Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe weet je dat(FV)?

+2
Printje
Aimee
6 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe weet je dat(FV)? Empty Hoe weet je dat(FV)?

Bericht  Aimee zo 25 nov 2012 - 9:32

Luuk krijgt vanaf dat we zijn gestart met FV(vanaf 8 maanden), 3 flessen van 180+6. Gewoon omdat dit op de verpakking staat Wink Nou drinkt hij heel wisselend. De ene keer drinkt hij al zijn flessen leeg, de andere keer alleen zijn ochtendfles, etc. Soms denk ik wel eens dat we de flessen kleiner moeten gaan maken, maar hoe weet ik of dat nodig is? Hij laat er dus niet zelf één duidelijk vallen...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je dat(FV)? Empty Re: Hoe weet je dat(FV)?

Bericht  Printje zo 25 nov 2012 - 9:35

Mmm bij R wisten we het toen hij steeds meer bijvoeding kreeg en hij dus inderdaad zelf minder melk ging drinken. Zolang hij ze allemaal nog leeg drinkt zou ik het zo laten. R was heel snel vd laatste voedingen af, die van 23 uur werd binnen no time 20 uur en daarna, toen hij warm mocht eten, verviel de fles vrijwel meteen omdat hij hem dus niet meer wilde.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je dat(FV)? Empty Re: Hoe weet je dat(FV)?

Bericht  Aimee zo 25 nov 2012 - 9:39

Luuk wil tussen 19.00 en 20.00 ook geen fles meer, maar rond 23.00 dan wel weer gewoon. Er is geen pijl op te trekken hoeveel hij drinkt; de ene keer lurkt hij zo 200cc weg, en de andere keer maar 50...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je dat(FV)? Empty Re: Hoe weet je dat(FV)?

Bericht  Printje zo 25 nov 2012 - 9:41

Wat lastig, R had al heel vroeg geen fles meer rond 23 uur, ik weet niet meer precies na hoeveel maanden maar die fles verschoof naar voren en opeens hoefde hij hem niet meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je dat(FV)? Empty Re: Hoe weet je dat(FV)?

Bericht  Tania zo 25 nov 2012 - 9:49

Bij mijn zoontje was het heel duidelijk, als die een fles niet meer wilde dronk hij er maar heel weinig van en ging liggen klieren. Dan haalde ik die fles eraf of maakte de fles kleiner. Bij mijn dochter is het wat lastiger die drinkt ook heel wisselend. De ene dag krijgt ze 700 ml binnen en een andere dag net 300, net waar ze zin in heeft. Ik laat het maar een beetje. In de middag geef ik bijvoorbeeld als ik denk dat ze echt trek heeft een fles en anders een koekje met een beetje drinken. Een fles rond 23.00 krijgt ze alleen als ze zelf wakker wordt (ongeveer de helft van de keren). Bij haar brood krijgt ze soms een flesje, soms thee. Ik kijk maar gewoon naar wat ik denk dat ze nodig heeft elke dag.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je dat(FV)? Empty Re: Hoe weet je dat(FV)?

Bericht  mickey zo 25 nov 2012 - 9:54

F kreeg vanaf 5 maanden fv, hij kreeg toen 4x180. Met 6 maanden zijn we begonnen met bijvoeding (groente en fruit) maar dat ging nog niet dusdanig goed, dus de flessen bleven. Op een gegeven moment kreeg hij 's ochteds pap, de overige flessen bleven. Toen hij ook brood ging eten, kreeg hij daar eerst 150cc bij en na een tijdje werd dat 120cc. Op een gegeven moment was het bij zijn ontbijt en tussen de middag brood met 120cc, tussendoor fruit, de fles van in de middag verviel, omdat hij steeds meer warm eten at. En sinds 2 maanden zijn we ook van de avondfles af.
Op dit moment is het nog steeds 2x oer dag brood met 120cc, fruit en warme hap en soms een tussendoortje. Dat ligt eraan hoe lang hij slaapt.

Een heel verhaal, maar het komt er dus op neer dat hij het zelf heeft geregeld. De laatste fles was overigens puur toeval, die was er van de één op de andere dag vanaf. Vooraf geen tekenen dat hij die niet meer wilde, maar na een nachtje logeren bij opa en oma was hij zooooooo moe 's avonds, dat hij zonder fles naar bed ging en die sindsdien niet meer heeft gehad.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je dat(FV)? Empty Re: Hoe weet je dat(FV)?

Bericht  Supertalentje zo 25 nov 2012 - 9:55

Het is net als met bv Wink Soms hebben ze meer honger dan anders! K heeft hier ook nooit een fles zelf laten vallen. Hoe meer hij had gegeten aan bijvoeding (je hebt van die dagen dat ze alles opeten wat je ze voorhoudt) des te kleiner maakte ik de fles. Naarmate ze groter worden eten ze meer en laat je vanzelf een fles vallen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je dat(FV)? Empty Re: Hoe weet je dat(FV)?

Bericht  Happydobby zo 25 nov 2012 - 10:33

Ja dat is een goeie, toen ik stopte met bv met 9 maanden kreeg mijn zoon 4 flessen van 200 cc om half 8 half 12 half 4 en half 8. Dit zou vlgs het pak teveel zijn en heb ik die van half 4 laten vallen en yoghurt/kwark gaan geven, dat ging goed. Dat liet ik een week of 2 later vallen voor een koekje. De middag fles maakte ik kleiner naar 165 cc en met 11 maanden wilde hij die niet meer. Nu is hij 16 maanden en drinkt hij in de ochtend en in de avond 150 cc melk.

Ik vond het ook lastig want hij dronk alle flessen altijd wel leeg smile

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe weet je dat(FV)? Empty Re: Hoe weet je dat(FV)?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum