Pil / zwanger, hoe weet je dat?
+11
Parisienne
Mama Titty
Lady4
Manderijn
Zwerver
Minx
Susan
Pruim
PapillonRose
Coco
Highway
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pil / zwanger, hoe weet je dat?
Als je de pil slikt, heb je een opgewekte ongesteldheid, hoe weet je dan of je zwanger bent? Want dat gaat ook gewoon door als je zwanger zou zijn en de pil blijft slikken.. toch? En als je op dinsdag normaal met de pil stopt, en normaal op zaterdag ongesteld wordt in de stopweek, wanneer zou je dan een test kunnen doen om het uit te sluiten?
Ik had hierover een discussie met een vriendin, dus ben even benieuwd naar jullie mening
Ik had hierover een discussie met een vriendin, dus ben even benieuwd naar jullie mening
Gast- Gast
Re: Pil / zwanger, hoe weet je dat?
Volgens mij merk je het dan gewoon niet als je doorslikt, je blijft volgens mij ongesteld worden.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Highway schreef:Volgens mij merk je het dan gewoon niet als je doorslikt, je blijft volgens mij ongesteld worden.
Dat dacht ik ook inderdaad.
Gast- Gast
Als ik de pil slikte en ik was 'm vergeten en er was een kans op een zwangerschap, deed ik gewoon twee weken later even een testje. Vaak, ik zeg niet altijd, maar vaak ben je je er wel bewust van wanneer je een risico hebt om door de pil zwanger heen te zijn.
En anders ga je je na verloop van tijd heus wel ineens anders voelen, vage klachten enzo.
En anders ga je je na verloop van tijd heus wel ineens anders voelen, vage klachten enzo.
Gast- Gast
Ik test elke twee maanden sowieso. Mijn moeder en zus zijn beiden door de pil heen zwanger geraakt, dus ik wil het sowieso op tijd weten mocht het zo zijn. Als je de pil doorslikt terwijl je zwanger bent is de kans volgens mij vrij groot dat je gewoon een bloeding krijgt idd. Moet er niet aan denken het pas te ontdekken als je getrappel voelt of al 3+maanden bent.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik doelde dan vooral op de verhalen die ik veel lees/hoor over mensen die door de pil heen zwanger zijn geworden. Hoe kom je daar achter dan..
Gast- Gast
Coco schreef:Moet er niet aan denken het pas te ontdekken als je getrappel voelt of al 3+maanden bent.
Dat lijkt me ook verschrikkelijk inderdaad. Een collega is er vorige week achter gekomen dat ze 6 (!) maanden zwanger is, en ze dacht dat ze door de kerstmis wat dikker was worden.
Gast- Gast
Dit dus. Overigens werd ik niet ongesteld in mijn stopweek, dus dat was ook een teken. Maar op zich zei dat nog niks bij mij, want dat gebeurde wel vaker, net als bloedingen buiten de stopweek om. Dus op zich keek ik van dat alleen nog niet raar op. Maar toen ik me 'anders' ging voelen, ging er toch wel een lampje branden. En dat was hier achteraf gezien al met een week of 5 zwangerschap, echt heel vroeg al dus. Ik had een vreemde eetlust, was heel erg misselijk en dodelijk vermoeid. Opgeblazen buik en menstruatiekramp, alleen geen menstruatie. Toch maar even getest, en positief.. Wanneer je op z'n vroegst positief kan testen weet ik niet eigenlijk, ligt er helemaal aan waar het 'mis' is gegaan, vanaf dan een week of 2 verder kan je testen.Lennox schreef:En anders ga je je na verloop van tijd heus wel ineens anders voelen, vage klachten enzo.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Als je zwanger bent en de pil slikt dan heb je toch geen bloeding meer?
Pruim- Fluisteraar
- Aantal berichten : 160
Punten : 178
Registratiedatum : 14-01-13
Was jij hem ooit vergeten dan, of ben je echt dwars door de pil heen zwanger worden PR?
Gast- Gast
Pruim schreef:Als je zwanger bent en de pil slikt dan heb je toch geen bloeding meer?
Dat is dus mijn vraag. Want je bent niet echt ongesteld met de pil, dat wordt opgewekt, wordt dat dan ook opgewekt als je zwanger bent of weet je lichaam dat dan toch weer wel.
Gast- Gast
Zo jammer, je zou het bewust mee moeten maken, vind ik. Zeker als je weinig kwaaltjes hebt.
Mijn achterbuurmeisje bij mijn ouders kwam er tijdens de bevalling pas achter, ze was doorgestuurd naar het ziekenhuis ivm een blindedarmontsteking volgens huisarts, maar dat waren dus weeen.
Mijn achterbuurmeisje bij mijn ouders kwam er tijdens de bevalling pas achter, ze was doorgestuurd naar het ziekenhuis ivm een blindedarmontsteking volgens huisarts, maar dat waren dus weeen.
Coco- Ratel
Volgens mij is het niet altijd zo dat die bloeding doorgaat, in principe hoort het uit te blijven, voor zover ik weet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Volgens mij mijn moeder, maar kan ook mijn zus geweest zijn, maar een van de twee heeft nog tot 3 maanden bloedingen gehad tot ze stopte met de pil.
Coco- Ratel
Toen ik zwanger was van Ezra vermoedde ik dat niet door het uitblijven van mijn menstruatie, want ik dacht juist in eerste instantie dat ik ongesteld aan het worden was, maar ik voelde me raar, moe, rare eetlust, emotioneel, daarom heb ik toen getest. Toen ik zwanger was van Yrsa vermoedde ik dat dus ook al erg snel, want ik herkende de klachten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Nee, niks vergeten, gewoon dwars door de pil heen. Wel is het achteraf gezien misschien aan andere medicatie te linken, maar de huisarts achtte die kans erg klein. Al is de kans door de pil heen zwanger te raken sowieso al niet groot, maar het kan wel.Pippa schreef:Was jij hem ooit vergeten dan, of ben je echt dwars door de pil heen zwanger worden PR?
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Ik weet dat mijn nichtje door de pil een hele lichte menstruatie had. Zij is toen ze zwanger was ook niet ongesteld geworden maar volgens de huisarts kon dat een keer gebeuren. Zij kwam er achter doordat ze een spiraal wou laten zetten en voor de zekerheid even een test moest doen om alles uit te sluiten.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik snap er nu niks meer van. Als je de pil slikt en je hebt je stopweek, dan wordt je toch altijd ongesteld? of je nou zwanger bent of niet?
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben tijdens correct pilgebruik zwanger geraakt. Ik kwam er achter na weken van rare klachten. Geen eetlust, voelde me baan niet 100% procent,maar echt ziek was ik ook niet. Ik had met vlagen enorme steken onder in mijn buik, en viel in de auto echt binnen een paar minuten in slaap.
Toen er uit de gek iemand tegen me zei dat ze zou denken dat ik zwanger was, als ze niet beter wist, ben ik de volgende dag een test gaan halen. 8 weken zwanger!
Niet opgemerkt door een uitblijvende ongesteldheid dus.
Toen er uit de gek iemand tegen me zei dat ze zou denken dat ik zwanger was, als ze niet beter wist, ben ik de volgende dag een test gaan halen. 8 weken zwanger!
Niet opgemerkt door een uitblijvende ongesteldheid dus.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Verwarrend inderdaad, ik vraag het me ook al een tijdje af.
Een aantal weken geleden ben ik in de eerste week een pil vergeten en uiteindelijk te laat ingenomen. Rondom die dag een aantal keren seks gehad en dus een verhoogde kans op zwangerschap. Ik heb gebeld met de huisarts, die adviseerde een MAP. In overleg met mijn vriend besloten dat niet te doen. Zou ik zwanger blijken, dan is dat hartstikke welkom.
Ik heb na de pilstrip gewoon een menstruatie gehad, maar zoals ik het hier lees zou ik in theorie dus nu zwanger kunnen zijn?
Een aantal weken geleden ben ik in de eerste week een pil vergeten en uiteindelijk te laat ingenomen. Rondom die dag een aantal keren seks gehad en dus een verhoogde kans op zwangerschap. Ik heb gebeld met de huisarts, die adviseerde een MAP. In overleg met mijn vriend besloten dat niet te doen. Zou ik zwanger blijken, dan is dat hartstikke welkom.
Ik heb na de pilstrip gewoon een menstruatie gehad, maar zoals ik het hier lees zou ik in theorie dus nu zwanger kunnen zijn?
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ja het kan volgens mij dus beide kanten op gaan of je word ongesteld of je word niet ongesteld. Vind dat ook niet zo'n lekker idee.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Volgens mij wat ik altijd begrepen heb doe je het met de pil kunstmatig opwekken dus wekt die ook de eerste paar keer ook al zou je zwanger zijn.
Heb het in mijn omgeving ook meegemaakt dat iemand er pas met 7 maanden zwangerschap erachter kwam.
Vind het wel apart dat je het ook qua buik niet snel ziet, terwijl bij mij toch echt na 25 weken goed zichtbaar is.
Heb het in mijn omgeving ook meegemaakt dat iemand er pas met 7 maanden zwangerschap erachter kwam.
Vind het wel apart dat je het ook qua buik niet snel ziet, terwijl bij mij toch echt na 25 weken goed zichtbaar is.
Mama Titty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 472
Punten : 517
Ja maar dat ligt toch maar net aan je buikspieren? En nog meer factoren..
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Ik merkte het aan mijn pijnlijke borsten. Toen ben ik eens een zwangerschapstest gaan doen, daarna gelijk naar de VK (een vriendin van mijn vader) en toen bleek ik al 7 weken zwanger te zijn. Ik slikte de pil, had dus ook gewoon een 'kunstmatige' menstruatie. Achteraf denk ik dat de pil er één keertje met overgeven uitgekomen is. Toen had ik er totaal niet aan gedacht, het was al een aantal uur nadat ik hem ingenomen had. Ik was altijd erg stipt met het slikken van de pil, nooit vergeten, elke ochtend dezelfde tijd ingenomen. Dit is dus de enige reden die ik kan bedenken.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik werd rond een week of 7 misselijk van koffie. als ik geen koffiedrinker was zou ik het waarschijnlijk itotk 6 maanden (of tot de bevalling) niet merken. Ik heb eigenlijk geen kwaaltjes gehad, had een kleine buik. Vergat ook wel is dat ik zwanger was. Dusja, ik snap dat mensen het niet merken. Hier was het wel gepland overigens, was niet ongemerkt zwanger
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Zwanger zonder dat je het weet
» Snel zwanger van de eerste ook snel zwanger van de tweede?
» Wie weet, wie weet...
» Hoe weet je dat(FV)?
» Hoe weet je of..
» Snel zwanger van de eerste ook snel zwanger van de tweede?
» Wie weet, wie weet...
» Hoe weet je dat(FV)?
» Hoe weet je of..
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: