Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Diane-35; wie gebruikt dit nog??

+25
sonly
Exogenesis
Antibes
Alex
CarpeDiem
*Lookie*
Lavendel
tweeling
ThinkPink
Mariposa
Appeltje
TukTuk
JD
Plien84
Caribbeanlover
Dolphinne
Annie24
Sjeels
Mari
Bliss
Lady Starstruck
Droopy28
Gympie
Kikou
koekiemonzter
29 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Diane-35; wie gebruikt dit nog?? - Pagina 2 Empty Re: Diane-35; wie gebruikt dit nog??

Bericht  Appeltje vr 1 maa 2013 - 21:46

JaneDoe schreef:Ik heb hem van mijn 12e tot mijn 26e geslikt. Toen gestopt om zwanger te raken, en nu dat niet meer van toepassing is overgestapt op microgynon.
Nu zit mijn hele hoofd onder de pukkels, dus ik wil eigenlijk wel weer terug naar Diane35. Schrijven huisartsen dit nu ook gewoon nog voor als anticonceptie? of echt alleen tegen acne?

Heb je al lang last van pukkels sinds je bent gestopt?

Ik ben nu iets meer dan 4 maanden gestopt en heb ook last van puistjes daardoor, maar wil zo graag dat ze nu weer gaan verdwijnen.. ik vraag me af hoe lang dat duurt.
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Diane-35; wie gebruikt dit nog?? - Pagina 2 Empty Re: Diane-35; wie gebruikt dit nog??

Bericht  Mariposa za 2 maa 2013 - 4:32

Ik zelf zo'n 7 jaar de Diane pil geslikt, nooit ergens last van gehad maar ben er een aantal jaar geleden mee gestopt omdat het me niet gezond leek om zo lang een zware pil te slikken. Ik slik sindsdien de Yasmin, deze helpt ook tegen acne en is een stuk lichter dan de Diane. Wel schijnt het zo te zijn dat je ook met de Yasmin een hoger risico hebt op trombose, bij de Microgynon is dit risico lager maar deze wilde ik zelf niet nemen omdat ik bang was dat ik met deze pil weer erg veel last van puistjes zou krijgen.
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  ThinkPink za 2 maa 2013 - 4:39

Ook ik heb de Diane jaren geleden geslikt voor een paar jaar. Daarna moest ik van de dokter eigenlijk al over op iets anders omdat het een zware pil is. Ben toen gaan googlen naar een alternatief en kwam toen op de Yasmin uit. De Yasmin schijnt ook een goede uitwerking te hebben op de huid. Ik slik deze pil nu echt al een lange tijd en mijn huid is prima. Was echt heel erg bang dat de puistjes terug zouden komen na het stoppen met de Diane en ben heel erg blij dat ik zelf ben gaan zoeken naar een alternatief.

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  tweeling di 5 maa 2013 - 5:48

Ik hoorde net op het nieuws dat er vrouwen zijn overleden door het slikken vd Diane... :shock:
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Bliss di 5 maa 2013 - 6:03

tweeling schreef:Ik hoorde net op het nieuws dat er vrouwen zijn overleden door het slikken vd Diane... :shock:

Joh Diane-35; wie gebruikt dit nog?? - Pagina 2 394967 Heb je dit topic eigenlijk wel gelezen?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gympie di 5 maa 2013 - 6:10

Ik hoorde net dat er weer 13 nieuwe gevallen bekend zijn geworden, boven op de al 11 doden. Dit gaat om de derde of vierde generatie van de pil, dan spreken ze toch over het 'huismerk' van de Diane? Was me even niet duidelijk. Ik slikte ook altijd huismerk.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Lavendel di 5 maa 2013 - 6:19

Nee niet de derde of vierde generatie van de diane. De diane (en de huismerkvarianten) IS een derde of vierde generatiepil. De eerdere generatiepillen hebben andere stoffen.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gympie di 5 maa 2013 - 6:27

Lavendel schreef:Nee niet de derde of vierde generatie van de diane. De diane (en de huismerkvarianten) IS een derde of vierde generatiepil. De eerdere generatiepillen hebben andere stoffen.

Aah, kijk. Ik dacht al iets verkeerd begrepen te hebben. Wink
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bliss di 5 maa 2013 - 6:49

Ik ben blij dat ik er sinds vorige week mee gestopt ben smile

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  *Lookie* di 5 maa 2013 - 7:51

Hetzelfde als jij. Ik heb hem 10 jaar geslikt, als anticonceptie en tegen acne en nooit is er gezegd dat ik moest stoppen oid. Ik ben er in 2009 zelf mee gestopt ivm kinderwens en na mijn bevalling in 2011 ben ik begonnen met Cerazette (vanwege borstvoeding). Ik heb dus nu al een paar jaar geen Diane meer gebruikt, gelukkig. Maar ik schrik wel enorm van alle berichten! Ik heb ook geen idee wat een alternatief is wat betreft de acne, jullie?
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Bliss di 5 maa 2013 - 7:52

Ik heb van mijn huisarts vorige week preventief al iets van een crème met antibioticum erin meegekregen; ik kan meteen beginnen met smeren zodra ik iets op voel of zie komen! Hopelijk helpt het. Maar nog liever hoop ik dat de acne helemaal niet terugkomt natuurlijk.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lady Starstruck di 5 maa 2013 - 7:54

Kijk ook even op deze link van het RTL nieuws: http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2013/03_maart/05/gezondheid/Is_het_slikken_van_de_anticonceptiepil_echt_zo_gevaarlijk_vijf_vragen.xml

Ook Yasmin, Marvelon, Mercilon en Femodeen komen nu aan het licht. Getver ik wil van die rotpil af pale
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  CarpeDiem di 5 maa 2013 - 7:58

Ik slik hem ook al een paar jaren, maar heb morgen een afspraak bij de dokter!
CarpeDiem
CarpeDiem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11

Bericht  Alex do 7 maa 2013 - 5:52

Er stond van de week een artikel in het AD, mijn moeder belde mij en mijn zusje gelijk nadat ze dat las en heeft ons bijna gesmeekt te stoppen met Diane 35. Ik heb voor komende maandag een afspraak staan bij de huisarts om te overleggen over een alternatief.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  tweeling do 7 maa 2013 - 6:11

Bliss schreef:
tweeling schreef:Ik hoorde net op het nieuws dat er vrouwen zijn overleden door het slikken vd Diane... :shock:

Joh Diane-35; wie gebruikt dit nog?? - Pagina 2 394967 Heb je dit topic eigenlijk wel gelezen?
Gaat ie? Rolling Eyes
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Bliss do 7 maa 2013 - 6:17

tweeling schreef:
Bliss schreef:

Gaat ie? Rolling Eyes
Prima, dank je!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Antibes do 7 maa 2013 - 6:22

Om heel eerlijk te zijn vind ik het een beetje een mediahype. Ik ben ook erg benieuwd naar het Europese onderzoek. De bijwerkingen van trombose en eventuele emboliën is namelijk absoluut geen nieuws en staat in iedere bijsluiter. En hoe zwaarder de pillen, des te groter de risico's, maar in principe komen ze ontzettend weinig voor.

Als het goed is houden huisartsen daar al rekening mee en schrijven ze alleen Diane voor als daar echt extra redenen voor zijn zoals ernstige acné, overbeharing etc. En dus juist niet bij patiënten die al verhoogd risico hebben op trombose (overgewicht, roken).

Ik denk dat de pil ook zeker beschikbaar moet blijven voor de patiënten voor wie dit nut kan hebben, dus ik vind het een beetje suf om te gaan roepen dat hij uit de handel moet worden genomen omdat er alternatieven zijn (SP), want dat is het punt niet. De alternatieven wórden namelijk al voorgeschreven als dat een optie is.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Exogenesis do 7 maa 2013 - 6:43

Ik heb dit gelezen:

Volgens Lareb komt een trombose of een embolie voor bij 30 tot 40 op de
100.000 vrouwen die een derde of vierde generatie anticonceptiepil
slikken. Onder vrouwen die geen anticonceptiepil gebruiken, is de kans 10
op de 100.000. Het risico op trombose of longembolie is het hoogst in
de eerste maanden dat een vrouw de pil slikt.

Stomme pil. Ik heb de Yasmin 5 jaar geslikt. Dat is een vierde generatiepil.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  sonly do 7 maa 2013 - 6:44

Antibes schreef:Om heel eerlijk te zijn vind ik het een beetje een mediahype. Ik ben ook erg benieuwd naar het Europese onderzoek. De bijwerkingen van trombose en eventuele emboliën is namelijk absoluut geen nieuws en staat in iedere bijsluiter. En hoe zwaarder de pillen, des te groter de risico's, maar in principe komen ze ontzettend weinig voor.

Eens.

Ik gebruik de diane 35 al meer dan 10 jaar en ik weet nog dat toen ik de eerste keer de bijsluiter las, er al in stond dat je een verhoogd risico loopt op trombose. Ik heb daarvoor microgynon 30 geslikt en volgens mij stond het ook gewoon in die bijsluiter.
Ook was toen al bekend dat het verstandiger was om niet langer dan 3 maand de diane 35 te gebruiken omdat het risico dan verhoogd. Dus waarom het nu opeens zo uitgebreid aan de orde komt???
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Exogenesis do 7 maa 2013 - 6:48

Kennelijk zijn de harde feiten nu in de medische wereld doorgedrongen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Japie do 7 maa 2013 - 6:51

Ik heb volgende week een afspraak met de dokter. Dan zal ik eens horen wat ze er over te vertellen heeft.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737

Bericht  Gympie do 7 maa 2013 - 6:55

Verhoogd risico op trombose staat inderdaad in de bijsluiter. Maar hoe moest ik weten dat ik de Diane niet langer dan 3 maanden mocht slikken? Dat staat er niet in en mijn huisarts heeft er in de acht jaar dat ik 'm slikte nooit iets over gezegd.

Ik vind overigens ook dat er veel ophef over is, misschien onnodig. Maar ik denk wel dat de Diane de afgelopen jaren veel te makkelijk is voorgeschreven en zonder waarschuwing voor de gevaren wordt meegegeven. Volgens de nieuwsberichten schrijven de artsen het alleen voor bij acne en overbeharing en niet als anticonceptiepil. En dat ligt in de werkelijkheid wel anders denk ik. Ik kwam namelijk bij de huisarts met twee mededelingen: ik wil aan de pil en ik heb last van puistjes. Ik was natuurlijk blij dat ik gelijk de Diane aangeboden kreeg, want ik had gelezen dat dat werkte tegen puistjes, maar de makkelijke manier waarop ik 'm kreeg...dat verbaast mij nu achteraf wel.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Ilovethe90s do 7 maa 2013 - 7:15

Ik heb vroeger ook veel puistjes gehad en mijn moeder heeft toen al weleens om de Diane gevraagd maar de huisarts gaf hem niet, ik kreeg destijds iets anders tegen de puistjes. Nu ben ik eigenlijk toch wel blij dat ik hem niet gekregen heb.
Er gaan nu de vreemdste verhalen rond maar volgens mij is het met elke pil wel wat.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Antibes do 7 maa 2013 - 7:37

Gympie schreef:Verhoogd risico op trombose staat inderdaad in de bijsluiter. Maar hoe moest ik weten dat ik de Diane niet langer dan 3 maanden mocht slikken? Dat staat er niet in en mijn huisarts heeft er in de acht jaar dat ik 'm slikte nooit iets over gezegd.

Ik vind overigens ook dat er veel ophef over is, misschien onnodig. Maar ik denk wel dat de Diane de afgelopen jaren veel te makkelijk is voorgeschreven en zonder waarschuwing voor de gevaren wordt meegegeven. Volgens de nieuwsberichten schrijven de artsen het alleen voor bij acne en overbeharing en niet als anticonceptiepil. En dat ligt in de werkelijkheid wel anders denk ik. Ik kwam namelijk bij de huisarts met twee mededelingen: ik wil aan de pil en ik heb last van puistjes. Ik was natuurlijk blij dat ik gelijk de Diane aangeboden kreeg, want ik had gelezen dat dat werkte tegen puistjes, maar de makkelijke manier waarop ik 'm kreeg...dat verbaast mij nu achteraf wel.

Hiermee ben ik ook niet bekend hoor, volgens mij is het ook niet zo dat je hem maar 3 maanden mag slikken. Het is in principe een gewone anticonceptiepil en sterker nog, de risico's op trombose bij anticonceptiepillen zijn vooral in de eerste 3-6 maanden het grootst. Daarna maakt het niet zoveel verschil meer. Daarom schrik ik nu ook een beetje van de hele mediahype en alle mensen die nu (heel logisch hoor, daar niet van, maar laat je alsjeblieft niet gek maken) opeens van deze pil af willen. Overstappen naar een ander pil als je deze al jarenlang zonder problemen gebruikt zou ik denk ik nog minder graag doen.

Overigens snap ik ook totaal niet dat het ZO out of context geplaatst wordt allemaal. Diane35 is an sich nog een lichte (<50 ug) pil en qua risico's vergelijkbaar met de andere lichte pillen. Iedere willekeurige anticonceptiepil geeft je zo'n 4x meer kans (40 op de 100.000 vs. 5-10 op de 100.000) op trombose, daarom moet je ook uitkijken met andere risicofactoren bij pilgebruik zoals familie/voorgeschiedenis van trombose, roken, hogere leeftijd, bloeddruk of overgewicht. Overigens kun je dit wel nog een beetje uitverdelen, zo wordt microgynon 30 (maar is dus ook weer lichter dan 35 diane) verdacht van verdubbeling tot 20 op de 40.000 en wellicht dat diane verhoudingsgewijs dus iets meer trombosegevallen voor haar rekening neemt. Maar daarom wordt het dus ook al minder voorgeschreven... Al met al vind ik het sterk overtrokken.

Volgens mij is het meer het probleem dat over de "gewone pil" te makkelijk wordt gedacht en niet zozeer dat de Diane onderschat werd.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes do 7 maa 2013 - 7:42

Exogenesis schreef:Kennelijk zijn de harde feiten nu in de medische wereld doorgedrongen.

Uh, juist niet, de harde feiten zijn juist compleet onbekend en de media is nu een ontzettende hype aan het creëren ZONDER harde feiten/cijfers.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: