Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vest- jas welke maat net geboren baby?

5 plaatsers

Ga naar beneden

vest- jas welke maat net geboren baby? Empty vest- jas welke maat net geboren baby?

Bericht  Pien zo 20 maa 2011 - 22:35

ik ben bezig met onze uitzetlijst na te kijken, zag dat we nog geen jasjes of vestjes hebben. nu is mijn vraag, wat heeft een pasgeboren baby aan?

ik ben begin juli uitgerekend, juist doordat het dan zo warm kan zijn, maakt het het lastig. daarnaast vind ik het ook heel lastig te kiezen welke maat. ik heb een superleuk vestje van noppies gezien, zowel in maat 56 als in 62 verkrijgbaar, maar, wel met capuchon..

vertel mama´s, wat zouden jullie doen en mij adviseren?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vest- jas welke maat net geboren baby? Empty Re: vest- jas welke maat net geboren baby?

Bericht  Liadan zo 20 maa 2011 - 22:50

Ik heb ook nog een vestje nodig, ik wil maat 56 aanschaffen. Maar Noppies valt klein, dus daar zou ik misschien wel 62 van nemen. Ik zou het noppies vestje in de winkel even naast een vestje van dezelfde maat houden van een ander merk. Dan kan je zien of het echt klein valt of dat het mee valt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vest- jas welke maat net geboren baby? Empty Re: vest- jas welke maat net geboren baby?

Bericht  Susan zo 20 maa 2011 - 22:53

Noppies valt echt heel erg klein, dus ik zou voor een maat 62 gaan. Ezra had een pakje van Noppies in maat 56 en dat zat meteen na de geboorte al heel krap, Yrsa was nog iets zwaarder en heeft het zelfs helemaal niet gedragen. In het geval van Noppies zou ik zeker bij de eerste maatjes altijd een maat groter nemen dan normaal.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vest- jas welke maat net geboren baby? Empty Re: vest- jas welke maat net geboren baby?

Bericht  Pien zo 20 maa 2011 - 22:55

ik wilde hem via internet (marktplaats) kopen! heb nu een vestje van noppies die ik incl verzendkosten voor 7,84 mag overnemen! het is een maat 62! als die dan wat kleiner uitvalt heb ik die als maat 56... schoot me net ineens te binnen dat ik al wel een jasje heb... :shock: heb ook zoveel gekocht dat ik het gewoon vergeten ben! die ik gekocht heb is van prenatal in maat 62...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vest- jas welke maat net geboren baby? Empty Re: vest- jas welke maat net geboren baby?

Bericht  Pien zo 20 maa 2011 - 22:56

susan, ik heb het eerste pakje ook in maat 56, ook van noppies. maar ik vond die helemaal niet klein vallen! heb hem vergeleken met andere maat 56 en valt redelijk hetzelfde.... hoe groot waren jou kindje bij de geboorte? qua gewicht en lengte?

pakje van bijna 35 euro dus zou zonde zijn als ik er niks mee kan straks, nu kan ik het misschien nog ruilen!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vest- jas welke maat net geboren baby? Empty Re: vest- jas welke maat net geboren baby?

Bericht  Liadan zo 20 maa 2011 - 22:59

Een pakje maat 56 van Noppies als eerste pakje lijkt mij geen probleem. Mijn dochter was 52 cm en 7 pond en paste in maat 50 toen ze was geboren (ongeveer 2 weken en wel van een ander merk). Noppies valt wat kleiner dus dat zal wel gaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vest- jas welke maat net geboren baby? Empty Re: vest- jas welke maat net geboren baby?

Bericht  Susan zo 20 maa 2011 - 23:02

Pien schreef:susan, ik heb het eerste pakje ook in maat 56, ook van noppies. maar ik vond die helemaal niet klein vallen! heb hem vergeleken met andere maat 56 en valt redelijk hetzelfde.... hoe groot waren jou kindje bij de geboorte? qua gewicht en lengte?

pakje van bijna 35 euro dus zou zonde zijn als ik er niks mee kan straks, nu kan ik het misschien nog ruilen!

Ezra was 3750 gram en 53 centimeter, Yrsa was 4090 gram, zij is niet opgemeten. Ezra heeft het pakje in de kraamweek gedragen, maar het was toen al heel krap.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vest- jas welke maat net geboren baby? Empty Re: vest- jas welke maat net geboren baby?

Bericht  Meeko zo 20 maa 2011 - 23:09

Ik heb zo'n warm gevoerd vestje van Woezel en Pip in maat 56, wat ook van Noppies is. Maar denk dat we hier zowiezo de voetenzak nog wel zullen gebruiken in de maxi cosie. Denk dat je dat in juli niet meer zo snel doet. Capuchon eraan is wel makkelijk.
Voor daarna heb ik ook nog een vestje in maat 62 en 68, dus mocht ze die woezel en pip niet passen heb ik nog wat liggen.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vest- jas welke maat net geboren baby? Empty Re: vest- jas welke maat net geboren baby?

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 0:18

Ik zou voor een 62 gaan aangezien je hem in juli waarschijnlijk vrij weinig zult gebruiken. Dan heb je er nog iets aan als ze wat groter is.

Ik heb veel Noppies, maar vind het helemaal niet klein uitvallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vest- jas welke maat net geboren baby? Empty Re: vest- jas welke maat net geboren baby?

Bericht  Mamsie ma 21 maa 2011 - 0:50

Noppies valt idd klein. Ik pak altijd een maatje groter van noppies. Het is ook best smal.
Ik heb jajes altijd 62 gekocht. lekker beetje ruim vond ik zo schattig.
Als ik jou was kocht ik ook 62 dan kan ze er wat langer in.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vest- jas welke maat net geboren baby? Empty Re: vest- jas welke maat net geboren baby?

Bericht  Pien ma 21 maa 2011 - 0:57

ik heb idd de maat 62 gekozen! bedankt allemaal voor de reacties!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vest- jas welke maat net geboren baby? Empty Re: vest- jas welke maat net geboren baby?

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 1:58

Leuk ben benieuwd! heb een plaatje ervan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vest- jas welke maat net geboren baby? Empty Re: vest- jas welke maat net geboren baby?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum