde het er toendertijd zelfs bijna van, ik heb het weer op kunnen krikken door kolven, kolven en nog meer kolven.
klopt!

Maar euh... Waar is je bevallingstopic?
Gefeliciteerd met je dochter! hug hoe is het met mama en de kleine prinses?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: