Hoe bevalt je baan/studie?
+25
Fortissimo
Zonnetje
Lady4
Punk'd
luisa
Chocolate Cookie
Pompoen
SuperGrover
_Lacey_
mickey
Roos'
Lenthe
Elliot
nina
LDJ
Gympie
Stuiterbal
Sea of Trees
Siamsa
Oasis
Rush
Pitufo
Pommes
Caresses
Jeanette
29 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hoe bevalt je baan/studie?
Mijn studie bevalt erg goed. Steeds beter ook eigenlijk, ik vind het nu veel leuker dan vorig jaar.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Mijn studie bevalt erg goed. Steeds beter ook eigenlijk, ik vind het nu veel leuker dan vorig jaar.
Was jij nou uiteindelijk dat eh hoe heet zo'n programma ook alweer (*dement*) gaan doen? En bevalt dat ondanks je twijfels toen?
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Door alle tegenslagen heb ik eerder een haat dan liefdeverhouding met mijn opleiding. Gelukkig zit er nu eindelijk een beetje vaart in. Na een jaar tijd heb ik weer een stage weten te vinden en dat betekend dat ik dan zeer hoogst waarschijnlijk eind dit jaar mijn diploma heb! Althans, dat is gewoon mijn richtlijn.
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Ja, ik ben een honoursprogramma gaan doen. Daar heb ik wat wisselende gevoelens over. Het is niet echt heel goed opgezet, en ik heb er tot nu toe eigenlijk niets geleerd, maar ik heb wel de kans gekregen om iets heel leuks te doen. Ik heb namelijk een hoax moeten bedenken en verspreiden, en dat is verrassend goed gelukt. Speciaal voor de mensen van de Utrecht meeting: de hoax was dat uit onderzoek was gebleken dat studenten in de sociale wetenschappen beter in bed zijn dan studenten in andere studierichtingen. Dat was heel grappig, en het is enorm goed aangeslagen. Ik heb er niet echt wat van geleerd, behalve dan dat zoiets super moeilijk te debriefen is, waardoor nu waarschijnlijk nog driekwart van de mensen denkt dat het echt waar isPompoen schreef:SuperGrover schreef:Mijn studie bevalt erg goed. Steeds beter ook eigenlijk, ik vind het nu veel leuker dan vorig jaar.
Was jij nou uiteindelijk dat eh hoe heet zo'n programma ook alweer (*dement*) gaan doen? En bevalt dat ondanks je twijfels toen?
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Ik heb rechten gestudeerd en heb ook een juridisch inhoudelijke baan op niveau. Daar ben ik dus erg blij mee, hoewel ik wel vind weinig te verdienen.
Maar ik had graag nog een master mensenrechten gedaan om bij een NGO ofzo aan het werk te gaan. Helaas zijn die masters altijd al erg duur geweest en is het nu al helemaal geen optie meer.
Maar ik had graag nog een master mensenrechten gedaan om bij een NGO ofzo aan het werk te gaan. Helaas zijn die masters altijd al erg duur geweest en is het nu al helemaal geen optie meer.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Ja, ik vind m'n studie echt heel leuk. Nu in het eerste jaar is het allemaal vrij breed opgezet zodat je van alles wat mee krijgt. Het grafische gedeelte van de opleiding trekt me heel erg maar ook de andere dingen zoals het schrijven van een marketingplan vind ik wel leuk. Ik ben erg benieuwd naar het tweede jaar waarin we keuze vakken gaan kiezen!
Gast- Gast
Woensdag is mijn proeftijd voorbij en ik vind het echt heel erg leuk. Vooral de sfeer op de werkvloer en de collaga's zijn echt leuke mensen. Ik hoop dat ze hetzelfde over mij denken
Met Carnaval was het wel een stuk rustiger, dus toen zaten er ook wat momenten bij dat ik elke 10 minuten op de klok keek, maar over het algemeen gaat de tijd heel erg snel. Ik ben wel al erg benieuwd naar de functie die ik uiteindelijk ga krijgen en hoe zich dat gaat regelen allemaal. (Ik doe nu een soort van T.raineeship om alles te leren voordat ik straks mijn daadwerkelijke functie krijg.)
Ik zit in iedergeval erg goed op mijn plek
Met Carnaval was het wel een stuk rustiger, dus toen zaten er ook wat momenten bij dat ik elke 10 minuten op de klok keek, maar over het algemeen gaat de tijd heel erg snel. Ik ben wel al erg benieuwd naar de functie die ik uiteindelijk ga krijgen en hoe zich dat gaat regelen allemaal. (Ik doe nu een soort van T.raineeship om alles te leren voordat ik straks mijn daadwerkelijke functie krijg.)
Ik zit in iedergeval erg goed op mijn plek
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Momenteel niet goed, ik heb me vandaag dan ook ziekgemeld voor een paar dagen. Mijn werk an sich vind ik geweldig, maar de werkdruk is momenteel niet meer draagbaar. Ik draai zo'n twee keer per maand lange blokken van zeven werkdagen om vervolgens na een of twee vrije dagen er weer vijf te kunnen doen.
Ik loop al weken op mijn reserves en afgelopen vrijdag is het een beetje geëscaleerd. Ik hoop met een paar dagen rust te kunnen voorkomen dat ik straks langdurig thuiszit. Mijn collega's reageren heel begripvol, ze zagen het wel een beetje aankomen. Er staan sowieso flink wat collega's op de nominatie om vandaag of morgen af te knappen. Zorgelijk.
Ik loop al weken op mijn reserves en afgelopen vrijdag is het een beetje geëscaleerd. Ik hoop met een paar dagen rust te kunnen voorkomen dat ik straks langdurig thuiszit. Mijn collega's reageren heel begripvol, ze zagen het wel een beetje aankomen. Er staan sowieso flink wat collega's op de nominatie om vandaag of morgen af te knappen. Zorgelijk.
Laatst aangepast door Lady4 op zo 17 feb 2013 - 7:22; in totaal 1 keer bewerkt
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Wat erg en naar voor je, Lady. Wel goed dat je je op tijd hebt teruggetrokken en even rust neemt. Fijn ook dat je collega's het begrijpen. Kun je het niet bij een leidinggevende aankaarten, of heeft die het ook allang door, maar valt er niets aan te doen?
Gast- Gast
Jeetje wat vervelend! Hopelijk heb je echt genoeg aan die dagen zodat je weer energiek aan de slag kan. Ik herken het wel een beetje, in het onderwijs kan de werkdruk ook erg zwaar zijn. Ik heb echt de vakanties nodig om even op te laden terwijl ik het werk fantastisch vind!Lady4 schreef:Momenteel niet goed, ik heb me vandaag dan ook ziekgemeld voor een paar dagen. Mijn werk an sich vind ik geweldig, maar de werkdruk is momenteel niet meer draagbaar. Ik draai zo'n twee keer per maand lange blokken van zeven werkdagen om vervolgens na een of twee vrije dagen er weer vijf te kunnen doen.
Ik loop al weken op mijn reserves en afgelopen vrijdag is het een beetje geëscaleerd. Ik hoop met een paar dagen rust te kunnen voorkomen dat ik straks langdurig thuiszit. Mijn collega's reageren heel begripvol, ze zagen het wel een beetje aankomen. Er staan sowieso flink wat collega's op de nominatie of vandaag of morgen af te knappen. Zorgelijk.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
@Lady4: wat vervelend! Goed dat je hebt aangegeven dat het echt even niet gaat! Voor mij is het op voor een deel herkenbaar, de werkdruk op mijn werk is ook vaak heel hoog.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Rood schreef:Wat erg en naar voor je, Lady. Wel goed dat je je op tijd hebt teruggetrokken en even rust neemt. Fijn ook dat je collega's het begrijpen. Kun je het niet bij een leidinggevende aankaarten, of heeft die het ook allang door, maar valt er niets aan te doen?
Mijn leidinggevenden weten al een tijdje dat ik die blokken van zeven diensten niet goed meer trek. Mede daarom heb ik besloten per april van fulltime naar negentig procent te gaan. Ik dacht dat ik het tot die tijd wel zou gaan redden, maar helaas. Van de week wil ik zeker met mijn hoofd(en) om tafel om te kijken naar een geschikte oplossing. Er zullen hier en daar wat diensten geschrapt moeten gaan worden, denk ik. Ik wil er alles aan doen om te voorkomen dat ik straks helemaal niet meer kan werken, daar moet ik echt niet aan denken.
Ik voel me best een zwakkeling, maar krijg nu al hele lieve en begripvolle berichtjes van collega's. Mijn vriend steunt me ook enorm en dat is fijn.
Het is ook niet dat ik nu als een depressieve zoutzak op de bank hang, maar ik ben voor nu even op. Thuis ben ik niet te genieten, mijn energielevel is nul, ik heb geen plezier in mijn werk momenteel en ben continu doodmoe. Er is natuurlijk zoveel gebeurd het afgelopen jaar in mijn leven, dat zal ongetwijfeld meespelen, maar de werkdruk in combinatie met lange dienstblokken zijn de grootste boosdoener momenteel. De balans tussen werk en rust is compleet verstoord.
Laatst aangepast door Lady4 op zo 17 feb 2013 - 7:23; in totaal 2 keer bewerkt
Lady4- Ratel
Ik vind je echt niet zwak, ik vind het juist erg moedig dat je aan durft te geven dat je minder wilt gaan werken! Sterkte de komende tijd en ga echt niet aan jezelf twijfelen of je schuldig voelen.
Gast- Gast
Dank voor jullie reacties. Die doen me echt goed, want het maakt me best onzeker.
Lady4- Ratel
Mensen die hun zwaktes weten (op tijd) weten aan te geven vind ik zo sterk!!Lady4 schreef:Dank voor jullie reacties. Die doen me echt goed, want het maakt me best onzeker.
Veel mensen kunnen een voorbeeld aan je nemen!
Maar tegelijk snap ik je onzekerheid en het is ook gewoon niet leuk!
nina- Kletskop
Kut! Ik haat deze studie, maar zit in de afrondende fase dus ik moet nog even doorbijten. Maar achteraf gezien had ik nooit naar het HBO moeten gaan.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Net met mijn hoofd gebeld en hij reageerde gelukkig ook erg goed. Had ik ook wel verwacht, maar toch ben je bang voor een negatieve reactie. Wat ik had gehoopt te vermijden wil mijn hoofd helaas toch: de bedrijfsarts. Ik blijf sowieso tot en met woensdag thuis en donderdag pak ik mijn diensten weer op en moet ik dus naar de bedrijfsarts.
Lady4- Ratel
Haha.. ik dacht eerst dat je echt letterlijk je eigen hoofd bedoelde.Lady4 schreef:Net met mijn hoofd gebeld en hij reageerde gelukkig ook erg goed. Had ik ook wel verwacht, maar toch ben je bang voor een negatieve reactie. Wat ik had gehoopt te vermijden wil mijn hoofd helaas toch: de bedrijfsarts. Ik blijf sowieso tot en met woensdag thuis en donderdag pak ik mijn diensten weer op en moet ik dus naar de bedrijfsarts.
Maar misschien vervelend maar toch wel goed om even met de bedrijfsarts te praten, wie weet heeft hij/zij tips voor je o.i.d.
nina- Kletskop
Mijn baan bevalt me goed. Ik ga met plezier naar mijn werk en vind het werken met kinderen echt leuk. Natuurlijk heb ik ook weleens een dag dat ik geen zin heb. Maar over het algemeen heb ik het erg naar m'n zin. Ik merk dat de werkdruk erg hoog ligt en dat veel collega's daar niet mee om kunnen gaan en zich ziek melden. Gelukkig is de directeur daar alert op.
M'n studie bevalt me ook goed. Ik heb even een dipje gehad, maar dat komt door priveomstandigheden. Ik denk dat het meer daar mee te maken had dan met m'n studie.
M'n studie bevalt me ook goed. Ik heb even een dipje gehad, maar dat komt door priveomstandigheden. Ik denk dat het meer daar mee te maken had dan met m'n studie.
Gast- Gast
Lady, wat vervelend joh. Lijkt me logisch dat je het op een gegeven moment niet meer trekt. Jouw baan is al niet al te gemakkelijk en dan ook nog eens 7 diensten achter elkaar... Eén keer, oké, maar meermaals is niet vol te houden! Noem je zelf alstjeblieft geen zwakkeling, want als iemand dat níet is, dan ben jij dat!
Ik ben blij met mijn werk, maar zoek een nieuwe uitdaging. Die wil ik aangaan( nadat ik die stomme vakbekwaamheid gym heb gehaald, volgend jaar deze tijd) door een studie Interne Begeleiding te gaan volgen of iets voor coaching van leerkrachten. Ik ga volgende week tijdens het functioneringsgesprek mijn ideeën opperen...
Ik ben blij met mijn werk, maar zoek een nieuwe uitdaging. Die wil ik aangaan( nadat ik die stomme vakbekwaamheid gym heb gehaald, volgend jaar deze tijd) door een studie Interne Begeleiding te gaan volgen of iets voor coaching van leerkrachten. Ik ga volgende week tijdens het functioneringsgesprek mijn ideeën opperen...
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Wat naar Lady4! Ik werk zelf ook in de zorg en heb soms een paar weken zo'n slecht rooster, ik kijk dan uit naar de vrije dagen als ik er wel meer dan 2 heb en ben dan ook kapot. Als je altijd zo'n ongezond rooster hebt is het helemaal niet gek als dat je opbreekt, en al helemaal op zo'n afdeling als waar jij werkt. Je bent echt geen zwakkeling hoor! Dit soort dingen laat alleen maar zien dat er iets gedaan moet worden aan het ongezonde roosteren. Balen dat je naar de bedrijfsarts moet, hopelijk kan die wel iets voor je betekenen.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
En ontopic, mijn baan bevalt me heel goed, heb het heel erg naar mijn zin. (Psychiatrisch verpleegkundige) Enige nadeel is het ongezonde rooster waardoor ik er soms wat minder fit bij zit.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Bedankt voor alle fijne reacties, die doen me goed. Vandaag zou ik weer beginnen, maar bij patiënt 1 raakte ik al in de stress. Schrok er zelf van. Ik moest vanochtend naar de bedrijfsarts toe en die heeft me gelijk weer naar huis gestuurd. Hij vond het veel te vroeg om alweer te beginnen. Volgende week woensdag kom ik daar terug en tot die tijd werk ik sowieso niet. Tegenvaller, maar het is even niet anders.
Lady4- Ratel
Sterkte Lady. Gestressed je werk doen lijkt me niet goed voor je eigen gezondheid en ook niet voor de kwaliteit van je werk, dus inderdaad maar eens even tot rust komen, en dan weer verder kijken.
Lot- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12
Lady.
Ik doe ander werk waarvoor ik gestudeerd heb. Mijn werkgever heeft wel werk in de richting waarin ik gestudeerd heb, maar daar zijn de tekorten minder groot. Afgelopen tijd heb ik me dus veel afgevraagd welke kant ik op wilde. Deze week heb ik na een aantal gesprekken de knoop doorgehakt: ik blijf doen wat ik nu doe.
Ik zit perfect op mijn plek en heb fijne collega's. De druk is niet heel hoog en ik krijg veel ruimte mezelf te ontwikkelen. Volg regelmatig cursussen en als je iets niet goed beheerst is er ook ruimte om daar extra tijd aan te besteden. Afgelopen weken heb ik een aantal gesprekken met mijn leidinggevenden gehad en we zitten best op één lijn wat ontwikkelingsmogelijkheden betreft. Zij kwamen met opties waar ik zelf nog niet over nagedacht had, maar perfect aansluiten op wat ik wil.
De prognoses tot 2018 voor de klant waarvoor ik werk zijn zéér gunstig en er is een tekort aan mensen zoals ik (ze willen er 1000 man bij hebben). Door deze richting te kiezen is de kans zeer klein dat ik komende jaren zonder werk kom te zitten.
Ik doe ander werk waarvoor ik gestudeerd heb. Mijn werkgever heeft wel werk in de richting waarin ik gestudeerd heb, maar daar zijn de tekorten minder groot. Afgelopen tijd heb ik me dus veel afgevraagd welke kant ik op wilde. Deze week heb ik na een aantal gesprekken de knoop doorgehakt: ik blijf doen wat ik nu doe.
Ik zit perfect op mijn plek en heb fijne collega's. De druk is niet heel hoog en ik krijg veel ruimte mezelf te ontwikkelen. Volg regelmatig cursussen en als je iets niet goed beheerst is er ook ruimte om daar extra tijd aan te besteden. Afgelopen weken heb ik een aantal gesprekken met mijn leidinggevenden gehad en we zitten best op één lijn wat ontwikkelingsmogelijkheden betreft. Zij kwamen met opties waar ik zelf nog niet over nagedacht had, maar perfect aansluiten op wat ik wil.
De prognoses tot 2018 voor de klant waarvoor ik werk zijn zéér gunstig en er is een tekort aan mensen zoals ik (ze willen er 1000 man bij hebben). Door deze richting te kiezen is de kans zeer klein dat ik komende jaren zonder werk kom te zitten.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» vooroordelen over je baan / studie
» Baan ongerelateerd aan studie
» Tips vinden baan? / Hoe baan gevonden?
» HBO studie gedaan, nu een MBO studie?
» wie heeft t-mobile en hoe bevalt dit?
» Baan ongerelateerd aan studie
» Tips vinden baan? / Hoe baan gevonden?
» HBO studie gedaan, nu een MBO studie?
» wie heeft t-mobile en hoe bevalt dit?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: