Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf welke leeftijd....

+11
Steep
Paper Crown
loesje
Parel
Pineco
Highway
Laurientje
Flower_L
Caroow
Lejow
slaatje
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Vanaf welke leeftijd....

Bericht  slaatje zo 14 apr 2013 - 23:55

Vanaf welke leeftijd of met hoeveel weken/maanden legden jullie je kindje op bed voor een middagdutje?
M. is nu zes weken en we hebben nu een ritme wb voeding. Ook slaapt hij de nachten (redelijk) goed door. Overdag slaapt hij echter bijna niet tot helemaal niet. Tenzij ik hem op het grote bed leg, en er dan naast ga zitten. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kom op deze manier gewoon niet aan het huishouden toe. Ik laat hem echt wel eve huilen als hij huilt omdat zijn speen uit zijn mond is gevallen, maar langer dan een minuut of 5 a 10 laat ik hem niet huilen. In de box slaapt hij helemaal niet, daar is het veel te druk voor hem. Ik heb hem net in zijn ledikantje gelegd, en de gordijnen dicht gedaan. Hij is nu in slaap gevallen. Weet natuurlijk niet voor hoelang, maar goed.
Vanaf wanneer legden jullie je kindje voor een middagdutje op bed en hoe lang lieten jullie je kindje liggen? Hij krijgt om half vier weer voeding, en ligt er vanaf half 1 in. Is het te lang om hem drie uur te laten liggen, of is dat juist goed?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  Lejow zo 14 apr 2013 - 23:56

Eigenlijk vrij snel. We hadden een best aardig ritme. Of voor, of na de fles naar bed, inderdaad gewoon met de gordijnen dicht.
's Avonds was ze vaak wakker van 20 tot 00 en dan was ze lekker bij ons beneden en daarna weer haar bedje in.

Heel soms sliep ze in de box, maar meestal legde ik haar dan gewoon in haar bedje.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  Caroow ma 15 apr 2013 - 0:02

Moet dat zo snel al? R slaapt gewoon in de woonkamer, vol in het licht. Hij gaat in de loop van de avond pas naar de slaapkamer.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  Flower_L ma 15 apr 2013 - 0:04

niets moet Cool


hier sliepen ze beide snel boven, ging prima. vooral nu is het prettig, gezien l druk is en ook veel.aandacht wil. Nu ligt meneer ook al ruim twee u in zijn bedje.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  slaatje ma 15 apr 2013 - 0:06

Lejow, hij krijgt hier om half 12 de fles, en dan heb ik hem net om half 1 in bed gestopt. Na zijn voeding van half 8, gaat hij zijn bed in en dan krijgt hij de laaste voeding om half 12.
Caroow, niets hoeft natuurlijk :-) M is hier beneden in de box gewoon heel onrustig. Ik merk dat hij echt beter slaapt in zijn eigen bedje als het donker is. Verder vind ik ritme heel erg belangrijk, vooral voor een kindje, vandaar dat ik het nu al probeer. Hij komt nu op een leefttijd dat hij dag en nachtritme leert kennen.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  Caroow ma 15 apr 2013 - 0:09

Hele stomme vraag misschien, maar als je overdag hem in een donkere kamer legt dan weet hij toch niet dat het geen nacht is?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  Flower_L ma 15 apr 2013 - 0:09

ik zou trouwens overdag niet alles donker makrn, ivm besef dag en nacht.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  Laurientje ma 15 apr 2013 - 0:12

Als de kinderen hier overdag slapen doe ik ook niet het gordijn dicht hoor.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  Caroow ma 15 apr 2013 - 0:14

R is natuurlijk wat jonger, maar wij hebben ook wel een ritme hoor smile Het is geen strak regime, maar ik probeer het wel altijd hetzelfde te doen.

