Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie slikt(e) hier de Diane?

+10
ThinkPink
Janelie
Dolphinne
Tunrida
PapillonRose
Tania
Ellebel
Lady Starstruck
Blond
Feline
14 plaatsers

Ga naar beneden

Wie slikt(e) hier de Diane? Empty Wie slikt(e) hier de Diane?

Bericht  Feline ma 3 okt 2011 - 6:11

Sinds m'n 16e slik ik deze pil al aangezien ik zware acne had. Wat een verademing om me niet meer te hoeven schamen voor m'n huid.. Nu werd mij laatst geadviseerd met deze pil te stoppen omdat het geen 'echte' pil is? Het is echt een geneesmiddel tegen acne met als bijwerking anticonceptie.. Anyway, ik durf niet..
Afgelopen weekend had ik weer barstende koppijn (kan dan amper praten) vanwege mijn stopweek en vandaag lag ik weer dubbel van de buikpijn.. Heel vervelend.

Dus mijn vraag, wie is hier ooit begonnen met de Diane vanwege zware acne en is nu gestopt? Zo ja, kwam je acne weer terug? Ben je iets anders gaan gebruiken? En waarom ben je gestopt?

Ik twijfel zo..
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie slikt(e) hier de Diane? Empty Re: Wie slikt(e) hier de Diane?

Bericht  Blond ma 3 okt 2011 - 6:15

Ik heb drie maanden de Diane geslikt, maar ik vond het niet goed helpen tegen puistjes, en ik ben bewust weer begonnen met mijn andere pil, ook omdat de Diane gewoon minder betrouwbaar is.

Je zou kunnen stoppen, en het drie maanden aankijken. Als het dan echt weer erg is, toch weer beginnen. Maar die buikkrampen en zo lijken me ook echt heel erg naar...
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lady Starstruck ma 3 okt 2011 - 6:18

Ik heb de Diane pil geslikt van mijn 13e tot aan mijn 18e. Ook omdat mijn gezicht meer een grindtegel was. Acne zit bij ons in de familie. Ik vond het echt een fijne pil. Maar ik moest op mijn 18e aan de Microgynon 30, wat ik overigens een vreselijke pil vind. Toen ik 21 was ben ik daarmee weer gestopt. Mijn puisten kwamen in mijn gezicht niet zo erg meer terug. Er zaten er wel een paar. Maar tussen mijn borsten daarentegen was het vreselijk. Het leek wel een maanlandschap. Er zaten zoveel pukkels daar. Ik kon geen eens op mijn buik liggen. Ik heb er toen antibiotica voor gekregen. Nu is het wel minder tussen mijn borsten. Zo nu en dan zit er een pukkel. Erg lastig als je een BH draagt. Dus ik kan zeggen dat het niet zo erg meer terug kwam als toen ik 13 was.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 6:20

Waarom zou de Diane minder betrouwbaar zijn? Dat is niet waar hoor. Ik slik de Diane omdat ik na een hormonenkuur ivm stoppen met groeien geen lichtere pil meer kan slikken, die helpen bij mij gewoon niet.

Gast
Gast

Bericht  Feline ma 3 okt 2011 - 6:25

Ik heb in 't verleden wel lichtere pillen geslikt maar dan kreeg ik doorbraakbloedingen. (voel me echt een zwaargewicht nu).. Dus de andere optie zou het spiraaltje zijn. Dan ben ik van die buikkrampen af en hoef ik ook niet meer te denken om elke avond die pil te slikken (ik vergeet 'm nu heel vaak omdat ik al jaaaaaaren vrijgezel ben)

Alleen is dat best wel een groot iets om even te proberen.. als dan m'n puistjes terug komen zit ik met een probleem..
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Ellebel ma 3 okt 2011 - 6:26

Ik slikte de Diane pil ook van mijn 13 tot 26e. Ik ben rond mijn 23e een keer gestopt om te kijken of ik al zonder zou kunnen maar dit bleek helaas niet het geval te zijn. Nu ben ik gestopt omdat ik graag een kindje wil. Na 1 maand zit mijn rug in ieder geval weer helemaal vol Sad

Ik ben overigens nooit zwanger geraakt en ik ben zelf niet zo'n hele trouwe pilslikster. Heb ook nooit gehoord dat de Diane pil onbetrouwbaar zou zijn.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Lady Starstruck ma 3 okt 2011 - 6:27

_Leaf_ schreef:Waarom zou de Diane minder betrouwbaar zijn? Dat is niet waar hoor. Ik slik de Diane omdat ik na een hormonenkuur ivm stoppen met groeien geen lichtere pil meer kan slikken, die helpen bij mij gewoon niet.

Als dat zo is. Had ik nu een kind van tien gehad. De diane pil is inderdaad hartstikke betrouwbaar.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 9:16

k heb de Diane ook 5 jaar geslikt tegen acne. Ik had het niet erg, maar wel altijd een stuk of 3 enorme ontstekingen in mijn gezicht. Mijn huisarts zei ook dat de Diane niet betrouwbaar was als anticonceptie, dus toen ben ik er ook maar mee gestopt. Ik slik nu de Microgynon 30 en heb nergens last van. Sinds ik voor mijn huid alles van La Roche Posay gebruik, is mijn huid ook erg opgeknapt (nog wel onregelmatig en een beetje vlekkerig, maar die ontstekingen zijn zo goed als weg, met nog maar een paar pukkeltjes per maand). Ik heb helemaal geen last van menstruatiepijn, ik ben 3 dagen ongesteld maar heel licht en de derde dag heb ik al bijna geen tampon meer nodig.

Gast
Gast

Bericht  Tania ma 3 okt 2011 - 9:22

De Diane is net zo betrouwbaar als iedere andere pil.
Ik heb de Diane ongeveer 8 jaar geslikt en toen ik stopte werd mijn huid wel iets onrustiger, maar het was bij lange na niet zo erg als toen ik ermee begon.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  PapillonRose ma 3 okt 2011 - 9:24

Ik heb de Diane pil 7 maanden geslikt. Heb een aantal jaren geleden al eens een uitbraak van acné gehad en dat is toen uiteindelijk bestreden met Roaccutane. Maar dat spul had nogal heftige bijwerkingen, dus dat wilde ik daarna nooit meer gebruiken.

Toen ik zwanger was kwam het ineens weer volop opzetten. Na de zwangerschap heb ik 7 maanden de Diane pil gebruikt en mijn huid werd er een stuk beter van. Duurde wel iets van 4 maanden voordat het eerste effect merkbaar was. Ben er wel na 7 maanden mee gestopt omdat ik constant doorbraakbloedingen had en dit een beetje zat was. Maar voor mijn huid was het prima spul.

Ben nu 3 maanden gestopt en mijn huid ziet er nog goed uit. Ik moet mijn huid wel heel goed verzorgen, met goede producten die mijn huid niet te vet maken.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 22:12

Warning: Lang verhaal, maar wel de moeite waard Wink

Ik heb de Diane 35 een jaar of 6 geslikt ( daarvoor een jaar of 2 microgynon 30 ), ook voor acné. Ik had het niet ernstig, maar ik leed psychisch wel iets onder die puistjes, zeker als puber. Het hielp ontzettend goed na een paar maanden gebruik! Ik durfde opeens weer zonder foundation en poeder de deur uit I love you

Ik ben in 2006 gestopt met de Diane, in eerste instantie omdat bleek dat ik migraine kreeg van die vieze rotzooi en ik wilde kijken of ik weer uit mezelf een regelmatige cyclus zou kunnen krijgen ( die had ik daarvoor nooit ) én idd of de puistjes wegbleven.
Ik moest er zelf achter komen dat die pil de oorzaak was van mijn migraine. En bedankt HA.. Die man dacht echt nooit goed mee, ik wist soms al meer dan hij. laughcry
Nu heb ik nog wel eens migraine, maar stukken minder thank God.

( Heb daarna af en toe nog eens een maandje de microgynon 30 of provera/primolut gehad om een menstruatie op te wekken, want die krijg ik niet zo vaak uit mezelf omdat ik geen eisprong heb. Maar dat is een ander verhaal wat samenhangt met mijn PCO, dus genoeg hierover. Maar PM is welkom als je meer wil weten )

Bij mij kwam kwamen de puistjes niet terug na het stoppen met de Diane. Nu ben ik 30 en ik heb nog steeds wel eens een puistje hier en daar, maar ik verzorg mijn huid heel goed ( dag en nacht reinigen, lichte scrub tot 2 x per week, goede créme, af en toe een maskertje ). En met hier en daar een puistje en een wat vettige t zone kan ik prima leven.

De Diane is trouwens echt wel beschermend tegen zwangerschap, het is een anticonceptiemiddel met als bijwerking dat het helpt tegen acné en hirsutisme ( ondergenoemde buitensporige haargroei ).

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Diane-35
De werkzame stoffen in Diane-35 zijn ethinylestradiol en cyproteronacetaat.

Cyproteron is een hormoon dat lijkt op het vrouwelijk geslachtshormoon progesteron. Het werkt ook anti-androgeen, dat wil zeggen dat het de werking tegengaat van mannelijke geslachtshormonen. Sommige andere progestageenhormonen hebben een lichte werking als mannelijk hormoon.

Vrouwen die gevoelig zijn voor deze mannelijke werking van progesteron of progestageenhormonen merken dit aan een vette huid, acne en haargroei op 'mannelijke' plaatsen, zoals op de borst, bovenbenen, bovenlip en kin en wangen.

Ethinylestradiol is een oestrogeenhormoon. De combinatie met cyproteron maakt dat dit middel ook als anticonceptiepil werkt. Het is een zogenaamde sub-50-pil. Dit betekent dat deze pil minder dan 50 microgram oestrogeenhormoon bevat.

Artsen schrijven deze pil voor bij acne, buitensporige haargroei en om zwangerschap te voorkomen.

Bron: apotheek.nl

Gast
Gast

Bericht  Tunrida ma 3 okt 2011 - 22:56

Ik slik sinds mijn 15e de Diane pil, ook mee begonnen om van mijn puistjes af te komen. Werkte erg goed! Ik ben nu 23 en in juli op de microgynon overgestapt, omdat ik wel eens een lichtere pil wilde proberen. Je hoort toch vaak dat teveel hormonen niet goed voor je zijn. Maar langzamerhand kwamen mijn pukkels weer terug, het was echt duidelijk dat het kwam door de pil. Ik ben dus vorige maand weer terug geswitcht en nu zijn mijn pukkels duidelijk aan het verminderen.

Ik blijf dus voorlopig mooi aan de Diane. Ik merkte naast de pukkels weinig verschil met de microgynon, behalve dat mijn menstruatie een dag eerder kwam en wat lichter was. Maar mijn menstruatie was al weinig en heb geen last, alleen de eerste dag af en toe wat buikpijn. Dus dat is geen reden om van de Diane af te willen.

Maar wat ik hier lees komt de acne bij sommige niet terug, dus ik zou het gewoon proberen. Je kunt toch altijd weer terug?
Tunrida
Tunrida
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 92
Punten : 105
Registratiedatum : 31-05-11

Bericht  Dolphinne di 4 okt 2011 - 0:25

Ik heb heel lang de diane pil geslikt. Na mijn zwangerschap ook weer gewoon die terug gekregen van de ha. Een paar maand geleden toch eens een lichtere pil aangevraagd. Hoopte dat daardoor mijn libido ook wat meer omhoog zou gaan.

Nu heb ik dus een lichtere pil, maar zijn de puistjes ook weer steeds erger aan het terug komen. Probeer het nu al een tijdje te laten minderen door mijn huid goed te verzorgen, maar ik ga denk ik toch weer terug naar de diane.
Soms is mijn huid een paar dagen rustiger, maar dan is het 2 dagen later weer raak. Heb nu ook op 3 plekken aardige ontstekingen zitten (vooral op mijn kaaklijn en nu ook midden op mn wang).
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Janelie di 4 okt 2011 - 0:39

Ik heb ook de Diane geslikt van mijn 14de t/m 23ste. Ik ben er mee gestopt op doktersadvies omdat er bij mij trombose in de familie zit. Mijn acne (wat gelukkig allemaal 'losse' pukkeltjes zijn) kwamen direct terug. Wel in iets mindere mate dan toen ik 14 was, maar wel zo erg dat ik daar op mijn 23ste niet gelukkig mee was. Antibiotica hielp niet en vele andere middelen had ik vroeger al geprobeerd. Ik heb toen een half jaar Roaccutane geslikt. Wat een rotzooi! Mijn hormoonhuishouding heeft er een jaar van moeten herstellen. Het is daardoor wel een stukje beter geworden en tegenwoordig slik ik helemaal niks meer. Ik heb zeker nog zo nu en dan last van acne, maar met hetgeen er nu zit kan ik wel leven.

Ik ben trouwens op mijn 20ste ook een keer gestopt, toen kwam alles ook weer terug. Ik ben na een maandje dus weer aan de Diane gegaan, maar ik moet zeggen dat het nooit meer zo acnevrij is geweest dan voordat ik gestopt was. Neutral
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  ThinkPink di 4 okt 2011 - 4:59

Ik heb ook een aantal jaar de Diane pil geslikt. Op een gegeven moment moest ik van de huisarts over op een andere pil omdat deze pil 'zwaar' is. Eigenlijk wilde ik dat helemaal niet, bang dat mijn puistjes terug zouden komen.
Ik ben toen op internet gaan zoeken en vond de Yasmin. De Yasmin schijnt ook een goede uitwerking te hebben op de huid. Ik ben toen overgestapt en mijn huid is al die jaren precies hetzelfde gebleven. Heel af en toe heb ik nog een puistje, maar dat is echt zelden. Deze pil schijnt heel licht te zijn, maar is wel erg duur. Voor mij in ieder geval een uitkomst, dus ik blijf deze lekker slikken. Ik bekijk het maar zo: als ik speciale huidproducten moet kopen, ben je ook een vermogen kwijt.

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Bliss wo 5 okt 2011 - 0:50

Ik ben ook op mn 16e begonnen met de Diane, vanwege acne. Werkte goed, maar jaren geleden toch maar eens gestopt omdat t idd een zware pil is. Toen ook geswitcht naar een andere pil en de puistjes kwamen terug! Na een tijdje had ik daar zo genoeg van, dat ik maar weer terug ging naar de Diane. Nu ben ik begin dit jaar weer eens gestopt met de pil en een tijdje helemaal niks geslikt en wéér veel last van puistjes! Nu sinds een maand of twee toch weer aan de Diane gegaan en nu blijf ik er voorlopig ook aan, want heb echt geen zin om op mn 28e steeds met puistjes te lopen. Heb er nu nog last van, maar hopelijk wordt het snel minder.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Lenthe wo 5 okt 2011 - 3:23

Ik ben ook aan de Diane, sinds mijn 18e ongeveer.
Een half jaar geleden ben ik overgestapt naar een andere pil, omdat ik steeds hoorde dat de Diane toch wel zwaar was en ik uitproberen of ik nog steeds last van puistjes had. Ik heb daarna een aantal pillen gehad, waaronder de Yasmin, maar de puistjes kwamen weer terug. Daarom toch maar weer aan de Diane gegaan.
Heb de dokter wel gevraagd hoe het zat en zij zei dat het wel meeviel hoe zwaar de Diane was. Het was niet veel zwaarder dan de Microgynon en het was helemaal niet erg om die pil te slikken
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  JD do 6 okt 2011 - 6:50

dan heb ik even een ander vraagje...

ik slik ook sinds mijn 13e de diane ivm puistjes, slik hem nu dus al 13 jaar.
ik heb rondom mijn menstruatie ontzettende zware hoofdpijn. ben aldiverse keren naar mijn HA geweest, volgens hem kan het niet door mijn pil komen. maar ik las net iemand die is overgestapt naar een andere pil ivm hoofdpijn....dat heeft dus wel geholpen? ik ben ook superzwaar ongesteld altijd....pfff....

maar beschermen doet ie wel hoor....ik ben erg aks met het innemen van de pil, dus anders was ik ook vast ondertussen al harstikke zwanger geweest;)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Supertalentje do 6 okt 2011 - 22:34

Ik kreeg ook meer hoofdpijn en migraine van de Diane, dat komt ook gewoon door de pil, de inname van hormonen vind mijn lijf niet zo leuk. Ik weet niet welke Diane je slikt (de originele of de stofnaam), maar ik ben toen terug op de originele gegaan omdat ik echt nog meer migraine kreeg van de stofnaam. Voor mij woog het krijgen van 1 a 2 migraine aanvallen per maand wel op tegen het hebben van een mooiere huid.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 9:45

Ik slik ook al zeker 12 jaar de Dianepil ivm erge acné. In 2005 ben ik even gestopt en kreeg ik een spiraaltje en de acné kwam meteen terug. In 2008 ben ik een andere pil gaan gebruiken (Microgynon) en toen raakte ik zwanger, dus dat was ook niet heel succesvol. Nu ben ik weer (na eerst Cerazette te hebben gebruikt tijdens het geven van borstvoeding) terug naar de Dianepil en hij bevalt mij heel goed. Ik wil echt geen andere!

Gast
Gast

Bericht  Lady Starstruck ma 10 okt 2011 - 20:53

Lady Starstruck schreef:Ik heb de Diane pil geslikt van mijn 13e tot aan mijn 18e. Ook omdat mijn gezicht meer een grindtegel was. Acne zit bij ons in de familie. Ik vond het echt een fijne pil. Maar ik moest op mijn 18e aan de Microgynon 30, wat ik overigens een vreselijke pil vind. Toen ik 21 was ben ik daarmee weer gestopt. Mijn puisten kwamen in mijn gezicht niet zo erg meer terug. Er zaten er wel een paar. Maar tussen mijn borsten daarentegen was het vreselijk. Het leek wel een maanlandschap. Er zaten zoveel pukkels daar. Ik kon geen eens op mijn buik liggen. Ik heb er toen antibiotica voor gekregen. Nu is het wel minder tussen mijn borsten. Zo nu en dan zit er een pukkel. Erg lastig als je een BH draagt. Dus ik kan zeggen dat het niet zo erg meer terug kwam als toen ik 13 was.

Grappig dus want ik heb zonet de dokter gebeld. Ik ben de Microgynon 30 pil echt zat. Ik slik hem nu, maar ik krijg nu weer de Diane35 pil. Ik krijg dus de pil weer terug waarmee ik ooit begonnen ben en wel beviel. Ik hoop zo dat hij nu nog steeds werkt.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: