Vanaf welke leeftijd knuffel verbieden?
+36
Sylvana
Annie24
Lejow
CCC
Caroow
Sea of Trees
LDJ
Flip Fluitketel
Pompoen
Bolleke
Annemie
Jade
marjoleinnn
Ella
Supertalentje
Snoes
Pommes
Charles
Shopaholic
Filoria
Slakje
Lonely Goatherd
Luce
maiadebij
Parel
Jezzie
Sun88
Tamagotchi
Happydobby
Dora
Viva
Darius
Liadan
Tania
Clapperdie
strawberry
40 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Vanaf welke leeftijd knuffel verbieden?
strawberry schreef:Supertalentje bedankt voor het mee denken. Die fiets die wil ik haar sowieso met alle liefde geven als ze hem van haar vader niet krijgt omdat ze nog knuffelt en duimt. Dat heb ik haar ook gezegd dat ze zich daar geen zorgen om moet maken omdat ze die fiets echt wel krijgt. Ze was zo verdrietig dat ik haar heb gezegd dat ze anders die fiets wel van ons krijgt.
Ja, dat zag ik en ook dat ze overdag niet duimt. Hem zeggen dat ze gewoon met knuffel slaapt is geen optie, zijn huis, zijn regels. Wellicht dat als je een compromis sluit dat ie dan wel 'meewerkt' omdat er voor hem ook iets in zit.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik slaap nog steeds met knuffel, en al slaapt mijn zoon met een knuffel tot zijn 80ste, het zou mij niks uitmaken.
Vind het echt vreemd dat die vent zich daar zo druk om maakt.
Vind het echt vreemd dat die vent zich daar zo druk om maakt.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Even buiten de discussie van de knuffel om, ik heb van dichtbij gezien hoe moeilijk het is om je kinderen opgevoed zien te worden door de andere ouder terwijl je het zelf eigenlijk totaal anders zou willen doen. Het lastige is, dat zolang je kind bij die andere ouder woont je daar uiteindelijk gewoon vrij weinig aan kunt doen. Je kunt inspelen op zijn gevoel voor rede, aangeven dat je het er niet mee eens bent. Maar uiteindelijk neemt hij zijn beslissingen net zoals jij die neemt in jouw huis met betrekking tot je dochter. Bij mijn mans ex was het ook nog zo dat ze best voor rede vatbaar was, maar toch zijn zijn kinderen op een manier opgevoed waar mijn man erg veel verdriet van heeft.
Ik vind het nogal makkelijk van iedereen hier dat Strawberry maar assertiever moet worden, ik weet dat het niet zo werkt. Je staat helaas behoorlijk machteloos als zijlijnouder.
Wij zagen ook dingen ontzettend fout gaan, de oudste die enorme faalangst ontwikkelde doordat hij het in de ogen van zijn moeder nooit goed deed. De jongste die enorm opstandig werd door diezelfde houding van zijn moeder. En ook op sociaal gebied hebben zijn kinderen nooit geleerd hoe het is om er voor een ander te zijn, uit liefde, uit aardigheid of uit menslievendheid. Wij stonden erbij en keken en naar. Mijn man heeft geprobeerd als ze bij ons waren er tegenin op te voeden, ze die dingen wél te leren, maar dat was naderhand vaak al heel snel weer uit hun systeem. Mijn man heeft geprobeerd met haar te praten, haar te laten inzien wat ze deed, geprobeerd de kinderen het uit te leggen toen ze ouder waren. Maar het had allemaal geen enkele zin. En het is ook niet altijd de oplossing om te zeggen: "Nou dan moeten ze maar bij de andere ouder gaan wonen", want kinderen houden van allebei en rechtzaken en geruzie om waar het kind woont leveren ook een hoop ellende en narigheid op. En ook door tegen allerlei opvoedmechanieken in te gaan, hoezeer ze je tegen staan, creëer je spanningen die voor het kind niet goed zijn.
Kortom, ik ben bang dat dit zo'n geval is van; met je handen in het haar zitten en machteloos staan. Je kunt niet veel meer doen dan je dochter bieden wat JIJ haar te bieden hebt, haar die veilige thuishaven geven. Je kunt je ex vertellen wat jij er van vind, maar ik zou er niet tussen gaan zitten, ik zou niet je ex afvallen waar je dochter bij is, ook al is hij nog zo'n grote hork en ben je het er nog zo niet mee eens!
Ik snap dat je haar die fiets wil geven en zou dat misschien ook wel doen, maar je gaat nu wel tussen je ex en je dochter in staan, je geeft je dochter daarmee óók het gevoel dat papa niet lief is, dat papa een hork is, maar dat is wel waar ze woont, waar ze zich prettig en veilig moet voelen! Daar zou ik wel mee oppassen want het kan een averechts effect hebben voor je dochter.
Ik vind het nogal makkelijk van iedereen hier dat Strawberry maar assertiever moet worden, ik weet dat het niet zo werkt. Je staat helaas behoorlijk machteloos als zijlijnouder.
Wij zagen ook dingen ontzettend fout gaan, de oudste die enorme faalangst ontwikkelde doordat hij het in de ogen van zijn moeder nooit goed deed. De jongste die enorm opstandig werd door diezelfde houding van zijn moeder. En ook op sociaal gebied hebben zijn kinderen nooit geleerd hoe het is om er voor een ander te zijn, uit liefde, uit aardigheid of uit menslievendheid. Wij stonden erbij en keken en naar. Mijn man heeft geprobeerd als ze bij ons waren er tegenin op te voeden, ze die dingen wél te leren, maar dat was naderhand vaak al heel snel weer uit hun systeem. Mijn man heeft geprobeerd met haar te praten, haar te laten inzien wat ze deed, geprobeerd de kinderen het uit te leggen toen ze ouder waren. Maar het had allemaal geen enkele zin. En het is ook niet altijd de oplossing om te zeggen: "Nou dan moeten ze maar bij de andere ouder gaan wonen", want kinderen houden van allebei en rechtzaken en geruzie om waar het kind woont leveren ook een hoop ellende en narigheid op. En ook door tegen allerlei opvoedmechanieken in te gaan, hoezeer ze je tegen staan, creëer je spanningen die voor het kind niet goed zijn.
Kortom, ik ben bang dat dit zo'n geval is van; met je handen in het haar zitten en machteloos staan. Je kunt niet veel meer doen dan je dochter bieden wat JIJ haar te bieden hebt, haar die veilige thuishaven geven. Je kunt je ex vertellen wat jij er van vind, maar ik zou er niet tussen gaan zitten, ik zou niet je ex afvallen waar je dochter bij is, ook al is hij nog zo'n grote hork en ben je het er nog zo niet mee eens!
Ik snap dat je haar die fiets wil geven en zou dat misschien ook wel doen, maar je gaat nu wel tussen je ex en je dochter in staan, je geeft je dochter daarmee óók het gevoel dat papa niet lief is, dat papa een hork is, maar dat is wel waar ze woont, waar ze zich prettig en veilig moet voelen! Daar zou ik wel mee oppassen want het kan een averechts effect hebben voor je dochter.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Tnx pompoen voor je uitgebreide reactie.
Ik zou hem ook nooit afvallen waar zij bij is net zoals we evt discussies niet voeren waar zij bij is. Maar dit vond ik zo zielig dat ik haar heb gezegd dat ze zich om die fiets geen zorgen hoeft te maken. Ik wacht sowieso af tot haar verjaardag over 3 weken. Als ze hem dan niet gekregen heeft dan krijgt ze hem van ons.
Kijk ging het nou om een playmobile huis of iets anders van speelgoed waar hij haar mee probeert te paaien dan zou ik haar dat niet geven maar ik vind een fiets wel iets essenstieels. Ze heeft nu een fiets die 2 of 3 inches te klein is en met lekke banden.
Ik zou hem ook nooit afvallen waar zij bij is net zoals we evt discussies niet voeren waar zij bij is. Maar dit vond ik zo zielig dat ik haar heb gezegd dat ze zich om die fiets geen zorgen hoeft te maken. Ik wacht sowieso af tot haar verjaardag over 3 weken. Als ze hem dan niet gekregen heeft dan krijgt ze hem van ons.
Kijk ging het nou om een playmobile huis of iets anders van speelgoed waar hij haar mee probeert te paaien dan zou ik haar dat niet geven maar ik vind een fiets wel iets essenstieels. Ze heeft nu een fiets die 2 of 3 inches te klein is en met lekke banden.
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Dat hij haar van het duimen af wil hebben kan ik nog wel begrijpen, maar haar knuffel? Ik slaap nog wel eens met mijn knuffel zelfs, gewoon omdat het vertrouwd is.
Gast- Gast
[quote="Dora"]Ik heb hier zelf nog de knuffel die voor mijn geboorte al in de wieg lag bij mij in bed liggen, hij moet gewoon in bed rondslingeren en dan is het goed..
quote]
+1
quote]
+1
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Wat sneu dat je ex je dochter haar knuffel gaat verbieden en dan ook nog eens een fiets voor haar er tegenover zet .
Wat is er nou erg aan als ze met haar knuffel slaapt?
Strawberry, het lijkt me voor jouw ook wel verdomd moeilijk als je ex zo is en dat je er bijna niks tegenin kunt brengen.
Wat is er nou erg aan als ze met haar knuffel slaapt?
Strawberry, het lijkt me voor jouw ook wel verdomd moeilijk als je ex zo is en dat je er bijna niks tegenin kunt brengen.
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Huh, een knuffel verbieden? Ik vind dat echt heel gek, ik vraag me af waarom je dat zou doen. Een knuffel geeft juist vertrouwen en geborgenheid.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Sea of Trees schreef:Huh, een knuffel verbieden? Ik vind dat echt heel gek, ik vraag me af waarom je dat zou doen. Een knuffel geeft juist vertrouwen en geborgenheid.
+1, knuffelhond Rik ligt nog gewoon op mijn nachtkastje.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Je hebt zelf in Whatsapp tegen me gezegd dat je vaak niks tegen hem durfde te zeggen. Dan is het toch niet zo gek dat als je dat vertelt ik me hardop afvraag of je misschien moet proberen (oefenen whatever) om wat assertiever tegen hem te worden als ik dit topic lees? Ik bedoel het niet slecht, hoor.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik snap Strawberry ergens wel, als haar dochter bij zijn vader is, heeft ze vrij weinig 'vrij spel' qua regels denk ik...dus wat kun je daar dan aan doen (met die knuffel)?Luce schreef:Je hebt zelf in Whatsapp tegen me gezegd dat je vaak niks tegen hem durfde te zeggen. Dan is het toch niet zo gek dat als je dat vertelt ik me hardop afvraag of je misschien moet proberen (oefenen whatever) om wat assertiever tegen hem te worden als ik dit topic lees? Ik bedoel het niet slecht, hoor.
Assertiever worden is natuurlijk altijd goed, je hoeft jezelf niet zomaar omver te laten blazen.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Ik denk dat je het ook niet moet zien als lijnrecht tegenover hem staan en vol tegen hem ingaan. Je kunt in elk geval wel blijven benadrukken waarom die knuffel juist zo belangrijk is voor Y, en dat ze hem in bed heus wel zou kunnen hebben. En anders, als hij er écht niet aan wil dan zorg je dat die knuffel bij jou is en kan Y. de dagen dat ze bij jou is gewoon kroelen met d'r knuffel. Weggooien zou ik niet over m'n hart kunnen verkrijgen.
Gast- Gast
Luce schreef:Je hebt zelf in Whatsapp tegen me gezegd dat je vaak niks tegen hem durfde te zeggen. Dan is het toch niet zo gek dat als je dat vertelt ik me hardop afvraag of je misschien moet proberen (oefenen whatever) om wat assertiever tegen hem te worden als ik dit topic lees? Ik bedoel het niet slecht, hoor.
Ik vraag je toch alleen wat je nou precies bedoeld?
Maar zoals Sea of trees al zegt heb ik vrij weinig te zeggen over zijn regels, ik zeg wat ik er van denk maar meer kan ik er ook niet aan doen, ik kan hem niet verplichten haar die knuffel te geven dat snap je denk ik ook wel?
Ik vind het trouwens ook een beetje vreemd dat je iets wat ik je in een whatsapp gesprek heb verteld op het forum vertelt, als ik dat zelf wil vertellen is dat aan mij toch?
strawberry- Prater
He wat een nare situatie zeg. Ik zou N. nooit haar knuffeldoekje afpakken, die is van haar en daar mag zij zelf over beslissen wanneer dat klaar is of niet. Ik heb niet echt tips voor je, maar volgens mij zit je in een best onmogelijke situatie met je ex. .
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Laat maar. Blijkbaar zeg ik iets verkeerd.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Heb de andere pagina's niet gelezen, maar ik sliep nog met mijn knuffel tot de geboorte van B.. Toen heeft de zuster hem kwijt gemaakt namelijk in het ziekenhuis
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik zal, als haar beste vriendin zijnde, vast niet objectief genoeg zijn, maar ik vind het ook wel flink vertrouwde informatie die je doorspeelt als ze het op de Whatsapp tegen je gezegd heeft. Kan me voortellen dat dat niet in goede aarde valt.Luce schreef:Laat maar. Blijkbaar zeg ik iets verkeerd.
Voor de rest zou ik Y. lekker haar doekje laten houden.
Is het misschien een idee samen een nieuwe knuffel/pop/barbie te kopen, iets nieuwer, frisser en hipper dan haar oude knuffel? Dan kan kroeltje in een doosje in de kast, bijvoorbeeld, maar heeft ze wel iets nieuws om troost te vinden? Mijn nichtje had bijvoorbeeld een kussentje, daar slaapt ze nog steeds mee.
Ik vind dus niet dat ze haar knuffel achter moet laten hoor, maar ik zit meer mee te denken een manier te vinden waarop haar papa niet kan commanderen, zeg maar.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Lejow schreef:Heb de andere pagina's niet gelezen, maar ik sliep nog met mijn knuffel tot de geboorte van B.. Toen heeft de zuster hem kwijt gemaakt namelijk in het ziekenhuis
Oh ja dat kan ik me nog herinneren de mijne is kwijt geraakt door een verhuizing, vond ik ook zo zonde. De teddy beer van mijn vader staat hier nu op de kast van M. die is inmiddels al bijna 60 jaar oud
strawberry- Prater
Y. heeft geen knuffel, maar slaapt met spuugdoekjes. Hij neemt dan een hoekje in zijn mond en valt al sabbelend in slaap. Die dingen kan ik uitknijpen 's morgens
Een knuffel hebben we express niet gegeven ivm kwijtraken en ik zag al hele drama's voor me, vandaar de spuugdoekjes. Denk dat er wel 15 in z'n ledikantje liggen Elk weekend wissel ik de hele berg om voor schone.
Hij mag dit zo lang doen als hij zelf wil. Ik ben nu 27 en slaap namelijk zelf ook nog met spuugdoekjes in mijn bed. Ééntje ligt er op mijn kussen en daar leg ik mijn hoofd op en bij ééntje friemel ik aan het randje en zo val ik in slaap. Is trouwens heel gezellig bij ons in bed, want mijn vriend doet hetzelfde. Een echte spuugdoekjes familie zijn we dus
Wel een moeilijk situatie voor je. Ik hoop dat jullie er uit komen
Een knuffel hebben we express niet gegeven ivm kwijtraken en ik zag al hele drama's voor me, vandaar de spuugdoekjes. Denk dat er wel 15 in z'n ledikantje liggen Elk weekend wissel ik de hele berg om voor schone.
Hij mag dit zo lang doen als hij zelf wil. Ik ben nu 27 en slaap namelijk zelf ook nog met spuugdoekjes in mijn bed. Ééntje ligt er op mijn kussen en daar leg ik mijn hoofd op en bij ééntje friemel ik aan het randje en zo val ik in slaap. Is trouwens heel gezellig bij ons in bed, want mijn vriend doet hetzelfde. Een echte spuugdoekjes familie zijn we dus
Wel een moeilijk situatie voor je. Ik hoop dat jullie er uit komen
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik vind persoonlijk ook niet dat wat je per whatsapp hebt besproken, dat je dat hier deelt op het forum. Ik doe dat nooit met de meiden waarmee ik contact heb per whatsapp.
Is je ex wel tot een compromis bereid? Of is het puur wat hij wilt en vind en dat gaat ook zo gebeuren? Lijkt me echt hartverscheurend om te zien
Is je ex wel tot een compromis bereid? Of is het puur wat hij wilt en vind en dat gaat ook zo gebeuren? Lijkt me echt hartverscheurend om te zien
CCC- Ratel
Parel schreef:Ik zal, als haar beste vriendin zijnde, vast niet objectief genoeg zijn, maar ik vind het ook wel flink vertrouwde informatie die je doorspeelt als ze het op de Whatsapp tegen je gezegd heeft. Kan me voortellen dat dat niet in goede aarde valt.Luce schreef:Laat maar. Blijkbaar zeg ik iets verkeerd.
Is het misschien een idee samen een nieuwe knuffel/pop/barbie te kopen, iets nieuwer, frisser en hipper dan haar oude knuffel? Dan kan kroeltje in een doosje in de kast, bijvoorbeeld, maar heeft ze wel iets nieuws om troost te vinden? Mijn nichtje had bijvoorbeeld een kussentje, daar slaapt ze nog steeds mee.
Ik vind dus niet dat ze haar knuffel achter moet laten hoor, maar ik zit meer mee te denken een manier te vinden waarop haar papa niet kan commanderen, zeg maar.
Misschien wel een idee maar ze heeft eigenlijk zat knuffels maar die zijn allemaal niet kroeltje. Naja ik ga het zondag nog maar eens aan kaarten bij hem, hier mag ze er in ieder geval gewoon mee slapen. Ik snap gewoon echt niet waarom een knuffel af geleerd moet worden. Dat duimen daar kan ik in komen, dat moet op een gegeven moment ook afgeleerd worden maar als ze hem overdag niet bij zich heeft dan duimt ze ook niet. Dus dat kwartiertje voor het slapen gaan is in mijn ogen gewoon geen probleem.
strawberry- Prater
Haha Annie, ik heb er pas 3 bij gekocht
CCC- Ratel
Ja, ik bedoelde eigenlijk samen een nieuw kroeltje kopen, iets van haar en mama.strawberry schreef:Parel schreef:Ik zal, als haar beste vriendin zijnde, vast niet objectief genoeg zijn, maar ik vind het ook wel flink vertrouwde informatie die je doorspeelt als ze het op de Whatsapp tegen je gezegd heeft. Kan me voortellen dat dat niet in goede aarde valt.Luce schreef:Laat maar. Blijkbaar zeg ik iets verkeerd.
Misschien wel een idee maar ze heeft eigenlijk zat knuffels maar die zijn allemaal niet kroeltje. Naja ik ga het zondag nog maar eens aan kaarten bij hem, hier mag ze er in ieder geval gewoon mee slapen. Ik snap gewoon echt niet waarom een knuffel af geleerd moet worden. Dat duimen daar kan ik in komen, dat moet op een gegeven moment ook afgeleerd worden maar als ze hem overdag niet bij zich heeft dan duimt ze ook niet. Dus dat kwartiertje voor het slapen gaan is in mijn ogen gewoon geen probleem.
Parel- Ratel
Hier liggen er 4 in de lachococupcake schreef:Haha Annie, ik heb er pas 3 bij gekocht
En Annie, ik moet wel lachen om de spuugdoekjesfamilie haha wat zal de hema blij met jullie zijn!
Parel- Ratel
Jeetje wat een nare situatie, ik zou werkelijk woest worden als ik zou horen dat mijn ex mijn meisje chanteert met het wel of niet krijgen van een (ook nog eens noodzakelijke) fiets omdat ze een knuffeltje heeft. En het verdriet wat ze daarvan heeft, omdat ze haar knuffelje niet kwijt wilt maar ook graag die nieuwe fiets wilt. Woest zou ik zijn!! Zo fout dit!
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Vanaf welke leeftijd....
» vanaf welke leeftijd?
» Vanaf welke leeftijd inbakeren?
» Vanaf welke leeftijd tv kijken?
» vanaf welke leeftijd een trampoline
» vanaf welke leeftijd?