Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In deze tijd kun je beter geen kinderen nemen/krijgen...

+14
Aggi
Filoria
Bruintje Beer
Shopaholic
Liadan
Supertalentje
PapillonRose
Aimee
Parel
Bolleke
Highway
Luce
JustMeDaan
liesje
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

In deze tijd kun je beter geen kinderen nemen/krijgen... - Pagina 2 Empty Re: In deze tijd kun je beter geen kinderen nemen/krijgen...

Bericht  Lonely Goatherd di 12 feb 2013 - 22:43

Sea of Trees schreef:Ik denk dat we sowieso geluk hebben dat we in Nederland wonen. Nederland is een rijk land met een goed zorgstelsel. Verder komt geweld, agressie en moord al eeuwen voor, alleen door social media komt het dat het zich razendsnel verspreidt.

Ik zou daar geen kinderwens voor laten schieten smile
Helemaal mee eens. In vergelijking met een paar eeuwen geleden hebben kinderen al een zo veel hogere kans om de volwassen leeftijd te bereiken. Het zal best dat er vreselijk nare dingen gebeuren, maar we hoeven ons in ieder geval niet op dagelijkse basis druk te maken of ons kind niet sterft van de honger of aan een of andere besmettelijke ziekte. Gestoorde lui die kinderen verkrachten/mishandelen/vermoorden zullen er altijd zijn, maar de kans dat je kind in een auto-ongeluk om het leven komt is volgens mij vele malen hoger.

En de crisis valt ook reuze mee als je bedenkt in wat voor armoede veel mensen tijdens WOII hebben geleefd.

Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In deze tijd kun je beter geen kinderen nemen/krijgen... - Pagina 2 Empty Re: In deze tijd kun je beter geen kinderen nemen/krijgen...

Bericht  Luce di 12 feb 2013 - 23:10

Die jongeren had je vroeger ook wel Coco. Als ik verhalen van mijn vader hoor krijg ik niet de indruk dat het tegenwoordig nou zoveel erger is.

En een WO door deze crisis geloof ik ook niet in. In de jaren 80 was het ook crisis. Is toch ook geen oorlog uit voort gekomen? We zijn een heel stuk wijzer geworden na WO II
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Sanne di 12 feb 2013 - 23:16

Aimee schreef:Misschien naief van mij, maar ik maak me daar niet zo heel druk om. Er kan altijd van alles gebeuren; ziektes, ongelukken, etc. Als ik daar in constante angst voor zou leven, zou ik helemaal gek woorden.

Zo denk ik er ook over. Ik weet best dat er van alles kan gebeuren, hele nare dingen ook, maar ik denk dan ook dat ik mijn dochter daar niet tegen kan beschermen. Ik kan wel opletten dat iemand haar niet uit de kinderwagen grijpt of dat ze straks zomaar de weg oversteekt, maar ik kan haar niet beschermen tegen een of andere woesteling die vanuit het niets een mes pakt of erge ziektes. Ik voed haar in veiligheid op en probeer ervoor te zorgen dat ze niets tekort komt en meer kan ik volgens mij niet doen.
En uit ervaring weet ik ook dat het mogelijk is om een hele hoop ellende mee te maken en toch (uiteindelijk) weer vrolijk en positief in het leven te staan. Dat zal niet voor iedereen gelden, maar het kan wel. En alles bij elkaar genomen, zou ik het dus niet laten om kinderen op de wereld te zetten.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 12 feb 2013 - 23:31

Ik vind het echt totale onzin. Volgens mij is het probleem meer dat we in een angst-cultuur leven, dan dat er daadwerkelijk meer dingen gebeuren.

Ik las laatst een artikel over terrorisme bijvoorbeeld. In de jaren '70 was de terroristische dreiging in feite stukken groter dan tegenwoordig (denk maar aan de treinkapingen bijvoorbeeld). Maar destijds werd nieuws daarover bewust uit de krant en het nieuws gelaten (zoveel mogelijk dan) om maar geen paniek te zaaien. Tegenwoordig komt elke scheet die door een mogelijke terrorist wordt gelaten al groot in de media gebracht. Daardoor zijn mensen angstiger en lijkt de dreiging groter.

Mijn dochter speelt hier rustig buiten op het pleintje met andere kinderen. Ik zal haar zoveel mogelijk beschermen, maar niet ten koste van alles; ze moet ook lekker kunnen spelen en vrij kunnen zijn in het ontdekken van de wereld om ons heen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: