Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gebruikt frituurvet

+2
Beachgirl
Pussycat
6 plaatsers

Ga naar beneden

Gebruikt frituurvet Empty Gebruikt frituurvet

Bericht  Pussycat wo 8 dec 2010 - 9:12

Op de verpakking staat dat je het vet 8 á 10 keer kunt gebruiken...

Oké maar waar laat je het na het de 1e keer gebruikt te hebben?
Ik bedoel ik moet de frituurpan schoonmaken toch?
Giet ik het nu terug in die fles en gebruik ik het de volgende keer weer?
Zodat ik de frituurpan nu kan schoonmaken.
Hoe doen jullie dat?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gebruikt frituurvet Empty Re: Gebruikt frituurvet

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 9:14

Ben ik dan zo'n smeerkees dat ik 't gewoon in de pan laat zitten en dan gewoon na die keren gebruiken weggooi, en dán pas de pan schoonmaak? Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl wo 8 dec 2010 - 9:17

Je gaat toch niet na 1x gebruiken de frituurpan al schoonmaken?? Ik maak hem schoon zodra ik het vet vervang...
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  smooch wo 8 dec 2010 - 9:17

Wij hebben zelf geen frituurpan, maar ik weet van andere mensen dat ze pas hun frituurpan schoonmaken als ze frituurvet gaan verversen. Dus ze gebruiken hun frituurvet vaker dan 1x.
Beetje overdreven om na 1x alles schoon te maken toch? Zo vies is dat niet hor, of begrijp ik je verkeerd?
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 9:19

Pfew, ik schrok al smile

Gast
Gast

Bericht  Pussycat wo 8 dec 2010 - 9:34

oow... haha dat is niet gebruikelijk?
Voel me wel een beetje dom Embarassed
Heb nog nooit een frituurpan gehad, maar vond het wel handig om hem aan te schaffen.
Maar ik wil de frituurpan in de schuur bewaren. Kan dat dan wel terwijl het vet er nog in zit? Ik bedoel komt er geen lucht bij dat het kan gaan schimmelen ofzo?

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat wo 8 dec 2010 - 9:36

smooch schreef:Wij hebben zelf geen frituurpan, maar ik weet van andere mensen dat ze pas hun frituurpan schoonmaken als ze frituurvet gaan verversen. Dus ze gebruiken hun frituurvet vaker dan 1x.
Beetje overdreven om na 1x alles schoon te maken toch? Zo vies is dat niet hor, of begrijp ik je verkeerd?

Ja ik dacht dus... ik moet het vet ergens anders in bewaren en de pan schoonmaken.
Maar dus wel op een manier dat ik het vet meerdere malen kan gebruiken snap je?
Omdat er ook op de verpakking staat dat je het frituurvet moet zeven na elk gebruik doen jullie dat dan ook niet?

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Angela_1986 wo 8 dec 2010 - 9:46

Mijn frietpan staat ergens te verstoffen in de schuur haha.

Maar ik maakte die echt niet na elk gebruik schoon en zeefde het frituurvet ook niet. Gewoon een paar keer gebruiken totdat 't niet meer schoon is, frituurvet terug gieten in de fles en weggooien, frietpan schoonmaken door er een laagje water met 'n vaatwastablet in te doen en 'm aan te zetten totdat 't goed bruist, water eruit gooien, nog even met 'n vochtig doekje na-poetsen, afdrogen en klaar! Of als je 'losse' onderdelen in je frietpan hebt én 'n vaatwasser dan kun je de bak waar 't vet in zit ook in de vaatwasser zetten.

Ik heb zó'n hekel aan de frietpan schoonmaken... Evil or Very Mad
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  smooch wo 8 dec 2010 - 10:23

Pussycat schreef:
smooch schreef:Wij hebben zelf geen frituurpan, maar ik weet van andere mensen dat ze pas hun frituurpan schoonmaken als ze frituurvet gaan verversen. Dus ze gebruiken hun frituurvet vaker dan 1x.

Ja ik dacht dus... ik moet het vet ergens anders in bewaren en de pan schoonmaken.
Omdat er ook op de verpakking staat dat je het frituurvet moet zeven na elk gebruik doen jullie dat dan ook niet?

Nee, dat hoeft echt niet hor.
Ik haal wel altijd alle restjes uit het vet, want dat vindt ik vies.

Angela_ daarom hebben wij nu ook geen frituurpan meer, dat ding stond er maar en we wilde het beide niet schoonmaken haha. Tijdens de verhuizing was dat ook één van de eerste dingen dat de container in mocht.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453

Bericht  Angela_1986 wo 8 dec 2010 - 10:58

smooch schreef:
Pussycat schreef:

Nee, dat hoeft echt niet hor.
Ik haal wel altijd alle restjes uit het vet, want dat vindt ik vies.

Angela_ daarom hebben wij nu ook geen frituurpan meer, dat ding stond er maar en we wilde het beide niet schoonmaken haha. Tijdens de verhuizing was dat ook één van de eerste dingen dat de container in mocht.

Haha ja daarom staat die van mij nu dus ook te verstoffen... Ik heb 'm denk ik 4 keer gebruikt in 2,5 jaar tijd, gelukkig was hij gratis haha anders was 't helemaal zonde!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 18:58

Wij hebben de onze ook weg gedaan na de verhuizing. Ook geen zin beide om hem schoon te maken hahah.
Ik mis hem ook helemaal niet. Frietjes bijvoorbeeld doen we wel uit de oven als we er zin in hebben. Ook erg lekker. En er kunnen ook snacks in de oven. En anders een kaassoufflé kan in koekenpan bakken. Dus nee ik ben er blij mee dat hij weg is.

Gast
Gast

Bericht  Caroow wo 8 dec 2010 - 19:19

Als je een paar keer per week kroketten bakt, is het handig om te zeven, dan gaat het langer meer. Maak je gewoon afentoe wat hapjes of frietjes kan je prima zonder zeven. En volgens mij blijft dat vet nog goed als je de pan buiten laat staan, dus in de schuur ook.

Ik ben blij dat ik er geen een heb, ik heb nog nooit een frituurpan schoon gemaakt maar t lijkt me rotwerk!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pussycat wo 8 dec 2010 - 19:43

Thanks voor de tips allemaal.
Dan laat ik het vet er lekker in zitten dus haha.
Kun je zo de pan pakken en aan zetten ook wel handig...
Maar ik heb maar een kleintje hoor van 3 liter dus is super makkelijk om schoon te maken (lijkt me), want het is inderdaad zo'n uitneembare binnenpan. Very Happy
Gisteren geprobeerd een loempia te frituren en ik vind dat toch echt veel lekkerder dan uit de oven Embarassed
Maar goed we zien het wel wanneer we het zat worden :P

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  minoessepoes do 9 dec 2010 - 0:15

Wij hebben ook een hele kleine pan en ik vind dat echt fijn want na een keer of 2 a 3 frituren dan vervang ik het vet al, dat vind ik wel zo lekker en dat is op deze manier ook helemaal niet duur omdat er zo weinig vet in gaat.
Meestal schep ik wel de rommel uit de pan met een schuimspaan, dat verbrand namelijk heel erg en dat vind ik niet lekker. Maar dat is voornamelijk nadat er kroketten of bittergarnituur gebakken zijn.

Ik maak de pan schoon met Dasty en dat gaat heel makkelijk echt een klusje van 5 minuten.
Wij pakken de frituurpan niet heel vaak maar ik ben wel blij dat we hem hebben, oven friet vind ik lang niet zo lekker als friet uit de frituur en er zit hier geen goede friettent in de buurt. Ook maak ik nog weleens zelf aardappelkroketjes bijvoorbeeld of kipnuggets en die vind ik echt het lekkerst uit de frituur!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud