droog huidje baby...welke creme
+13
CCC
Urban Naked
Fiebje
Stokstaartje
SarahKey
Sea of Trees
Susan
Sylvana
Lejow
Jasmine
Fiwen
Sun88
Flower_L
17 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: droog huidje baby...welke creme
Vaseline sluit de huid af en met eczeem is dit niet echt handig. Mijn ervaringen met huisartsen hierin zijn niet al te goed, te weinig kennis en heeft het bij mij alleen maar verergerd.Urban Naked schreef:M'n zoontje heeft al maanden twee van die rode plekken op z'n wangen, droog, geirriteerd, veel krabben en dus veel wondjes. Vorige week was ik bij de huisarts voor iets anders, en zij schreef hormoonzalf voor. Dat gebruiken we nu een weekje en het lijkt goed te werken, de roodheid en wondjes zijn weg. Nu afbouwen en weer met vaseline verder.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Volgens de allergoloog van J kun je beter geen (pure) vaseline gebruiken omdat dit de huid heel erg afsluit. Het trekt ook bijna niet in de huid.
En als je een goede creme gevonden hebt kun je niet vaak genoeg smeren, 10x is beter dan 5x en 20x is beter dan 10x. Eczeemhuid is heel droog, 'vet' houden (vocht inbrengen) is het beste dat je kunt doen. Dus zeker met zo'n weer als nu heel veel smeren! Verder niet te warm kleden, alleen natuurlijke materialen voor kleding en zo min mogelijk in bad/onder de douche.
Sinds we hier rekening mee houden hebben we het eczeem echt onder controle. J. gaat maar 1x en maximaal 2x per week in bad en thuis (vooral 's nachts) kleden we haar zo luchtig mogelijk en altijd katoenen rompers, t-shirts en pyjamas. Op de piek van het eczeem lieten we haar thuis in een katoenen pyjama zonder romper eronder lopen/kruipen en smeerde we haar elk uur in. Na 2 dagen was het bijna verdwenen.
Om je een beeld te geven hoe J eruit zag toen en zo zat 75% van haar lijfje vol (ik kan nog janken als ik die foto's terug zie):
En als je een goede creme gevonden hebt kun je niet vaak genoeg smeren, 10x is beter dan 5x en 20x is beter dan 10x. Eczeemhuid is heel droog, 'vet' houden (vocht inbrengen) is het beste dat je kunt doen. Dus zeker met zo'n weer als nu heel veel smeren! Verder niet te warm kleden, alleen natuurlijke materialen voor kleding en zo min mogelijk in bad/onder de douche.
Sinds we hier rekening mee houden hebben we het eczeem echt onder controle. J. gaat maar 1x en maximaal 2x per week in bad en thuis (vooral 's nachts) kleden we haar zo luchtig mogelijk en altijd katoenen rompers, t-shirts en pyjamas. Op de piek van het eczeem lieten we haar thuis in een katoenen pyjama zonder romper eronder lopen/kruipen en smeerde we haar elk uur in. Na 2 dagen was het bijna verdwenen.
Om je een beeld te geven hoe J eruit zag toen en zo zat 75% van haar lijfje vol (ik kan nog janken als ik die foto's terug zie):
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Aaaah Fiwen... wat een narigheid he N. had het ook zo erg in haar gezichtje toen ze nog geen maand oud was, gelukkig herkende ik het vrij snel en hebben we actie kunnen ondernemen.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ja wij waren er ook snel bij, J heeft een koemelkallergie gehad en daar kwam de eczeem vandaan. Doordat onze neefjes dat ook heel erg hebben konden we de link ook meteen leggen en over gaan op andere voeding en de juiste creme gaan smeren. Ze heeft daarna nog 3x helemaal vol gestaan maar nu is het al zeker 1,5 jaar heel rustig. Ze heeft nog wel een heel gevoelig huidje hoor waar we bijna niks op kunnen smeren zonder meteen rode vlekken te krijgen maar gelukkig weten we nu wel snel waar het aan ligt. (Hoeveel verschillende soorten zonnebrand we hier wel niet geprobeerd hebben, dat is echt zooi zeg pffff)
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Ik merk dat het werkt, en zo lang het werkt ga ik hier mee door.chococupcake schreef:Vaseline sluit de huid af en met eczeem is dit niet echt handig. Mijn ervaringen met huisartsen hierin zijn niet al te goed, te weinig kennis en heeft het bij mij alleen maar verergerd.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Ook hier een fan van La Roche Posay. Wel andere producten (voor mijn gezichtshuid), maar het is echt een fijn merk met goede producten. Wanneer A. hier een droge huid heeft is het vaak maar heel mild en is een beetje olie in het badje en insmeren met bodylotion al voldoende. Alleen in de winter af en toe vervelende plekjes op de wangen en daar doe ik dan een beetje bepanthen op, dat gaat goed.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Na al die lovende reacties over La Roche Posay toog ik vorige week maar eens naar de apotheek. Helaas wist het meisje in de apotheek niets van het merk omdat ze het nog maar sinds een week verkochten, dus ze moest alle achterkanten gaan lezen. Ze verkocht wel al jaren spullen van het merk Avene, en daarvan wist ze dat het ook erg goed was.
Ik heb nu een badolie van de lijn Trixera+ en een creme voor gezicht en lichaam. Die badolie is een beetje viezig, het is wit en het badwater wordt dan ook wat wittig. De creme werkt wel lekker, ik gebruik hem ook voor m'n eigen gezicht.
Wat ik jammer vind is dat het niet zo lekker ruikt. Ruikt La Roche Posay wel lekker?
Ik heb nu een badolie van de lijn Trixera+ en een creme voor gezicht en lichaam. Die badolie is een beetje viezig, het is wit en het badwater wordt dan ook wat wittig. De creme werkt wel lekker, ik gebruik hem ook voor m'n eigen gezicht.
Wat ik jammer vind is dat het niet zo lekker ruikt. Ruikt La Roche Posay wel lekker?
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
De producten met Omega van Eucerin zijn ook geschikt voor baby's. Dit werkt ook heel goed!
Bij apotheken die dit verkopen hebben ze meestal wel gratis proefverpakkingen
Kun je het een aantal dagen proberen voordat je een duur product moet aanschaffen.
Bij apotheken die dit verkopen hebben ze meestal wel gratis proefverpakkingen
Kun je het een aantal dagen proberen voordat je een duur product moet aanschaffen.
rianne287- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb goede verhalen gehoord over balneum (hermal)... schijnt ook nog lekker te ruiken..
Ga het zelf ook aanschaffen voor mn eigen huid...
Ga het zelf ook aanschaffen voor mn eigen huid...
FruttiTutti- Fluisteraar
- Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Droog huidje, lijkt wel een slang
» vest- jas welke maat net geboren baby?
» Welke creme?
» Vanaf welke leeftijd (baby)koek, snoep e.d.?
» welke creme schraal gezicht
» vest- jas welke maat net geboren baby?
» Welke creme?
» Vanaf welke leeftijd (baby)koek, snoep e.d.?
» welke creme schraal gezicht
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: