Vanaf welke leeftijd knuffel verbieden?
+36
Sylvana
Annie24
Lejow
CCC
Caroow
Sea of Trees
LDJ
Flip Fluitketel
Pompoen
Bolleke
Annemie
Jade
marjoleinnn
Ella
Supertalentje
Snoes
Pommes
Charles
Shopaholic
Filoria
Slakje
Lonely Goatherd
Luce
maiadebij
Parel
Jezzie
Sun88
Tamagotchi
Happydobby
Dora
Viva
Darius
Liadan
Tania
Clapperdie
strawberry
40 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Vanaf welke leeftijd knuffel verbieden?
Ik vroeg me af wat jullie een goede leeftijd vinden om het hebben van een knuffel te verbieden?
Dochter word bijna 6 en mag van papa niet meer met haar knuffel kroelen. Zelf vind ik het te vroeg, maar ik was 12 en sliep nog met mijn knuffel
Dat ze hem overdag niet meer mag vind ik logisch (tenzij ze ziek is ofzo) maar als ze naar bed gaat heb ik er persoonlijk geen probleem mee dat ze in slaapt met haar knuffel. Ze duimt als ze er mee naar bed gaat maar dat is alleen maar tijdens het inslapen want als ik na een uur ga kijken duimt ze niet en ligt knuffel vaak ergens boven haar hoofd, een enkele keer word ze snachts wakker zoekt hem dan en valt weer duimend in slaap.
Als ze het zelf nou ook helemaal niet erg zou vinden dan zou ik er niet zo mee zitten maar net begon ze hard te snikken dat ze het niet leuk vind en het doet omdat ze anders geen grotere fiets krijgt ( die ze overigens heel hard nodig heeft want ze fietst nog op haar fietsje die ze kreeg toen ze 3 werd)
Dochter word bijna 6 en mag van papa niet meer met haar knuffel kroelen. Zelf vind ik het te vroeg, maar ik was 12 en sliep nog met mijn knuffel
Dat ze hem overdag niet meer mag vind ik logisch (tenzij ze ziek is ofzo) maar als ze naar bed gaat heb ik er persoonlijk geen probleem mee dat ze in slaapt met haar knuffel. Ze duimt als ze er mee naar bed gaat maar dat is alleen maar tijdens het inslapen want als ik na een uur ga kijken duimt ze niet en ligt knuffel vaak ergens boven haar hoofd, een enkele keer word ze snachts wakker zoekt hem dan en valt weer duimend in slaap.
Als ze het zelf nou ook helemaal niet erg zou vinden dan zou ik er niet zo mee zitten maar net begon ze hard te snikken dat ze het niet leuk vind en het doet omdat ze anders geen grotere fiets krijgt ( die ze overigens heel hard nodig heeft want ze fietst nog op haar fietsje die ze kreeg toen ze 3 werd)
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Re: Vanaf welke leeftijd knuffel verbieden?
Al slaapt T. Tot zijn 18e met een knuffel in bed. Zou me echt niet uitmaken.
Buiten de slaapkamer denk ik tot hij naar de basisschool gaat.
Buiten de slaapkamer denk ik tot hij naar de basisschool gaat.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Uhm nou niet. Waarom zou je een knuffel verbieden? J. mag in bed en thuis gewoon z'n knuffel hij mag alleen niet mee als we weggaan. Alleen als hij uit logeren gaat of als we lang in de auto moeten.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou een knuffel nooit verbieden, ik kan zelf geen goede reden verzinnen dat mijn kinderen geen knuffel meer zouden mogen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het echt zwaar belachelijk. Wat een onzin, en dan ook zo'n consequentie eraan verbinden.
Misschien moet je hem verbieden om aan z'n piemel te zitten, en dan mag ie als beloning een biertje drinken.
Misschien moet je hem verbieden om aan z'n piemel te zitten, en dan mag ie als beloning een biertje drinken.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou een knuffel ook niet verbieden, als onze oudste dochter verdrietig is, wil ze altijd heel graag kroelen met haar knuffel. Die pak ik niet af. Je hebt er geen last van en ze gaan het vanzelf wel een keer stom vinden.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Ik heb hier zelf nog de knuffel die voor mijn geboorte al in de wieg lag bij mij in bed liggen, hij moet gewoon in bed rondslingeren en dan is het goed..
Bij ons moeten de knuffels wel in bed blijven tenzij ze ziek zijn of uit logeren gaan.
Bij ons moeten de knuffels wel in bed blijven tenzij ze ziek zijn of uit logeren gaan.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Geen idee ik vind het zelf ook onzin om het te verbieden hij bied haar geborgenheid en ze heeft hem ook al vanaf ze 6 maanden is. Ik snap het daarom ook echt niet en ik vind er een fiets tegen over stellen dan ook gewoon een soort van chantage want ze heeft gewoon een nieuwe fiets nodig.
strawberry- Prater
Misschien dan maar eens goed met je man/vriend praten?
Ik vind het zielig om te lezen dat ze aan het snikken was, omdat ze anders geen nieuwe fiets mag. Een fietsje kan je zo via marktplaats voor een leuk prijsje krijgen, en een knuffel om mee te slapen is echt niet erg. stel je man anders de vraag of hij zonder kussen gaat slapen anders mag hij niet meer met de auto naar het werk, gniffel.
Ik vind het zielig om te lezen dat ze aan het snikken was, omdat ze anders geen nieuwe fiets mag. Een fietsje kan je zo via marktplaats voor een leuk prijsje krijgen, en een knuffel om mee te slapen is echt niet erg. stel je man anders de vraag of hij zonder kussen gaat slapen anders mag hij niet meer met de auto naar het werk, gniffel.
Viva- Kletskop
Mijn knuffel van toen ik klein was staat ook bij ons in bed op het hoofdbord. Ik ben 29 inmiddels
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Een knuffel in bed heeft toch niemand anders last van? Het is nog een kind, als hij/zij 16 is zal de knuffel vast niet meer zo'n issue zijn als die er niet is. Sorry ik vind het ook onzin...
Tamagotchi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13
Ik slaap nu nog met een knuffel, dus verbieden zou ik het nooit. Vanaf 6jr.denk ik dat hij op de slaap kamer moet blijven, behalve bij lange auto ritten en ziek zijn.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Viva schreef:Misschien dan maar eens goed met je man/vriend praten?
Probleem is dat hij niet mijn vriend/man is, en ze bij haar vader woont. Bij mij heeft ze een goede grote fiets. Een hele tijd terug heb ik daar een topic over geopend omdat er nog veel meer dingen spelen. Ik wil daar op het forum niet meer te veel over uitweiden maar een pm mag altijd. Volgens mij is dat topic namelijk verwijderd.
Als ze trouwens echt geen nieuwe fiets krijgt dan krijgt ze van ons een nieuwe.
Laatst aangepast door strawberry op vr 15 feb 2013 - 1:53; in totaal 1 keer bewerkt
strawberry- Prater
Om er een fiets tegenover te stellen vind ik ronduit hard tegenover je dochter. Dat voelt voor haar als kiezen tussen iets veiligs, waar ze graag mee slaapt, en iets dat ze heel graag wil.
Tamagotchi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13
Ik zou dat echt niet verbieden, als ze daarmee lekker kan slapen moet ze dat gewoon doen.
Ik heb zelf met een knuffeldoekje geslapen tot ik mijn vriend leerde kennen...en dan nog sliep er mee als we niet bij elkaar sliepen
Sinds we samenwonen slaap ik er niet meer mee.
Ik heb zelf met een knuffeldoekje geslapen tot ik mijn vriend leerde kennen...en dan nog sliep er mee als we niet bij elkaar sliepen
Sinds we samenwonen slaap ik er niet meer mee.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ach! Verbiedt ie het serieus? Wat een kneus joh!
Ik zou het niet verbieden, hij weet als het goed is ook wel hoe slecht ze ´eerst´ sliep, en nu slaapt ze zó goed, met haar knuffel en duim, nou en. Het is niet alsof ze haar broertje er dagelijks de hersens mee in slaat ofzo.
Ik vind, het is af en toe al zo rumoerig voor haar, als dit haar rustpunt is, laat het haar toch lekker houden zo.
Ik zou het niet verbieden, hij weet als het goed is ook wel hoe slecht ze ´eerst´ sliep, en nu slaapt ze zó goed, met haar knuffel en duim, nou en. Het is niet alsof ze haar broertje er dagelijks de hersens mee in slaat ofzo.
Ik vind, het is af en toe al zo rumoerig voor haar, als dit haar rustpunt is, laat het haar toch lekker houden zo.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Oh dan is dat lastig, wat zielig voor jullie dochtertje (dat papa er toch bij blijft dat de knuffel de deur uit moet omdat ze anders geen fiets krijgt). Hopelijk kan je hem toch ompraten. Meer tips heb ik niet echt.
Dat topic heb ik overigens niet gezien, dus ik wist het niet, sorry.
Dat topic heb ik overigens niet gezien, dus ik wist het niet, sorry.
Viva- Kletskop
Ik zou zelf een fiets voor haar kopen en hem heel duidelijk maken wat ik ervan vind. Maar zo te lezen is het nogal ingewikkeld dus lijkt me echt vervelend voor je om dat zo te horen van je dochter terwijl je er waarschijnlijk weinig tegen kan doen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Praten met hem heeft weinig zin, ik klap vaak dicht omdat hij me toch wel omver lult. Dat was zo toen we een relatie hadden en helaas is dat nog steeds zo.
Van mij mag ze die knuffel trouwens ook gewoon.
Van mij mag ze die knuffel trouwens ook gewoon.
strawberry- Prater
en als je hem eens vraagt uit te leggen wat zijn reden is?? Ik zou namelijk niet 1 logische reden kunnen bedenken. Wij kruipen toch ook graag tegen ons partner aan als we gaan slapen? Kinderen pakken voor de geborgenheid lekker de knuffel bij zich.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Tania schreef:Ik zou zelf een fiets voor haar kopen en hem heel duidelijk maken wat ik ervan vind. Maar zo te lezen is het nogal ingewikkeld dus lijkt me echt vervelend voor je om dat zo te horen van je dochter terwijl je er waarschijnlijk weinig tegen kan doen.
Ja we zijn al aan het kijken voor een goede 2e hands fiets. Geld voor een splinternieuwe is er nu niet maar voor 100/150€ zal er vast in de buurt wel een goede te koop staan.
strawberry- Prater
maiadebij schreef:en als je hem eens vraagt uit te leggen wat zijn reden is?? Ik zou namelijk niet 1 logische reden kunnen bedenken. Wij kruipen toch ook graag tegen ons partner aan als we gaan slapen? Kinderen pakken voor de geborgenheid lekker de knuffel bij zich.
Hij vind dat ze oud genoeg is om te stoppen met knuffelen en duimen. Voor namelijk om dat duimen wil hij het niet meer hebben, maar het is niet zo dat ze constant dag in dag uit met haar duim in haar mond loopt. Dat doet ze echt alleen maar tijdens het inslapen wat vaak maar 15 minuten duurt.
strawberry- Prater
Wat is dat voor een flapdrol?
Een knuffel verbieden... Waar haalt hij het vandaan?
Ik zou ook niet staan te springen als mijn dochter (of zoon) de hele dag zou lopen te duimen maar als ik het zo lees is dat dus absoluut niet het geval.
Mijn moeder is bijna 60 en die duimt nog
Ik vind het echt heel sneu voor je dochtertje.
Een knuffel verbieden... Waar haalt hij het vandaan?
Ik zou ook niet staan te springen als mijn dochter (of zoon) de hele dag zou lopen te duimen maar als ik het zo lees is dat dus absoluut niet het geval.
Mijn moeder is bijna 60 en die duimt nog
Ik vind het echt heel sneu voor je dochtertje.
Gast- Gast
Mijn vriend is 34 en kroelt nog altijd met zijn knuffel, ding rolt uit elkaar na 34 jaar, maar ik vind het iets aandoenlijks hebben. Ikzelf slaap met één of twee doeken, dat is van vroeger overgebleven omdat ik dat soort doeken vroeger kreeg omdat ik weleens nachtelijke bloedneuzen had. Nu niet meer, maar als ik die doeken niet heb word ik toch wel onrustig.
Ik zou het zelf ook niet verbieden, hooguit beperken. Waarschijnlijk ook afhankelijk of het kind bij het kroelen duimt ja of nee, dan alleen als het moe is en in bed, maar als het verder ook niet duimt, is met gewoon thuis kroelen niets mis en zie ik geen enkele reden tot verbieden. Ik zou de knuffel alleen niet mee naar school of naar de stad of sowieso niet buiten de deur mee laten gaan, hooguit bij een logeerpartijtje.
Ik zou het zelf ook niet verbieden, hooguit beperken. Waarschijnlijk ook afhankelijk of het kind bij het kroelen duimt ja of nee, dan alleen als het moe is en in bed, maar als het verder ook niet duimt, is met gewoon thuis kroelen niets mis en zie ik geen enkele reden tot verbieden. Ik zou de knuffel alleen niet mee naar school of naar de stad of sowieso niet buiten de deur mee laten gaan, hooguit bij een logeerpartijtje.
Gast- Gast
Strawberry, wordt het voor jou dan niet tijd om wat assertiever te worden? Je laat je toch niet zo omver blazen door je ex? Dat het vroeger gebeurd is, ok. Maar daar kan je nu een heleboel zelf aan veranderen. Zeker voor je dochter.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Vanaf welke leeftijd....
» vanaf welke leeftijd?
» Vanaf welke leeftijd inbakeren?
» Vanaf welke leeftijd tv kijken?
» vanaf welke leeftijd een trampoline
» vanaf welke leeftijd?