Tussen half 7 en half 8 krijgt hij voeding (borst 1, verschonen, borst 2) en zodra hij begint te gapen gaat leg ik hem in de woonkamer in de wagenbak. Als hij wakker wordt wil hij weer voeding (altijd op dezelfde manier) en daarna gaat hij in de wipstoel en krijgt hij vitaminen. Zodra hij gaapt leg ik hem weer in de wagenbak. Dan wordt hij weer wakker, weer eten en iets doen tot hij gaapt, zo gaat het de hele dag door smile

'S ochtends wil hij vaak een paar keer kort achter elkaar drinken, hoe later op de dag, hoe meer uur hij er tussen laat.


Als ik visite verwacht dan laat ik hem meestal bij mij slapen, dan kan hij ook even bij de visite zitten, daar komen ze voor smile Dus het is niet heel strikt.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  slaatje ma 15 apr 2013 - 0:16

Caroow, ik wilde ook niet zeggen dat R. geen ritme heeft hoor :-) M. gaapt veel, maar slaapt misschien gewoon wat minder op een dag.
De reden dat ik de gordijnen dicht doe, is omdat hij anders echt niet slaapt. Dan is het gewoon te licht.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  Caroow ma 15 apr 2013 - 0:18

slaatje schreef:Caroow, ik wilde ook niet zeggen dat R. geen ritme heeft hoor :-) M. gaapt veel, maar slaapt misschien gewoon wat minder op een dag.
De reden dat ik de gordijnen dicht doe, is omdat hij anders echt niet slaapt. Dan is het gewoon te licht.

Ik heb het andere uiterste hier liggen, die gaat piepen als het helemaal donker is, hij slaapt beter met een nachtlampje aan Very Happy
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  Highway ma 15 apr 2013 - 0:22

Mijn dochter heeft sinds enkele weken echt een ritme qua vpeding, sinds begin dit weekend is dit naar 5 voedingen verschoven. 06:00-10:00-14:00-18:00-23:00. Daar zijn de slaaptijden op aangepast. Na de voeding van 06:00 gaat ze nog even naar bed meteen (nu kan dat nog, zodra ik werk moet ze dan mee naar de opvang) na de voedingen van 10:00 en 14:00 blijft ze wakker tot ze gaat gapen, ze mag dan even in de box. Gem is ze dan zo'n uurtje nog beneden, ook dan breng ik haar weer naar bed. Na de fles van 18:00 blijft ze wakker tot 19:30, dan gaat ze soms jn bad, anders gewoon pyama aan en dan gaat ze de nacht in. Tussen 23:00 en 00:00 wek ik haar voor de fles en dan gaat ze gelijk weer het bed in.
Overdag doe ik de gordijnen met aankleden open en met naar bed gaan weer dicht, dus ze slaapt met de gordijnen open.

Nu klinkt dit heel ideaal maar ze slaapt erg slecht overdag, snachts gelukkig niet. Ze is vaak heel moe en houdt ze zichzelf te lang wakker. Ik leg haar dus overdag op bed, ga an zelf in de kamer ernaast of in haar kamer zitten en troost haar mocht ze gaan huilen, speentje terudoen etc totdat ze slaapt, dit duurt soms wel 45 min en soms lukt het helemaal niet. Dan blijft ze wakker en ga ik meestal even naar de supermarkt met haar, of stad ofzo. Dan slaapt ze alsnog wel.

Ze slaapt overigens meestal in haar bedje, bij uitzondering beneden in de wagenbak en na de voeding vAn 06:00 slaapt ze bij mij in bed.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  Pineco ma 15 apr 2013 - 0:28

Ik had/heb in zoverre een ritme dat ik ze telkens te slapen legde zodra ik zag dat ze moe werden. Daar was niet echt een tijd aan verbonden. Bij de oudste was dat in het begin net als bij Caroow overdag beneden en 's nachts pas boven. De jongste slaapt echter heel licht, dus zij ging na een week of 2 boven in haar bedje als ze moe was. Ik doe bij haar soms ook de gordijnen dicht overdag, puur omdat ze dan rustiger slaapt.
Heb je wel het idee dat M moe is overdag, maar dat hij gewoon zijn slaap niet vindt?
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  Parel ma 15 apr 2013 - 0:45

Hier slaapt L. veel beter en langer als het pikkedonker is in haar kamer (elektrisch rolluik naar beneden, raampje in de deur met vuilniszak afgeplakt), dit hebben we dus al vanaf baby gedaan. Ze heeft nooit een rommeltje gemaakt van haar dag- en nachtritme. Op de creche slaapt ze trouwens net zo makkelijk een paar uur als het wel licht is.
Het kan zomaar voor sommige baby`s dè oplossing zijn om meer te gaan slapen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  slaatje ma 15 apr 2013 - 1:16

Higway, wij hebben het ritme wat de voedingen betreft ook hoor. Ik zit alleen, net als jij, met overdag in mijn maag. Hij krijgt tussen 7 en half 8 zijn eerste voeding. Meestal leg ik hem dan nog even naast me in bed, omdat ik zelf nog kapot ben. Dan slaapt hij dus wel. Om half 12 krijgt hij weer een voeding. Afhankelijk van wat ik dan van plan ben, gaat hij mee naar beneden. Vaak moet ik of wil ik nog even de deur uit, dus leg ik hem in de kinderwagen en dan slaapt hij wel. Bij thuiskomst leg ik hem dus in de box. Om 19.30 krijgt hij weer een voeding en daarna gaat hij zijn bed in. Dit gaat de ene dag beter dan de andere. Gisteravond bijvoorbeeld gaf hij geen kik en viel gewoon in slaap. Om 23.30 krijgt hij dan zijn laatste voeding en daarna valt hij ook direct in slaap. De nachten slaapt hij goed door, het vroegst wat hij wakker is geworden is 5 uur, meestal zit zijn luier dan bomvol urine of ontlasting. Even verschonen en hem terug leggen en dan slaapt hij weer. Zo rond zeven uur komt hij dan weer voor zijn voeding.
Ik kan eigenlijk niet achterhalen of hij overdag nou moe is of niet. Hij gaapt wel veel, dus ga ik er van uit dat hij wel zijn slaap nodig heeft. Als ik, als hij op ons bed ligt, de gordijnen dichthoud 's ochtens slaapt hij zo weer in. Doe ik echter de gordijnen open, dan is hij zo weer wakker en slaapt niet.
Hij ligt nu in zijn ledikant en doet wat hazenslaapjes. Heb de gordijnen inmiddels weer open gedaan, maar heb toch echt het idee dat hij, net als bij Parel, rustiger slaapt als het donker is. Hij heeft trouwens wel een nachtlampje aan.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  Parel ma 15 apr 2013 - 1:20

Slaatje, doe ze dan gewoon dicht die gordijnen, een baby van zijn leeftijd heeft gewoon echt zijn slaap nodig. Niet onzeker worden omdat andere mensen er voor kiezen de gordijnen open te houden (en het bij hun kindjes wel werkt), als dit bij jouw zoon goed werkt, lekker doen, wordt je allemaal vrolijk van!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  slaatje ma 15 apr 2013 - 1:27

Je hebt gelijk Parel. Vind het maar moeilijk af en toe, je wilt het beste voor je kindje, maar er zijn zoveel dingen waar je eigenlijk zelf achter moet komen. Word er af en toe onzeker van, en dan vraag ik me af of ik het wel goed doe. Terwijl ik toch een een heel lief en tevreden kindje in huis heb. Ik ga het gewoon opnieuw proberen.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  Highway ma 15 apr 2013 - 1:42

Ik denk dat je zelf moet bedenken en aanvoelen wat het handigste is voor jou Slaatje. Ik zou de slaapjes koppelen aan de voedingen inderdaad en zelf eens planning bedenken, wat jij fijn vind. Dus bv ochtendslaapje altijd op zijn eigen kamertje, middagslaapje doorgaans in eigen kamertje of als je weggaat in de wagenbak. Zo heb ik het in ieder geval wel gedaan. en Als jouw kindje in het donker beter slaapt dan zou ik het wat donker maken.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  loesje ma 15 apr 2013 - 3:09

slaatje gewoon je eigen gevoel volgen bij a deden wij ook de gordijnen dicht en hij kreeg savonds een slaapzakje aan om het verschil van dag en nacht hem aan te leren ging prima. nu hebben wij een baby die wel met de gordijnen open slaapt overdag en savonds zijn ze dicht dus het verschilt echt per kindje. ze gingen beide rond de 3 maanden boven liggen
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  slaatje ma 15 apr 2013 - 3:31

Highway en loesje, ik ga idd mijn eigen gevoel volgen daarin. Slaapzakje heeft hij idd en die krijgt hij alleen aan als hij 's avonds naar bed gaat. 's Ochtens die ik hem weer uit. Hij heeft vandaag uberhaupt zijn dag niet. Ik heb het idee dat hij bang is voor bewegende schaduwen ofzo. Soms loop ik weg, en even later begint hij dan als een gek te krijsen. Als ik dan binnenloop ligt hij met grote ogen naar het plofond of de muur te staren. Slapen heeft hij vandaag dus nog niet gedaan. Soms is hij bij mij zelfs ontrootsbaar. Of hij ligt even bij me op mijn buik en begint dan weer te draaien. Het lijken geen krampjes te zijn. Hij is heel erg druk vandaag.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  Paper Crown ma 15 apr 2013 - 3:43

Je moet elke dag hetzelfde doen eigenlijk, Slaatje. Bij ons is het zo: Eten, verschonen, spelen,slapen. Hij is na zijn eten max 1.5u wakker, ik speel een uurtje met hem en daarna gaat hij zijn bedje in. Elke dag op dezelfde manier. Maar baby's moeten slapen buiten de buik leren. Daarom slapen ze beter in het donker omdat het in moedersbuik ook donker is. Dus je zou het inderdaad donker kunnen maken. Maar inbakeren helpt ook. Verdiep je daar eens in, soms hebben baby's dat nodig.

Verder wil ik je nog zeggen, lukt het niet om hem in slaap te krijgen, pak hem er dan gewoon uit speel wat meer met hem, hou hem een beetje bezig en probeer het zo'n 30-45 min later nog eens opnieuw. En vergelijk hem niet met andere baby's mijn baby slaapt ook gewoon weinig, 's nachts slaapt hij goed maar overdag maakt hij dikwijls een potje ervan, hij is gewoon een wakkere baby, komt vanzelf goed.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  Steep ma 15 apr 2013 - 3:49

In het begin sliep hij veel op mijn arm of buik. Heerlijk! Later in zijn wiegje in een donkere kamer. We hebben nooit last gehad dat hij dag niet van nacht kon onderscheiden eigenlijk.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  sanne-84 ma 15 apr 2013 - 4:28

Slaatje, ligt hij dan gewoon wakker. Of huilt hij dan ook?

Als ik E na de borstvoeding niet meteen neerleg dan slaapt ze ook niet. Helaas is het dan ook al snel huilen en krijg ik haar moeilijk rustig (lijkt nu iets beter te gaan, kan ff rustig worden, maar eindigt sowieso tothuilen).
Ikverschoon haar ook vaak voor de voeding, 1 zodat ze wakker wordt. En 2 zodat ze evt daarna weer kan liggen
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  Printje ma 15 apr 2013 - 4:55

Hier meteen eigenlijk, vrijwel alle slaapjes gewoon in bed (vanaf dag 1 eigenlijk al). Hier hadden we vrij snel een ritme.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  Snoes ma 15 apr 2013 - 8:05

Ik leg hem alleen in zijn bedje als ik merk dat hij moe wordt. Ik heb geen vaste tijden o.i.d., hij slaapt 's nachts goed/lang maar overdag slaapt hij amper.

Hij slaapt overigens altijd in zijn bedje, heel soms 's morgens nog even in zijn box.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd.... Empty Re: Vanaf welke leeftijd....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum