droog huidje baby...welke creme
+13
CCC
Urban Naked
Fiebje
Stokstaartje
SarahKey
Sea of Trees
Susan
Sylvana
Lejow
Jasmine
Fiwen
Sun88
Flower_L
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
droog huidje baby...welke creme
Gezichtshuid van j is erg droog. Heeft wel wat eczeemachtige vlekjes en schilfertjes. Wat kan ik het beste gebruiken? Wil niet vanalles opsmeren nm.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: droog huidje baby...welke creme
Mijn zoon had dit o zijn buik eb armen, heb van neutral een crème gekocht voor s droge baby huid, werkte perfect binnen 2 dagen. Te koop bij kruidvat voor 4 euro
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Wij gebruiken Lipikar Baume AP van La Roche Posay en dat is voor ons echt wonderspul. Sinds we dat (en de wascreme van hetzelfde merk) gebruiken heeft J amper eczeem meer gehad.
Het is wel duurder dan de creme van Neutral maar ik wil echt niks anders meer voor J.
Het is wel duurder dan de creme van Neutral maar ik wil echt niks anders meer voor J.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Fiwen: welke wascreme is dat precies? J. heeft nl. ook een ontzettend droge huid op haar rug. Heb het idee dat alleen creme niet voldoende is, maar ik heb nog steeds geen geschikte douche-/wasgel gevonden.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Jasmine schreef:Fiwen: welke wascreme is dat precies? J. heeft nl. ook een ontzettend droge huid op haar rug. Heb het idee dat alleen creme niet voldoende is, maar ik heb nog steeds geen geschikte douche-/wasgel gevonden.
Lipikar Surgrass, daar zitten terugvettende bestanddelen in waardoor het een dun olieachtig laagje achterlaat op de huid wat in de huid trekt. Gewone wasgels drogen (bij J.) juist heel erg uit, dit absoluut niet. Als ik nu een paar keer wat anders gebruik, heeft ze meteen weer droge plekjes.
Het is trouwens te koop bij de wat grotere apotheken.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik ken het merk inderdaad, heb daar ook wel eens wat van geprobeerd voor mezelf. Van de week maar eens bij de apotheek informeren.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Hier toch ook maar eens voor wat anders kijken.
B's wangen blijven rood en droog...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
De weer en wind balsem van Weleda baby vind ik erg prettig.
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
La Roche-Posay ook, ik heb de Nutritic 5%. Yrsa had als baby continu twee vurige rode plekken op haar wangen die vaak ook nog open waren. Alles geprobeerd, niets hielp, met La Roche-Posay was het binnen een maand vrijwel weg. In het begin gebruikte ik er ook de La Roche-Posay Cicaplast bij om de open plekjes snel te laten genezen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hoe duur is die? Deze klinkt perfect voor de huid van mijn zoontje, die heeft ook een droge eczeemhuid.Fiwen schreef:Wij gebruiken Lipikar Baume AP van La Roche Posay en dat is voor ons echt wonderspul. Sinds we dat (en de wascreme van hetzelfde merk) gebruiken heeft J amper eczeem meer gehad.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Rond de 20 euro voor een vrij grote tube.
Susan- Lady Post-a-lot
En kan die dan ook gebruikt worden voor het lichaam (de rug met name)?Susan schreef:Rond de 20 euro voor een vrij grote tube.
Sea of Trees- Kletskop
Ja, eigenlijk is die crème juist voor het lichaam.
Susan- Lady Post-a-lot
Sea of Trees- Kletskop
Wij gebruiken daarvoor vaseline. Voor het slapen smeren we het erop en de volgende ochtend heerlijk zachte wangetjes.Lejow schreef:Hier toch ook maar eens voor wat anders kijken.
ik heb zelf af en toe eczeem en met dit weer vaak een droge huid. Na het douchen was ik mijzelf als ik nog nat ben met een nat washandje met babyolie. En daarna droog ik me af. Resultaat: een heerlijk zachte huid zonder het gevoel van een enorm vette huid...
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Wij smeerde is met kokosolie maar dit hielp onvoldoende.
Wij zijn nu overgestapt op balneum, douchen met olie en daarna insmeren met de verkoelende creme.
Na een paar dagen waren de rode wangen en neus weg en hij lijkt nu ook minder jeuk te hebben op de rest van zijn lichaam.
Wij zijn nu overgestapt op balneum, douchen met olie en daarna insmeren met de verkoelende creme.
Na een paar dagen waren de rode wangen en neus weg en hij lijkt nu ook minder jeuk te hebben op de rest van zijn lichaam.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
la roche posay heb ik eerder gehoord, wel duur, maar als het moeite waard is...ik ga eens googlen.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Je kunt gratis proefmonstertjes halen van La Roche-Posay en je kunt bij ons in de apotheek ook voor 4 euro een klein toilettasje met minitubetjes kopen en daar zit ook een kortingsbon van 4 euro in, als je dus later iets van La Roche-Posay koopt heb je het toilettasje voor niks.
Het is op zich wel duur, maar je doet er best lang mee.
Het is op zich wel duur, maar je doet er best lang mee.
Susan- Lady Post-a-lot
M'n zoontje heeft al maanden twee van die rode plekken op z'n wangen, droog, geirriteerd, veel krabben en dus veel wondjes. Vorige week was ik bij de huisarts voor iets anders, en zij schreef hormoonzalf voor. Dat gebruiken we nu een weekje en het lijkt goed te werken, de roodheid en wondjes zijn weg. Nu afbouwen en weer met vaseline verder.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Wij gebruiken Derma Honey Care (hoop dat ik de naam goed zeg), dit hebben we via de KA gekregen. Is een homeopatische creme voor droge huid en eczeem. Soort onderhoudsmiddeltje.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Urban Naked schreef:M'n zoontje heeft al maanden twee van die rode plekken op z'n wangen, droog, geirriteerd, veel krabben en dus veel wondjes. Vorige week was ik bij de huisarts voor iets anders, en zij schreef hormoonzalf voor. Dat gebruiken we nu een weekje en het lijkt goed te werken, de roodheid en wondjes zijn weg. Nu afbouwen en weer met vaseline verder.
Dat kreeg ik ook voorgeschreven voor Yrsa, en die hormoonzalf hielp inderdaad, maar dat was altijd maar tijdelijk. Ik hoop dat het bij jullie anders gaat, maar ik vond dat echt heel vervelend, steeds blij dat het over was en dan kwam het weer terug.
Susan- Lady Post-a-lot
Oh ja de arts zei dat het vast en zeker terug zal komen, maar dat je in zo'n geval met 1 of 2 keer smeren de plekken tegen kunt gaan. Verder goed vet houden.Susan schreef:Dat kreeg ik ook voorgeschreven voor Yrsa, en die hormoonzalf hielp inderdaad, maar dat was altijd maar tijdelijk. Ik hoop dat het bij jullie anders gaat, maar ik vond dat echt heel vervelend, steeds blij dat het over was en dan kwam het weer terug.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Hier dus ook!
Rode, droge wangen, er komen soms wondjes in, en soms ziet het er uit alsof het op 'scheuren' staat.
Rode, droge wangen, er komen soms wondjes in, en soms ziet het er uit alsof het op 'scheuren' staat.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik gebruik al vanaf de geboorte op aan raden van de huisarts cetomacrogol creme (ongeveer zo schrijf je het)
Grote witte tube voor ongeveer 3.50
Verkopen ze bij de apotheek. Ik smeer haar lichaam en gezicht hier mee in.
Grote witte tube voor ongeveer 3.50
Verkopen ze bij de apotheek. Ik smeer haar lichaam en gezicht hier mee in.
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Droog huidje, lijkt wel een slang
» vest- jas welke maat net geboren baby?
» Welke creme?
» Vanaf welke leeftijd (baby)koek, snoep e.d.?
» welke creme schraal gezicht
» vest- jas welke maat net geboren baby?
» Welke creme?
» Vanaf welke leeftijd (baby)koek, snoep e.d.?
» welke creme schraal gezicht
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: